Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wat een goed nieuws Nienke, hoop dat jullie snel een overeenkomt hebben :)

Linda wat gaaf dat je al wat gevoelt heb zeg!
    Geniet ervan :)

Zethu, niets mis met internet daten zolang je erbij nadenkt, heb mijn vent ook via internet leren kennen ;)
    Tja en de afstand is alleen maar een rede om langer te blijven logeren, want je reist toch niet voor niets..
    Was hier wel zo haha.

Wat heerlijk Tante Mars, vind het echt geweldig om de kleine te zien/voelen bewegen!

Welkom hier Layla!

Hier: Nou de baas is terug in NL en zoals verwacht is de bom gebarsten op het werk..
    Afgelopen dagen heeft het al flink gebroeid, dus was erg heftig vanmiddag toen het mis ging.
    De baas zelf met tranen in zn ogen, heen en weer gescheld met niet de mest beschaafde scheldwoorden, verhalen die verdraaid werden, mensen die boos wegliepen, etc..
    Gevolg dat ik dus ook in tranen was terwijl het nieteens over mij ging, pfff ben net een hormoonbom af en toe.
    Ik en Peet dus nog doorgewerkt tot de rest weg was en daarna nog even rond de tafel gezeten met de baas en zn gezin, daar bleek dus wel dat we aardig gelijk hadden over veel dingen.
    Baas heeft zelfs toeggegeven dat hij ook bang was voor de 2 rotte appels en het was zelfs zo erg dat hij iedereen begon te ontwijken en hij er haast ruzie over kreeg met zn vrouw.
    Nou lekker hoor als je zulk personeel heb lopen dat iedereen er maar bang van word..
    Maargoed hij heeft nu toch de knoop doorgehakt en de twee rotte appels vliegen eruit, wie het er niet mee eens is die volgt dan maar.
    Word morgen bekend gemaakt, dus zal morgen wel weer feest worden..

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Fijn dat hij de beslissing heeft gemaakt en hij die twee mutsen eruit gaat gooien!!
    Morgen en komende tijd waarschijnlijk nog een drama, maar wel goed voor de toekomst!! Wordt er vast en zeker leuker op!!

@ mars: fijn dat alles goed was met jullie druktemakertje! :) :p

@ layla: Welkom hier! Wil je je even voorstellen anders? wie je bent, hoe oud enz..
    Hecht groepje hier dus we weten veel van elkaar; willen we natuurlijk ook wat van jou weten! :D

3. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hai meiden,

der is echt alweer ontzettend veel gekletst: even kijken of ik het allemaal onthouden heb.

@ Lkg: Dat haten van wacht week tot ovu ken ik, dat haten van klusweek ken ik ook, dat haten van de wachtweek naar nod toe ken ik ook. Hahahaha. Vooral die laatste dagen voor de nod afschuwelijK!!!!

@ Alle meiden: Thanks voor jullie lieve woorden. Ik moet zeggen dat tim en ik ons nog nooit zo alleen gevoeld hebben. We hebben echt een beetje een rotweek door het gebeuren zondag. Ben net een wandelende huilbui. En laat nou net alles deze week over kinderen gaan, de een is zwanger, de ander is oma geworden, de ander wordt tante AAAAAAAAAAh, heel leuk maar NU EVEN NIET! Maar goed we slaan ons erdoor. Heb net even heerlijk met mijn moeder zitten bellen. Vroeger waren we echt haat en liefde maar ik heb nu zo ontzettend veel aan haar. Ze steunt me echt. Dus dat heeft weer even goed gedaan.

@ Djuke: Wat ontzettend schrikken zeg van je paard! Hoop dat het nu een stuk beter met hem gaat???

@ Linda: Wat een kl*te probleem met die gastouderburaues zeg. Hoop dat je schoonouder willen mee helpen. dat zou toch weer een stukje schelen. Geen vrienden in de buurt die misschien een beetje willen helpen?

