Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hee niets om jezelf schuldig om te voelen hoor! Juist kei goed dat je weer door gaat met frisse moed en niet teveel meer erbij stil staat nu.
    Juist fijn!

2. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @lkg: goed dat je je gevoelens goed een plekje kan geven; daar hoef je je zeker niet schuldig over te geven. In zoiets moet je ook proberen om niet te blijven hangen: je weet nooit waarom zoiets gebeurt, zoiets bijzonders heeft af en toe wat meer tijd nodig... Goed dat je positief verder gaat!

@lindavnr: hmmm met dat 'probleem' zit ik ook.. Lust altijd wel een alcoholische versnapering maar iedereen keek altijd al raar als ik een avondje geen zin had en nu! Het lijkt alsof het op m'n voorhoofd staat! Ben blij dat ik goed kan liegen en niet zo snel rood wordt.. maar zeker met de kerst wordt het moeilijker denk. We hebben nu besloten omdat je pas vanaf 4/6 weken een bloedband hebt (blijkbaar, wist ik niet) dat ik wel een wijntje drink maar dan rustig aan zeg maar. Maar heb zelf ook al het 'ik voel me niet zo lekker' en 'ik moet nog rijden' smoesje gebruikt!

Hier eindelijk van de ongi af dus heb m'n mannetje gisteren al verteld wat ik allemaal met hem ga doen ;)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah ja ik heb ook zoiets van, een drankje kan geen kwaad als ze me het aanbieden of wat dan ook, maar wat je zegt, gewoon rustig aan doen. Eigenlijk wil ik ook vanaf de eisprong gewoon niet meer drinken.
    Wanneer ik evt. weer ongi wordt, dan kan dr wel een drankje in zo af en toe.
    maar heb wel afgesproken met mn vriend, dat wanneer het niet lukt deze maand, we met nieuwjaar toch wel echt gaan proosten hoor! (en niet met jip en janneke champagne ;)) :D

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wij hebben met de jaarwisseling altijd een groot schuurfeest waar we heen gaan, alleen mag ik ook rond die tijd pas testen..
    Ik weet dus nog niet wat ik ga doen..
    Met de kerst zit ik dus ook al in de tijd dat ik eigenlijk niet mag drinken en dan ben ik bij mijn schoonouders.
    Misschien dat ik toch wel een glaasje meedrink, maar dan wel rustig aan en niet teveel ;)

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hahha nou ze hebben me minstens 5 keer gevraagd waarom ik cola dronk, of ik de hele avond cola ging drinken ofzo, ofk een borrel wou...
    hahah maar niemand die het koppelde aan zwangerschap :)
    Maar gezegd dat ik niet meteen zat wou worden en rustig aan begon... hhaha en een keer naar de wc gelopen om een gekregen drankje weg te gooien ;)
    een glaasje rosé gehad, dus :) prima!

Verder, voel ik niets, merk ik niets... .geen idee dus! haha
    heb niets van mn eitje gevoeld (nog nooit dus heb ook geen idee wat ik moet voelen).
    Heb ook geen buikpijn ofzo gehad, tenminste, ik lees dat sommige dat hier hebben rond de eisprong.
    Dus... ik wacht 't maar af..!

6. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    hallo!

Hier gaat het weer wat beter, heb wel mijn momenten hoor :(
    Lkg; ik heb ook geen vruchtje gezien, gelukkig maar, ik heb maar 2 dagen gebloed en hoop dat alles nu weg is zodat we weer verder kunnen....

lindavnr: spannende tijd!enne een drankje kan echt geen kwaad hoor, zolang je nog niet zwanger bent is dat niet erg, ze raden het meestal af omdat je dan minder vruchtbaar zou zijn....

Ik hoop dat mijn menstruatie gewoon over 3 weken komt, of liever niet komt, zit dan ook inderdaad rond oud en nieuw maar ja, we zien het allemaal wel!

7. Djuke

Djuke Bekend lid

Nou wat betreft alcohol hoef ik me geen zorgen te maken. Ik drink zo ontzettend weinig! Af en toe een glaasje wijn maar na een glas of 3 loop ik al te zwalken dus meer drink ik toch niet. Word dr alleen maar slaperig van. :)
    Net een hele preek van mn baas gehad waarom ik vorige week niet op mn werk was. Die dag dat ik thuis bleef was er nl een belangrijke bespreking. Maar ik was gewoon ziek van alle ellende en teleurstelling, maar dat ga ik natuurlijk niet aan zijn neus hangen. Pffffff, stom gedoe! Blegh!

