Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He zethu,
    pff vervelend zeg :( .. maar hoe komt het dat die geldproblemen begonnen zijn toen je je ex uit de deur gezet hebt?
    De ex van mijn vriend had namelijk ook allerlei schuldeisers en deurwaarders hier aan de deur, maar sinds zij uit elkaar zijn (hadden samenlevingscontract maar dat is toen meteen ontbonden) had mn vriend er ook geen last meer van..die kon ze gewoon doorsturen naar haar. Zijn ook haar schulden op haar naam. Had mijn vriend niets mee te maken verder, zeker niet na het ontbinden van dat samenlevingscontract.
    Of begrijp ik je verkeerd en zijn het niet zijn schulden waar jij nu mee zit?

Gelukkig is het vanaf het begin dat ik samen ben met mijn vriend super goed gegaan en hebben we een leuke spaarrekening opgebouwd :)

mmm dus ook jij zit met een financieel probleem.. maar stel dat je nu deze maand zwanger zou worden... en je nog geen mogelijkheid hebt om te werken omdat jij nog niet kan.. of er nog geen werk te vinden is voor je.. hoe gaan jullie dat dan oplossen? Omdat je zegt dat jullie het dan niet kunnen betalen..

2. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Zethu, als je echt zo diep in de crisis zit dan zou ik ook nadenken of ik mn kind in zo'n situatie zou willen laten komen.
    Ik weet ook hoe het is als je ouders het niet breed hebben en dat is af en toe best wel zwaar.
    Ikk heb begrepen dat er bij jou ook andere factoren mee spelen waardoor je niet zo makkelijk meer aan een baan kan komen?
    Het is bij iedereen anders, het is misschien ook een kwestie van geluk hebben..
    Mijn vriend werkt bij een grote verzekeringsmaatschappij en die heeft pas geleden de toezegging gehad dat hij mag blijven.
    Toen was de keuze voor een kind zo gemaakt.
    Ik hoop dat je situatie snel verbetert, het is niet eerlijk verdeeld zo..

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Mijn ex had mijn bankpasje in beslag genomen ipv dat hij mij met geld om leert gaan toen ik met mijn eetstoornis zat. Tevens had hij voor de huursubsidie veel te laag geschatte inkomsten opgegeven waardoor de volledige huursubsidie terugbetaald moet worden.
    Toen het uitging met hem heb ik een soort van koopverslaving gehad omdat ik niet met geld om kon gaan, en vervolgens ben ik ook nog eens vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika gaan regelen.
    Een maand voor ik ging kreeg ik te horen dat ik niet na 3 maanden terug mocht komen op het werk waar ik werkte (tijdelijke vakaturestop)
    Ik had net een lening geregeld voor Zuid-Afrika.
    Toen ik in Zuid-Afrika zat had ik geen recht op een uitkering. En na terugkomst heefrt het 4 maanden geduurd voor ik geld kreeg van het UWV. Ik heb alleen maar schulden opgebouwd in die periode. Toen ik uit wanhoop schuldhulpverlening heb ingeschakeld hebben die er zo'n puinhoop van gemaakt dat sommige schuldeisers hun bedrag verdubbeld hebben door het inschakelen van een incasso-bureau.
    Afgelopen oktober had ik alles afbetaald en eindelijk een autootje kunnen kopen, tot dus de belastingdienst in november kwam dat ik de huursubsidie uit de periode met mijn ex moest gaan terugbetalen, en mijn ex wil niet betalen zonder duidelijke rekeningen,maar het VROM heeft er 3 maanden over gedaan om maar de helft van die papieren op te sturen.
    Ik ben hun dus nu al aan het terugbetalen (van mijn uitkering!) maar krijg geen rode cent van mijn ex.
    Daarbij kwam de energiemaatschappij van de week ineens met een enorme gepeperde rekening, en vanmorgen heb ik met hun gebeld voor een betalingsregeling, maar zij willen dat ik 175,00 ga betalen terwijl ik met moeite nog 50 euro overheb per maand en daar heb ik dan alleen mijn vaste lasten van betaald

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jee wat vervelend..:(
    Ik geloof inderdaad dat op zo'n moment geld een hele grote rol in je leven gaat spelen.. en da's vervelend leven af en toe lijkt me..iedereen wil het liefst gewoon een beetje zn gang kunnen gaan en natuurlijk; iedereen moet opletten met zijn/haar geld, maar zo wordt het wel erg lastig..

