haaa meiden! zit hier op een erg lastig toetsenbord dus let ff niet op de typfouten gister een bericht getypt en net toen ik op verzenden klikte..is mn geld op hihi. @lkg: hihi hier ben ik toch ff vanuit afrika (dat klinkt wel gaaf he hihi) voor temp-advies hmmm nu lees ik je antwoord waarschijnlijk niet maar ben je in die tussentijd nog uit bed geweest? want dan is je laatste temp niet echt betrouwbaar;; anders, die eerste temp weet ik ook niet echt waarom die zo verschilt van de tweede... hopelijk is het gewoon nog goed; ik hoop het ontttttzettend!!!!!! @ tamara: hee meid wat klote zeg.. had zon goede hoop toen ik las over lichte streepjes enzo zucht...hopelijk gaat ie een beetje met jullie.. @ ilona: ik zie dat je al weer een eindje bent in je cyclus, dus helaas niet raak..jammer meis! maar het lukt jullie vast heel gauw weer en dan helemaal goed!! @ rest: heb ik helaas allemaal niet bij kunnen lezen hihi is zo veel hier gaat ie goed in ieder geval, een weekje er op zitten; volgende week woensdqg gaan we 2 dagen naar de sahara!!!! o.a. kameel rijden hihi! tot volgend weekend zo ongeveer!!! liefs
Linda: Whoeiiii.. wat lief dat je gewoon vanuit Afrika de tijd neemt om even te reageren!! Thanks!! Ik wist helemaal niet dat het uitmaakte dat je er uit bent geweest. Ik ben idd om 6 uur even naar de wc geweest.. maar dat doe ik heel veel nachten, hoe moet je dat dan doen? Hmmm, naja, ik ga er maar vanuit dat beide keren niet echt betrouwbaar waren, helemaal omdat m'n temp duidelijk erg schommeld.. Hoe is jullie weekend verder meiden?? Hier gaat het goed! Vanmiddag lekker geklommen en net thuis.. had voor de zekerheid tijdens het klimmen even een mini-tampon in gedaan, maar was helemaal voor niets. Geen drupje of spikkeltje rood te bekennen. Ik had tegen mezelf gezegd dat als ik nog niet ongi zou zijn dat ik dan morgenochtend weer een test zou doen, maar ik had nooit gedacht dat het zo ver zou komen.. nu ben ik een beetje zenuwachtig. Morgen vier ik m'n verjaardag en ik weet echt niet hoe ik zou reageren op een negatieve test.. hmmmm.. wat een dilemma's. Nou jah, eerst de avond maar even afwachten
@Lkg: ik temp ook al 10 rondes dus ik durf wel even mijn mening te geven Ik merk dat het belangrijkste is dat je altijd hetzelfde aantal uur geslapen hebt (dus niet zo zeer hetzelfde tijdstip). Dus de eerste temp zou ik niet gebruiken. Wat Linda idd zegt is het echter ook belangrijk dat je nog in bed ligt: als je niet al te lang daarvoor in beweging bent geweest stijgt je temp. Als je dus in het midden van de nacht eruit gaat daalt je temp weer maar is het idd zoals je zegt een uurtje voordat je wakker wordt is je lichaamstemperatuur nog niet teruggedaalt. In jouw geval zou ik de temp ertussen pakken. Als je wat langer tempt merk je wel hoe jouw lichaam reageert op bijv. korter slapen enz. Maar ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is en dat je (morgen) positief test Ben benieuwd of je durft te testen morgen... @Linda: haaa leuk dat je ook in Afrika nog even komt buurten! Klinkt erg lekker allemaal, kameelrijden
Ohhhh jaa Hemeltje.. jij deed ook tempen! Thanks voor je reactie! Ik ben er vanochtend om 6 uur even uitgeweest, en heb daarna om kwart voor 9 weer getempt.. dus wel echt ruim 2,5 uur later.. Maar goed om te weten dat het dus minder betrouwbaar is als je uit bed gaat!! Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die van vanochtend allebei niet heel betrouwbaar waren Ik hoop dat ik er niet aan toe kom om helemaal uit te vinden hoe het werkt hahahah, maar ik vind het tempen toch fijner en minder lastig dan ik dacht dus ik zal er wel mee doorgaan als dat nodig is! Verder nog steeds geen ongi te bekennen, maar wel wat buikkrampen, maar goed dat kan overal door komen.. nu snel lekker een nachtje slapen
Snikkkkkkk.. zit ik nu net op de wc om een testje te gaan doen, wil ik in het potje plassen, is het al meer rood dan geel in het potje.. Dikkkk ongesteld, geen twijfel over mogelijk. K*T!!!!
