Het tijdstip De test kan op ieder moment van de dag worden uitgevoerd. Het liefst niet met ochtendurine. Het is wel belangrijk dat het testen op alle achtereenvolgende dagen ongeveer op hetzelfde tijdstip gebeurt. Je hebt gelijk.. Hmmm, maar als ik het niet 's ochtends doe dan kan ik het nooit op hetzelfde tijdstip doen want ik ben elke dag op een andere tijd thuis. En 's ochtends is altijd wel goed bevallen.. *twijfel*.. misschien toch maar 's avonds testen.. Thanks in ieder geval dat je er op wees!
hihi, ik deed ze ook altijd 's avonds, rond een uur of 10 half 11, dus voor ik ging slapen. Je moet dan wel opletten dat je de (volgens mij) 2 uur daarvoor niet (teveel..maar eigenlijk volgens mij liever niets) drinkt.. dat heeft dan weer invloed op je test... hihi.. wa'n gedoe he!
Lkg: ik heb ook altijd 's-avonds getest met de CB ovu-testen. Als ik naar bed ging plaste ik braaf dat ding onder. Werkte prima. Dus volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe laat het je doet in de avond. Lin: hier zoeken ze nog mensen voor op kantoor die juist analytisch denken en organiseren leuk vinden! Even spoedcursus melkkwaliteit en tadaaaaaaa! We gaan verhuizen naar Veghel, das toch mooi dicht bij jou in de buurt. Ik zeg: DOEN!
hihi nou ik was al volop aan het rondkijken en had al enkele (3) sollicitatiebrieven weggestuurd maar daar ben ik mee gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Want ik wil, als ik een nieuwe baan ga zoeken, dan gelijk minder uren, en dan is het zonde om dat nu al te doen want dan krijg ik minder salaris bij mijn zwangerschapsverlof hihi. Maar ik moet er nog steeds heel goed over nadenken of ik gelijk weer aan het werk ga na mijn verlof, of dat ik een paar maandjes eruit ga. Ik weet het gewoon nog echt niet. Maar maandag ga ik ff bellen voor een afspraak bij een gastouder bureau, om eens te kijken of hun wel voldoende opvang kunnen bieden. Als dat niet zo is, komt het er op neer dat ik gewoon niet genoeg opvang heb doordeweeks, en is de keuze gelijk een stuk makkelijker en stop ik tijdelijk. Maar laten we dat eerst allemaal maar eens afwachten
@ Linda: Kan me erg goed voorstellen dat je over je baan gaat twijfelen met je kindjes.. helemaal al opvang lastig wordt enzo met je onregelmatige tijden.. Jammer dat het nu niet zo'n goede tijd is, en dat het nu niet de werknemers maar de werkgevers zijn die alles te zeggen hebben.. @ Djuke: Ah oke, nou dan ga ik het maar gewoon 's avonds doen. Ik denk dat ik het dan doe als ik terug kom van m'n werk, want dan heb ik 1,5 uur gereist en dan drink ik meestal niets. Heb net toch maar een nieuwe set ovu-testen gekocht.. dan hoef ik in ieder geval niet mega zuinig te zijn en bang te zijn dat ze opzijn voordat m'n ei is geweest.
het scheelt gelukkig wel dat in de zorg áltijd banen zijn te vinden.. dus dat maakt het er wel weer iets makkelijker op om te zeggen..ik stap er een paar maandjes uit. Maar goed, ik wacht het dus eerst maar even af met de opvang.