Ik neem aan dat je huidige vriend wel werkt? En begrijp dat jullie de kosten (en dus ook de schulden die jij hebt) nog niet delen?
    Of werken jullie er nu samen aan om de kosten te drukken?

5. Pinguïns

Owjee, dat is inderdaad niet zo best dan..
    Ik kan me voorstellen hoe je je nu moet voelen, ik heb zelf ook zoiets meegemaakt...
    Heb ook heel erg in de schulden gezeten.
    Het is geen pretje...
    Ik heb op een gegeven moment de beslissing genomen om me aan te melden bij de schuldsanering.
    Op een gegeven moment zit je er zo diep in, dat het steeds moeilijker wordt om er uit te komen.
    Het ene gat met het andere dichten, je zult het wel kennen.
    Als je in de schuldsanering zit, dan betaal je iedere maand een realistisch bedrag af.
    Na 3 jaar ben je dan als het goed is schuldenvrij.
    Dit wordt aan de hand van je inkomsten berekend, dus iemand die 1500 euro verdient zal meer betalen dan iemand die 800 euro heeft.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt..

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Tjemig, wat wordt er veel gekletst!! Maar ik vind het helemaal niet erg want er komt ook weinig uit mijn handen vandaag. Beetje naar buiten staren. A2 staat al de hele dag vast, maar dat terzijde. ;)

Zinvolle discussies hebben jullie ondertussen gevoerd en uiteraard heb ik daar ook een mening over. hehehe :D

@ Iloon: natuurlijk moet je lekker zelf weten wanneer je test maar ik begrijp idd het gedoe er rondom niet. Zoals Linda het uitlegd kan ik me het trouwens wel goed voorstellen hoor. Denk idd dat die spanning wel minder wordt als je al heel wat maandjes van teleurstelling gehad hebt, zoals wij op een gegeven moment.

Dan de centenkwestie.

@Nensi, vorig jaar ben ik ook mijn baan kwijtgeraakt en toen had ik zelf twijfel of we wel door moesten gaan. Maar mijn man zei juist: het komt eigenlijk nooit goed uit! Dus we gaan lekker door. Ik had ook binnen no time weer iets anders gelukkig. Kijk anders ff bij ons op de site. Joe never no, he? www.frieslandcampina.com En wij zoeken veel nieuwe mensen.

@ Zethu, getsie dat kan er ook nog bij zeg! Is er al enig zicht op wanneer je kunt gaan werken?

@Ilona, waarom zou je nu al stoppen met werken?? Ik begrijp dat het heerlijk is dat het niet nodig is. Die situatie heb ik ook maar ik WIL werken. Toch onafhankelijk zijn en mijn eigen dingen kunnen betalen. Zoals de kosten voor mijn auto en mijn paard bijvoorbeeld. Overigens vind ik het wel erg kort door de bocht dat werkende moeders hun kinderen laten opvoeden door het kdv/ oppassen.
    Ik blijf ook gewoon werken en mijn man ook. Wel willen we proberen allebei een dag minder te werken of thuis te werken. Dus wij voeden ons kind wel degelijk ZELF op.

@Crisis: als je op de winkelstraat loopt zou je het niet zeggen. Maar de melkprijs is historisch laag en onze boeren zitten lelijk in de knel. Dit komt echt door de wereldwijde crisis waardoor de vraag is gedaald terwijl het aanbod nog hoog is.
    Verder werkt mijn man in de bouwwereld en daar vallen hele harde klappen.
    Dus nee, de crisis is zeker niet overtrokken. Je merkt er in het dagelijks leven (nog) niets van. Maar de meiden die hun baan erdoor zijn kwijtgeraakt zullen iets heel anders zeggen.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik denk ook niet dat de crisis idd al overgetrokken is.. al merk ík er in het dagelijks leven weinig van. Op mijn werk gaat het altijd door en blijven ze op zoek naar nieuwe mensen..
    Met het inkomen gaat het prima en we blijven gewoon door sparen elke maand.

