Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Zethu: Joehoeoeoeo!! Nu maar hopen dat het idd doorzet!

@ Tamara: In ieder geval goed geklust dus.. nu maar weer 2 weken afwachten hè! Grappig dat we weer precies gelijk lopen :) Ik vind nu dat we maar eens allebei zwanger moeten zijn dan! Dat zou grappig zijn, dan zijn we precies op dezelfde dag uitgerekend hahah..

@ Linda: Ik las op hyves dat er allerlei mensen langs komen vandaag voor jullie huisje.. Zijn ze er al? Hopen dat ze op komen dagen!

@ Hier: Gisteren rond 16 uur had ik heel erg het gevoel dat m'n eisprong was. Beetje buikpijn en drukkend gevoel enzo, en 's avonds was de ovu-test inderdaad ook weer veel lichter. We hebben gisteravond nog wel geklust. Eerst dacht ik dat het toch geen zin heeft gehad omdat we te laat waren, maar toen ik op bed lag dacht ik ineens dat het helemaal zo gek nog niet is. M'n eitjes kunnen vast wel 6 uurtjes overleven.. en de vorige keren hadden we gemikt op de dag van de positieve ovu-test, maar dat is tot nu toe nog zonder resultaat. Ik dacht nu.. misschien kan het zaad van mannetje wel niet zo lang overleven, maar is het wel heel snel! Dan zaten we de vorige keren steeds te vroeg, maar dan zouden we nu een stuk beter zitten hahahaha.. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat we goed geklust hebben.. hihi..

Nou, nu nog 1 dagje hard werken, en morgen lekker vrij want dan hebben we de hele dag een bruiloft :)

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ lkg; jij dus ook wachtweken. Ik hoop voor je dat het nu raak is (net als bij Tamara)
    Jullie harde werken mag wel eens beloond worden.
    Veel plezier morgen bij de bruiloft

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden,
    @ guusje: welkom en gauw zwanger worden jij! :D

@ Lkg: haha ja oke, dat heb ik ook; zo'n hoop slijm in eens met mijn eisprong. Nu met tempen weet ik tenminste dat ik dit heb met 1-2 dagen voor mijn eisprong. Wel handig dus!
    Voor de rest hou ik het allemaal niet zo bij met dat slijm gedoe haha.

@ zethu: aahh mooi, kan nu toch niet meer lang duren voor ie komt, zou je denken!

@ Tamara: succes met wachten :)

@ lkg: hahah ja hoor ze zijn allemaal op komen dagen! :D Inclusief de stratenmakers; joehoeheoee! :D
    Kan straks eindelijk het hele tuinset wat hier in de huiskamer staat uitgestalt op het terras! :)

@ hier: wachten wachten wachten!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Bekijk bijlage 3188

NOD
    * Zethu: 9 juli, 4e ronde
    * Lindavnr: 14 juli, 7e ronde
    * Nensi84: 18 juli, 7e ronde
    * Lkg: 22 juli, 8e ronde
    * Tamaradb: 22 juli, 10e ronde
    * Hemeltje83: .., 9e ronde
    * Tante Mars: ..., 40e ronde

* Charpi: 22 juli gynaecoloog

Zwanger
    * Annelies: Zwanger in ronde 4, uitgerekend 10 oktober 2009
    * Tirz: Zwanger in ronde 3, uitgerekend 28 oktober 2009
    * Saskia1982: Zwanger in ronde 7, uitgerekend 3 december 2009
    * Djuke: Zwanger in ronde 18, uitgerekend 18 januari 2010
    * Nienke18: Zwanger in ronde 2, uitgerekend 21 januari 2010
    * Ilona: Zwanger in ronde 5, uitgerekend 26 februari 2010

[ img]http://www.daffodille.nl/shop/images/T/konijn-roze.jpg[/img]

5. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee Linda.. ik zit ineens te denken.. zit jij nu in ronde 7? Zit je niet in ronde 8??
    Onderaan bij je handtekening zie ik al 7 rondes staan.. dan is dit toch ronde 8? Of tel je de eerste ronde niet mee?

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hiih nou.. op zich niet. Die eerste ronde tussen haakjes hebben we driekwart van de ronde veilig gevreeën.. dus eigenlijk pas na de eisprong zonder condoom.. dus die ronde telt niet echt. Vandaar tussen haakjes en vandaar ook dat ik hem niet mee tel.
    hihi we hadden ergens gelezen op internet toen dat je de eerste ronde na je pil meer kans had op een tweeling.. dus dachten we ach, dan doen we het een ronde even veilig :p

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ linda: jeuj ze zijn er!
    Enne het gaat zeker doorbreken, ongikrampjes zijn al aanwezig :D

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Fijn zethu!! :D Eindelijk beginnen na je ongi dan!!

9. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Vind het zo leuk he, al jullie verhalen te lezen. Ben best een preuts iemand zeg maar, van huis uit meegekregen dat dit soort onderwerpen taboe zijn. Dan is het zo fijn om hier er lekker over te kunnen lezen, en je vragen beantwoord te zien.

Vooral ook de spanning kunnen delen enzo.

Zal duimen voor jullie allemaal, goed bezig zo te lezen :)

Sinds gisteren heb ik nu een soort stekend gevoel in mijn onderbuik, echt iets wat ik nooit eerder heb gevoeld :s maar ja voor de rest is eigenlijk alles weer rustig....ja mijn buik rommelt nog wat en ben erg winderig...:p

Naja zaterdag ga ik testen, ben zo bang dat het gewoon onzin is allemaal. Ookal voelt het lichamelijk wel anders aan, mijn gevoel/ intuitie zegt gewoon nog nee. Mag niet klagen hoor weet het, pas ronde 1...maar vind het echt zo ontzettend spannend allemaal!!

10. Djuke

Djuke Bekend lid

Daar was ik weer een keer. Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen maar dat valt niet mee. ;)

Wat ik wel erg fijn vind is om herkenbare dingen te lezen. Vermoeidheid, misselijkheid, gezeur op het werk. Het is allemaal niet leuk maar het sterkt mij wel om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Mijn misselijkheid doet rare dingen. 's-Ochtends heb ik nergens last van maar met de lunch, avondeten en om 12 uur 's-nachts is het heel erg!
    Vermoeidheid is nog wel pittig. Ben ook veel thuis geweest en daardoor heb ik gezeur op mijn werk. Want ja, begrijpen doen ze het wel maar kan het niet wat minder??? Ik heb een 2-jarig kontract (loopt volgend jaar af) en gisteren had ik een gesprek met mijn baas. Toen werd er wel tussen de regels gedreigd. Zo praatte hij continue over TIJDELIJk en ALS we met jou doorgaan. Ook vroeg hij of ik wel fulltime wilde blijven werken. Nee, graag een dag minder, net wat er mogelijk is. Ja, want je kontract is voor 38 uur en het is de vraag of dat na je verlof wel omgezet kan worden naar minder uren. Nou jaaaaaaaaaaaaaaa!
    Dus moest ik maar gaan nadenken of ik dat wilde. M.a.w. de vraag is of je wel terug kan komen na je verlof.

Lekker dan allemaal! Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moet. Heeft iemand ideetjes? Ik hoor het heel graag! Want om nou met een 9-maanden zwangere buik te moeten gaan solliciteren lijkt me wel de ultieme nachtmerrie.

Sorry dat het puur een ego-berichtje was!

11. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Guusje: Hahahaha.. ik ben ook nooit zo open over dit soort dingen hoor.. en volgens mij waren we dat aan het begin van het topic ook nog niet.. maar tis er meer een beetje ingeslopen denk ik. Tis makkelijker om gewoon alles te zeggen zonder er omheen te draaien. Ik vind het forum heerlijk.. zou niet weten met wie ik anders dit soort dingen moet 'bespreken' en op deze manier hoef ik het niet op te kroppen.

Maar je zit dus in de eerste ronde? Ben je net gestopt met de pil, of al langer? Want in de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil kan je je heel gek voelen! Maar ik zal voor je duimen! Hoop dat het in één keer raak is bij jullie :)

12. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Djuke: Neee.. dat meen je niet!!! :$:$:$ Ongelovelijk, wat kunnen bazen toch vreselijk zijn! Tuurlijk wil je graag iets minder werken.. maar in die dagen dat je er wel bent kan je toch net zo hard werken als anders.. waarom zou dat ineens veranderen!
    Pff.. ik hoop echt dat het goed komt voor je!! Heb helaas niet echt tips, sorry :(*hug*

13. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    @djuke, wat rot zeg. Maar loopt je contract af dan tegelijk met je verlof? Echt rot streek dan, maar als jij ontslag krijgt of je contract word niet verlengd dan heb je iig wel recht op een uitkering. En de UWV/CWI begrijpen ze echt wel dat jij dan niet meer solliciteren kan, een kennis van mij zit nu ook zonder werk is op 30 weken. Die hoeft niet meer te solliciteren en krijgt uitkering gelukkig.

