Wow, zover was ik nog niet. Euhhhhh, doe me 6 maanden wachten maar. *Voel me nu net Frans Bauer in de FRShop; doe me die maar *
Hoi dames, @honden: Voor mij geen honden, vind ze hartstikke leuk. Maar wij zijn te weinig thuis om er goed voor te kunnen zorgen. We hebben nu twee katten, echt schatjes. één hele rustige en één hele eigenwijze. Mijn sollicitatiegesprek verliep wel goed naar mijn idee, heb ongeveer halverwege het gesprek aangegeven dat ik zwanger ben. Waren twee mannen, dus denk niet dat ze het doorhadden. Dachten denk dat de kerstkalkoen nog dwars zat. Maar ze deden erg positief over de zwangerschap en vroegen wanneer mijn verlof en dergelijke in zou gaan. Ik heb aangegeven dat het eventueel een optie is om na mijn verlofperiode bij hun te beginnen en dat vonden ze het een heel goed idee. Ze gingen het meenemen in hun overweging. Eind van de week, begin vaolgende week hoor ik meer. Verder ben ik nog bij de Vk geweest. Was ook alles goed, heb twee weken geleden een dag mijn glucose bij moeten houden in verband met zwangerschapssuiker, maar de waardes waren allemaal goed. Mijn ijzergehalte is erg goed en mijn voorraad is helemaal top. Ook mijn bloeddruk was goed, die is normaal erg hoog bij mij. Wel ben ik doorgestuurd naar het hoog risico spreekuur van de gynaecoloog in verband met mijn gewicht. Ook worden er extra echo's gemaakt om de groei van de baby in de gaten te houden. Ik krijg nu met 28, 32 en 36 weken een extra echo. Hoop dat ze me niet vertellen wat het is, want dat willen we niet weten. Zal het wel aangeven bij de echoscopist. Sorry voor mijn lange verhaal.
@ timon: ik heb je al een reactie gegeven in het naald met draadje clubje, dus ga dat hier niet ook nog neerzetten. Maar je weet maar nooit hoe het kan gaan lopen. @ honden: Ik kan helaas geen hond houden. Ben er allergisch voor. Maar ja, gelukkig niet voor me vogeltje. Wat ik zowiezo hartstikke leuke honden vind is een Boeren Fox. Echt zo grappig!
@Nienke, Whahaha, de kerstkalkoen! Fijn te horen dat het zo goed ging joh! Spannend! En ook superfijn dat al je uitslagen ook goed waren en die extra echo's zijn geen straf, lijkt me. Je moet zelf ook maar niet te goed kijken want ik zag meteen het slurfje hangen voordat de echoscopiste uberhaupt had gezien wat het wordt. @huisdiertjes. Wij hebben nu ook een kat, dat werkt prima. Mevrouw redt zichzelf prima en als we thuis zijn parkeert ze zich direct op onze schoot. Als we een rondje gaan lopen, loopt ze gezellig mee. Maakt niet uit hoever het is. Als ze moe is gaat ze gewoon ffies midden op de weg liggen uitpuffen. Zo heeft Juul haar al diverse keren moeten redden want voor auto's staat ze dus niet op. "Ik lag hier het eerst!" De eerste keer dat ze schapen zag was hilarisch. Ze sjeesde de dijk af en ging onder een auto keihard zitten krijsen. Juul moest haar weer komen redden. En dan is het nog wel een boerderijkat. Maar ja, mn ouders hebben dan ook geen schapen.
hahaha wat een leuk beest djuke! Arno is ook groot fan van katten. Ik vind ze leuk, maar ook altijd een beetje eng hihi. Heb altijd het idee dat ze elk moment kunnen uithalen.. mgoed.. een hele lieve kat heb ik eigenlijk ook nog nooit echt gezien, altijd van die beestjes op straat ofzo. Maar zolang we een hond hebben komt dr geen kat @ hier: Straks ff op het werk met mn baas gehad over mn uren na mn verlof. Aangegeven dat als ik de opvang rond krijg, ik een uurtje of 20-22 wil gaan werken. dat was prima. heeft gelijk berekend wat ik dan verdien, ook wel handig om te weten Daarnaast gevraagd wanneer mijn verlof in zou gaan bij 6 weken van te voren; das 9 februari en 1 juni zou ik weer terug komen. Even overlegd en hij vindt het goed als ik dan daarna nog vakantie pak, 2 weken ofzo. Lekker dus! Als ik ook 