Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oeh Tamara wat leuk, een kamer al opgeruimd voor babykamer! :D:D
    Mijn vriend en ik hebben laatst 3 schilderijtjes van Winny de Pooh gekocht, ook voor toekomste babykamer! ahah had men eigen helemaal voorgenomen dit niet te doen, maar goed, zoiets kleins is toch wel erg leuk om alvast te kopen!
    Mja, dan sla ik een heel klein beetje door en heb op internet zitten zoeken naar mooie plaatjes voor een eventuele muurschildering :oops:

2. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ik wilde mijn diploma hebben, en een nieuw huis.
    In nov. heb ik mijn diploma behaald en overmorgen krijgen we de sleutel van ons eerste koophuis! Dus, nu een hele goeie reden!

Ik ga eerste afwachten of ik zaterdag ong. wordt. ALs ik dan dinsdag nog niet ongesteld ben ga ik misschien eens een test kopen. Lijkt me teminste het verstandigste..

Volgens mij is een muurschildering wel helemaal hot. Ik zou wel een hele mooi boom willen schilderen, en daar lijstjes 'in' hangen met foto'tje van ons en opa's en oma's

@Tamaradb. Ik hoop het ook, maar voor jullie ook natuurlijk!

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Een soort stamboom, gaaf idee hoor!
    Erg leuk!
    Ik zou het heel gaaf vinden om het iets in disney thema te maken, een klein beetje. Bijvoorbeeld 1 muur geschilderd, heb al érg mooie plaatjes! hahah maar goed, daar ga ik nu niet teveel aan denken, daar hebben we 9 maanden lang tijd voor! :)

Wat leuk dat jullie de sleutel krijgen van jullie huis! Proficiat!
    Zo te horen hebben jullie het een heel eind goed op de rails! :)
    Werk je?

Tis knap als je zo lang kan wachten met testen! Ik houd het vol tot de dag dat ik ongesteld moet worden, maar dan wil ik toch echt een test wagen! :D

4. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ja, ik heb dat idee eigenlijk al wel 2 jaar in m'n hoofd. '
    Ach ja, ideen op doen is altijd leuk!
    Disney is ook leuk, mijn collega's maken altijd bij de geboorte van een kleintje altijd een geboortebord met figuren van disney. Deze hebben sommigen ook op de muur/deur bevestigd.
    Ik werk dus idd. Als apothekersassistent in een openbare apotheek.
    Mijn opleiding was 1dag in de week, en drie dagen in de week werkte ik daar al. Nu nog steeds 3 dgn.

Werk jij ook?

Heb echt enorm zin in m'n nieuwe huis! We hebben wat dat betreft idd helemaal niks te klagen!

Misschien ben ik va. zaterdag ook wel ongeduldig hoor. Maar ik probeer realistisch te blijven ;)

5. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    we zitten trouwens allebei op dag 19.. alleen jij hebt nogal een grotere cyclus, maf he..

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ah wat leuk van je collega's!
    Ik werk met gehandicapten mensen, en meestal wordt er door mijn collega's iets gemaakt met de bewoners. Voor mijn collega hadden ze bewoners allemaal een slabbetje laten borduren met elke dag van de week. Dus 7 slabbetjes. Errrrg leuk!

Wat betreft de muur: ik vind vooral een plaatje van de lion king eeerg mooi. Misschien ken je hem: de zonsondergang, waarbij die dieren allemaal daar lopen en je hun schaduw ziet :)

Wacht: dit is misschien makkelijker: http://seamanticks.com/wp-content/uploa ... n-king.jpg

:)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah die van jou is inderdaad erg kort ja! Fijn zeg! :D ik moet heel wat langer wachten! hahah

8. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Is idd een heel leuk idee voor een muur! Dat wordt crea bea..

:rolleyes: mja..geduld is een schone zaak zeggen ze..

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hahha ja ik had al bedacht mooi iemand in te huren, er staan een hoooop mensen op internet/google die dat doen.. maar das vrij duur.
    En toenk het tegen mn vriend zei, zei die daaag ben niet gek, gaan we mooi zelf doen! hahah maar die heeft dit plaatje nog niet gezien ;)
    Beetje moeilijk! hahaha
    Mgoed, met een diaprojector kom je dnk ik een heel eind. hahah
    En wat simpelere plaatjes zijn ook goed ;)

10. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ja, om het totale plaatje te krijgen met kleur ed. wordt wel lastig denk ik. Je zou ook alleen het profiel van dieren kunnen doen. Dat je het onderste gedeelte van de muur en de profielen een donkerdere kleur doet en de rest daarboven lichter..

