maar das voorlopig wel de laatste dan moet ik ene afspraak maken voor de 20 weken echo en meteen ene pret echo .. haha de tijd gaat me veel te snel ..
hahaha nou ja, voor mij kon het tot de 12 weken niet snel genoeg gaan! Mooi die 'beruchte' 12 weken grens over! En vanaf dán gaat het inderdaad echt te snel!
Ik heb nu 6 echo's gehad, even snel gerekend. Geluk bij een bloedingsongeluk. Maar het is nooit een straf nee! Gaat zelfs veel te snel altijd. Wij gaan trouwens geen pretecho laten maken. We vinden allebei die plaatjes er erg naar uit zien en hebben het idee dat het niet echt iets toevoegd. Tijd snel gaan, ja, mwoh. Niet echt heel snel. Het kan me niet hard genoeg gaan eigenlijk! Ik zit gewoon af te tellen naar mijn verlof. Das mn baas ook opgevallen want vandaag heb ik een uitbrander gehad dat ik meer zelfstandigheid en initiatief moet tonen om te laten zien dat ik wil blijven. Ow ja, heb overigens wel toestemming om 4 dagen te gaan werken. Das dan wel weer erg prettig. @Tante Mars. Ik ga even brutaal doen. Maar ik weet eigenlijk heel weinig over je. Wil je eens meer vertellen. Want je zit nog op school geloof ik, welke opleiding? Waar kom je vandaan en hoe zit het nou met jullie kinderwens. Hoe komt dat het zo lang heeft geduurd?
Ohh leuk hoor al die echo's allemaal Vind het elke keer weer fijn om te horen dat alles goed was bij jullie allemaal En als ik het zo hoor in ons groepje worden er vaak veel meer echo's gemaakt dan ik dacht! Ik dacht gewoon 2 ofzo.. maar bij jullie allemaal is het veel meer Leuk!! En jah, ik bedenkt me ook net dat ik van de meesten van jullie best veel weet qua werk en leven enzo, maar van Tante Mars eigenlijk niet. Dusss brand eens los Tante, om onze nieuwsgierigheid te temmen @ Djuke: Whihihi.. ik vind die foto's van 3d echo's er gewoon eng uitzien vaak, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet doet En wel top dat je straks 4 dagen mag gaan werken! Balen van de uitbrander zeg.. maar kom op.. nog even je best doen, dan kan je ook met een goed gevoel met verlof!! @ Tamara: Girllll, hoe is het met mijn NOD maatje?? Zwaar in de wachtweken, of trek je het allemaal nog? Je had trouwens pas toch ook nog een bezichtiging? Hoe is het gegaan?? @ Hier: Grumbl.. niet dat ik zin in de wachtweken heb, maar van mij mogen die nu wel eens gaan komen.. Nog steeds geen posi ovu-test gehad, terwijl ik 2 keer op een dag test dus hem volgens mij niet kan missen. Gisteren wel lekker geklust Het koste even wat tijd en moeite om mannetje te overreden (waardoor we pas 1 uur op bed lagen en ik nu doodmoe ben ) maar het was wel erg fijn Als de ovu-test vanavond niet positief is gun ik hem vandaag maar een dagje rust hahaha (komt goed uit want hij is ook pas laat thuis).. Wel balen.. want volgens mij wordt dit weer een van de langste cyclussen tot nu toe stom lichaam van me..
en dan loop ik al een hele tijd mee hier haha.. Maar goed om het ff in te vullen. Ik studeer voor Financieel Medewerker (bedrijfs administratie, telefoniste receptioniste bla bla bla ) geen aanrader want het is geen HOL aan. Woon bijna 4 jaar samen met me manneke, toen we bij elkaar kwamen hebben we meteen maar besloten om de natuur ze gang te laten gaan . In januarie kwam ik bij de gyn door een miskraam, en in februarie werd PCOS vast gesteld. Clomidjes gehad wat eerst aansloeg en toen weer niet toen geopereerd, en nu dus zwanger en verder uhmm Woon ik boven in het puntje van Friesland samen met me drie hondjes katje en ratjes .. Uhhhhhhh verder nog vragen ?
@Tante Mars, was is PCOS ook alweer? Enne, je bent dus Friezin! Spreek je ook Fries? Waar in Frylan woon je? Ik heb stage gelopen in Oenkerk. Daar woont nu ook nog steeds een vriendinnetje van me. Ben wel een Frieslandfan, heb ook een Fries paard. @Lkg, wat raar allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je baalt, wel fijn dat je goed geklust (oftewel goeie sex ) hebt Ik zie trouwens bij de aprilgirls dat Iloon weer druk bezig is vroege testen en zich zwanger voelt. Spannend!