@ Saskia: Wat super dat alles helemaal goed is met jou en de kleine!!!! Het aftellen kan nu echt beginnen he ;) Spannend!!!

@ Linda: Gefeliciteerd met de volgende mijlpaal zeg. Wat gaat 17 weken alweer hard!!!!!! En dat je die kleintjes dan ook nog gevoeld heb. Super zeg! Vind het heerlijk om zo mee te kunnen lezen met jullie gebeurtenissen!

@ Zethu: toe maar wat een luxe, kiezen uit twee mannen. Nou meis je hebt helemaal gelijk met dat ze maar moeite voor jou moeten doen! Hoop dat je ware er tussen zit ;)!!!!!

@ Nienke: Wat super dat ze enthousiast en positief waren! Spannend! Hoop dat jullie er uit komen en dat je straks lekker een baan in de buurt hebt! Duim duim

@ Tante mars: Hahaha camera schuw wat schattig!!!! maar beter dat ze te druk zijn als.... dus helemaal super dat jullie beebje zo beweegelijk is! Was dit trouwens je eerste echo??? ben het een beetje kwijt! Kon je ook hartje horen enzo????

@ Saskia: Wat goed dat je baas eindelijk de knoop doorgehakt heeft. Je hebt best kans dat als die twee rotte appels weg zijn dat heel veel mensen opgelucht zijn en dat ze zijn gaan mee doen uit angst voor die 2 appeltjes! Dus misschien valt het wel mee en is alleen morgen heel heftig! In iedergeval heel goed van je baas en hoop dat jullie straks ook met een lekkerder gevoel naar jullie werk gaan!

@ Lalya: Welkom hier! En heel veel succes met zwanger worden! Maar dit is een hecht clubbie dus we vinden het altijd erg leuk om mee over ellkaar te weten..... dusssssss. Wie ben je, wat doe je, waar woon je, hoe oud, Verliefd, verloofd getrouwd??? Hoelang al met het mannetje hoe ontmoet. enz enz. Ik sla weer door hahahaha.

Groetjes Tamaar

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wat fijn dat je nu zo goed met je moeder kan praten zeg Tamaar, soms is het echt belangrijk om bij iemand even wat steun te vinden :)
    Natuurlijk slaan jullie je er wel doorheen, maar nu is het gewoon allemaal wat rot.
    Ik hoop dat jullie tijd snel komt!

Wat betreft me werk, het is inderdaad zo dat het groepje om de rotte appels heen vooral meedoet als de rotte appels er ook bij zijn.
    Los zijn het zeer normale meiden en kan je er goed mee werken.
    Enige is dat ze meteen alles doorlullen, dus je moet toch letten op wat je zegt.
    Morgen zal de baas zijn besluit kenbaar maken, dat zal wel weer veel onrust meebrengen.
    Daarnaast verwacht ik ook nog wel een uitbarsting richting Leo die vanmiddag vrij was en de commotie gemist heeft.
    Maargoed ik denk inderdaad dat er hierna nog wel een weekje onrust is en dat dan alles weer tot rust komt.

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Tamaar: Dit was de 5e echo, afgelopen vrijdag ook een echo gehad ivm bloedverlies toen hebben we het hartje horen kloppen so schattig. 4 november moet ik weer naar de VK dan gaan we weer hartje horen :D .

Heb eindelijk een geslachtsbepalings bureau gevonden jeetje zeg wat een ellende, moet wel een uurrijden maar goed.

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ saskia: ik wil je iig heel veel succes wensen morgen op het werk. maar het werd wel tijd dat die 2 rotte appels er uit vlogen!

7. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai Ladies,

Heeeeeeerrrrrrrrlijk veel gekletst weer. In de januari-mama's club vind ik dat altijd vreselijk maar daar ken ik iedereen niet zo goed als jullie. Hier vind ik het alleen maar leuk als er veel gekletst is! Dus ik blijf dit clubje ook trouw, kan jullie niet missen! En wat mij betreft gaan we voor de 9 maandenbeurs! Weet alleen niet wanneer die is!

