Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    dat wou ik net zeggen, diversen om mij heen 'voor het zingen de kerk uit' en de resultaten mogen er zijn !! :)

2. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Hahaha ja ik heb er wel aan gedacht ;)
    Maar de kans lijkt me zo klein.... hebben 1x gesekst... wel rond de periode dat k zelf een ei zou verwachten... maar als klaarkomen zooo moeilijk is... komt voorvocht dan wel net zo makkelijk?? Hmmmm....

Kheb dus niet getest hahaha... k wacht vrolijk verder... voel me ook niet anders.... en heb sinds vandaag n ontstaande pukkel... dus wie weet...
    Maar raar is het wel.. dat ik zo laat ben...

De lijst maakt mij niet zoveel uit hoor Linda, dus hoef er niet terug op. Ik kom gewoon af en toe buurten. We zijn in principe nog steeds gestopt hahaha, maar ja de keren dat we het doen (wat al erg weinig is door de medicijnen van hem) neemt ie geen voorzorgsmaatregelen, dus in principe....

Kun je trouwens geen abbo meer nemen op n topic?? Ik ontvang zo helemaal geen mailtjes.. en dan zitten er ineens n paar weken tussen voor ik weer es koekeloer haha.

Wat stoer trouwens dat het 2 jongetjes lijken te worden Linda! Super. Hoe voel je je? Beetje gerustgesteld ook?

Wow, Tante Mars, wat zie ik nu!!! GEFELICITEERD!! Is het nu vanzelf gelukt of hebben jullie 'hulp'gehad? Gezien het al ronde 40 was... kweet het ff niet meer, maar vind het superleuk voor jullie!!!!

Kliep vant weekend ook met mn kersverse neefje van 3 maanden op mn buik door de dierentuin... ahhhh zo veel moedergevoelens hahaha voelde me net mama-eend.... :D

3. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Oh... zie nu in je onderschrift linda dat er wel een tussenschotje is! Dat zal een geruststelling geweest zijn zeg!!!! Genieten nu!! :D in tweevoud hihi

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Moet je ff naar je gebruikersinstellingen gaan en daar kun je aangeven dat je een abonnement wil op dit topic :)
    Die zijn een tijdje geleden allemaal gedelete..

Hmm ik zou toch een testje wagen als ik jou was; kan toch geen kwaad! Zeker als je normaal gesproken een goede cyclus hebt en nu in eens zo over tijd bent.
    En voorvocht kan gewoon makkelijk komen hoor, dat heeft niet met klaarkomen te maken...

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jaa een super geruststelling!! :)
    Genieten nu volop!
    En hebben goede controle; om de 2 weken een echo :)

6. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Oh wow om de 2 weken genieten ;)

Misschien toch n testje binnenkort ja... hmmm durf niet zo goed...
    Van testen krijg ik hoop... en die hoop is al zo vaak de grond ingeboord... :S

Als k wat doe of ongi word, dan meld ik het iig even ;)

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Als dat nu eens bij ons gebeurd..... ;)

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ nensi: ik zie dat ze me al voor waren. Maar voorvocht kan idd tot zwangerschap leiden. Maar antibiotica kan ook enigszins invloed hebben volgens mij.
    Enne over dat de kans zo klein lijkt. Kijk eens naar Djuke. Levend voorbeeld daar van! 1 keer en hoppa, zwanger! En dat terwijl ze zolang zat te wachten op een positest.
    Je kan trouwens wel abbo nemen, er is een storing geweest waardoor alle mails van hier werden geblockt door oa hotmail. Toen hebben ze bij iedereen de abbo's weg moeten halen. Je kan wel weer een nieuw abbo nemen.

@ Linda: wel fijn dat je zovaak nu een echo krijgt he? Kan je je kleintjes vaker zien.

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nensi: Hmm dat klinkt toch wel vreemd hoor. Ik zou gewoon een testje doen joh, dan weet je direct waar je aan toe bent..

@ Linda: Hihi, cool dat Arno jullie kindjes heeft erkent. Willen jullie wel trouwen in de toekomst, of helemaal niet?

@ Hier: Vanochtend ovu-test (gelukkig) nog negatief. Maar ik kwam er wel achter dat ik er nog maar 5 heb.. dus dag 13 t/m 17.. Misschien zo toch maar even een nieuwe setje bestellen..
    Kwas vanochtend eerst trouwens wel vergeten in het bekertje te plassen hahah.. ik kom van de wc af denk ik ineens.. shittt ik wou een ovu-test doen.. naja, een half uurtje later kon ik nog wel weer een beetje plassen dus toen alsnog gedaan ;)

Wat zijn jullie weekendplannen?? Gaan jullie leuke dingen doen?

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lkg: hmmm een ovutest mag je toch niet met ochtendurine doen??

Enne, we willen zeker nog wel trouwen! :D We zijn al sinds februari dit jaar verloofd hihi.
    Maar heb altijd gezegd dat ik mn eigen kindje(s) als bruidskindje(s) wilde :)
    Daarnaast wil ik wel wachten tot ik een jaar of 23-24 ben...zie mezelf nu nog niet in een trouwjurk staan namelijk hihi.
    Maar nu kijken we wel wanneer het er van komt, hoe we er financieel voor staan tegen die tijd enz. met de 2 babies :)

@ Zethu: heel erg fijn ja :) Kan mooi alles goed volgen nu!
    En tis ook wel fijn voor mijn gemoedsrust. Tis toch elke keer weer belangrijk of er geen beginnende tekenen zijn van tts.

12. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies!!

Nensi: het levende bewijs dat voorvocht werkt ben ikke! Mijn ouders dachten ook veilig te zijn met voor het zingen de kerk uit. NOT! Zodoende ben ik een moetje! :D Ach ja, ik geloof dat ze wel lol hebben gehad destijds op de hooizolder. ( ja, echt waar!)

Enniewee, volgens mij waren er geen spannende dingen hier toch?

Dan heb ik een leuke vraag voor jullie. In het kader van de diepte in!
    Als jullie opnieuw voor de keuze zouden staan.....
    Zou je dan dezelfde studie kiezen of toch wat anders?

Dit n.a.v. een droom van mij. Ik droomde nl. vannacht dat ik Engels ging studeren. Ik was helemaal in de gloria en toen werd ik wakker... en was ik weer landbouwkundig ingenieur.
    Ik twijfel al jaren of ik het juiste heb gekozen. Had graag ook geschiedenis/ Engels gestudeerd. Maar aan de andere kant is de veehouderij mijn thuis. Tja, het schijnt erbij te horen op deze leeftijd, deze twijfel!

Maarre, hebben jullie dat nou ook weleens?

13. Djuke

Djuke Bekend lid

Linda, wat is tts?

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Huhh is dat zo?? Ik heb het 7 rondes met ochtendurine gedaan, dat is altijd prima gegaan. Kwist niet eens dat dat niet goed was!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dat is het twin to twin syndrom.
    Dat houdt in dat er bij een eeneiige tweeling de kans bestaat dat de een meer bloed gaat nemen dan de ander, of dat de een meer gaat eten als de ander, of dat de een in meer vruchtwater komt dan de ander.
    Als gevolg heeft het dus voor diegene die minder krijgt van iets van deze dingen, dit gevaarlijk is en dan kan het mis gaan.
    Daarom volgen ze het zo op de voet; als ze iets hiervan constateren en je bent er op tijd bij, kan er nog meestal iets aan gedaan worden.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohja, werk..
    uhhh..ik twijfel inderdaad wel eens of ik niet iets meer richting wat meer boekhouding/administratie (maar heb weer een hekel aan wiskunde hihi) had moeten gaan doen, ipv met mensen werken.
    Ofja, een combinatie daarvan.
    Ik werk graag met computers, orden graag dingen en maak alles overzichtelijk.
    Maar ik vind het óok leuk om met mensen te werken.
    Daar zijn wel banen mee, dat je meer kantoortaken hebt (plannen uitwerken enz.) en daarnaast ook 10 uur per week ofzo met clienten bezig bent, alleen daar moet je hbo voor gedaan hebben..en dat heb ik helaas niet..
    En daar ga ik ook niet meer aan beginnen nu..dus da's een beetje jammer..
    Nu heb ik ook wel kantoortaken gelukkig, maar van mij had het wel nog wat meer mogen zijn.

17. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Whow.. ik dacht dat ik de enige was die dat had!
    Ik heb het echt nog maar sindskort.. denk dat ik nu sinds een maandje er steeds vaker over nadenk. Ik heb een economische studie gedaan, en vond dat ook erg leuk.. en ik vind mijn baan ook erg leuk! Maar soms (steeds vaker) begin ik te denken.. wat voor "maatschappelijk nut" heeft mijn baan nu? Wat draag ik eigenlijk bij aan de maatschappij? Had ik niet beter een meer verzorgend beroep kunnen kiezen? Een vriendinnetje van mij helpt mensen in financiele crisis situaties, en dan vooral gehandicapte of minder begaafde mensen.. soms ben ik gewoon jaloers op hoe belangrijk haar baan is :).

Naja, ben blij dat je zegt dat het erbij schijnt te horen.. tis een beetje laat om er nu nog iets aan te veranderen hahaha ;)

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    bij mij stond dat in de gebruiksaanwijzing van de ovutests...
    Niet met ochtendurine testen..
    En de zwangerschapstest juist wel met ochtendurine..
    Check het even na, zou ik zeggen ;)

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Whahaha.. dat is grappig Linda.. We hebben het tegenovergestelde :D

Ach jah, ik bedenk me nu net.. het gras bij de buren is altijd groener..

Ik heb we bedacht dat ik een EHBO cursus wil gaan doen.. en als mijn werk verhuist is en ik minder reistijd heb dan wil ik me opgeven voor het Amsterdam Buurvrouwen Contact, om alloctone vrouwen te helpen Nederlands te leren..

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    nja wat ook wel meehelpt met het minder leuk gaan vinden van mijn baan... die weekenden, die avonden.. pff.
    En nu scheelt het heel veel als ik minder uur werk, dan werk ik nog 1 weekend ofzo per maand, maar dan nog.. ik wil zoveel mogelijk thuis zijn, bij arno, bij mn kindjes. hihi.

Mgoed, weet ook nog steeds niet of ik blijf werken daar of niet, na mijn verlof.

Deel Deze Pagina