Hee meiden.. lekker rustig geweest hier vandaag!! Zit nu heerlijk op de bank Benelux Net Top Model te kijken en dacht nu tijdens de reclame.. eens ff op het forum kijken hihi @ Linda: Wat supervervelend zeg van het gastouderbureau. Kan me voorstellen dat je opvang het liefst zo snel mogelijk hebt geregeld.. en dan kan je nu best nog wel een paar weekjes wachten, maar tot 2010 is wel erg lang.. dan wordt het echt kortdag!! Wel vreemd zeg, want ik neem aan dat ze toch nu wel al gaan inventariseren wie die opleiding gaan doen, dan hoeven ze toch niet tot 2010 mee te wachten :S @ Tamara: Wat heerlijk dat je zo lekker bij je mannetje hebt gelegen.. voelt altijd fijn dan he! Wij hebben twee aparte matrassen en beide een eigen dekbed dus slapen altijd apart.. maar de laatste tijd komt hij steeds vaker bij me liggen.. heerlijk vind ik dat altijd Nou, ons gevoel heeft de afgelopen maand uitgewezen niet echt betrouwbaar te zijn hahah, dus ik hoop dat je gevoel niets zegt. Nog een paar nachtjes meis! @ Ilona: Ennnnn meis??? Hoe is het??? Ga je morgenochtend weer een test doen? Ben benieuwd!! @ Hier: Drukke week op het werk.. vind ik op zich wel lekker Heb ik niet zoveel tijd aan mn NOD te denken hihihi.. Ik haaaat wachtweken hihi.. en ik haat de klusweek (hoewel hij me deze maand 1000 procent mee is gevallen) en ik haat ongi zijn.. Ik haat gewoon de hele cyclus geloof ik hahaha.. Goed.. de reclame is weer voorbij dus ik ga weer lekker verder kijken Slaap lekker dames!!
Ik test voorlopig niet meer, mn temp is gezakt en ik heb af en toe een klein beetje bruinverlies. Ik denk dat het zonde van de testen is, maar ik wacht het nog maar ff af....
@ lkg: ahah dat heb ik opgenomen, samen met project catwalk (heeeerlijk programma) dus ga morgen lekker op mn vrije dagje daar naar zitten kijken (dus niet zeggen wie eruit is!! ) idd balen van dat gastouderbureau. Ik ga nu maar gewoon zelf alvast op zoek via online gastouderbureaus die in heel nederland zitten, wie weet zit er ergens een heel lief gastoudertje bij haha. Gisteren nog even met mijn vriend erover gehad en we willen mn schoonouders toch vragen of ze 1 halve dag in de week bereid te zijn om op te passen. Ze willen dat heel graag, maar gaven aan dat 1 dag vast in de week gewoon lastig is ivm de verre reistijd en met hun werk. Maar als ik regel dat ik bijv. maandagochtend vrij ben, en dan pas smiddags hoef te werken, hoeven ze pas smiddags te komen tot arno thuis is.. dus maar een half dagje. En dat scheelt voor ons weer veel; dan hebben we nog maar 3 dagen opvang nodig Dus als ze dat zouden willen doen, komen we steeds een stapje verder Ohja: arno heeft zn ouderschapsverlof toegezegd gekregen op donderdag! Dus da's ok al goed nieuws! @ lkg: succes met de drukte, maar ook met het wachten.. ik duimmmmmm!!! @ Tamara: hmm, geen gevoel dr over.. ach, misschien is dat maar het beste. Ipv dat je vanalles voelt en denkt/hoopt dat het missschien gelukt is.. ook voor jou duim ik uiteraard heeeeel hard!! @ Iloon: las bij het andere topic dat je temp weer iets is gestegen, dus ook voor jou ga ik toch nog heel hard duimen dat dit een hele maffe cyclus was maar met een super mooi eindresultaat!!