@Saskia: wat een soap op je werk! Gaat vast goedkomen, zoals je zegt na een weekje moppers. Maar het wordt vast beter als die troela's opgehoepeld zijn.

@Tante Mars: gaaaaaaaaf joh! Wanneer mag je weer terug? Enne, wat bedoel je met een geslachtsbepalingsbureau? Met de 20 weken echo krijg je sowieso te zien wat het wordt, als je dat wilt. Ikke niet begrijp! :(

@Tamara, wat fijn dat je nu veel steun aan je mams hebt! Ik ken het gevoel van alleen voelen. Zowat al mn vriendinnen werden gewoon in ronde 1 zwanger, nou das ook een lekker frustrerend gevoel! Dikke knuf van mij!

Hierzo: met Djuke gaat alles weer goed, gister liep ie de sterren van de hemel in de les met mn bijrijdster (ik mag niet meer rijden). Anky zou er jaloers op worden. Maar kennelijk zit de angst nog diep want vannacht heb ik gedroomd dat ik m kwijt was. Hij stond ergens in een hal tijdens een evenement en overaaaaaaaal waren Friezen en nergens stond die van mij. PANIEK! Wordt je weer met zo'n opgejaagd gevoel wakker... en kon ik niet meer slapen. :x
    Enniewee, gister ook naar de bedrijfsarts geweest en van hem moet ik nog minder gaan werken. Elke dag maar 6 uurtjes. Onder hetzelfde kontract dus met hetzelfde salaris. Dat vanmorgen doorgebeld aan de lullo, pardon, mn baas. Die vond dat uiteraard niet zo leuk en zou even gaan bellen met de betreffende bedrijfsarts.
    Verder gister ook controle gehad van de vlos en alles was goed behalve mn ijzer. Die was veel te laag dus dat verklaart meteen mn vermoeidheid. Nu moet ik dus ijzer gaan eten. Wilde al beginnen aan het hekwerk thuis, mocht niet van Juul. Flauw he!

8. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee dames.. ben ik weer :)
    Gisteren hele dag in Rotterdam geweest voor werk, dus wel via telefoon bijgelezen, maar ik kon niet reageren ;)

Ff kijken of ik alles nog weet:

@ Saskia: En hoe is het gegaan op het werk vandaag?? Zou echt fijn zijn als die irritante vrouwen weg zijn, en dat het weer helemaal op en top gezellig wordt bij jullie! Dan kan je met een goed gevoel je verlof in.. Wel fijn dat jullie zo'n goed contact hebben met jullie baas.. en ook erg fijn dat hij nu ook doorheeft dat het zo niet langer kan!

@ Zethu: Phoei.. kheb persoonlijk niets met internetdaten haha.. maar.. weten ze van elkaars bestaan af?? Ik bedoel.. is het niet lullig om met twee mannen te daten en ze beide eigenlijk aan het lijntje te houden? Als ik met een jongen zou daten en als ik verliefd op hem was, zou ik het echt niet relaxed vinden als hij hetzelfde zou doen met een ander meisje, en dan maar kijken wie hij het leukst vind. Hihi, maar goed, misschien ben ik veel te traditioneel in dat soort dingen ;)

@ Tamara: Meisss.. hele dikke knuffel! Hoe gaat het vandaag? Echt fijn dat je zo goed met je moeder kan praten.. Als ik je verhalen zo hoor lijkt het erop dat jullie er steeds meer moedeloos van worden.. kan me goed voorstellen dat jullie niet lang meer wachten met naar de dokter gaan als het niet gelukt is de maand. Maaaaaaaaaaaar.. daar gaan we lekker niet vanuit hoor!!! Oeoeoeooeoe.. nog 2 daagjes!! Houd moed meis!