Oh ik heb ook de studietwijfels... vroeg het CWI om omscholing, maar dat vond die man onzin omdat ik HBO heb... maar ja het een is het ander niet toch?? Kwilde ook iets met Engels doen LKG, maar wilde geen lerares worden... dus toen ben ik gaan vertalen. Nu klinkt dat heel beperkt, maar heb natuurlijk meer 'vaardigheden' opgedaan... maar om dan een baan te zoeken die erbij aansluit (en waarvan het bedrijf dat ook inziet) is moeilijk! En banen die half aansluiten... bijv receptioniste bij een hotel (kan ik ook lekker mn talen gebruiken en veel regelen...) zijn er altijd mensen die volledig aansluiten dus dan word je ook niet uitgenodigd voor een gesprek... Dit is het begin van maand 3 thuis... en heb nog geen enkel gesprek gehad! Heb nu wel op 1 baan gesolliciteerd die ik écht wil... maar sluit dus niet helemaal aan... dus ik hoop dat ze mijn enthousiasme lezen en voelen in de brief... zodat ik toch op gesprek mag komen, dan zit het meestal wel goed. Dag 42... kwil niet testen hahaha... zou ik niet wat moeten voelen als ik 10 dagen overtijd was?? ik bedoel.. dan ben je... uhm 5.5 week zwanger... ofzo? Of ja heel precies... 6 sept was de 'bedactie' hahaha.. en denk 8 wellicht ei gevoeld te hebben.. voorvocht leeft vast niet zo lang hahaha lekker naief he... ik denk echt nog even te wachten, klinkt suf... ik weet het... maar heb niets meer in huis... we gaan straks ook niet verder... en wil het wel heel graag... dus wil eigenlijk niets ermee doen... mn borsten zijn ook niet zo opgezet als wanneer ik ongi ga worden... hmm... Jullie zullen me wel raar vinden hahahaha. Hey Djuke, die hooizolder vind ik wel écht geweldig hahaha!
Hai Meiden, Wat is al weer veel gekletst zeg. @ Linda: Kan me goed voorstellen dat je nog even twijfels hebt over een baan en wat te doen in de toekomst. Gelukkig werken tim en ik allebei onregelmatig en het komt maar eens in de vier weken voor dat we allebei de zelfde dienst draaien. Dus in principe kan ik straks gewoon blijven werken en hebben we geen oppas nodig. Dus ik hoef daar in iedergeval gelukkig niet over na te denken. @ Djuke: Opleiding: pfoei als ik het over kon doen dan was ik gaan doorleren. Nu heb ik alleen mavo en een bloemiste diploma maar ja goed dat wilde ik echt niet meer. En ja nu werk ik dan bij de makro. Onwijs leuk hoor maar als ik het over mocht doen had ik accountant ofzo gekozen en dan was ik er ook 100% voor gegaan. @ Nienke: Volgens mij heb je gewoon alle kans dat het voorvocht vruchtbaar is hoor. ik vind het al knap dat je zo lang nog niet getest hebt. Ik zou er allang een testje tegen aan gegooid hebben hahaha. Maar je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt. Maar als het aan ons ligt.... testen!!! veel te nieuwschierig hier hahaha. @ Lkg: als ik ovu test deed deed ik het ook s'avonds. Maar als jij wel altijd goede ovu testen hebt gehad als je het s'ochtends deed moet je dat gewoon lekker blijven doen. Liefs Tamaar
@ Nensi, je hoeft bij 5,5 week nnog niks te voelen hoor, ik ging pas bij 7 weken last krijgen van mn boobies. Als ik jou was zou ik toch een testje doen, want dan weet je het in ieder geval zeker... Enne voorvocht is net zo vruchtbaar als de rest hoor! @ Tamara: Nienke is al zwanger he hahahahaha oeps
@ Nensi: En de zaadjes in voorvocht kunnen ook gewoon 2 dagen in leven blijven... Ik zou gewoon echt testen.. je wilt toch weten waar je aan toe bent?? Waarom zou je nu langer gaan afwachten? Weet je vriend dat je al zo lang overtijd bent?
