Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ linda: Tja met dat probleem zit ik ook een beetje.
    Ik wil heel graag een baan in de richting waar ik voor geleerd heb (klinisch chemisch analiste) Maar als ik dan in een lab ga werken moet ik ook nacht, weekend en feestdagen werken. Daar heb ik niet veel zin in. Achja ik zie wel.

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Heeeeeee marszi! Jij ook weer hier?

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    jup ik moest even wat zeggen :)

4. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hoi meid, het was een andere, van sensitest, die zijn toch wel goed zou je denken..
    Ik heb de dag na de test mn eitje ook wel gevoeld hoor.
    Dus daar vertrouw ik dan maar op.
    Het was de eerste keer dat ik hem goed voelde, want ik lag gelijk onder mijn bureau van de pijn hihi.
    Gelukkig is het nu weg!

@ Linda: Ik vind het alleen echt raar dat mn temp nu juist zo laag blijft..
    Afgelopen maanden ging hij wel omhoog na t eitje...
    Misschien betekent het dan wel iets goeds, we wachten het maar af.
    Ik kon mezelf vanmorgen natuurlijk niet bedwingen en had een testje gedaan van sensitest.
    Er was een streep te zien, maar ik kan niet zeggen of het een indroogstreepje was.
    Dus ik wacht het verder maar af.
    Verder helemaal geen last van ongi dingen ofzo.
    We houden de moed erin!
    En wat je baan betreft, ik zou gewoon eens kijken of er iets op je pad komt en ondertussen zelf een beetj euitzoeken wat je graag zou willen doen.
    Ik kan het me goed voorstellen dat je niet ieder weekend en feestdagen wilt werken hoor, ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt en dat was hetzelfde liedje...
    Op een gegeven moment ben je daar ook wel zat van..

5. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Nou ik heb het gehaald hoor, vandaag dag 150 en tevens de dag dat vriendin is bevallen van een dochter, genaamd Lisa... heel dubbel allemaal, al ben ik natuurlijk hartstikke blij voor hun! Nu wij nog....

@Ilona, het is nu gewoon afwachten... als ik het goed begrepen heb is het een goed teken als je temperatuur hoog blijft, dus je lage temperatuur zou dus niet zo goed zijn... of je hebt toch geen eisprong gehad, das ook nog mogelijk natuurlijk....

@Linda, lastig he het nadenken over een andere baan... kan me voorstellen dat je liever niet meer zo onregelmatig wilt werken... succes met het zoeken naar iets wat bij je past...

@Zethu, ja idd als je gaat solliciteren naar een baan waar je voor hebt geleerd, krijg je ook te maken met die onregelmatige diensten... moeilijk hoor...

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ charpi: gefeliciteerd zeg. Kan me goed voorstellen dat het heel dubbel is. Jij bent al zo lang aan het wachten op je eerste ongi en zij bevalt.
    Ik heb gelukkig nog de tijd om na te denken over waar ik ga solliciteren. In het begin zal ik zowiezo alleen op mijn eigen vakgebied reageren heeft de uwv-arts gezegd.

7. Pinguïns

Hoi meiden, mn temp is vanmorgen omhoog gegaan naar 36,8, duwswe geven demoed niet op!
    Wel een beetje raar, want ik zou morgen ongi moeten worden...

8. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @ilona: Ik zal voor je duimen meid, hopelijk heb dadelijk een mooie positieve test in je handen.

@charpi: gefeliciteerd met je vriendin. Het is inderdaad wel erg dubbel, dat zij bevalt en jij zo lang aan het wachten bent om überhaupt ongi te worden.

@linda: de keus om een andere baan te gaan zoeken is erg moeilijk. Heb het op het moment ook niet erg naar mijn zin, maar iets houdt me toch tegen. Vooral omdat ik nu een vast contract heb voor vier dagen en een beetje vastigheid is wel erg prettig op het moment.

hier: Ben een beetje gespannen of alles goed gaat, gelukkig morgen een afspraak bij de verloskundige. Verder niet veel bijzonders. We gaan vandaag naar de autocross bij ons in de buurt en de rest van de vrije dagen moeten we leren voor mijn examens in juni.