@Lkg, ja zit in de eerste ronde. Ben 20-06 gestopt met de pil, maar was er ook pas een maand ervoor mee begonnen. Ben heel vaak begonnen en weer gestopt omdat ik het vergat, en er geen zin in had. Alleen een maand geleden had ik erg veel ontstekingen in mijn borst, dus mijn ha vertelde dat ik beter de pil weer kon gaan slikken. Heb al die xen dat ik stopte nooit echt last daarvan gehad ofso. Maar je zou heel goed gelijk kunnen hebben...:(...bedankt voor je interesse!!

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Guusje: Ahhh, als je toch al vaak stopte en maar zo kort de pil hebt geslikt zal het waarschijnlijk wel meevallen ;) Ik had 8 jaar (zonder te vergeten) de pil geslikt.. dus dat is natuurlijk wel anders dan!

Maar.. als je hier wil komen kletsen moet je wel ff wat over jezelf vertellen hoor ;););) Wie bent je, wat doe je, enz.. Wij zijn namelijk erg nieuwsgierige dames (althans ik in ieder geval :D)..

15. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    hi okey, graag zelfs!! :D

Ik ben Guusje, 25 jaar en we gaan dus voor ons eerste babytje. Mijn vriend wilde al heel lang aan kindjes beginnen, maar ik durfde niet. Wij waren een paar weken geleden in het bos aan het wandelen, toen we allebei erg veel zin in elkaar kregen of al hadden. Ik zei tegen mijn vriend dat ik de pil vergeten was de vorige dag dus dat ik niet zeker wist ofdat het "veilig" was. Hij vroeg toen ofdat erg zou zijn, en ineens had ik echt zon gevoel van nee helemaal niet erg, maar fantastisch!! De pil moest ik daarna eigenlijk nog 2 dagen doorslikken, maar die heb ik achterwege gelaten :) en de sex was heerlijk :D

Na die x sex hebben we nog meerdere keren gevreen natuurlijk, en onbeschermd en de beslissing voelt zo ontzettend goed!! Alles voelt goed, en mijn lichaam raar :p

Verder werk ik parttime als boekhouder, en mijn vriend fulltime als systeembeheerder. We hebben een hondje en een poes, en wonen met zijn allen gezellig in een huur huisje.

Als je nog meer wil weten, dan hoor ik het graag van je/jullie!

Ik hoop dat t niet van de pil komt! Nog twee dagen wachten en dan zou er meer duidelijkheid moeten zijn :D

16. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Guusje: Leuk om nu iets meer over je te weten :D

@ Linda: Hè wat rot zeg dat gedoe met je mannetje.. Stiekum, heel stiekum moest ik er ook een piepkleinbeetje om lachen.. zouden het de hormonen kunnen zijn?? (ik bedoel het helemaal niet verkeerd hoor, meer met een knipoog, maar ik dacht zo ineens omdat ik niet vaak hoor dat jullie ruzie hebben.. ;))

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah je mag dr ook best om lachen want kwor ook moe van mezelf af en toe hoor.. ik ben dan zo onzeker.. pff..
    Maar goed; we hebben het zojuist alweer goed gemaakt :p hihi. (nee, gewoon met een kusje en een knuffel ;) )

Haha ik denk niet dat het hormonen zijn.. tis echt mn irritante onzekerheid af en toe..
    Mgoed.. komt ook vast wel weer goed ooit :p

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohhh goed zo!! :)

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi als we al ruzie hebben duurt ie nooit lang hoor.. we zijn allebei echt mega koppig, maar niet goed in ruziën.. houden we meestal een kwartiertje vol.. en dan ist wel weer klaar ;)

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ linda: ja ben echt blij dat ik nu snel kan gaan beginnen.

@ guusje: ik ben ook heel preuts opgevoedt, maar met de tijd ben ik er een stuk losser in geworden. Het heeft me in het begin wel enorm in de weg gestaan moet ik zeggen. Heb jij dat ook?

@ djuke: nou meer als drijgen als het niet worden. Want wat je baas daar doet, mag niet! Je mag iemand niet ontslaan omdat je zwanger bent, of omdat je minder uren wil gaan werken.
    En het is je recht als toekomstig moeder om minder te gaan werken! Ze mogen je niet verplichten om fulltime te gaan werken. Het enige wat ze mogen doen is je contract niet verlengen (dat is helaas je pech dat het een tijdelijk contract betreft) En daar zullen ze vast wel een smoesje voor gaan verzinnen. Helaas hebben dat soort bedrijven enorm veel slimme advocaten die wel iets vinden om het op een "goede" manier te doen.
    Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Deel Deze Pagina