Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee meiden..

Ben weer terug uit Stockholm :) en het was echt superrrr!
    Ik heb m'n banner enzo weer aangepast en m'n nieuwe NOD is 22 juli..

@ Ilona: Weet ff niet meer of ik je al gefeliciteerd heb, maar voor het geval ik dat nog niet heb gedaan.. GEFELICITEERD!! Voel je je al anders?

@ Nensi: Fijn dat jullie besloten hebben om gewoon door te proberen.. hopelijk vind je snel een nieuwe baan, en anders redden jullie het ook vast wel!

@ Zethu: Heb je eigenlijk ook last van bijwerkingen van de medicijnen?

@ Linda: Tjee wat aso zeg om gewoon niet op te komen dagen! Heb je ze vandaag al kunnen bereiken? Hoop dat het snel af is! Ik zag de foto's al op je hyves :) Best een grote tuin hebben jullie zeg!

@ Hier: Beetje een zwangerschapswens-dipje.. en ik voel me een beetje schuldig en rot daardoor. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer zoveel motivatie om maar weer te proberen, en toen ik zaterdagmiddag lekker zat te genieten in Stockholm drong het ineens wel heel erg tot me door dat ik dat nooit mee zou kunnen doen als we een kindje hebben. We hebben helemaal geen familie/vrienden/kennissen dichtbij wonen die op zouden kunnen passen ofzo, dus ik heb gewoon echt nul vrijheid meer dan. Nu zou m'n vriend best op zakenreis/vakantie kunnen gaan want ik red me wel in m'n eentje met een kindje, maar ik zelf zou er echt alles voor op moeten geven, want hij gaat echt niet een paar dagen alleen op een baby passen.. Ik begin gewoon te twijfelen of ik er wel al aan toe ben om al mijn vrijheid op te geven.. Maar ik vind het zo gek omdat ik 8 maanden lang niets liever dan een kindje wilde (en als alles goed gegaan was had ik over een maand gewoon een kindje gehad).. maar nu ineens twijfel ik. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Misschien is het wel gewoon een fase ofzo.. maar ik ben toch wel erg geschrokken van m'n gevoel :(

Nou, ik ben m'n ei weer kwijt.. bedankt dat jullie wilden "luisteren" ;)

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hee lkg...
    Hmm zouden die gevoelens kunnen komen uit het gevoel van balen dat het niet lukt?
    Ik weet het ook niet, zou me kunnen voorstellen dat dat het is.
    Ik heb die gevoelens niet en ook niet gehad gelukkig, lijkt me heel erg lastig wat je daarmee aan moet..
    Heb je het er ook over gehad met je mannetje?

Wat betreft het oppassen: ik heb ook vrijwel geen familie of vrienden hier die op kunnen passen ivm werk enz. maar daarvoor zijn er dan toch oplossingen als een kinderdagverblijf?
    Dan hoef je toch ook niet je baan op te geven, wanneer je een kindje hebt?
    Wat voor werk doet je man ook alweer, als hij evt. op zakenreis zou moeten?

Meid, ik hoop dat je gauw uit je dipje komt..!! Probeer er eens goed met je man over te praten...dan kom je er vast ook achter of je gevoelens echt zo zijn en je liever echt nog even wilt wachten, of dat die gevoelens ergens anders uit voorkomen en jullie eigenlijk nog altijd niets liever willen als een kleintje!

@ Ilona: dankje :) ik weet dat het kan en da's inderdaad ook al een fijn idee. Nu hopen dat het dan maar gauw weer mag lukken..
    Tis idd wat je zegt: Als je zwanger bent ben je zo blij dat je van die verplichte klusdagen af bent en elke dag alles in de gaten houden enzo... mja.. dan kom je dr weer in terug en dan valt het gewoon ff extra tegen elke keer..
    (Lkg: dit zal voor jou wel herkenbaar zijn; voor jou valt het al vanaf de 1e ronde dat het wel gelukt is al éxtra tegen omdat je toch met dat gevoel zit van 'het is al een keer gelukt, dus misschien nu ook wel weer!'