9. Djuke

Djuke Bekend lid

Dag dames,

Even snel een berichtje van het broekloerfront. Ik voel me gewoon ongi maar er is nog geen bloed in zicht. Verder jeuken de boobies als een bezetene en ben ik voor het eerst in maaaaaaanden een dag te laat.
    Dus spannend! Duimen maar!

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Charpi: ja ik kijk al een hele tijd rond en het heeft ook geen haast, een andere baan. Ik zit op zich prima; kheb leuke bewoners en géweldige collega's... betere kan ik me niet wensen.. dat maakt het ook wel weer juist moeilijk om te beslissen om een andere baan te zoeken.. Mgoed...ik zie het wel!
    Op zich zou ik deze baan prima vinden als ik wat minder uur zou werken (en dat zou ik willen als ik een kindje heb gekregen..)
    Dan werk ik 1 keer per 4-5 weken een weekend en af en toe een avond...
    Dat vind ik wel redelijk om te doen. Mgoed...aangezien er geen zwangerschap is, is dat ook niet echt iets waar ik nu naar uit kan kijken. We zien wel.

Zucht...150 dagen.. Gelukkig komt je huisarts afspraak nu steeds dichter in de buurt.

@ Ilona: aah, de temp weer omhoog dus! haha ik heb nog steeds geen idee hoe het werkt maar aan je berichtje te zien kan dit goed nieuws zijn. Dus ik duim voor je! :)

@ Nienke: Ja inderdaad, een beetje vastigheid is nu gewoon ideaal. Ik heb ook een vast contract voor onbepaalde tijd. Als ik ergens anders zou beginnen, krijg ik een jaarcontract..

Verder; da's wel snel, al een afspraak bij de vk. Is dat je intakegesprekje al?

@ Hier: Mn schoonouders zijn weer hier, ze zijn de gordijnen aan het maken hihi. Wel fijn dat ze dat allemaal doen, al vind ik het opppp zich ook niet zo heeeel erg als ze dalijk weer ff klaar zijn hier met alles.. hahah klinkt heel ondankbaar en het zijn écht schatten van mensen hoor, maar mn schoonmoeder bemoeit zich graag (op een goede manier hoor) met alles haha... en da's af en toe eventjes vermoeiend :oops:
    Mgoed... ik moet over een uurtje weer gaan werken (woehoe..feestdag.)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    woops, vergeet ik helemaal het berichtje van Djuke hihi.
    Komtie ;)

@ Djuke: Oehh..een dag overtijd... da's wel spannend zeg als je dat in maanden niet gehad hebt...
    Maar goed... laten we ons koppie even helder houden en niet teveel in spanning gaan zitten nu... probeer je niet gek te maken :)
    (maar ik duim heeeeeeel erg voor jou voor goed nieuws!!! Het is je zó ontzettend gegunt!)

12. Pinguïns

Hey Linda!
    Meestal als je eisprong is geweest, dan gaat je lichaam het hormoon progesteron aanmaken. Dit hormoon zorgt ervoor dat je temp stijgt.
    Op het moment dat je dan ongi zou gaan worden, gaat je temp weer naar beneden.
    Dus zo werkt het een beetje.
    Hier betekent dat tot nu toe goed nieuws, want morgen zou ik ongi moeten worden.
    Er is hier tijdens mijn broekloersessie van vanmiddag nog niks gesignaleerd wat er op kan wijzen dat de ongi in zicht is en ik voel me ook niet alsof het er aan komt.
    Eigenlijk voel ik helemaal niks!
    Dus ik hoop dat ik zaterdag of zondag een mooi testje in mijn handen heb.
    Ik hou jullie op de hoogte hoor!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik hoop het zo voor je meid! Wat zou dat mooi zijn, gewoon 2 maandjes voor je bruiloft zwanger zijn!! :D Je jurk zou op zich niets van je groeiende buikje hoeven te merken en wat een super mooi cadeau zou dat zijn!
    Ga je zaterdag een test doen?