Behoorlijk jah Ik ga deze ronde in ieder geval door met tempen en ovu-testen doen.. want het is wel een beetje onzeker wanneer m'n ei komt nu.. En m'n gevoel zegt dat we op een gegeven moment toch bij de dokter terecht komen.. en die vraag toch altijd naar temperatuurkaartjes en ovu-testjes enzo.. mocht het zover komen kan hij ons in ieder geval niet wegsturen om dat regelen Maar oke, dit is de eerste dag van de ongi, dan zie ik alles altijd een beetje somber in.. over een dag of 2 ben ik vast weer een stuk positiever.. Op één of andere manier lijkt het ook bijna te wennen, die teleurstelling elke keer.. Kheb nog niet eens hoeven janken vanochtend
Ja op een gegeven moment ga je er ook aan wennen als je weer teleurgesteld wordt... Maar wel en goed idee om ovutestjes te gebruiken en te tempen! Kan me voorstellen dat je je vandaag klote en verdrietig voelt, maar idd, als je iets verder in de ongi bent dan komt dat gevoel weer van: We gaan er weer voor! Ik hoop echt dat jullie niet bij een dokter terecht gaan komen... Liefs
aaaah nee!!! lkg gods..als je lichaam zich eens gewoon aan jouw cyclus houdt ipv je elke keer hoop te geven.. hele dikke knuffel meid! probeer het tempen deze ronde gewoon consequent te doen, zet evt. je wekker ervoor.. als je heel vaak rond 6 u wakker wordt kun je dan tempen, maar dan heb je wel weer een minder betrouwbare temp als je een keer om _ uur pas doet ofzo.. ik deed elke ochtend om half 8.. hopelijk biedt het wat duidelijkheid. hoe is je vriend er onder? aangezien die toch wel goede hoop had.. zucht..nogmaals een dikke knuffel!! ik denk dat ik nu niet meer voor t weekend kom kijken hier... dus tot over n klein weekje!
Lkg, wat balen! Dit was zeker niet wat je hoopte. Mocht je toch bij een arts terecht komen dan ben je wel goed voorbereid. Eerst deze tegenvaller maar verwerken. Kop op, meisje. Linda, veel plezier tijdens je weekje weg.
Neeeeeeee he! Ik had het zo gehoopt! Dikke knuffel voor Lkg en Tamara! Wijffies, het komt goed! Kijk maar naar mij! 18 maanden aan het prutsen en ineens toch bingo. En die dokter, wees er niet al te bang voor. Was ik ook hoor, maar ik had op een gegeven moment ook zoiets dat ik wilde weten wat er nu mis was. Gyn is niet leuk, maar dan gebeurt er tenminste wat. Maar goed, ik snap het gevoel heel goed. Tis toch het leukste om vanuit een goeie wip zwanger te raken. Ffies ego: vrijdag heb mn 20 weken echo gehad en alles was goed, gelukkig! Geen enge dingen als een open ruggetje of missende slagaders. Beeb had totaaaaaal geen zin in de echo en lag geen moment stil. Nu al ADHD. En we zagen een mooie wipneus dus ik riep dat ie op de vader lijkt. Vond manlief alleen niet zo leuk (heeft nl. een complex over zn neus) Maarre, we weten dus ook wat het wordt. We houden het geheim op de naasten na. Jullie mogen het wel weten van mij. Mn andere club niet dus ik ga even vaag doen. Kunnen jullie het mooi zelf uitvogelen. T wordt nl. een nieuwe Jos Lansink/ Edward Gal!!!!!