Dag dames, Allereerst:Tamara --> dikke knuffel voor jou! Ik herken je gevoel zo goed! Ik heb ook heel wat huilbuien gehad hoor. Vind het niet fijn om toch een soort deadline in te stellen. Dan weet je gewoon dat er wat gaat gebeuren. No matter what. Bovendien werken die dingen heel goed. Kijk maar naar mij en mn lieve vriendinnetje die de week erop haar eerste IUI zou hebben, overtijd was en gewoon zwanger bleek te zijn!!! Linda: waarom ga je niet voor een gewoon kinderdagverblijf. Wij hebben ook gastouders overwogen maar toch maar niet gedaan. Er is zo weinig tot geen controle op die mensen. Vond het toch maar een eng idee. Vriendin van mij is makelaar en die was in een gastouderhuis geweest (wat goed bekend stond) en die zag wel tig bedjes (terwijl er maar 4 kindjes max. zouden zijn) en een vieze bende. Ben ik wel van geschrokken. Dus nu gaat onze kleine gewoon naar het kdv. Duuuuuure ellende vind ik het! Krijgt Arno zijn ouderschapsverlof betaald?? Mijn man niet hoor, zijn baas is een dikke krent! Hierzo: moe, moeier, moeist. Gister thuis gebleven, vandaag toch maar gaan werken. Want spannende dag voor mijn projectboeren. Vandaag besluit het bestuur of ze een hogere vergoeding krijgen! Hoop het!!! Zondagavond nog even de schrik van mn leven gehad. We waren bij vrienden eten en toen we thuis kwamen hadden we ieder 7 gemiste oproepen op onze gsm. (waren we allebei vergeten mee te nemen, lekker slim). Was mn paard (de echte Djuke) hartstikke ziek! Koliek! Inmiddels was de dierenarts al geweest en gelukkig heeft de medicatie aangeslagen. Gister was ie al weer helemaal het ventje. Maar je schrikt toch, mn ouwe ponietje is nl. dood gegaan aan koliek.
Wow djuke, dat is idd schrikken dan...!!! Gelukkig is het allemaal heel snel geregeld en gaat het nu weer goed! Al heb ik geen flauw idee wat een koliek is.. hihi. qua gastouders: Nja als je er voor kiest om bij iemand thuis de kinderen te laten komen, dan breng je ze zelf vaak en zie je dus ook hoe het er uit ziet. Daarnaast heb je gesprekken met die gastouder om te kijken of het klikt enzo. Dus dan zie en merk je denk ik echt wel als het niet iemand is waar jij op vertrouwd. Als ik daar bij wijze van 2 keer in de week zou komen om de kids te brengen, zie ik ook gelijk hoe het eruit ziet en hoe het allemaal gaat. daarm aak ik me niet zo druk om. Daarnaast doen ook veel gastouders opvang bij jezelf thuis, dus dat ze in mijn huis komen. En sommige doen er ook nog huishoudelijke taken bij (hihi, ik wens dat ik die een mag vinden! ) Het kdv: tsja, dat is gewoon niet handig in onze situatie. Dan moet ik 3 dagen per week reserveren, en dus ook betalen, terwijl ik in de praktijk mn kinderen maar 1 keer hoef te brengen. Betaal ik dadelijk harstikke veel terwijl ik zie helemaal niet hoef te brengen. Daarnaast zijn er tot nu toe nog te weinig beschikbare dagen; ze konden alleen woensdag en vrijdag. dat zijn wel 2 van de 3 dagen die we nodig hebben, maar goed. Ik weet het nog allemaal niet,. We hebben ons in ieder geval wel ingeschreven daar, en dan zien we wel wat we uiteindelijk gaan kiezen! Maarja, wel balen dus dat het allemaal pas zo laat geregeld kan worden.
Oh, Arno krijgt trouwens de eerste 13 weken dat hij verlof op neemt 50% uitbetaald. Dus omdat we 2 kindjes krijgen, 26 weken lang. Maar hij neemt maar 1 dag in de 2 weken op, dus die dag krijgt ie 50% uitbetaald een half jaar lang. Las laatst ook nog iets over dat je van de belasting iets terug kan krijgen als je ouderschapsverlof op neemt?? Ik krijg 25% vergoed als ik ouderschapsverlof op neem trouwens.
Jeetje wat lastig Linda dat je het allemaal pas zo laat kan regelen. Ik hoop dat jullie er toch snel uti zullen zijn, geeft toch een stuk rust als het geregelt is. Blij dat alles weer goed is met Djuke, koliek is niet niets zeg Hier: net gebeld door het arbeidsbureau over mijn verlof, alles is nu geregelt. Volgende week heb ik vakantie, maar nou zeggen ze ineens dat ik me net zo goed ziek kan melden om mijn vakantie dagen niet kwijt te raken.. Zie me morgen al op me werk met de baas praten: heey Andre, hoe was je vakantie? Ja hier gaat het ook prima, oja ik ben volgende week wel ziek hoor.. Beetje korte reactie, maar heb over 20 minuutjes weer controle bij de VK
Meiden ik ben ongi geworden vanmorgen! Ik ben blij dat ik nu eindelijk zekerheid heb! Ik hou nu maar 14 november aan als mijn nod, dan zit ik er denk ik niet ver naast...
