Ik heb een paar jaar economie gegeven op het VMBO. Harstikke leuk. Natuurlijk kwam omgaan met geld ook uitgebreid aan de orde. Of wanneer het verstandig is om geld te lenen etc. Dan zag je wel wat snuitjes verbleken als de juf vertelde dat alleen geld lenen voor een huis (waardevast) of in een bedrijfsmatige situatie (waarbij het terug wordt verdiend) handig is. "Hoe kan dat nou," zeggen die kinderen, "je ziet elke dag reclames over geld lenen voor vakanties bijvoorbeeld." :x:x Echt, die reclames, ik snap niet dat dat mag. Mensen krijgen echt een verkeerd beeld van geld lenen. Of bij garagebedrijven. Die sluiten ook ijskoud leningen af voor auto's aan jongeren. En die trappen er echt en masse in! :x
@ Lkg: die heeft mn vriend ook ja, een studieschuld. Gelukkig is die al een heel eindje afgelost en staat ie nu nog op 8000.. volgens mij was ie rond de 15.000. Wij betalen der 130 euro voor per maand. @ Ilona: ik weet 't.. maar das zijn probleem juist en daarom wordt ie ook begeleid door ons. helaas is er ook voor ons geen houden aan; hij doet wat hij wil en koopt watie wil. besteld dingen enzovoorts. Wij kunnen dat ook niet tegenhouden; kunnen moeilijk 24 uur per dag bij hem gaan zitten. Zoals nu bijvoorbeeld laat ie zijn tattoo's (een stuk of 10) verwijderen. Dat is blijkbaar 9 behandelingen per tattoo, en elke behandeling kost 165 euro.. Tsja.. hij doet dat maar, en zet het op rekening.. en die komt vervolgens bij de bewindvoerder terecht.. en jaa hier is het ook flink warm/benauwd! Voor mij al... moet je nagaan voor 2 ontzettend zwetende stratenmakers in mijn tuin! arme mannen! maar ik verzorg ze goed met water en cola Al hadden ze het net toch echt ff gehad met de warmte.. ze wouden eigenlijk ook rond een uur of 5 klaar zijn maar wegens de pauzes voor de warmte wordt het toch echt wel een uur of 8 pas gok ik. Maar het wordt zoo mooi Ik zal eens even een foto maken van hoe het nu is, moment!
@ Djuke: ja idd, vervelend die reclames.. En zo misleidend ook.. Vooral voor mensen die inderdaad juist dát nodig denken te hebben zodat ze nét die auto o.i.d. kunnen kopen is het erg verleidelijk..
hihi ik zag net toevallig dat ons topic wij gaan voor onze eerste meer als 29.000 keer is bekeken! doen we goed! hihi! Kheb dr een foto ingezet maar dies nog van het begin haha vind het zo stom om een foto te gaan maken als hun dat zien..ze zijn nu ongeveer op de helft..woehoe!
Linda, lekker he als je tuintje weer helemaal opknapt? Jullie hebben mooie steentjes gekozen! Wij hebben het pas ook laten straten en er mooie buxusbollen en witte rozen op stam ingezet en het is echt een ander gezicht! We hadden zoiets van: We gaan trouwen, laten we het maar opknappen!
Klinkt mooi! Mooi witte rozen erbij En bestraten is op zich ook wel ideaal dalijk met kinders; zwembadje er op of zandbakje erop, speeltoestelletje o.i.d. hihi of lekker gewoon rondcrossen op een driewieler .
Ja wij hebben dan nu de voortuin gedaan. Ik zal proberne om vanavond een foto in mn album te zetten, dan heb je een beetje een idee. Bij ons in de achtertuin had ik 2 jaar terug al bestraat, dus daar hoeven we lekker niks meer aan te doen, behalve een schutting zodat die kleine ukkie m niet smeert haha. Ik ga zo ff naar de gamma, een rolgordijn scoren voor het raam achter in de woonkamer, want als de zon er op staat is het zooooo warm!
