Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ djuke: leuk dat je wat van je laat horen. Enne over dat testen ben ik het met je eens, waarom niet wachten tot je overtijd bent? Ik zal ook niet voor mijn NOD gaan testen. Dat ik in januari zoveel getest heb was omdat ik overtijd was en maar geen ongi kreeg. Verder heb ik ook nooit meer getest. Ik heb wel testjes in huis liggen, maar ik raak ze niet aan voor ik overtijd ben.

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha die djuke,
    leuk van je te horen! Vervelend dat je ze moe bent, maar goed; da's te overleven hè! :D

Wat betreft het testen; ik denk dat het heel persoonlijk is wat iemand fijn vindt en of het wel of geen stress op levert.
    Ik test namelijk meestal wel 1 of 2 dagen voor mn nod, maar dit om dat ik anders veel te veel goede hoop krijg dat het gelukt is..als ik tot mijn nod wacht. Dan heb ik al veel meer hoop, dan dat ik 2 dagen van te voren test en een nega test heb. Dan weet ik dat mn ongi eraan komt, kan ik dr op wachten en zit ik niet meer in spanning.

Wellicht dat ik dat, als ik weer een aantal rondes verder ben, niet meer zo vindt, maar voor nu vindt ik het dus juist fijn om eerder te testen en levert het voor mij juíst minder stress op :)

3. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Ik vind persoonlijk ook dat iedereen zelf moet weten wanneer diegene test, ik teste per slot van rekening ook een aantal dagen voor NOD positief!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ik denk ook niet dat djuke bedoeld dat niet iedereen dat zelf moet weten maar meer dat ze niet begrijpt waarom mensen al testen voor hun nod..

Maar net als jij test ik idd ook liever iets voor mn nod een keer.. Ach; iedereen z'n eigen voorkeur! :)

5. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Ik laat het meestal van mn gevoel afhangen wanneer ik test.

Ik hoop dat ik mn ei al gehad heb dames!!! Duimen jullie mee? Want manlief zit in dubio....vindt dat we met condoom moeten klussen totdat ik een baan heb :( hhhhhhhh. Ik was toen net wakker dus heb ff gevraagd of we het er later even over konden hebben... maar baal ontzettend... hoop dat ie bijdraait...

6. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo meiden,

Ik test eigenlijk wanneer ik het niet meer uithou van de spanning. En elke maand zeg ik: ik doe het niet meer. En toch kan ik me elke maand weer niet bedwingen. Laate keer sloeg echt alles. In frankrijk, had testje meegenomen, en ik kon me eindelijk bedwingen tot mijn nod dag. Dus ik s'ochtends gelijk naar de wc. Ik doe een test, leg hem neer en wil afvegen. Ongesteld. haha dus dat was een groot contrast. Doe ik denk ook niet meer. Maar ja dat zeg ik nu heel hard.

@ nensi: wat balen zeg dat je man dat zei vanochtend. Aan de andere kant is het te begrijpen. Ik was maandag avond op kraam visite. En die man zei dat hij vanaf het moment dat ze besloten hadden om te beginnen hij zich constant zorgen maakte over kan ik het gezin wel onderhouden. Kan die kleine alles krijgen wat ik wil enz. enz. En het is natuurlijk bijna overal het zelfde tussen mannen en vrouwen. Vrouwen zijn emotioneel in dit soort zaken en laten hun gevoel de over hand nemen en bij mannen is het vaak rationeler. Mannen gaan vaak voor veiligheid. Dus misschien speelt dit ook wel bij je man. Maar goed dat is natuurlijk nu ook nog maar gissen. Ik snap ook niet waarom ik er dan zo'n lang verhaal bij schrijf maar goed. Ik denk typ het toch even. :) Nou hopelijk wordt het straks duidelijk. Ik kan me goed voorstellen dat je wel even van slag bent dikke Knuffel!!!

Liefs Tamaar

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hè nensi, wat balen dat je vriend tijdelijk even wil stoppen!
    Misschien goed om het er later nog eens goed over te hebben samen.
    Hopelijk draait ie nog bij en gaan jullie lekker door!

Liefs!

8. Pinguïns

Nensi, ik ben blij dat ik niet in dezelfde situatie zit...
    Mijn contract loopt ook af op 15 juli, maar wij hadden toch al besloten dat ik thuis zou blijven tot de kleine wat groter is.
    Daarnaast hebben we allebei de afgelopen tijd heel hard gespaard, niet alleen voor de bruiloft, maar ook voor ons kindje.
    Balen dat je mannetje er nu zo over denkt....
    Ik hoop dat hij van gedachten verandert...

9. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Thnx meiden...
    Ik snap hem ook wel hoor... maar wil zo graag ;)
    Als ik realistisch ben, vind ik het ook een fijn idee om een baan te hebben... ook omdat we net een huis hebben gekocht enzo... ik verdiende zelfs iets meer dan hij dus er valt wel een groot deel van ons inkomen weg.
    Denk er idd emotioneler over na net wat je zegt Tamara.

Maar tevens redeneer ik anders dan hij, ik heb zoiets van: we redden het wel met de middelen die we hebben...
    én... mocht ik straks een baan hebben, krijg ik weer eerst een jaarcontract! (als ik al niet via het uitzendbureau kom te werken.. dan nog langer in onzekerheid).
    Maar dat jaarcontract geeft dus ook helemaal 0,0 zekerheid, dat hebben we nu wel ondervonden. Moet 'ons leven' dan afhangen van werk/recessie? Ik vind het zo vreselijk dat alles vaak uitdraait op geld...
    Ik wil zo graag nú leven, nú genieten.
    Zal ook niet graag een bepaalde droom uitstellen tot 'm'n pensioen' zoals veel mensen vaak doen... wie zegt dat ik dat haal?! M'n oma werd 55, haar dochter - mijn moeder - 50, als ik ook ziek word in de toekomst.... wil ik gewoon van m'n kinderen genoten hebben... zoals ik een band had met mijn moeder...
    Het verschil, psychisch, tussen 24 (nouja mocht het gauw raak zjn - 25 als ik zou bevallen) en 27? 30? is gevoelsmatig heel groot...

Nougoed, misschien moet ik het toch opzij zetten... ga er zeker nog met hem over praten, maar als ik net wakker ben, kan ik niet normaal zo'n gesprek voeren... dan ben ik te snel gepikeerd of geëmotioneerd...

**zucht** :(:(:(

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ nensi; dat heb ik ook 's ochtends.. dan heb ik helemaal geen zin om te praten hihi.
    Maargoed: blijft een lastige situatie zeg.. vooral wat je zegt omdat jij het grootste inkomen hebt..het scheelt toch behoorlijk als er dan 1 salaris afvalt. Zou je wel iets van uitkeringen krijgen dan of niet? (heb dr niet zo veel verstand van..)

@ Ilona: hmm dus jij gaat vanaf 15 juli niet meer werken? Pfoe, das toch een hele tijd nog, of ga je tussendoor nog wel ff iets anders doen?

ff uit nieuwsgierigheid, als je het wil vertellen tenminste hihi.
    Wat verdiend je vriend? als hij als enige salaris blijft werken een tijdje? ik vraag me altijd beetje af of ons dat hier ook zou lukken.
    Niet dat ik niet meer zou willen werken na mijn zwangerschap, maar wel een stuk minder.. dag of 2-3 in de week ofzo..

11. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Linda, ik heb wel recht op ww inderdaad, hoor volgende week hoelang... tegenwoodig krijg je een maand per gewerkt jaar geloof ik en voor je 18e telt niet mee, maar een jaar telt als gewerkt jaar als je maar 52 dagen gewerkt hebt... word in november 25, dus zou 6.5 jaar zijn...
    = 6 maanden ww (denk ik nu hoor)... standaard is 3 maanden, maar die gaan weer van je gewerkte jaren af helaas haha, dus blijft dan 6 (wordt geen 9 ;)). En daarna krijg je denk ik bijstand?? Maar daarvoor wordt het inkomen van mn man meegerekend dus zal er wel niets overblijven :p

ww is de eerste 2 maanden 75% en daarna 70%...

Ik zal sowieso niet volledig kunnen stoppen tzt, zou ik ook niet willen. Denk 3 dagen werken...

12. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Ben eigenlijk ook wel benieuwd met wat voor'n salaris je het je kunt veroorloven :)
    Maar ligt ook aan je vaste lasten natuurlijk... hypotheek van ons huis zal wel richting 800 a 900 gaan volgend jaar.... er zijn genoeg mensen die voor 300 ergens wonen!

Waarom hebben we eigenlijk een huis gekocht? :S hahaha.

13. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben eigenlijk van plan om te blijven werken.
    Al hoeft dat eigenlijk ook niet. Mijn man werkt in ploegendienst en verdient daardoor best wel goed. Dus we hebben het huis gekocht op het meeste van zijn salaris en met een mogelijkheid dat ik minder zou kunnen werken. Helemaal stoppen met werken zou ik echt niet kunnen. Ik moet mensen zien. :)
    Maar ja goed. Dat is natuurlijk ook ieder voor zich.