@ Ilona: Verstandige beslissing meis om iets meer afstand te nemen. Iedereen zegt altijd dat dat goed is om te doen.. maar het is zo super moeilijk. Als je dé gouden tip hebt dan hoor ik het graag!
    Hoe gaat het nu met je taartenwinkeltje? Lukt het een beetje om dat op poten te zetten? Hoop dat je daar wat afleiding door hebt!

@ Nienke: Whoeiiiiiiiiiiiiiii.. gefeliciteerd met je baan! Echt goed nieuws joh! Ik werk ook in een bedrijfje met maar 8 mensen.. is echt heel prettig! Succes volgende week met het gesprek!

@ Linda: Whaaaa.. een baby gevoelt! Dat lijkt me zo'n moment van enthousiame.. dan zou ik mijn man ook wakker maken! Echt gaaf! Heb je ze al voor een tweede keer gevoeld?

@ Djuke: Jeeetje.. wat irri van je baas zeg!! Volgens mij is het echt een zeurpiet.. bah.. De bedrijfsarts zegt dat toch niet voor niets!! Nou, ik hoop dat hij het ook in gaat zien door met de bedrijfsarts te gaan praten. En fijn dat alles weer goed is met Djuke!!

@ Layla: Welkommm!! We zijn erug nieuwsgierig aangelegde dames.. dus brand los!

@ Hier: Temp is nog verder gestegen.. en gisteren had ik steeds wat steekjes in m'n buik.. We gaan volgende week dinsdag t/m donderdag lekker 2 nachtjes naar Duitsland.. dus dat zal het wachten vast makkelijker maken ;)
    Voor de zwangere dames.. hoe doen jullie dat financieel eigenlijk (als jullie het daar over willen hebben hoor!). Ik heb even zitten rekenen.. en als we een kindje zouden krijgen zou ik 3 dagen willen werken, en dus 3 dagen opvang nodig hebben. Netto kost de opvang dan 400 euro per maand!!! En ik zou ook nog eens 2 dagen per week minder gaan werken, wat me 700 euro netto per maand zou kosten. We hebben dan dus 1100 euro netto per maand minder om uit te geven.. terwijl de kosten ook nog eens hoger worden met een kindje (denk aan luiers, voeding, etc).. Ik ben daar best wel van geschrokken, dus ik vroeg me af hoe jullie dat (gaan) doen?!
    Of de nog niet zwangere meiden.. misschien hebben jullie er ook wel ideeen over ;)

Nou, nu ff lekker lunchen :)..

9. Djuke

Djuke Bekend lid

@Lkg: kosten, jaaaaaa, das een teer punt. Vooral die kinderdagverblijven vind ik een schande, zo duur! Je wordt gewoon gestrafd dat je wilt werken. Je kunt overigens wel een hoop terugkrijgen hoor maar dat ligt dus ook aan de hoogte van je inkomen. Wij zitten alweer te hoog om veel terug te krijgen. Ik heb de mazzel dat mijn man een hele goede baan heeft waar hij alleen meer financiële zekerheid door zal krijgen. Zelf heb ik nu ook een goedbetaalde baan maar de vraag is wel hoe lang dat zo blijft. Volgend jaar loopt mijn contract nl. af en ik sta er niet sterk voor. Gelukkig kan ik altijd terugvallen op het onderwijs. Financieel zullen we wat dingen moeten gaan laten. Zo is mn paard een punt van discussie, zijn stalling kost ook €225 per maand.
    Maar vooralsnog zit het gewoon goed. Ik zal altijd wel blijven werken, alleen al om niet afhankelijk van mijn man te worden. Ik wil mijn dingetjes betalen.
    Na mn verlof ga ik trouwens 4 dagen werken. Beeb gaat 3 dagen naar de kdv want Julian gaat 1 dag ouderschapsverlof nemen.

10. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

#4890 Pinguïns, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2009
    @ Lkg: De taartenwinkel gaat denk ik wel een succes worden.
    Ik ben nu nog een beetje terughoudend met bijvoorbeeld reclame maken, want ik zit nog op de verbouwing van onze keuken te wachten.
    Wel is het zo dat als je mensen er over verteld dat ze gelijk enthousiast worden en er eentje willen bestellen hahahaha.
    Wat de periode na mn eitje betreft, ik stop ermee om zo vroeg te testen.

@ Djuke: Idd, kdv zijn echt duur!
    Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuisblijf als we een kindje krijgen, maar ik kan begrijpen dat niet iedereen die luxe heeft.
    Het is echt te bizar voor woorden, ze willen graag dat vrouwen blijven werken, maar het kost je gewoon geld!

11. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Ilona: Aangezien jij van je hart geen moordkuil maakt doe ik dat nu ook maar niet.. Ik ben altijd iemand die de lieve vrede bewaard, maar nu kan ik me toch echt niet inhouden. Ik vind je berichtje op dat topic écht niet kunnen!!
    Jij schrijft: "Ik snap niet dat je niet gewoon kunt wachten tot je echt overtijd bent." Pardon??? Tot een week geleden kon jij dat ook niet! Dus juist jij zou degene moeten zijn die dat wel snapt!!

Velen van ons hebben in dit topic meerdere malen gezegd dat je beter niet zo vroeg kon testen.. maar we zeiden dat in ieder geval op een vriendelijke manier.. maar jou berichtje komt op mij echt over alsof je je eigen frustratie van het ongesteld worden op iemand anders af reageerd!

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ lkg: ja ze weten van elkaars bestaan af. Ze weten dat ik met allebei contact heb. En het is ook zo dat als ik met de een op msn/aan de telefoon zit, dan denk ik ook aan de ander. Ik ben gewoon van plan in eerste instantie vriendschappelijk met ze om te gaan. En dan kijk ik wel verder. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat er irl helemaal geen klik bestaat.

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohhhh hihi, dan begrijp ik het ;) Het leek een beetje alsof je al met 1 been in twee verschillende relaties zat hahaha.. maar vriendschap kan natuurlijk met veel mannen tegelijk.
    Ik hoop voor je dat de man er tussen zit waarmee je kindjes gaat krijgen en oud wordt :)!

14. Pinguïns

@ Lkg: Zo zie je maar dat een schrijfwijze anders kan overkomen dan in het echte leven.
    Zo bedoelde ik dat niet.
    Je hebt gelijk dat ik me niet kon inhouden met testen, ik ben daarom ook boos op mezelf geworden omdat je jezelf steeds teleurstelt en nog steeds geen duidelijke uitslag op een test hebt.
    Ik vind het jammer dat je dat berichtje zo opvat, want zo heb ik het niet geschreven.
    En daarbij ben ik echt niet gefrustreerd omdat ik ongi ben geworden, ik ben juist heel blij dat mijn lichaam weer werkt zoals het moet werken!!!!
    Ik snap niet dat meiden die net van de pil af zijn zich al helemaal gaan lopen gekmaken terwijl het misschien nog wel een jaar of langer kan duren voordat je echt zwanger bent.
    Ik probeer daar juist voor te waarschuwen...
    Ook uit eigen ervaring.

15. Djuke

Djuke Bekend lid

Iloon: ik moet nog steeds eens naar je taartjes kijken. Ga ik zo eerst doen. Bij ons in de buurt heeft een Engels vrouwtje ook een taartenwinkeltje gehad, dat is nu uitgegroeid naar een flink cateringbedrijf. Ik weet nog wel dat ze in het begin flink gebuffeld heeft. Twee kleine kindjes en een piepklein keukentje. Wat een ellende! Dus goed dat je eerst je keuken op orde maakt. Ben je trouwens ingeschreven bij Kvk? Je kunt ook de keuringsdienst van waren op je dak krijgen, dus kijk daar wel goed naar.