Dat wordt mooi Linda!!! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks! Kheb m mannetje net kunnen verleiden, hahaha hij wilde voor het zingen de kerk uit (hoezo 'waterdicht' plan? ) maar ik zei dat mn ei misschien al geweest was dus dat we het nu net zo goed nog kon konden proberen Hij wil stiekem ook gewoon heel graag denk ik!!!!
hahah nensi Goed zo! Helaas komt toch niet de tuin af vandaag; ze hebben het ontzettend warm en benauwd gehad vandaag en lopen dus een ent achter. Hij heeft nog een uurtje of 3 werk dus ze komen morgen terug. Ook prima Ligt er nu vor iets meer als de helft in en het wordt zeker super @ Iloon: Erg leuk zeg zo met die rozenboompjes en buxes! mooi strak; ik hou daar wel van en handig in het onderhoud hihi
@ schuldhulpverlening: dit is geen optie voor mij omdat ik geen vertrouwen in ze heb. Ze hebben toen ik eerder in de schulden zat mijn schuld bij mijn grootste schuldeiser laten verdubbelen doordat ze geen flikker uitvoerden Ik heb geen zin om weer bij ze aan te kloppen. Ze zeggen dan toch dat ik het zelf moet kunnen regelen. Ik heb een brief geschreven met verzoek op een beetje menselijkheid van hun kant @ linda: we delen idd nog niets. Ik heb inmiddels een goed gesprek met mijn vriend gehad. We zullen het even een tijd heel zuinig aan moeten gaan doen. Ik zal een beetje van het geld wat ik voor de kleine aan de kant heb gezet moeten inleveren, en dan moet het (hoop ik) goed komen. Maar dat gaat alleen lukken als zij mijn betalingsvoorstel goedkeuren, en mijn ex eindelijk zijn deel in de schuld gaat betalen. @ djuke: er is voorlopig geen zicht op werk voor mij omdat er totaal geen vooruitgang is in mijn burnout. Ik zal wel vanaf volgende week een burnouttraining in de Mindfulness gaan volgen. Hopenlijk gaat het dan snel beter. @ lkg: ik vind zelf ook die vooroordelen over kdv's zo vreemd. Het is zelfs heel goed voor een kleintje, want zo leren ze omgaan met andere kinderen. Mijn halfzus heeft haar oudste zoon op een gegeven moment 1 dag in een kdv ondergebracht, daarvoor kon hij absoluut niet met andere kinderen spelen, en nu speelt hij zo goed met andere kinderen! @ studieschuld: die is gelukkig sinds een krap jaar weg. @ linda: wordt mooi die tuin van je. Euh ik heb dan geen tuin, maar een balkon, maarmss kan ik daar nog wel een foto van op me hyve zetten als het strax minder warm is
Dankjewel Linda, eigen ontwerp Zethu, schuldsanering is iets anders dan schuldhulpverlening, die gasten doen inderdaad niet zo veel. De schuldsanering, ook wel de WSNP gaat via de rechter, dus als het goed is moet dat wel goed gaan! Woon je nog niet samen met je vriend dan?
he dames wat een weertje hé @linda nee en ja de datum ligt precies tussen onze verjaardag,dus leek het ons wel leuk maar verder niet bijzonder @zethu nogmaals nee/ja nee omdat het best mooi zou staan en ja omdat ik mijn jurk al heb en die kan wel iets vermaakt worden maar niet heel veel @inlona gefeliciteerd!
Dankjewel Dees! Jullie ook gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik ga ook trouwen over 11 daagjes!
@ Dees: aah oke ook leuk toch! Welke dag valt het op? en Iloon, welke dag vanlt jullie trouwdatum op?
@ilona dan heb je idd genoeg tijd gehad om het te regelen, wij stuiten al op een probleem de feestzaal die wij wouden is niet beschikbaar @linda het is een vrijdag dus lkkr drukke dag wat ben ik blij dat ik het gemeentehuis al gebeld heb hihihi!
Woon bijna 2 jaar samen. Enne voor schuldsanering heb ik te weinig schulden, doen ze helemaal niet. Bij ons wordt dat door dezelfde instantie allemaal geregeld, schuldsanering of schuldhulpverlening. Mooi niet dus. @ dees: gelukkig dat het dan allemaal geregeld is met de jurk