20 uur ga werken, kan arno mooi met ouderschapsverlof 1 keer in de week vrij zijn (is ie nu al 1 keer in de 2 weken) en dan krijgt ie ook nog 50% doorbetaald. Dan hebben we nog maar voor 3.5 dag opvang nodig van een gastouder, en dat lijkt me op zich best rëeel.. Dus ik denk dat het goed komt! ben toch wel blij eigenlijk dat ik gewoon kan blijven werken, hele dagen thuis blijven, weken/maanden achter elkaar..denk dat ik daar echt niet blij van wordt! Misschien ook wel, maar goed.. 20 uur werken komt neer op een dagje of 3.. en als ik een weekend werk bijv. 1 dag doordeweeks.. dus lijkt me prima Nou..weten jullie dat ook weer
@ Linda: En hoe gaat ie vandaag? Nog misselijk geweest?? Hoop echt voor je dat het wegblijft! @ Timon: Heftig verhaal zeg Waar Djuke's verhaal mijn hoop is, is jou verhaal een beetje mijn grote angst.. Ik hoop voor jullie dat die 6 maanden voorbij vliegen en dat er voor die tijd nog een wonder mag gebeuren @ Nienke: Fijn dat je solli goed ging! Spannend zeg, nu wachten! Ik zal voor je duimen dat je aangenomen wordt! En wat extra echo's lijkt me idd geen straf als ik de meeste zwangeren vaak hoor @ Huisdieren: Een hond is niets voor ons hihi.. klein flatje, en nooit thuis. Ik ben erg gelukkig met mijn kudde cavia's @ Hier: Ik baal een beetje want er lijkt nog helemaal geen eitje in zicht te zijn.. De ovu-testen zijn nog steeds licht, m'n slijm nog niets anders en m'n temp nog steeds normaal. Hahahaha, met al deze checks ben ik er redelijk zeker van dat ik hem niet kan missen maar ik baal er wel erg van dat ie zo laat is. We hebben speciaal vanavond en morgenavond vrijgehouden om lekker samen te zijn (en te kunnen klussen), maar goed voor het klussen had dat dus niet echt gehoeven ben ik bang. Kheb ook nog nooit gehoord dat iemand die een redelijk stabiele cyclus heeft ineens weer een langere cyclus krijgt, maar goed.. ik zal wel weer eens de uitzondering zijn die ik niet wil zijn Mijn doel is nu om voor december zwanger te zijn, want ik wil zooo graag met m'n mama naar de 9-maanden beurs. Vorig jaar wou ik dat ook al, maar toen ging het dus niet. Wij willen het niet eerder dan met 12 weken vertellen, dus we hebben nog 3 rondes voor dit doel.. hihi.. (oke, ik weet het ik ben erg gek, kan er ook niets aan doen ) Zo maar eens proberen op het station te komen door de stromende regen.. brrrr
@Linda: Wat fijn dat je alles meteen zo goed kan regelen zeg Zelf heb ik over 3 weekjes mijn verlof, dus ongeveer 6 weken van tevoren. Ik ga ook 3 dagen per week werken na mijn verlof, ik laat mijn contract alleen voorlopig nog op 30 uur staan omdat ik nog 150-200 overuren heb staan.. Tegen de tijd dat die op zijn dan kijken we wel weer verder Honden: Tja ben zelf meer een kattenmens en Peet ook, dus wij hebben hier twee poezebeesten rondlopen. Echt hele lieve beesten en ze kunnen zichzelf vermaken als wij werken. @Lkg: Pfff vervelend zeg, laat dat eitje maar snel komen nu.. Ik zal voor je duimen dat het binnen die 3 maanden raak is! @Nienke: Ik zal voor je duimen dat je word aangenomen! Hier: Weinig puf om te reageren op alles, dus ik verwaarloos jullie de laatste tijd nogal.. Verder gaat nog steeds alles prima, kan alleen niet meer zo lang zitten, krijg het dan benouwd en last van me rug. Ben dus de hele dag afwisselend aan het staan, zitten en lopen. Niet echt handig als je eens lekker op het forum wil lezen.
Heb die angt niet. Ga ervan uit dat je dit niet zal overkomen. Je merkt snel genoeg dat je verder zal moeten, maar tot die tijd... niet aan denken! Ik had zelf niet gedacht dat dit traject voor ons zou komen. Daar ben ik dus even van geschrokken. Ben je trouwens droog naar het station gekomen? Ik wil ook wel met mijn moeder naar de 9 maandenbeurs. Alleen nog zwanger worden.
