Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Ow Zethu dat is balen...
    En heb je al enig uitzicht op werk?
    Ik zou verder ook ff niet weten wat je nog meer kunt doen dan je al doet...
    Ja of misschien toch met je vriend praten over het eventueel delen van de kosten, dan heb jij ook een beetje meer ruimte..
    Moeilijk hoor allemaal...

2. Pinguïns

Linda onze dag valt op maandag, wij trouwen eigenlijk omdat het de 13e is, wij hebben wat met 13!

Dees balen dat het al zo snel vol zit...

3. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    ze zijn niet vol maar gesloten voor de vakantie op onze datum en ze maken geen uitzondering helaas

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Lees eens even wat ik Djuke verteld heb....
    Ik kan nog niet werken. Ik moet eerst een training volgen van het UWV
    Die begint volgende week, en duurt 8 weken, maar er zit nog een week vakantie van de trainster tussen. Dus duurt nog 9 weken.
    Hoop dat ik daarna weer wat meer energie heb

@ dees: balen dat ze juist die dag dicht zijn!

5. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    ja baal er wel een beetje van maar heb gelukkig nog tijd zat

6. Pinguïns

Ow sorry Zethu, dat had ik ff gemist...
    Ik hoop dat die training je zal helpen om weer een goeie start te kunnen maken.
    Maar wel balen dat je dan nu zo in de problemen zit..
    Kan me voorstellen dat je je daardoor misschien alleen maar rotter gaat voelen..
    Hoop dat er snel een oplossing mag komen..

7. Pinguïns

Dees, je zit nog meer dan een jaar voor je bruiloft, dus je moet zeker wel iets kunnen vinden lijkt me!
    Wij hebben alles binnen 9 maanden kunnen regelen!

8. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    ja ben er ook niet bang voor maar deze locatie had gewoon alles maar gewoon ff verder zoeken!

9. Pinguïns

Okee maar ff iets praktisch: Hoe ga je het doen met zwanger worden als je gaat trouwen volgend jaar?
    Hopendat het raak is in de komende 3 ronden?
    En dan een tijdje niet totdat je bv 2 maanden voor je bruiloft zit?
    Een trouwjurk is meestal niet ze heel veel uit te nemen als je hoogzwanger bent...

10. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    idd zoals jij zegt dacht ikke hoor weet niet wat mijn vriend ervan zegt, maar volgens de pendels wordt ik eerdaags zwanger hihihi
    dus ik hou hoop

11. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Bijna alles loopt mis sinds mijn contract niet verlengd is geworden. Daardoor ga ik op dit moment ook niet vooruit maar blijf ik hangen in het energieniveau waar ik al die tijd in zit.
    Moet zeggen dat het niet prettig is. Ik ben iemand die niet thuis kan zitten, maar nu doe ik niets liever. Maar deze training komt net op tijd. Ik vermoed dat de 50 mg toch niet aan slaat, dus deze maand zal wel niets worden. En tegen die tijd hoop ik voldoende energie weer te hebben om verder te kunnen.
    Ik ben nu eenmaal bezig met de behandeling, dus het is niet mogelijk om nu te stoppen. Maar mocht het nodig zijn dan stoppen we wel.

12. Pinguïns

Als je contract niet verlengd wordt, dan kan dat inderdaad een hoop met je doen. Dat je je dan nu zo voelt daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Je bent toch bezig om een goed leven op te bouwen als je aan het werk bent en als het om wat voor reden dan ook niet lukt om weer nieuw werk te vinden, dan kun je je zo nutteloos voelen!
    Ook heb je dan vaak kans om in een neerwaartse spiraal terecht te komen doordat het ene probleem het andere probleem veroorzaakt...
    Nu is het de kunst om er weer bovenop te krabbelen, maar dat is vaak niet iets wat je zo eventjes doet.
    En die schulden zijn ook moeilijk om mee om te gaan.
    Toen ik zo in de schulden zat had ik ieder dag maar 1 motto in mn hoofd en hoe raar het ook klinkt. ik had zoiets van: Hier ga ik niet dood van en van een kale kip kunnen ze niet plukken!
    Ooit kom je hier uit!

Wat gaan ze precies tijdens die cursus doen? Weet je dat al een beetje?

Ik hoop voor je dat het niet nodig zal zijn om met de medicijnen te stoppen en dat ze toch aan zullen gaan slaan.
    Nog niet de hoop opgeven he meid!
    Wanneer zou je nu moeten weten of het aanslaat en hoe?

Ik realiseer me heel goed dat ik gewoon geluk heb gehad met zwanger worden en als ik dan kijk naar anderen, dan is het soms zo oneerlijk allemaal...
    Ik gun het iedereen om snel zwanger te worden en ik hoop heel hard met iedereen mee..

13. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    ik ga nog ff tv kijken en dan klussen dus doegies en truste

14. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    het is op basis van mindfulness. Een boeddistische stroming binnen de psychotherapie
    Op het moment dat ik een crisissituatie als vanmorgen of een piekermoment heb moet ik me dan op het hier en nu leren concentreren dmv meditatie of richten op je ademhaling. Ze gaan me dus leren niet te zeer te leven naar het verleden of toekomst maar op het moment

Om de werking van de medicatie te controleren zal ik vanaf CD 10 bloed moeten laten prikken op oestradiol. Dat zou onder invloed van de Clomid moeten stijgen. Is er een stijging te zien als ik inwendige echo's gaan krijgen om het eitje te volgen. En op dag van springen samenlevingstest....

15. Pinguïns

Okee die cursus klinkt heel goed!
    Als ik het snap, laten ze je dus op zo'n moment je zorgen van verleden en toekomst opzij zetten, zodat je meer kunt genieten van het nu!