Mn vriend zn baan is gelukkig ook vrij veilig, al weet je dat nooit zeker op een bank. Er zijn al veel ontslagen gevallen maar gelukkig werkt hij er voor onbepaalde tijd.
    Alle tijdelijke contracten zijn al ontslagen en de jaarcontracten die aflopen worden ook bijna niet meer verlengd..
    Dat betekend toch al in de duizend ontslagen bij de bank.. mgoed..zolang we ons niet druk hoeven te maken, doen we dat maar niet ;)

8. Djuke

Djuke Bekend lid

@ Zethu! Verschrikkelijke geldwolven die energiemaatschappijen! Wij kregen ook een leuke naheffing van Essent. Met dank aan de bouwlift tijdens de verbouwing van vorig jaar. Maar ja, dan krijgen we volgend jaar weer centjes terug. Hoop ik dan.
    Dat idee van Ilona van de schuldsanering is wel een goede. Tis niet leuk maar wel zinvol. Dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.
    Nou, meis, kan me heel goed voorstellen dat je nu ffies twijfelt aan het hele kinderkrijgplan. Maar ook voor jou gaat het zonnetje weer schijnen. Tis een dooddoener, maarre geld maakt niet gelukkig! (tis wel verrekte handig) ;)

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Trouwens iloon, situatie uit mn werk: Een licht verstandelijk gehandicapt koppel wat ik begeleid (man (26) en vrouw (20) met een kindje van 3 maanden) zitten ook in de schuldsanering met bewindvoering enz.
    Maar of hun het voor elkaar krijgen om na 3 jaar van hun schulden af te zijn betwijfel ik.... zij zitten op (schrik niet...) 22.000 euro schuld!! :$

En nog zo een; een man die ik begeleid, 4 kinderen en alle 4 uit huis (zucht... zo'n trieste verhalen eigenlijk... arme kindjes... maar 1 troost; 3 van hen zitten in hetzelfde pleeggezin en dus bij de eigen broertjes/zusjes. andere kindje woont in een instelling, zij is gehandicapt) zit ook al jaren bij de schuldsanering, en maakt er alleen maar schulden bij... die zit ook op de 20.000 euro schuld.

10. Pinguïns

@ Djuke, de situatie is nu zo dat mijn contract afloopt.
    Daarnaast ga ik op huwelijksreis en mijn vriend en ik zijn saampjes vrij tot 10 augustus.
    Ik ga zeker werken als ik iets leuks tegenkom, maar mocht ik niks vinden, dan ga ik me daar niet druk over maken.
    Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe hij het doet met werk in combi met kindjes, maar ik heb ervoor gekozen om alle tijd die ik met mn kindje kan doorbrengen ook daadwerkelijk ga doorbrengen.

Wat het testen betreft: Dat moet ieder ook lekker voor zich weten, ik had heel sterk het gevoel dat ik een test moest doen en mn gevoel klopte gelukkig.
    Ik kan me wel voorstellen als je al weet ik hoe lang bezig bent, de kosten voor die testen flink op kunnen lopen en je dan terughoudender bent om te testen.

Nou, ik hoop dat de mensen die hun baan zijn verloren weer iets vinden en vooral dat jullie dan ook door kunne gaan voor een ukkie, want dat is uiteindelijk het allermooiste wat er is volgens mij... (Al vind ik het wel heel spannend dat ik over 8 maanden iemand zn mama ben!)

11. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje meiden, wat een verhalen allemaal :(

Ik ben het eigenlijk helemaal met Djuke eens. Voor sommige mensen lijkt de crisis ver weg, maar mijn mannetje werkt bij het ministerie van financien en hij zit er echt middenin. Er zijn echt veel bedrijven die omvallen of het heel zwaar hebben, en het vinden van een baan is in deze tijd echt vreselijk. De huizenverkoop is onwijs gedaald en daarmee ook de huizenprijzen. Dat noem ik toch wel een economische crisis. Tuurlijk, als je een vaste baan hebt en niet van plan bent om te verhuizen dan zal je misschien persoonlijk niet veel van de crisis voelen, maar er zijn echt veel mensen in Nederland die het wel heel hard voelen!

Over centjes.. het is altijd lastig, en Nensi, ik snap dat het in jullie situatie nu best lastig is. Maar net als Djuke zegt, het perfecte moment is er toch niet.. er zal bijna altijd wel iets zijn.. Ik hoop dat je er goed met je mannetje over kan praten en dat jullie er samen uit komen.

Wij zitten in een onwijze luxe positie dat we ons echt geen zorgen hoeven te maken over ons inkomen. We hebben beide een vaste baan en beide een heel goed inkomen.. maar daar tegenover staat wel dat we graag willen verhuizen maar dat dat door de crisis bijna onmogelijk wordt gemaakt. Dus wij hebben genoeg inkomen om een kindje te onderhouden.. en als we een beetje op onze uitgaven letten kunnen we ook wel een heel elftal onderhouden, alleen is ons huis helaas weer niet zo groot. Ach, zoals ik al zei.. er is altijd wel iets.

Ik heb maandagavond direct weer met m'n vriend gepraat op jullie advies trouwens.. hij zei dat hij niet echt aardig was geweest en hij was nu echt superlief. Hij zei dat ik best kon blijven werken en dat ik best op zakenreis kon gaan. Onze ouders wonen wel op 2 uur rijden, maar ze willen denk ik dolgraag een weekje oppassen, dus ik heb eigenlijk ook teveel beren op de weg gezien misschien. En ik moet er net als Djuke ook niet aan denken om te stoppen met werken! Ik ga sowieso 3 dagen blijven werken.. en als ik dichtbij m'n werk zou wonen zou ik zeker nog meer blijven werken! Als ik één dag thuis zit wordt ik al knettergek.. ik wil mezelf graag blijven uitdagen en dat lukt denk ik niet als huismoeder. Respect voor de mensen die dat wel kunnen! maar tis helaas niet aan mij besteed. Enuhh.. ook al zou ik 5 dagen werken.. ik ben degene die de regels bepaald en mijn kind opvoed.. Vind het altijd een beetje vervelend als mensen zo tegen kdv's of oppasoma's zijn.. volgens mij komt het kind niets te kort daar ;)

Whowww.. wat een lang verhaal is het geworden.. nou ik ga maar snel verder werken *schaam*

12. Pinguïns

De voorwaarde voor de schuldsanering is wel dat je er geen nieuwe schulden bij maakt.
    En ik had ook 20.000 euro schuld.
    Het is meer zo dat ze naar gelang je inkomen je laten betalen en of je het hele bedrag na 3 jaar nou hebt terug betaald of niet, dan ben je toch schuldenvrij.
    Dus stel: Je verdient 800 euro, dan los je bv iedere maand maar een klein bedrag af, rond de 5 euro zeg maar.
    Verdien je 1500 euro, dan betaal je bijvoorbeeld 400 euro per maand.
    Ongeacht wat je verdient, na 3 jaar ben je er van af.
    Deze regeling is volgens mij de beste die je kan hebben.
    Het is wel streng, maar je kunt in ieder geval wel normaal leven...

13. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Pfff... jemig...
    Wat kan geld een rol spelen dan he?

Wij hadden vroeger ook niet veel, want mijn moeder was nog maar alleen (vader overleden)... maar ik heb daardoor de waarde van het geld juist meegekregen, heb ik het gevoel.

Ik vond het toentertijd niet raar als de douche 'weer stuk' was en we bij opa en oma gingen douchen, pas veel later kwam het besef dat we dan gewoon afgesloten waren...