@ Nensi: Kon dat maar zo hè..hcg doorgeven ofzo...
    hmm...wie weet komt die uitvinden nog ooit eens ;)

3. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Lkg, dankjewel!
    Ikk voel me zeker wel anders, heb constant het besef dat er iets in mn buik gebeurt.
    Verder voel ik me kiplekker, geen wcpotgeknuffel vooralsnog.
    Hoop ook dat dat nog eventjes weg blijft of helemaal niet komt, want over precies 2 weken gaan we trouwen en op huwelijksreis!
    Ik had vanmorgen voor de gein mn laatste zwangerschapstestje gedaan en die was donkerpaars!
    Toen had ik zoeits van: Dat HCG hormoon zorgt ervoor dat je misselijk wordt, maar zo te zien heb ik daar niet veel last van, terwijl ik genoeg hormoon aan maak!

Ik moet zeggen dat ik je begrijp wat betreft de vrijheid die je kwijtraakt.
    Maar aan de andere kant is het wel iets ontzettend moois.
    Ik ben soms ook wel eens bang om moeder te gaan worden, maar dan denk ik weer zo: We doen het met zn tweetjes en je kunt met een kindje nog steeds heel veel dingetjes die je eerst ook deed, alleen nu doe je het met zn drietjes!
    En vergeet niet dat als je zwanger bent, je toch een aantal maanden de tijd hebt om er aan te wennen en ernaartoe te leven.
    Dat moedergevoel schijnt vanzelf te komen als je een maand of 6 a 7 zwanger bent. (Volgens een vriendin waarbij de zwangerschap een verrassing was).
    Ik weet ook niet hoe oud je bent?
    Ik word in februari 30, dus voor ons is het ook de hoogste tijd.
    Stel dat je een jaar of 22 bent en je hebt deze gevoelens, dan zou ik als ik jou was eventjes de wens uitstellen.
    Het kan dan over 4 jaar ook nog wel!
    Ik hoop dat je wat aan mn advies hebt en ik hoop dat je voor jezelf een goeie keuze kunt maken waar je jezelf lekker bij voelt meid!

Linda, het moet voor jou nu idd nog moeilijker zijn.
    Ik had soms al moeite met dat verplichte klussen, maar probeerde er wel iets van te maken.
    Het is gewoon k*t dat het niet goed ging bij jullie.
    Ik leef echt met jullie mee en soms voel ik me wel eens schuldig dat het bij mij eigenlijk heel makkelijk en volgens de statistieken gelukt is.
    Ik moet wel zeggen dat we deze ronde nog 2 daagjes extra geklust hebben en dat heeft misschien wel geholpen.
    Ik hoop echt zo dat het snel raak mag zin voor jullie, maar ook voor alle andere meiden hier in het forum!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm hoe bedoel je 2 daagjes extra geklust?
    Na je eisprong of zo?

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @linda: komop, doorgaan! Je weet dat het kan, je hebt het al bewezen, het moet alleen blijven zitten, dat is alles (ja makkelijker gezegd dan gedaan)

@ lkg: Ik heb ook heel af en toe die gevoelens dat ik mijn vrijheid die ik nu heb niet altijd evengraag op wil geven. Maar dat gevoel is niet groter dan de wens die ik heb. Ik wil dolgraag een kindje, anders was ik die stomme MMM ook niet in gegaan. Vooral als ik met ons petekindje bezig ben geweest dan merk ik zelf dat er niets is wat ik liever zou doen.

Bijwerkingen van de medicijnen heb ik idd. Ik ben regelmatig duizelig. De laatste dagen best wel moe, maar denk dat dat een combi van de burnout, de medicatie en de laatste week te veel gedaan hebben is. Ik doe iig deze week rustig aan. Dan duurt het maar langer tot het klaar is hier in huis.

@ linda: hier ook een probleem met opvang, ik ga mijn kind niet bij de vriend van mijn schoonzus zetten, Mijn schoonzus wil ik rustig laten oppassen, maar hem? Nee. Mijn moeder woont 60 km van mij af, mijn schoonmoeder ook een half uur rijden.
    Maar van mijn schoonmoeder weet ik dat ze best een dagje in huis wil komen om op te passen.

6. Pinguïns

@ Linda: Yes!

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Linda: Ik weet wel dat er kinderdagverblijven zijn, maar voor ons is het zo lastig.. ik reis 1,5 uur naar m'n werk, en 1,5 uur terug. Dus dan betekend het dat als ik rekening hou met de openingstijden van het kdv dat ik maar hele korte werkdagen kan maken.. Daar kan ik op zich nog wel mee leven, maar ik ben nu al 2 keer in een half jaar op zakenreis naar het buitenland geweest.. dan kan ik dan niet meer doen.. en ik moet sowieso dus veel minder gaan werken waardoor ik al m'n carrierekansen weggooi..