14. Pinguïns

Misschien test ik zaterdag wel.
    Maar als ik me in kan houden dan doe ik het zondag.
    Maar het zal zaterdag wel worden hoor, ligt ook een beetje aan mijn temp.
    En inderdaad zo kort voor mijn bruiloft zwanger worden zou heerlijk zijn!

15. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    He meiden!

ik laat weer even wat van me horen....ik lees nog steeds heel trouw mee maar vind het een beetje dubbel om elke keer een stukje te mailen, maar nu mag het wel vind ik...

Gisteren hebben we de 20 weken echo gehad, echt heel speciaal, je ziet echt bijna alles!alle ribben, hartkamertjes, nieren enz....dus ook het geslacht :)
    Ik had gezegd dat ik het alleen wou weten als ze het heeeeeel zeker wist, dus later zei ze, jullie wouden het alleen dan weten he?nou hier kunnen we niet omheen, het is duidelijk een.....Jongetje!!Dus we krijgen een zoontje, ik was helemaal verbaasd was er zo van overtuigd dat het een meisje zou zijn!dus het moedergevoel is niet altijd goed,haha, maar ben er heel erg blij mee!

Nu gaan we eerst 8 daagjes naar Griekenland, heerlijk genieten...

Balen dat er nog niet meer mensen zwanger zijn geworden zeg, het word tijd dat de meiden die hier al zo lang zitten eindelijk eens geluk hebben, het is jullie zo gegund!!!

Ik hou jullie in de gaten!

Liefs Annelies

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi Meiden,

Wat een boel meiden die weer zitten voor de testperiode. Spannend hoor, ik zal voor jullie duimen.

@Annelies: Leuk zeg een 20 weken echo. Dan is alles al zo duidelijk.

@ilona: Knap hoor meid dat je de spanning op kunt houden, ik heb gelijk getest op mijn NOD om het maar zeker te weten. Maar dan nog als je getest hebt, valt het kwartje niet gelijk en geloof je het ook niet.

@linda: Het is inderdaad het intakegesprek, ben benieuwd. Hou jullie verder wel op de hoogte van de ontwikkelingen hier. Mochten jullie dit natuurlijk niet vervelend vinden.

17. Djuke

Djuke Bekend lid

Goedemorgen!

Annelies: ik heb wederom dezelfde opmerking voor jou: WAT GAAT DE TIJD HARD!! 20 weken alweer! Enne, zo gaaf dat je hier even komt vertellen wat het wordt! Ik voel me helemaal vereerd! Super dat de echo zo leuk was!

Hierzo: manlief keek mee bij mijn laatste berichtje en heeft eerst dubbel gelegen om het woord broekloeren (Is dat een woord? Gebruiken jullie DAT als term??)) en daarna ging ik bij eerste symptomen bij een zwangerschap kijken. Daar stond als symptoom onredelijkheid.
    Nouuuuuuu, dat vond manlief natuurlijk uiterst toepasselijk. Dus iedere keer als ik kattig doe is het van "zie je wel, je bent onredelijk!!!" GRRRRRRRR

Maarre, verder heb ik geen nieuws. Ik voel me echt alsof ik ongi ben of ieder moment kan worden dus ik ren om het halfuur naar de wc om te broekloeren. Maar tot nog toe heb ik nog niets kunnen signaleren. Denk dat ik vanmiddag toch maar een testje haal als ik dan nog niets heb.
    Ben wel bang dat het gewoon nog moet komen.

18. Pinguïns

Hellas is hier de ongi doorgekomen...

19. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hai Meiden,

effe weer eens een berichtje van mij.
    We hebben de hele week al problemen met het internet dus vandaar dat ik vandaag weer een hele hoop moest bijlezen hahaha.

@ Linda: Wat leuk dat je slaapkamertje zo mooi geworden is. En ligt et bed lekker? misschien doet een nieuw bed wel wonderen. Je weet maar nooit.

@ LKG: Bij jou is het ook spannend he. Voel je al wat?

@ Dukje: twee dagen overtijd!!! Spannend!!!!! Wel gelijk laten weten he, als je een testje gedaan hebt. Ik hoop echt zo voor je dat je gewoon zwanger bent en niet naar de gyn hoeft, of alleen voor wat leuks!!!Zou echt mooi zijn. Blijf voor je duimen!

@ Zethu: Hoe voel je je vandaag? Weer een beetje opgeknapt? Balen zeg dat je de griep had. Kun je je goed beroerd van voelen.

@ Linda: Twijfelen over je baan. Dat ken ik. Dat heb ik de laatste weken ook heel erg. Maar ik durf eigenlijk niet op zoek te gaan naar een andere baan. Ik heb geen diploma's dus de kans dat ik ergens aangenomen word is heel klein. En ja zoals je al zei ik heb ook vast contract en ja net een huis gekocht dus moet echt niet hebben dat aan het einde van de proeftijd gezegd wordt dat ik niet kan blijven. Dus ik blijf maar gewoon hangen, er komt vanzelf wel wat op mijn pad.

@ Charpi: Gefeliciteerd met je vriendin. Leuke naam Lisa. Kan me heel goed voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft.

@ Annelies: Wat leuk, een berichtje van je! Blijft toch leuk om te volgen hoe het met de zwangere onder ons is. 20 weken, pfoei wat gaat de tijd snel zeg. Je begint denk ik al echt een buikje te krijgen,. of zit ik dan nog te vroeg? Een jongetje!!! Wat leuk, gefeliciteerd!!!!

@ Ilona: Balen zeg dat je ogi geworden bent! Hele dikke knuffel!!!

@ Hier: Niet veel nieuws. Heb al sinds de eisprong last van mijn borsten. lees overal dat dat normaal kan zijn dus ik besteed er geen aandacht aan, al is het wel een vervelend gevoel.
    Ook al vanaf mijn eisprong veel slijm verlies dus volgens mij heb ik gewoon een hele dikke vette ei gehad. Ik vind het wel appart, dat op het moment dat je voor een kleintje gaat, je elke maand wel weer een andere cyclus hebt of andere symptomen. Maar goed. Ik maak me eigenlijk nog nergens druk om. Maar dat zal aan het einde van mijn cyclus wel weer anders zijn. Vandaag lekker niets doen, een beetje scrappen en een beetje winkelen. En dan morgen vrijgezellen feestje van een vriendin ( zo heb ik nooit bruiloften zo drie in een jaar)
    En dan verder lekker rustig aan doen.

Liefs Tamaar

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aaah he bah ilona, balen zeg!!! :( Kheb elke ronde bij jou het idee van jaaa, nu is het raak volgens mij! en dan lees ik hier weer slecht nieuws :( balen balen!!!

@ Djuke: Ben benieuwd naar je testje vanmiddag als je 'm doet... :) spannend!!
    Haha de term bloekloeren heb ik nog niet gebruikt.. ik moest ook wel heel erg wennen aan de term 'klussen'. hahah ik had echt zoiets van "neeee... zo noem je dat toch niet? dat ga ik echt niet gebruiken.." ...en moet je me nu zien! haha.

@ Annelies: Wauwww wat leuk dat je dat gave nieuws komt vertellen!!! Een jongetje, wat super!!! :) Hoe staat het met jullie kinderkamer, istie al compleet en klaar?

@ Hier: Komende dagen gaan we er weer voor... nieuw bedje, nieuwe kansen :p

Deel Deze Pagina