Hahah, wat een ideeën al he. Mja, ik heb ook gewoon zo'n creatief brein wat alle kanten op gaat ;)
    ik kom je wel helpen 8)

maarja, eerst maar eens zien dat die eieren van ons bevrucht worden/zijn.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hahaha nou ik ben helemaal niet zo crea! hahah vandaar mn idee om maar iemand te laten doen ;) ahaha

Maar wat je zegt, laten we eerst maar eens proberen om het voor elkaar te krijgen met ons eitje/zaadje ;)
    hahah

Nou, ik ga ff tv kijken denk ik! En wachten op mn mannetje tot ie zo thuis komt van volleytraining!
    Fijne avond!

12. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Oke. Ik moet de mijne ook zo van z'n werk halen.

Jij ook fijne avond!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik kom even midden in het verhaal binnenstormen haha. Eigenlijk hebben we vrij weinig nagedacht over de kinderkamer. We willen eerst maar eens afwachten of het allemaal goed gaat en of het lukt natuurlijk. Maar het staat vast dat het in lichte kleuren geverfd word. Beige spullen erin, lichtbruine kast enzo. Leuk wiegje met lichte stof. Toch meer over nagedacht dan we dachten.
    Heeft iemand trouwens een idee waar je leuke schilderijtjes kan kopen? willen graag één baby met oogjes open en één baby met oogjes dicht. Kan ze niet vinden (weet niet eens of ze er zijn haha)

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Heee.. thanks allemaal voor de lieve woorden.. tgaat wel weer nu.

Hebben jullie dat ook dat je op de dag dat je ongi wordt niet echt voor rede vatbaar bent? Als ik nu terugkijk denk ik.. 'kom op meid, wat zeur je nou.. gewoon lekker nieuwe ronde ingaan en de vorige ronde kwam je ei pas op dag 25, waarom denk je nu dat ie ineens precies op dag 14 komt'.. maar goed, gisteren kon ik dat echt niet denken!

Wel heel leuk om te zien dat er lekker veel geklets wordt hier :D Ik ben absoluut niet creatief en nog minder handig dus ik kan helaas niet meepraten over muurschilderingen haha.. maar heb ook nog helemaal niet nagedacht over de babykamer eigenlijk hihi.. wel leuk om over te dromen :)

15. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @lkg: nou gelukkig maar dat je je al wat beter voelt.

Inderdaad gezellig dat er zoveel gekletst wordt: alle nieuwe meiden welkom! Dat 2009 maar ons jaar mag worden!

Wat betreft het creatieve: tja ik heb altijd hele mooie ideeen maar ja de uitvoering he... Dus dat vliegt altijd heel snel de deur uit. Ik heb wel al een schommelstoel/bank gekocht (stiekem met het idee dat als we een kleintje hebben het handig is om borstvoeding te geven zittend in een schommelstoel) hmmm droom droom... Maar daar blijft het bij!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaah jaa ik herken dat wel Roeltje. Je wil nog geen dingen gaan kopen enzo omdat je ook neit weet hoelang het kan duren, maar toch ga je er onbewust over na denken en ideeen opdoen! hahah
    Maargoed, met maken ga ik toch écht wachten tot het zo ver is hoor! hahah
    En die muurschildering; ik zie dat ook nog niet gebeuren dat wij dat zel doen hahah, gewoon iemand inhuren ;) haha
    Nouja we zien wel! :)

@Lkg: Ik herken dat nog niet, niet voor rede vatbaar zijn.. ik denk ook omdat we er de vorige keer ook gewoon niet zo op gerekend hadden. Deze maand hebk geen idee.. dus ben benieuwd hoe dat gaat als het toch nog tegen valt..
    Op mijn NOD gaan we 's middags naar tonpraters (carnaval :) ) dus mocht het tegenvallen, moeten hun mij toch wel weer aan het lachen krijgen denk ik zo. haha