Bekijk bijlage 21310 NOD * Tamaradb: 18 oktober, 13e ronde * Lkg: 24 oktober, 11e ronde * Timon: 26 oktober, 19e ronde - 6 maanden wachten op icsi * Ilona2802: 14 november, 8e ronde Zwanger * Annelies: Zwanger in ronde 4, uitgerekend 7 oktober 2009 * Tirz: Zwanger in ronde 3, uitgerekend 28 oktober 2009 * Saskia1982: Zwanger in ronde 7, uitgerekend 3 december 2009 * Djuke: Zwanger in ronde 18, uitgerekend 18 januari 2010 * Nienke18: Zwanger in ronde 2, uitgerekend 21 januari 2010 * Lindavnr: Zwanger in ronde 7, uitgerekend 23 maart 2010 * Tante Mars: Zwanger in ronde 40, uitgerekend 13 mei 2010 * Hemeltje83: Zwanger in ronde 9, uitgerekend 17 mei 2010 Bevallen naam - datum - aantal weken - naam kindje (roze of blauw)
@ Ilona: Balen zeg dat je toch ongi geworden bent, had zo'n goede hoop. Maar zoals je al zegt duidelijkheid is ook fijn. Dikke knuf en dat het volgende maand maar raak mag zijn @ Saskia: Heel veel succes / plezier bij de vk. Krijg je weer een echo of is dat niet meer? het schiet al aardig op he! @ Allemaal: Ben toch wel nieuwschierig hoe het met annelies is. Hoop dat er al een kleintje is! Liefs
Wat balen Ilona Gelukkig heb je nu wel weer wat duidelijkheid, onzekerheid is ook niets.. @Tamaar: Als alles gewoon goed blijft gaan dan krijg ik geen echo meer, ga er wel vanuit dat alles goed blijft gaan Krijg wel elke keer het hartje te horen, dus dat is ook wel weer leuk Verder was alles weer goed met mij en de kleine, beeb ligt al 6 weken in de goede houding nu en volgens de VK is de kans groot dat dat nu tot het einde zo blijft. Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is, begint wel tijd te worden.. Annelies: Ik denk idd ook regelmatig aan Annelies de laatste tijd, ook Tirz kan binnen nu en 5 weken bevallen. Erg spannend allemaal, hoop dat ze nog wat van zich laten horen. Hier: nog steeds alles goed, bij de VK vinden ze ook al dat het zo goed gaat en dat ik nooit iets te klagen heb haha. Vanmiddag nog even een paar kleertjes gekocht, kon het niet laten. Wat normale niet zo bijzondere rompertjes en een schattig jasje Nu ga ik lekker de meubeltjes even in de olie zetten.
@ Ilona: Bah.. echt balen zeg Hoop dat de komende ronde meer geluk brengt!! @ Linda: Dat je schoonouders wel op willen passen zou echt handig zijn joh! 3 dagen lijkt me makkelijker dan 3,5 dag.. Hoop dat jullie er uit komen en een lieve gastouder vinden! Maar.. los van het feit dat het voor jullie niet handig is i.v.m. je onregelmatige werktijden.. wel raar dat een kdv maar 2 dagen kan bieden! Dat is toch heel weinig? Wij zullen wel 3 of 4 dagen nodig zijn mocht het zover komen.. dat leek me heel normaal! Wel top trouwens van het ouderschapsverlof van je mannetje! @ Saskia: Hoe wat het bij de vlos? @ All: Jaa.. Annelies en Tirz zijn erg stil hihi.. gelukkig maakt de rest het goed met mooie echo verhalen enzo @ Hier: Ik kan het toch niet laten om de hele tijd babykamers in kinderwagen en andere babyuitzet dingen op internet te bekijken. Echt ik kan urenlang surfen naar een draagdoek.. een box.. echt alles.. Wil er eigenlijk vanaf, want het heeft helemaal geen zin, en het kost megaveel tijd.. maar ik lijk wel verslaafd
Oh LKG dat deed ik ook zo heel vaak haha. Maar de maand waarin ik zwanger ben geworden, had ik er totaal geen behoefte aan. Dat was zo stom haha..
Jawel joo, elke vrouw is anders .. Mischien had ik het ook wel te druk om er bij na te denken .. Was een erg drukke maand,
ja klopt, je had toen niet eens internet. Ik vergeet nooit meer hoe jij klonk toen ik je aan de foon sprak! hahaha