Whahaha, dat zijn wel erugggg vroege tekenen van zw-dementie hoor Tamara @ Nensi: Hahahaha, trek je trouwens niets van ons aan hoor.. wij zijn altijd vreselijk nieuwsgierig Je moet testen wanneer je daar zelf zin in hebt.. wij horen het natuurlijk heeel graag zo snel mogelijk als het zover is @ Tamara: Zie je het niet zitten om naast je werk een studie te doen?? Kan vaak gewoon thuis!! Ach, kan me ook voorstellen dat van zoiets gewoon niets komt als je het leuk hebt op je werk. Wie weet iets voor de toekomst
Hahahhaa... ja jullie maken me wel nieuwsgierig... Maar k test echt nog niet... k krijg daar namelijk hoop van... terwijl ik het babygebeuren minstens 6 maanden uit mn hoofd moet zetten... das echt moeilijk hoor...
Hihihihi.. krijg je nu je niet test niet veel meer hoop? Nu ga je juist hopen.. als je eenmaal een testje hebt gedaan valt er niets meer te hopen want dan weet je duidelijk of ie positief of negatief is.. Oke, sorry.. we houden op
Nee Lkg, ik ben het met jou eens hoor! Nensi, nu heb je alleen maar valse hoop, je bent al 10 dagen overtijd. En hoe dan ook, als het raak is zul je daar toch iets mee moeten doen... Nu zit je hier in de club alleen maar iedereen erg nieuwsgierig te maken.... Eigenlijk vind ik het een beetje raar dat je als excuus gebruikt dat je dan hoop krijgt, want positief is positief en negatief is negatief!!!!
Hee meiden, even wat van me laten horen! Ik lees nog wel vaak mee hoor Ik zie dat er al weer heel wat meiden zwanger zijn!geweldig!ook nog een heleboel niet, ik hoop echt voor jullie dat het binnenkort raak is, ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om elke maand maar weer teleurgesteld te worden... Ik wacht nu op het moment dat de bevalling gaat beginnen, van mij mag hij er uit!!hoef nog maar 4 daagjes dus..ik heb een aardig hoge bloeddruk, zelfs met medicijnen als maandag de bloeddruk nog aan de hoge kant is word er een afspraak gemaakt om mij in te leiden, dus met andere woorden ben ik volgende week gewoon moeder!!dat is wel een heel raar idee, maar ik kan niet wachten... Voor alle zwangere meiden, geniet van de tijd met die kleine in je buik, voor je het weet is het voorbij... Voor de andere meiden, ik duim voor jullie dat jullie zsm een positieve test in de handen hebben....
daarbij is het gewoon van belang om op tijd een afspraak te maken bij een verloskundige .. Oh wat spannend
Wauw annelies, nog maar 4 dagen!!! Super zeg!! Wat gaaf!!! Ik ga je alvast heeel veel succes wensen met bevallen en we horen heeeeel graag van je wat het geworden is (Was toch een verrassing? ) en wat de naam is geworden! @ Nensi: Ik vind het ook vreemd; je krijgt toch juist hoop als je zo lang over tijd bent.. Je moet het ntuurlijk zelf weten, maar als je nega test neem ik aan dat je geen extra hoop krijgt.. En nja.. die 3 minuten dat het kost om een test te doen, dat je dan fftjes hoop krijgt..tsja..dat lijkt me beter als 10 dagen en nu zelfs nog langer te wachten. Je, en je vriend neem ik aan ook, wil toch duidelijkheid.. zeker nu hij eigenlijk bedacht heeft om tijdelijk te stoppen.. Mgoed...je moet het ntuurlijk zelf weten!
Hij maakt zich niet echt zorgen, gezien er weinig tot geen bedactiviteit is... zelf gooi ik het tot nu toe steeds op stress... en tot ik hier kwam schrijven was ik er niet eens mee bezig dat ik overtijd ben Kwam hier om te kijken naar mn ticker... haha maar 42 dagen had ik niet verwacht.... Ik hou jullie op de hoogte... mocht k het het weekend niet worden, zal ik braaf een test kopen Annelies, succes alvast!!! Wat spannend!!
hahaha wij maken jou gewoon langzamerhand wel nieuwsgierig Maarre nogmaals: leg die vent van jou dan ook eens uit hoe het werkt met voorvocht