Dus uit ervaring weet ik dat je met een hoop liefde ook volwassen wordt, maar ik wil het wel graag wat ruimer. Nu moet dat met 2 ouders die beiden werken geen probleem zijn... dus maar gauw opzoek naar die baan (ga nog ff bij campina kijken djuke) en dan gaan met die banaan.

Sterkte meiden! :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aah oke! Ja ik weet dat ze dat bij die laatste situatie die ik omschreef ook erover gehad hebben, maar ja, hij maakt er gewoon schulden bij en geeft er niets om.. alles wat ie maar kan doen om zijn bewindvoerder te 'fokken' zeg maar..
    belachelijk eigenlijk.

Maar jeetje.. 20.000 euro..pfoe!
    Gelukkig maar dat je er nu van af bent dan! Want da's niet niks zeg....!!

15. Djuke

Djuke Bekend lid

@lkg, komt gezellig onze kant op verhuizen!!! Bij ons staan ook leuke huisjes te koop en dat scheelt toch weer een stukkie met de randstad.
    Klein nadeel, je moet wat meer reizen. ;)
    Maar dan kunnen we op elkaars kleine passen, scheelt weer kosten van de kdv. :D

16. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vraag me altijd af hoe zulke mensen in zo'n situatie beland zijn :( dat niemand iets doorhad, of ingreep.. vreselijk..

Samen hebben mijn man en ik ook een hele hoge studieschuld. We hebben beide rond de 20.000 euro schuld.. maar ik heb die schuld alleen maar op me genomen omdat ik een grote kans had op een goede baan. Ik hoef pas volgend jaar te beginnen met aflossen.. en dan betaal je gewoon 150 tot 200 euro per maand af. Maar goed, deze schuld is natuurlijk wel van heel andere aard.. ik heb geen hijgende deurwaarders en schuldeisers in m'n nek gelukkig!

@ Djuke: Goed idee :D Ware het niet dat we toch wel erg gehecht zijn aan Amsterdam en weinig met het Brabantse land hebben hahahah..

17. Pinguïns

#3197 Pinguïns, 2 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2009
    Soms kun je ineens in een situatie terecht komen waar je niet om hebt gevraagd...
    Toen ik 19 was, ben ik gaan samenwonen met een kerel, die achteraf vanalles op mijn naam bestelde.
    Na een jaar ging hij weg, mij achterlatend met een torenhoge schuld.
    Hij was nergens meer te vinden.
    Ik ben toen financieel & psychisch helemaal ondersteboven gegaan en heb daar nog jaren lang last van gehad.
    Daarom heb ik nu zoiets van: We kunnen het ons veroorloven dat ik bij de uk blijf, dus geniet ik daar ook van, want ik heb mn portie wel gehad...

@ Linda: Dat is niet slim wat hij doet, die bewindvoerder opfokken.
    Ik denk dat zijn probleem alleen maar groter wordt.
    Het zal die bewindvoerder geen ruk kunnen schelen of hij eruit komt of niet.
    Feit is wel dat als hij uit de sanering wordt gegooid, je snel afzakt hoor...
    Dit is zo'n beetje een laatste kans om uit de problemen te komen...

18. Djuke

Djuke Bekend lid

@Lkg: keigezellig joh! Ik ga zaterdag trouwens naar Amsterdam. Concert van Lenny Kravitz in het Westerpark. Nou maar hopen dat het mooi weer blijft....;)

19. Pinguïns

Het is trouwens lekker warm hier!
    Het is hierbinnen 26,5 graden!
    Heb 2 ventilatoren op volle snelheid aan staan, maar de warmte wil niet weg!
    Wat mij betreft gaat het eens ff flink regenen.
    Ik moet er ook niet aan denken dat ik dit weer tref op mn bruiloft, 22 graden vind ik zat haha.

20. Pinguïns

Vanavond bleef het wel lekker weer hoor Djuke!

Deel Deze Pagina