Hee meiden, Ik leef nog gelukkig (al voel ik me alsof ik zo ongeveer doodbloed hahaha). Superlief dat jullie allemaal zo meeleven.. echt tof! Hier gaat het wel goed.. gisteren lekker m'n verjaardag gevierd en het niet laten verpesten door die stomme ongi.. Mijn mannetje doet me echt keer op keer verbaasd staan deze maand. Gisteren op bed hebben we echt heel lang gepraat (hij zei zelfs vandaag: "was gezellig he gisteren op bed").. en hij gaf aan dat hij er inderdaad vorig jaar nog niet helemaal klaar voor was, maar nu wel echt.. en hij zei: "dat is toch ook wel wat waard?" Ik vond het echt zo lief.. en ben het helemaal met hem eens. Hij was echt vastbesloten om vaker te klussen deze maand. Ik bleef zeggen dat normaal gezien om de dag genoeg moet zijn, maar hij zei: "bij ons blijkbaar niet". En ik zei dat we de afgelopen twee maanden al tijdens m'n ei op vakantie waren, maar dat dat de komende tijd er niet in zit, toen zei hij: "Dan gaan we gewoon in die week meer tijd voor elkaar vrijhouden. Niet per se om te klussen ofzo, maar gewoon omdat het fijn is om samen te zijn, en als we dat dan plannen in de week van je ei dan slaan we twee vliegen in één klap." Het doet me echt zo onwijs goed dat hij zoiets zegt.. het geeft me echt helemaal het gevoel dat ik er niet alleen voorsta en dat we vanaf nu écht de stijd samen aangaan, waar hij voorheen meer toekeek naar de stijd die ik aanging.. Hmm.. ik moet ineens denken aan die reclame van Dubbel Fris *dat kan wel wat minder zoet* hahahahaha.. Nou dat was wel weer genoeg ego hier.. sorry @ Djuke: GEFELICITEERD!! Wat superrrrrrrgaaf dat alles goed was op de 20wkn echo! Kan me echt zo'n feestgevoel voorstellen Over je tip moet ik toch echt even nadenken, ik ben altijd iemand die grapjes als laatste snapt, en hints nooit doorheeft hahaha, dus ik moet het even laten bezinken voor ik het begrijp denk ik @ Linda: Lief dat je uit Afrika nog iets postte (of however je dat ook schrijft..).. Hoop dat je een leuke vakantie hebt!! @ Tamara: Hoe gaat ie met jou? En met je mannetje? De tijd vliegt hoor let maar op.. even knipperen met je ogen en je zit alweer in je ei-periode, en als je nog een keer knippert is het zo alweer je NOD @ Djuke: Whahahahah, ff gegoogled en nu snap ik het Wat leukkkkkk joh! Tof dat je het met ons wilt delen Heb je trouwens al veel gekocht enzo (kamertje/kinderwagen)? Of ga je daar nu een beetje mee beginnen?
@Lkg: wat fijn dat je het er lekker met je mannetje over hebt kunnen hebben!! En erg goed dat hij zich er ook helemaal voor gaat inzetten: dan wordt het misschien voor jou ook wat makkelijker. Ben blij dat je weer lekker je positiviteit hebt gevonden (vind ik altijd zo knap van je). @Djuke: jippie leuk hoor die 20 weken echo! En wat gaaf dat je al weet wat het wordt! Was het goed duidelijk of moesten ze flink zoeken? @hier: gisteren m'n eerste spuugmomentje gehad ... we moesten voor een wedstrijd naar Haarlem en ik werd in de auto een partij misselijk! Uiteindelijk net op tijd kunnen stoppen en heb de bosjes mooi gedecoreerd met stukjes appel Gelukkig kon ik het op autoziekte steken (waarschijnlijk heeft het daar ook mee te maken gehad want ben nu alleen een beetje misselijk maar hoef niet te spugen). Stom dat je gewoon blij kan zijn dat je lekker hebt moeten spugen he, maar voor mij is het gewoon een beetje een bevestiging
Djuke: Gefeliciteerd met je 20 weken echo!!! Geeft een goed gevoel als alles goed is Lkg: Fijn dat je toch zo positief kunt zijn zeg, kan me voorstellen dat je blij word van je mannetje op zo'n manier Hemeltje: Geniet maar van de kwaaltjes zolang het kan, voor je het weet zijn ze of weg en word je ongerust om niets of je word ze zat (het is ook nooit goed bij zwangere vrouwen..)
Wij gaan ook voor onze eerste. Op 2 oktober zal mijn mirena verwijderd worden en na 17 oktober kunnen we echt van slag. Dan ben ik namelijk mijn proeftijd voorbij. Ben al wel foliumzuur aan het slikken, ter goede voorbereiding! Het is allemaal erg spannend en leuk!! We hebben elk een namenboekje (tijdschriftje) om leuke namen in te noteren en ik lees me suf aan de Ouders van nu, Kinderen en al dat soort bladen.
Welkom Seertje. Spannend dat jullie nu voor een baby gaan. Vertel eens iets meer over jezelf. Laat je in ieder geval niet gek maken! Ik ben Timon, 34 jaar en we zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken. Omdat het niet gewoon gaat zijn we vanaf april in de mmm (medische malle molen) en hebben net de 2e IUI (inseminatie) gehad. Ik zit nu in de wachtweken en hoop volgende week niet ongesteld te worden.