Hahah Daar waar de boot naar Ameland gaat Holwerd . Ja ik ben geboren Fries, spreek het wel maar hoe het er uit komt wil je niet weten, mijn ouders komen uit Bussum en Deventer, dus niet Fryskpratend op gegroeit .. En in Sneek spreken ze geen Fries hehe.. Ff korte uitleg over PCOS : Bij PCOS (PolyCysteus Ovarium Syndroom) zijn de waarden van verschillende hormonen (LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel testosteron en soms insuline (het hormoon dat de bloedsuikerspiegel regelt)) verhoogd. De waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon), het hormoon dat de eiblaasjes doet rijpen, is bij PCOS onvoldoende om de eiblaasjes te doen rijpen. Bij PCOS blijft de eisprong, en dus ook de menstruatie, gedurende langere periodes uit en de vruchtbaarheid verminderd. PCOS kan daarnaast overbeharing en/of acné veroorzaken en gaat vaak samen met overgewicht. Behandeling is nodig om de eisprong op te wekken om zo de kans op zwangerschap te verhogen, en kan door middel van afvallen, tabletten, injecties of een kijkoperatie. Afvallen leidt veelal tot het weer spontaan optreden van de eisprong, maar ook omdat PCOS een relatie kan hebben met het ontstaan van hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en eventueel met hoge bloeddruk op latere leeftijd, wordt afvallen bij overgewicht geadviseerd. Ik had dus geen last van uitblijvende menstruaties (2x gehad dat een cyclus iets van 3 maand duurde) en nooit een eisprong gehad ja in November 2008. Ben door de arts niet doorgestuurd omdat hij ons te jong vond (hoezo EZEL) en omdat ik gewoon elke maand ongi werd .. Maar goed uiteindelijk had ik wel me gelijk.
@tante mars: Zo dat is een heel verhaal. Ik snap het niet van die artsen die je niet willen doorsturen, volgens mij voel je zelf je eigen lichaam het beste aan. @verlof: Hoeveel weken van tevoren gaan jullie eigenlijk stoppen met werken. Ik ga 4 weken van tevoren stoppen met werken, heb liever langer de tijd na de bevalling dan ervoor. Maar moet eerlijk toegeven, dat ik ook al aan het aftellen ben. Gelukkig ziet bij mij mijn baas het niet.
Ik ben in januarie als het goed is klaar met me opleiding dus dan tot augustus niks en dan hogerop leren Inderdaad. Artsen brrr, ik ben ook bij me eigen weg en zit nu bij zijn vervanger bevalt me 100x beter .
@ Djuke: hhaha ja okee, de tijd naar mn verlof duurt ook nog lang enn tuurlijk kijk ik daar nu al naar uit, maar van de andere kant vindt ik het wel maf dat ik nu al 16 weken - 4 maanden dus - ben! Mn baas had al voor me berekend dat ik 7 februari met verlof ga (6 weken van te voren) als ik het tot die tijd vol hou met werken. @ lkg: he bah, nog geen ei gespot dus.. das balen als je idd nu een lange cyclus krijgt.. Is je temp ook nog gewoon laag? en je ovu testen, geven die ook nog totaal geen stijgende lijn als je ze allemaal onder elkaar legt? @ Nienke: 6 weken van te voren dus. Is voor mij wel reeel met een tweeling zwanegrschap Ik zou als ik een kindje zou krijgen ook proberen tot 4 weken voor de bevalling te werken, idd ook omdat ik liever erna zoveel mogelijk tijd heb. Maar goed, de vraag is dan ntuurlijk of je het ook volhoudt. Ik neem na mijn verlof wel lekker 2 weken vakantie nog op @ T ante mars: Hogerop leren..als in: nog een opleiding? of bij een bedrijf hogerop proberen te komen? @ hier: bleh, aan het werk, met hoofdpijn. Vandaag voor het eerst een hele dag in mn zwangerschapsbroek. hihi. werd elke keer gek van die band, maar tot nu toe valt het niet tegen moet ik zeggen. Heb trouwens buikfoto's gemaakt vanmorgen, zal die morgen of vanavond nog wel ff plaatsen @ test Ilona: haha ja die heeft idd een licht positieve test! Spannend dus! Had al gezegd dat zich ook heir ff moet melden
Ik wil hierna nog een opleiding doen ... Ik wil (ja wil alles hehe) graag een eigen honden trim salon beginnen, en dan wil ik goed verdiept wezen in de administratieve bezig heden zodat we niet in de shit raken zo als je vaak ziet bij jonge ondernemers .
Hoiii meiden! Sorry dat ik nog niet eerder hier gepost heb (tnx for reminding me Lin hihi), maar ik had vanmorgen ineens een licht positieve test! Het is nog heel pril, maar het streepje staat er wel! Het plan is nu om iedere dag een testje te gaan doen om te kijken of hij duidelijker wordt en als dat zo is gooi ik er een digitale tegenaan! De test staat in mijn album, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!