17. Djuke

Djuke Bekend lid

Heej Ladies,

Heb alweer een tijdje niet gereageerd. Hier gaat alles zn gangetje, ben nu een beetje grieperig maar gelukkig alweer aan de beterende hand.
    Als ik jullie optimistische verhalen hoor over spulletjes en kinderkamers doet mij dat erg aan vorig jaar denken. Toen waren wij dus net begonnen en ook zo optimistisch wiegjes aan kijken e.d. Nu zijn we een jaar verder en hebben nog geen zicht op een baby. Ik hoop echt dat dat jullie bespaard gaat blijven. Want tis niet leuk!

Enniewee, op zich gaat het allemaal wel goed hier. Als ik babyverhalen hoor of ik zie de buurvrouw met haar kersverse baby dan steekt het wel. Maar ik zie ook de voordelen. Lekker vakanties boeken! Er vol voor gaan op mn werk en geen zorgen te hebben over 'hoe-vertel-ik-mn-baas-de-baby-hater-dat-ik-zwanger-ben.' :)
    Wat betreft de mmm, we hebben besloten nog tot juni af te wachten en gewoon lekker te leven. Dus proberen het los te laten. Dat betekent dat ik van mezelf dus ook minder op t forum mag. 8) Maar ik blijf gewoon meelezen hoor, ben veel te nieuwsgierig hoe het met jullie gaat!
    Dikke kus!

18. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Goeienavond weer..

Het is niet zo dat wij er al echt over nadenken hoe en wat we willen. Het enige wat bij mij is, ik weet zo ongeveer va. 14e al dat ik graag kindjes wil. En ik heb nogal een creatief brein, als ik ergens(ook al is het lang geleden) een idee op heb gedaan, dan blijft dat hangen. :)

@lkg, ik heb dat meestal 1-2 dagen voor m'n NOD. Eigenlijk weet ik dan al genoeg.. Maar ja, ik zeg dan maar; het zijn de mormonen :evil:

@hemeltje, ja schommelstoel is heerlijk. Ik ben eigenlijk ook al JAREN op zoek naar een goeie.

@lindavnr.. carnavallen komt vast helemaal goed. Of je nou wel of niet zw. bent. (ik zou d'r echter alleen maar gedeprimeerder van worden, ben geen carnaval gewend, haha)

@Djuke, Dat is zeker allemaal niet zo'n feest. Wel goed van jullie dat je gewoon kunt genieten van je vakantie's en werk, je hoort ook wel eens andere verhalen..

Nog 1 nachtje slapen, en dan hebben we ons nieuwe huis! \:D/ Joehoe!

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Hallo dames.

Mijn vriend en ik willen ook voor onze eerste gaan. Ik ben in november gestopt met de pil.
    Eerste keer was gelijk al spannend. Ik wist niet hoelang mijn cyclus duurde dus ging in eerste instantie uit van 4 weken. ongi bleef uit, de zaterdag erna werd ik misselijk, en had steekjes in mijn buik. Ik had op dinsdag zowiezo al een afspraak met de huisarts dus ik gezegd dat ik op ongi wachtte. Omdat ik maagtabletten slikte wilde ze me eerste bloedtest laten doen voor ik nieuw recept kreeg. Helaas negatief. Nu heeft ze me wel gezegd dat ik mijn maagtabletten niet mag nemen omdat we zwanger willen worden.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik dus weer misselijk, en weer steekjes in buik, eerste dagen erger, maar sinds maandag niks meer.
    Zal denk ik dan wel weer niets zijn :(

Ik heb trouwens van die ovulatietesten gedaan, en volgens die testen had ik net na nieuwjaar mijn ei. (oudjaarsdag piek). Daarom denk ik dat ik komend weekend ongi moet worden.

20. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Welkom Zethu! Dat je maar snel zwanger mag worden!

@Djuke: Goed dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt: dan gaan we naar de gyn en tot die tijd geniet je van wat je hebt. Hoop voor je dat dat goed uitpakt en wie weet is die rust wel heeeel goed! Ik hoop het voor je!

@Tirz: Gefeliciteerd met jullie huissie! Fijn he, je eigen plekkie! Moet je nog veel doen?

Deel Deze Pagina