Op naar de klusdagen!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm vervelend dat ie daar zo moeilijk over gaat doen terwijl jij je gewoon ziekgemeld hebt.
    Ziek is ziek, kun je niets aan doen!
    Gewoon lekker laten lullen, over je heen laten komen en gauw weer vergeten!
    Ik ken het, lastige leidinggevenden..ik heb dr hier ook zo een.
    Die zeurt ook om vanalles en nog wat...
    Achja! Mij 'n zorg! :)

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Djuke.. echt vervelend is dat :( Maar ik zou gewoon proberen me er niets van aan te trekken (als ik dat makkelijker gezegd dan gedaan :(). Je was toch echt ziek! En je had waarschijnlijk toch niet goed kunnen functioneren op je werk als je wel was gekomen, dus ik zou me niet schuldig voelen en de volgende keer me gewoon weer ziek melden als je je zo rot voelt!

@ Annelies.. fijn om te horen dat het weer een beetje beter gaat. Ik hoop idd ook dat m'n menstruatie over 3 weken hoort te komen, maar dat ie niet komt :)..

@ Linda.. gelukkig dat alles goed ging op je feestje hihi.. en een glas rosé is ook geen probleem natuurlijk ;) Spannend hè nu. Ik voelde ook bijna niets, dat is zo apart, want je wil zo graag iets voelen hihi..

Ben nu begonnen met ovutesten, want ik heb een mannetje die helaas een stuk minder vaak tijd/zin/puf heeft om te klussen dan ik ;) Dus ik hoop dat ik hem nu niet per se een week lang 4 tot 5 keer hoef te verleiden, maar kan ik het een beetje beperken :oops:
    Als het goed is mag ik 4 januari testen, wel leuk want die dag hebben we al gepland dat we lekker naar Scheveningen gaan, dus dat komt goed uit ;) Die week ervoor hoef ik in ieder geval niet elke dag te werken, dus ik hoop dat de dagen dan wat sneller gaan :D

10. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hallo allemaal,

Hier gaat het ook allemaal lekker rustig.
    Misschien dat ik deze maand ook maar eens ovu testen ga halen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe die dingen precies werken.
    We hebben nu een hele drukke tijd, werk in een groothandel dus lekker zo voor de kerst.
    Dan kan ik effe me gedachten wat van me af zetten. De mensen die weten dat we "bezig"zijn krijg ik nu best wel vaak te horen dat ik er minder mee bezig moet zijn in mijn hoofd en dat ik het eens op me af moet laten komen. ( hoe doe je dat?) Maar goed nu dus de hele drukke tijd en dat helpt wel een beetje moet ik zeggen. Denk er nu in iedergeval niet continu aan. Maar ja der is nu natuurlijk ook niet veel om aan te denken, de klusdagen duren nog wel effe dus ja het heeft toch geen zin hahaha.

Kunnen jullie het een beetje van jullie afzetten of denken jullie er ook zo ontzettend vaak aan?

@Annelies: gelukkig dat het weer wat beter gaat! Volgens mij zitten we nu allemaal rond oud en nieuw dus lekker spannend begin van 2009!

Liefs tamara

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    had ik ook hoor.. afgelopen zondag een bloeding gehad..was al bij de ha geweest bloed afnemen omdat ik 2 posi en 2 negatieve testen heb gehad.. hij zei ook dat het misgegaan was.. ben heel verdrietig geweest maar eigenlijk voel ik me nu ook wel weer goed.. tuurlijk baal je er nog wel van.. het was zo mooi geweest als het goed was blijven gaan maar ik heb wel zoiets van: gewoon verder met de volgende ronde...hopen dat het dit keer wel raak is...

12. Djuke

Djuke Bekend lid

Ik kan het eigenlijk steeds moeilijker van me afzetten. Van iedere zwangere vrouw die ik zie voel ik een steek van afgunst. En laatst stond ik in een winkel naast een vrouw die telkens zat te mopperen op haar zoontje. Toen dacht ik "je HEBT tenminste een kind!"
    En dat loslaten hoor ik ook continue. Ongetwijfeld goed bedoeld maar HOE doe je dat loslaten. Waar zit het knopje? :)

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jaaa.. herkenbaar..

We zijn echt nog maar net bezig, en vooral rond m'n vorige NOD kon ik niet eens normaal meer werken omdat ik niets anders deed dan denken aan zwanger zijn en er informatie over zoeken op internet. En dat terwijl het nog maar de eerste ronde was :oops: .