@ nensi: Ik begrijp je heel goed. Ik heb er ook zo'n hekel aan dat alles alleen maar over die recessie en geld gaat. Nou ben ik ook nog eens anti wat ja ik heb zoiets zolang ik nog steeds briefje van 500 bij mijn werk in handen krijg, en zie dat mijn auto zo verkocht is enzo. dan denk ik waar blijft die recessie. Ik heb echt het gevoel dat heel veel bedrijven het ook wel goed uit komt. Dan kun je het daarop gooien als je mensen minder wilt.
    En er zal echt wel iets aan de hand zijn hoor, maar de media wakkert het ook lekker aan.
    Zo dat is mijn mening hahahahaha.
    Maar begijp dat je er niets aan hebt want daarmee heb je nog geen baan. :(

Liefs

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #3174 jedalin, 2 jul 2009
    Laatst bewerkt: 2 jul 2009
    hhi ja ik heb in het begin een tijd meegekletst met een topic over salaris en zo.. Was wel interessant om te lezen inderdaad met hoe veel geld mensen het toch soms redden..

onze hypotheek is vrij laag voor ons huis, omdat mn vriend bij de bank werkt en allerlei kortingen krijgt :) Die is 600 euro per maand.. dus da's wel fijn :)

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ tamara: ik ben blij dat wij ook niet zo met geld enzo bezig hoeven te zijn! We doen gewoon waar we zin in hebben en natuurlijk letten we wel op, maar dat zal me niet tegenhouden om niet te doen wat ik wil! (Zoals een neiuwe slaapkamer en tuin ;) )
    overigens: de stratenmakers zijn op dit moment bezig joehoeee!! :D

Lijkt me overigens wel lastig als je echt op moet letten met wat je uit geeft enzo.. dan ga je denk ik automatisch veel meer op geld letten en er een soort van obsessie van krijgen..

16. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Hahah ik herken je zo goed!!
    Ik vind het ook zo'n onzin... zo gecreëerd!
    Had me voorgenomen niets van die *&^%-crisis aan te trekken... maar kan nu niets anders.

17. Pinguïns

Linda, ik ga hier niet neerzetten wat mn vriend verdient, maar het is genoeg om goed van rond te komen.
    Daarbovenop is ieders situatie anders.
    Wij wonen in een huurhuis, waar ik al woonde voor ik hem tegenkwam en ik wil hier niet weg.
    Ook hebben we de afgelopen tijd gewoon heel veel gespaard en ook wel wat mazzeltjes.
    Zo betalen mijn schoonouders een hoop mee aan de bruiloft en heeft mijn vriend af en toe een winstdeling van zn werk.
    Vanaf 15 juli gaan we eerst nog op vakantie en mocht ik daarna nog iets tegenkomen wat me leuk lijkt dan wil ik dat wel gaan doen.
    Het is alleen niet noodzakelijk en dat gevoel is wel fijn.
    Ik realiseer me ook dat niet iedereen in die positie zit en dan is het balen als 1 van de 2 ouders zijn baan verliest.
    Aan de andere kant, als je voor een kindje kiest, dan lijkt het me dat je zowiezo na de bevalling een stuk miinder zal werken?
    Ik zou mijn kind nl niet willen laten opvoeden door bv oma of een kdv...
    Het blijft een moeilijke keuze, maar ik denk dat als je er echt voor wilt gaan, dat je het ook kunt redden van iets minder geld...

18. Pinguïns

En idd, die zogenaamde crisis wordt volgens mij flink opgeblazen...

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ah maakt niet ilona, zit wel wat in hihi. kheb het ook maar even weggehaald; niet echt handig om hier neer te zetten :)

Ik denk ook zeker dat het met minder te redden valt, dat je echt wel een manier vindt ervoor. Maar hoe veel je toch echt nodig hebt om het te kúnnen redden; geen idee!

Na de bevalling gaan denk ik de meeste moeders minder werken. zou ik ook doen. En dat daar dan wel misschien 1 of 2 dagen kdv/opa-oma voor nodig zijn; dat vindt ik niet erg maar juist een erg fijne oplossing.. :) en krijg bij 2 dagen niet het gevoel dat een ander mijn kind opvoed :)

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    dames die denken dat er geen crisis is mogen eens bij mij komen kijken. Hier is pas echt crisis. Geen werk door CRISIS, schuldeisers die met onmenselijke bedragen komen ook al zeg je dat je niet meer kunt betalen.
    Ik zit er zelfs aan te denken dat we beter helemaal niet voor een kindje kunnen gaan, want dat kunnen we niet betalen zolang ik niet kan werken

Hoe lang blijf ik nog in deze shit? Heb niets als ellende met geld sinds ik mijn ex de deur uit heb gezet

Deel Deze Pagina