@ Ilona: Gelukkig dat je niet misselijk bent nog! Ik hoop dat het weg blijft! En.. misschien heb je gelijk is is er nog tijd genoeg om te wennen als ik eenmaal zwanger ben.. Ik ben nu bijna 25 en manlief is bijna 28, ik vind dat op zich wel een mooie leeftijd om kinderen te krijgen.. ook omdat we al 8,5 jaar samen zijn.

@ Zethu: Misschien zou het voor mij inderdaad ook helpen als ik eens wat met babys bezig kon zijn, maar niemand in m'n omgeving heeft kleine kindjes helaas.

Heb nog niet echt met m'n vriend er over gesproken.. ik hoopte eigenlijk dat het gevoel vanzelf weg zou gaan dus dat ik hem er niet mee lastig hoefde te vallen ;) Nou jah, als het dit weekend nog niet weg is dan moet ik er inderdaad maar eens over beginnen hoe hij er tegen aan kijkt.. In ieder geval bedankt voor jullie adviezen en ideeen en voor het luisteren :)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm oke..
    en jullie ideeën om te verhuizen dichter naar je werk toe? of zijn de verhuisplannen van de baan nu?

Wat doe je eigenlijk voor werk ook alweer?

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ lkg: ja wat dat betreft kan ik volop met baby's en kleine kids omgaan, Ik ben de laatste in mijn omgeving die nog geen kids heeft. Krijg je als je er pas op late leeftijd mee kan beginnen door omstandigheden.
    En idd wat Linda vraagt: hoe is het met de verhuisplannen?

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    We hebben de verhuisplannen even op de lange baan geschoven omdat een huis kopen en verkopen in deze tijd financieel niet verstandig is. Bovendien wil manlief nu per se niet meer weg uit Amsterdam waardoor ik altijd een uur reistijd hou. Mijn werk gaat waarschijnlijk over 2 a 3 jaar wel naar Schiphol verhuizen dus dat is wel fijn, maar goed dat duurt nog een poos en is ook niet 100% zeker.

Ik ben trouwens vastgoedanalist.. en ik denk nu steeds.. ik heb jarenlang hard geleerd en uiteindelijk een universitaire studie afgerond.. nu werk ik eindelijk en heb ik een supergoede baan (dat is toch waar je al die jaren voor studeert) en nu wil ik ineens een kind. Dan is de studie bijna voor niets geweest :S..

Ohwwww.. waarom ben ik toch zo'n zeurpiet en zo'n twijfelaar..

11. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ lkg: twijfelaar mss, maar zeurpiet helemaal niet. Kan me heel goed voorstellen dat je nu voor dit dilemma zit nu het niet zo snel wil lukken.
    Mss moet je het even een pauze gunne Ik zit ook maar ff mee te denken hoor.

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #3112 jedalin, 29 jun 2009
    Laatst bewerkt: 29 jun 2009
    Hmm lkg dat is inderdaad wel lastig..
    Als je ergens jaren voor geleerd hebt en er dan maar een paar jaar iets aan gehad hebt...
    Snap dat de twijfel dan even opkomt.. als je er over na gaat denken.
    Ik zou ook niet weten wat voor een advies ik je hierin zou kunnen geven....ik denk dat je dit alleen zelf weet..
    Hmm wacht...toch een adviesje; ik zou het er echt wel over gaan hebben met mijn vriend! :)

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @lkg: Twijfelen dat doet iedereen wel eens. Ook ik heb erg lang gestudeerd en ben nog steeds niet klaar. Bij mij ging het vrij vlot om zwanger te worden, dus veel kans om hierover na te denken had ik niet, maar ik heb er geen spijt van. Ook al denk ik wel eens hoe moet dat nu met mijn werk. gelukkig zijn er bij mij op mijn werk een heleboel vrouwen met een hoge functie en kinderen. De beslissing moet je geheel zelf maken, het blijft een keus tussen kinderen en carrière vaak.

14. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    hoi dames
    ik heb een paar daagjes niet kunnen spieken hier maar ben nu weer up to date als dat kan dan want ik kwam van de week er pas achter dat dit topic bestond(ikke scheel), wat zijn jullie elkaar al zo bekent!!!!
    dus voor degene die al zwanger zijn gefeliciteerd
    en de rest sterkte succes en veel plezier met het klussen
    en voor degene waarbij het nog niet wil lukken....
    ik baal er van dat het niet gewoon gaat zoals het moet gaan om welke reden dan ook.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm begrijp ik uit je bericht dat je hier niet meer gaat praten? of snap ik hem even fout?

16. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    nee hoor!!
    misschien staat het er verkeert maar wat ik bedoelde is:
    als je net een topic opent ofze dan wenst iedereen elkaar toch oprecht veel geluk enzo maar aangezien ik zo laat pas binnen kom vallen wil ik dat alsnog wensen aan iedereen...
    en het viel me op dat jullie hier een heel hecht clubje hebben wat ikzelf heel erg leuk vind dat iedereen elkaar zo goed kent...

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ah gelukkig :D
    hahah nu begrijp iik in ieder geval wat je bedoeld en da's lief van je :) Jij ook heel veel succes en geluk!

18. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hai Meiden,

Hier weer even een berichtje van mij!

Ik denk niet dat ik alles van 1 week kan in halen. Dus sorry als ik iemand vergeet!

@ Ilona: Ik heb je nog niet gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk zeg! Zie groen en geel van jaloezie. haha maar het is je van harte gegunt.

@ Linda: Die zw. worden dipjes die ken ik. Af en toe is het heel moeilijk om positief te blijven. En ik denk dat het af en toe ook eens moet kunnen om even te spuwen. Dus dat mag altijd hier hoor. ;) we snappen je denk ik allemaal wel heel goed!

@ nienke: Ik zie in je onderschrift dat die kleine van je zijn / haar zwemvliesjes verliest deze week. Echt grappig dat we zo een beetje kunnen mee genieten van wat er allemaal gebeurt in je buikje ;)

@ Lkg: balen zeg dat je nu zo twijfelt. Ik kan het me aan de ene kant wel voorstellen. Wij zitten ook met het probleem dat we geen oppas hebben. Maar gelukkig hebben wij het geluk dat we allebei wisselend werken. Daardoor komt het maar heel weinig voor dat we oppas nodig hebben. Maar goed aan de andere kant. Je levert misschien heel veel in, ook mensen die wel oppas hebben enzo moeten inleveren. Maar als je er aan denkt wat je allemaal terug krijgt. Misschien als je dat ook in je hoofd houdt wordt het iets makkelijker. Zo'n kleintje zal onvoorwaardelijk van je houden.

@ Zethu: ik zie dat je begonnen bent met de provera. Krijg je door dit medicijn nu ook een regelmatige cyclus?

@ dees: Welkom bij ons clubbie! Gezellig dat je mee komt kletsen. Heel veel succes met zwanger worden!

@ Hier: Rare dag achter de rug. Het is zoiezo mijn laatste vakantie dag. Morgen moet ik weer aan de bak. Maar zo stom. Ik heb net mijn autootje op marktplaats gezet. Echt waar ik lieg niet. Ik druk op verzenden en ik wordt gelijk door drie mensen gebeld die hem willen kopen. (wat nou economische crisis) Dus morgen komt er iemand kijken en die wil hem waarschijnlijk gelijk meenemen. (hmmpf ik wil hem eigenlijk niet kwijt) maar ja goed. Wij dus gelijk naar een scooter winkel hier in de buurt gereden en wel een grappig dingetje gezien. Dus woensdag (als we de auto verkocht hebben) dan gaan we terug. Maar goed liever had ik natuurlijk mijn tuffie. Maar ja het is zo overbodig als je straks om de hoek woont bij je werk vandaan. Een keer niesen en ik ben op me werk. Dus ja daar hebben we geen twee autoos voor nodig. Maar goed erg raar dus.
    Verder staat ons huisje officieel te koop. Is al best wel vaak bekeken op funda. Maar goed er moet natuurlijk een koper komen. Dus lekker spannend allemaal.

Liefs Tamaar

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hee tamara,

hmm je bent een weekje weggeweest en je ging op zich met goede hoop toch... maar ik zie aan je banner dat je helaas toch ongi geworden bent :(
    Wat jammer! Dacht dat het wel eens raak kon zijn bij jou met al die kwaaltjes enzo! :(

Ik heb ook hier mijn laatste dagje vakantie gehad, morgen weer werken. Eigenlijk weinig zin in... maar ach, zal moeten he hihi!

Hopelijkj heb je snel een koper voor het huis! Riskante tijd om nu te verkopen maar goed... voor hetzelfde geldt heb je je huis zo verkocht :)

20. Pinguïns

Dankjewel Tamara!

Deel Deze Pagina