Thuisblijven. Op zich zou dat wel kunnen maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon mijn eigen centjes verdienen. Zelf mn paard, kleertjes, kapper, etc betalen. Zou me echt niet goed voelen als Juul alles zou betalen. Ik heb zelf ook gestudeerd en ga de kans die ik heb gekregen van mijn ouders om te leren niet weggooien om huisvrouw te worden.
    Bovendien willen wij ooit een mooi vrijstaand boerderijtje kopen en tja, daar zal toch echt vanuit 2 goede salarissen voor gespaard moeten worden. :D

16. Djuke

Djuke Bekend lid

Hihihi, kan me nog heeeeeeel goed herinneren dat ene Ilona IEDERE dag aan het testen was sinds ze met de pil was gestopt. En daar hoefden wij niets over te zeggen. ;)
    Ik ben blij dat je eindelijk tot het inzicht bent gekomen en steeds zo positief bent maar kan me Lkg's reactie ook wel voorstellen. Wij hoefden tot voor kort ook niet met ons commentaar bij jou aan te komen. ;)

17. Pinguïns

@ Djuke: Nee ik ben nog niet ingeschreven, eerst maar eens kijken of de taartjes willen aanslaan in familie en vriendenkring en dan ga ik de zakelijke kant erbij betrekken.
    Je bent voor de belastingdienst ook niet zomaar een ondernemer, dus eerst maar eens een beetje de kat uit de boom kijken..

@ Thuisblijven: Ik kan het me goed voorstellen dat je je eigen dingetjes wil blijven betalen en sparen, ik hoop dat het allemaal loopt zoals jullie dat graag willen!

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Ilona: Ok.. dan heb ik het verkeerd opgevat.. sorry daarvoor..

Hier verschillende we dan wezelijk van mening over.. wat wellicht ook mijn verbazing over je eerste berichtje verklaarde. Tuurlijk kan het heel lang duren voor iemand zwanger is.. maar de kans is gewoon groter dat ze binnen een half jaar zwanger zijn.. en juist in die eerste maanden moet het volgens mij leuk en spannend blijven.. en moet je gewoon blijven denken dat je makkelijk zwanger wordt. Dat meiden vervolgens op hun bek gaan door te vroeg te testen (including myself trouwens!) zij dan maar zo.. je leert in het geval van zwanger worden volgens mij toch niet van woorden van anderen.. maar vooral door eigen ervaring. Als ik er ook in de eerste maanden al zo zwaar over gedacht had als dat ik er nu over denk dan had ik het nu veel moeilijker gehad denk ik.

Maar goed.. het is geen probleem om ergens een andere mening over te hebben natuurlijk ;)

19. Pinguïns

Ja Djuke dat is ook zo, maar ik probeer andere meiden ook een advies te geven op het gebied van testen, want o my god: Ik heb aandelen in de kruidvat door alle testen die ik daar heb gekocht!
    Maarja, sommige meiden kunnen mijn directe benadering niet waarderen, eerlijk gezegd kan ik daar niet echt mee zitten, want dit is wie ik ben!
    Straight to the point!

20. Pinguïns

Nou eigenlijk is het helemaal niet zo normaal om binnen een half jaar zwanger te zijn.
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je binnen een half jaar zwanger bent, je behoorlijk vruchtbaar bent.
    Over het algemeen spreken ze over een jaar als normale tijd om zwanger te worden.
    Maarja zwanger worden is ook een hele leuke spannende tijd, maar idd als je al wat teleurstellingen hebt meegemaakt dan sta je er wel anders in.
    Ik vind ook dat het niet geeft om ergens een andere mening over te hebben.
    Maar nogmaals, ik zie zoveel meiden die dan gaan testen, en nog eens, en nog eens (including myself!) en iedere keer die teleurstelling is ook niks...
    Daarom probeer ik dat altijd een beetje te temperen..
    Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om van die testen af te blijven, maar aan de andere kant zou het wel heeeeel veel geld schelen als iedereen pas ging testen als ze overtijd zijn...
    (Bij mij wel in ieder geval) :)

Deel Deze Pagina