En als de medicatie niet aanslaat?
    Dan een hogere dosis clomid?
    Hoe lang zijn jullie nu al bezig om zwanger te worden?
    En als dit niet wil lukken, wat is dan je volgende stap?

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ja lijkt me een hele goede training. Anders had ik ook eerlijk tegen de UWV-dame gezegd.

Als 50 mg Clomid aanslaat wordt de cyclus afgebroken en gaan we naar 100 mg. Als dat niet aanslaat 150, en als dat niet aanslaat moet ik gaan injecteren.

Wij zijn sinds november bezig zwanger te worden. Ik heb enorme geluk gehad dat het al bekend was dat ik pcos heb, daardoor heeft mijn HA me heel snel doorgestuurd. Vooral omdat ik gelijk begon met hele wisselvallige cyclussen. Anders had ze het bij mij gewijt aan ontpillen (terwijl alle gynaecologen dat een onzinwoord vinden) En zou ik waarschijnlijk pas toen cyclus 3 week zo lang was me doorgestuurd hebben. Dan zou ik al weer 3 maanden verder zijn geweest. En mss wel meer gewicht kwijt moeten hebben raken.

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    hmm nou even kort ego berichtje:
    Als het goed is heb ik woensdag mn ei gehad. Vanmorgen temp was 36.6 en had ff alvast bij morgen 36.6 ingevuld en toen kwam het kruis op woensdag te staan.
    Is op zich niet gek; we hebben zaterdag, maandag en dinsdag geklust. Helaas daarna niet meer maar goed, wie weet was dit genoeg :)

onze tuin is nu bijna helemaal bestraat! :D
    Nog achter een terras wat ze moeten maken en dan is h et af!
    Hopelijk blijft het als ze klaar zijn nog een paar minuten droog; dan maak ik een foto! hihi.

18. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Ik hoop het voor je Linda!! :)
    Nu weer op het wachtbankje...

Ik denk dat ik ook al op het wachtbankje zit... lastig dat ik het niet zeker weet!

Bijna weekend voor de rest hier?! yay! :D

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Linda: Ben benieuwd naar de definitieve foto van jullie tuintje! Het eerste stukje zag er in ieder geval veelbelovend uit!! Succes op het wachtbankje! Bevalt het tempen trouwens??

@ Zethu: Ik hoop dat de cursus resultaat zal hebben!

@ Iedereen: Hebben jullie leuke weekendplannen??

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Iedereen met reactie over mijn buikje, bedankt allemaal!

@Nensi: Nee, helaas geen foto van de ringen en aangezien ze helemaal zitten ingepakt in een mooi papiertje zal dat nog even niet komen ook ;)
    Spannend dat je nu weer bijna op het wachtbankje zit, veel succes de komende dagen ;)

@Tamara: Wat fijn dat je auto al zo snel verkocht is en je vandaag een nieuw scootertje kan halen zeg :D
    Nu maar hopen dat de kijkers van je huis kopers worden ;)

@Dees: Gefeliciteerd met jullie trouwdatum! :D

@Linda: Erg spannend dat tempen zeg, hoop voor je dat het meteen je laatste ronde is ;)

@Djuke: Wat balen zeg dat je zo vermoeid was, maar gelukkig is het voor een goed doel!
    Wat testen betreft hier ook geen planning gehad, ging gewoon zoals het toevallig uitkwam ;)

@Nensie: Balen zeg dat je man opeens twijfelt, hopen dat hij bijdraait..

@Zethu: Jeetje, dat is niet niets zeg..
    Heb zelf een tijdje een schuld gehad doordat ik mijn baan verloor en ondertussen wel rijlessen en andere rekeningen had, duurde maanden voor ik eens een uitkering kreeg..
    Gelukkig viel de uiteindelijke schade nog redelijk mee en ben ik er best snel weer uitgekomen, maar je schrikt wel als je opeens nog geen pakje kauwgom meer kan pinnen..
    Hoop voor jou dat je ook snel weer een gezond saldo op de bank krijgt.

Wat betreft werken en crisis..
    Mijn vriend en ik werken alletwee in de kassen, daarbij kunnen geen banen verdwijnen omdat planten nou eenmaal niet langzamer gaan groeien in crisistijd..
    Natuurlijk als het een aantal jaar slecht gaat met het bedrijf loop je risico dat het bedrijf het niet red en dan zijn we allemaal ons baantje kwijt.
    Het geluk wat wij hebben is dat het een biologische kwekerij is en daarin is eigenlijk niets te merken van de crisis.
    Afgelopen/dit jaar is ons bedrijf zelfs nog helemaal opnieuw, 2x zo groot en heel modern opnieuw opgebouwd.
    Wij hoeven ons in elk geval voorlopig geen zorgen te maken ;)

Wat betreft werken na mijn verlof..
    Zit zelf te denken aan 2a3 dagen werken, vind het namelijk heerlijk om er lekker uit te zijn en heb gewoon erg leuk werk.
    Financieel weet ik nog niet of 2 dagen genoeg zouden zijn voor ons, maar denk het wel aangezien ik nu met 4 dagen per week al best wat overhou..
    Aan de andere kant vinden we 3 dagen werk voor mij ook wel fijn omdat je dan gewoon net even wat meer overhoud ;)
    De eerste paar maanden zal ik wel minder werken, daarvoor heb ik namelijk nog een flink aantal overuren staan tegen die tijd ;)
    (Maak nu tussen de 6 en de 12 overuren per week, dus dat loopt lekker op)

Pfff, veel bijlezen als je even niet geweest bent..
    Hier gaat alles erg goed gelukkig, al is het op het werk nu wel heel erg warm ;)

Deel Deze Pagina