In mei komt de kleine en in augustus september begint de opleiding dus eigenlijk komt het er op neer dat ik gewoon verlof heb whaha.. maar goed het is maar precies hoe ik me tegen januarie aan voel, mischien besluit ik wel meteen te beginnen met een hogere opleiding. Dan heb ik dat maar gehad, want ook op school heb je recht op 16 weken verlof. En dan zou ik toch ook in augustus weer aan het studeren zijn geslagen. Goed ik heb honger, ga eten..
Hai Meiden, Hier ben ik weer. Moest voor mijn werk 2 dagen naar kalkar. Heftige dagen maar weer ontzettend veel bijgeleerd. Zw. meiden: wat ontzettend leuk gewoon om te lezen over jullie echo verhalen enzo wordt daar helemaal blij van en zit achter mijn putertje lekker te genieten! @ Katten: wij hebben 2 poesjes: 1 rood wit en 1 zwart wit. Ben hartstikke gek op ze. Lin, ik was eerst ook bang voor katten. Totdat we onze eigen poesjes kregen. Als kitten. En dan leer je ze zo goed kennen dat je er niet bang meer voor bent, en ik ben nu ook niet meer bang voor andere katten omdat ik een beetje hun lichaams taal begrijp! @ Lkg: Haha nod maatje! Klinkt wel heel grappig. Nou hier gaat het wel. Deze maand vliegt om. Ik ben zelfs even vergeten wanneer mijn nod is. Maar dat zie ik zo wel als mijn bericht geplaatst is. Wel balen dat het bij jou zo lang duurt dat je ei eens te voorschijn komt. Als we nou zw. zijn met de negen maanden beurs. Gaan we gewoon met zijn allen En anders ga ik wel mee om jullie tassen vast te houden @ iedereen: We hadden een bezichtiging en het ziet er naar uit dat we op zoek moeten naar een huurhuis voor de komende periode. Het bleek dat het stel wat was komen kijken, onze aller eerste kijker is geweest, Deze waren al een keer komen kijken en nu dus voor de derde keer. Met financieel adviseur. De makelaar heeft vandaag met die makelaar gesproken en hij verwacht dat er een deze dagen een bod komt. Daarnaast heeft nog een man gebeld om te vragen dat als hij komt kijken en hij wil het hebben of hij er dan eind dit jaar in kan. Nou ja goed we hebben al tegen de makelaar gezegd dat we wel de tijd moeten krijgen om even wat anders te zoeken. Nu gaan we morgen dan maar naar woon op maat en pre wonen. Die hebben als het goed is huurwoningen. Dus eens kijken wat daar te zien en te horen valt. pff. weer een lang verhaal maar dat krijg je als je twee dagen weg bent. Liefs Tamaar
@Tamara: heee dat is goed nieuws!! Fijn dat al het poetsen voor een goed doel is geweest! Hoop op een snel bod voor jullie en dat je natuurlijk ook maar snel een leuk huurhuis vindt!
Even snel tussendoor hoor, sorry dames. Ilona ik duim heel hard voor je!! Echo's: Ben stiekum wel wat jaloers hoor, al die echo's die jullie krijgen.. Maargoed de kleine herinnerd me er goed aan dat er leven in mijn buik zit Verlof: Ik zou 6 weken van tevoren met verlof gaan, dit heb ik vooral gedaan omdat ik toch vrij zwaar werk heb en er straks alleen maar nog zwaarder werk is omdat de teeltwisseling eraan komt. Omdat het nu al rustig word op het werk, zeker wat betreft de dingen die ik nog kan doen, heb ik vooraf een extra week vrij gekregen Dus 7 weken van tevoren al vrij, volgende week mijn laatste werkweek.. Verder gaat alles goed hier, alleen echt moe vandaag.. Gister moesten we na het werk nog naar Apeldoorn om dieren weg te brengen voor een tentoonstelling, 1 uur en 45 minuten rijden.. Slecht weer, dus we deden er al langer over.. Laatste 5 km waren we opeens de satalietverbinding van tomtom kwijt, zit je daar in het donker in de regen ergens midden in Apeldoorn.. Uur lang rondgereden tot we eindelijk wat bekends zagen en plaats van bestemming vonden. Zelfs eten was er bij ingeschoten met als gevolg dat we om 11 uur savonds nog even naar de mac zijn geweest, 0.30 thuisgekomen, brood gemaakt en naar bed gegaan.. Voelde vandaag dan ook als een erg lange werkdag
Dankjewel Saskia, ik ben best wel een beetje zenuwachtig hihi. Ik heb gisteren een droom gehad waarin ik een babytje in mijn armen had, onze zoon, ik hoop dat dat een voorbode was voor mijn hopelijk zwangerschap. Ik heb net weer naar de test gekeken en de streep staat er nog steeds... Ik dacht in mn vorige cyclus ook zwanger te zijn en had steeds streepjes op de kv 2 voor 5 euro, maar die verdwenen naarmate de dag vorderde, maar deze staat er nog duidelijk op! Ik heb nog nooit zo sterk het gevoel gehad dat het gelukt was, anders had ik nooit zo vroeg getest!