@ Timon: Haha, ja gelukkig net tussen de regen door droog op het station gekomen Weet je moeder dat je probeert zwanger te worden of niet?? Bij ons weet niemand het.. soms vind ik dat wel erg moeilijk.. @ Hier: Heel weird.. m'n temp was vanochtend een stuk lager.. maar ik heb echt nog geen posi ovu-test gehad en m'n slijm was ook zeker niet vruchtbaar. Vanochtend heb ik gelukkig slijm ontdekt wat richting vruchtbaar gaat, dus ik denk dat m'n eitje morgen komt.. Was vanochtend ook een uur vroeger dan anders met tempen, dus ik ga er maar vanuit dat de lage temp daardoor komt.. Nou, weer genoeg gebept.. ik heb me voorgenomen een dag hard te werken (en niet de hele dag op internet babyspullen te kijken/zoeken hihihi)
hallo dames, Hier ben ik weer een xtje. Wat leuk de NOD lijst, al zoveel zwangeren Congrats voor diegene Ik ben nog steeds niet ongi geworden. Dat wil dus zeggen dat deze cyclus nu al 99 dagen duurt.....pff naja eind november ga ik naar ha mocht ik nog niet ongi zijn. Of eerder misschien word wel een beetje ongedurig namenlijk Betreft hondjes, heb dr 1 en het is een schat. Echt leuk hoor zon lief beestje wat van je houdt no matter what! Heb een beetje bij proberen te lezen, maar er word nogal veel gekletst. @Timon, wat balen zeg dat t zo moet. Lijkt me verschrikkelijk eng met naalden enzo.. ...gelukkig heb je een fijne instelling inderdaad, even lekker 6 maanden niks! Succes hoor! @Linda, fijn dat het zo goed geregeld kan worden op je werk! Dat geeft vast een lekker gevoel jah. @all, fijne dag gewenst weer
he bah nog niet ongi meis? pff. vervelend. Gelukkig mag je naar de ha toe eind november. zie dat je niet meer op de nod lijst staat?? zal ik je er weer opzetten? Of had je er zelf afgewild? Tis inderdaad fijn dat mn leidinggevende het zo duidelijk en fijn kon uitleggen en dat mn vakantie ook mogelijk is,. Nu nog de opvang rondkrijgen en dan ben ik weer gelukkig
Nee hoef niet op NOD, was er toen afgehaald omdat k er niet meer zo vaak was. Logischerwijs Moet zeggen dat k de tijd gewoon niet heb om er goed tussen te komen zeg maar, hooguit kijk ik 1x per week en dan is er al weer zoveel gekletst Voor opvang schijnen ook echt hele lange wachtlijsten te zijn he, of zit daar het probleem niet in? Mag al wel eerder naar ha hoor, durf alleen niet goed. Mijn vriend vind dat ik uiterlijk eind november moet gaan, dus dat doe ik dan maar
oohh meid ga dan toch eerder! Des te eerder hebben jullie een goede kans om zwanger te worden!! ik zou al zeeeeker weten gegaan zijn als ik bijna 100 dagen was! Waarom durf je niet goed? het probleem zit idd niet in de wachttijd, maar in de dagen die ik nodig heb. op een kdv kunnen ze me maar 2, 2.5 vaste dagen bieden aan opvang... en daar heb ik niets aan. Ik moet 3.5 dag opvang hebben (als arno tenminste ouderschapsverlof kan regelen 1 keer in de 2 weken ) en dan niet elke week 3.5 dag. Maar de ene week 1 dag, de andere week 2. Dus ik heb een flexibele gastouder nodig! dus hopelijk krijgen we dat rond. volgende week hebben we een gesprek met het bureau en dan zoeken ze voor ons een geschikte gastouder (als wij die dan ook geschikt vinden dan )
pff spannend zon gastouder! s toch iemand die op jouw kleintje past! Hoop dat je het snel allemaal rond krijgt jah, is wel zon rustig gevoel als je je daar niet meer mee bezig hoeft te houden. Ja i know, meer zeggen het...van ga toch! Neem niet zo makkelijk mensen in vertrouwen, zelfs ha niet. Stukje onzekerheid denk ik
I' am sorry! Maar een huisarts gooit t erg snel op wacht nog maar een half jaar het komt vanzelf wel. Vind het ook schandalig. Ik hoop natuurlijk dat ie je snel wil helpen . Vandaag bij de Beebiedokter (VK) geweest, leuke jonge meid veel info (Bluh) dat wist ik nog niet .. Verwijzing voor echo (JOEPIE) . Besloten om toch echt geen combinatie test te doen. Heeft het syndroom van down dan is het zo. Het is een blijft een kans berekening, en zodra ik de 12 weken voorbij ben wil ik gewoon genieten punt.. Ze snapte het goed..
Hee Tante Mars: jij ook naar de VK geweest!! Leuk leuk, wij ook (afgelopen maandag). Idd veel info (wisten we al dankzij zwangerschapspagina ) Moest haar zelfs uitleggen waarom ik nog maar 8 weken ben en niet 10 zoals zij uitrekende Wanneer heb jij je echo? Wij mogen over 2 weekjes al: jippie!! (wij hebben er trouwens ook voor gekozen geen combinatietest te laten doen: is het zo, dan is het zo) @Saskia: vervelend dat je zo benauwd wordt als je zit! Maaar wel lekker dat je al bijna op verlof mag!! @Lkg: vervelend dat het zo lang duurt voor je eitje. maar denk maar zo: bij mij was hij deze ronde ook laat: het blijkt toch een goede geweest te zijn @Linda: hoop voor je dat een heel fijn gastgezin vindt: 3,5 dag flexibel is inderdaad moeilijk te vinden in een kinderdagverblijf..
@tante mars: Dat zijn er alweer veel. Maar het is wel fijn om elke keer te zien dat het goed gaat met de kleine. Ik vind het absoluut niet erg om extra echo's te hebben. Heb er zelf weer één met 28 weken, das over 3 weken alweer. Poeh, wat gaat de tijd toch snel.