Loslaten is altijd makkelijk gezegd, en ik denk eigenlijk dat het helemaal niet kan. Je kan niet ineens niet meer denken aan iets wat je heel graag wil.. Wat bij mij wel werkt is zorgen dat ik iets er naast heb waar ik helemaal voor ga. Het klinkt echt heel stom, maar sinds ik gestopt ben met de pil heb ik me helemaal gestort op indoorklimmen. Het liefst zou ik elke avond gaan, en als ik aan het klimmen ben denk ik echt even niet aan zwanger worden. Een soort tweede passie, waardoor m'n gedachten de tijd moeten delen. Het zal misschien lang niet voor iedereen werken, misschien wel voor niemand.. maar voor mij werkt het gelukkig wel :)

Tis natuurlijk wel de domste tweede passie die je kan kiezen whahaha.. :) want ik zal er mee moeten stoppen als ik een tijdje zwanger zou zijn, maar goed.. zoals het met passies zo vaak is.. je laat je er door leiden ;)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha leuk toch :)
    Tis gewoon dat je iets hebt als afleiding..
    Dat kan voor de een klimmen zijn, de ander lezen, enzovoorts.
    IK heb er op dit moment niet heelll veel mee bezig, dat probeer ik ook gewoon bewust niet.
    Maar merk wel dat wanneer ik vrije tijd heb, ik hier zit te lezen op het forum.

Nouja, tis ook meer dat ik zo denk... tzou wel érg toevallig zijn als het deze ronde al raak is, dus daar ga ik niet van uit en hoop ik niet teveel op. en dat gaat me op zich wel goed af. Mn vriend denkt er zo ook over, dus dat scheelt misschien ook wel..
    Maar al met al, blijft het spannend hoor! :)

15. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Nou gelukkig ben ik dus niet de enige.
    Vorige keer rond mijn NOD ging ik ook alleen maar op het internet zitten struinen. Maar daar werd ik eigenlijk alleen maar gekker van. Dus heb met mezelf afgesproken dat ik alleen nog maar op deze site mag. Want als je zwangerschapskwaaltjes gaat op zoeken, dan zijn het er ineens zoveel dat je er altijd wel wat in kunt vinden.
    Verder praat ik er nu niet zo heel veel meer over. Omdat dan vaak die mensen met goede raad komen. Dus mijn mannetje krijgt steeds meer van me te horen :)
    Verder lekker hier beppen, dat helpt ook al een heleboel maar mijn gedachten kan ik helaas niet uitzetten. (af en toe wel jammer)

Liefs tamara

16. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Ja dat veel ermee bezig zijn.. ben er veel mee bezig maar heb er geen last van zeg maar: ik heb me voorgenomen dat alle kwaaltje alles kunnen betekenen en dat je dat pas zeker weet als je ongi of zwanger bent. Je hebt er helemaal niks aan om je van te voren druk te maken. Nou: dat werkt... Heb nu bijna m'n eitje (als het goed is..) dus wij gaan gewoon weer lekker klussen en dan zien we wel hoe het gegaan is. Natuurlijk zit ik tegen m'n nod wel weer in spanning maar ja; dan kan je er toch niks meer aan veranderen. Heb nu wel de kriebels: een vriendin van mij is afgelopen vrijdag bevallen, oei wat een moppie! IK WIL OOK!

17. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Gister mijn schoonzus gezien, ze is nu 20 weken zwanger van een tweeling.
    Ik vind het echt ontzettend leuk, maar hoor de hele tijd een stemmetje in me hoofd "dat wil ik ook"..

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ken dat gevoel ook hoor saskia hier hetzelfde schoonzusje al 3 maanden zwanger .

19. Djuke

Djuke Bekend lid

Afgelopen dinsdag ben ik bij de osteopaat geweest voor mn 2e bezoek. Die behandelingen zijn altijd zo wazig he. Dan lig je daar, beentje buigen, hier knijpen, daar aaien etc etc. Het zal alllemaal wel, ik ga met het motto van "baat het niet dan schaad het niet."

Enniewee, haar voorlopige voorzichtige conclusies zijn:
    * er zijn geen gynaecologische afwijkingen, er gaat iets mis met de innesteling. Dit vond ze bevestigd worden doordat mn ongi steeds een paar dagen later of vroeger is.
    * ik mag mijn horloge niet meer dragen want ik scheen niet goed te reageren op staal. Wel jammer want het is een mooie klok die ik van mijn schoonouders heb gehad. Maar ach, ik doe wel een tijdje zonder.
    * ik moet letten op mijn zoutinname. Ze had het idee dat ik daar ook niet goed op reageer. Dus ik zit nu sinds dinsdag smakeloos te eten.

Tja, ben benieuwd of het ergens toe leidt. :)

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Djuke: haha apart zeg, die tips... hopen dat het inderdaad iets helpt!
    Heb geen idee of ik daarin 'geloof' of niet ,maar wat je zegt, het kan geen kwaad, dus waarom niet!
    Ben je ondertussen ook al bij de gyn geweest of iets? aangezien je al langer als een jaar bezig bent (ronde 13..)

Hier wordt het ondertussen toch wel spannend zeg...5 daagjes..
    Dit weekend moet ik werken, dus dan zal het toch wel opschieten. (al kijk ik ook te vaak op het werk ff snel op 't forum hier ;))

@ Saskia: voor jou komt het tetsen ook weer dichtbij! Hoop op goed nieuws!
    Natuurlijk voor iedereen! :)

Deel Deze Pagina