Wij gaan voor onze eerste!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Tamaradb, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    haha, die digitale zijn harstikke goed en betrouwbaar djuke!
    juist geen geouwehoer met streepjes turen en weet ik 't...
    Da's gewoon: zwanger / niet zwanger en evt. erbij hoeveel weken (misschien voor tamara wel een aanrader? :))
    mgoed, iedereen zn eigen voorkeur! Ik vond ze in ieder geval erg fijn.

Djuke: ik wil een foto zien van die kamer!!!!!
    heb ik tenminste ff een beeld voor me.....
    dus, showwwwwwwweeeeeeeeeenn!!

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    @Tamara: We blijven voor je duimen hoor, ondertussen wens ik je veel beterschap.
    Een dikke knuffel voor jou!
    Rustig aandoen hoor, we denken aan je!

@Djuke: Jeetje zeg, kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent!
    Gelukkig dat je beeb niets heeft.
    Heerlijk he dat shoppen voor de beeb :D
    Babyspulletjes zijn nu gewoon super, kan je zo heerlijk bij weg dromen haha ;)

@Linda: Jullie zijn in elk geval al lekker bezig, fijn is dat dat je hulp krijgt :D

@Tamara: Ik hoop dat het meevalt voor je ventje zeg..

@Linda: Zilver met lichtblauw kan ook heel erg mooi zijn zeg :)
    Ik hou zelf ook van rustig, maargoed met alle spulletjes erin en leuke lampjes enzo word het toch snel wat drukker als de bedoeling was haha.

@Djuke: Jullie zijn zo te horen ook al lekker bezig, leuk hoor die voorpret ;)

Hier:
    Vandaag duidelijk even teveel hooi op me vork genomen, gevolg dus een paar uur lang echt pijnlijke harde buiken.
    Rest van de dag dus heel rustig aan gedaan met heel veel kleine pauzes tussendoor.
    Buik is nog steeds wel wat gevoelig.
    Maargoed verder is alles prima dus wil ook niet teveel klagen ;)
    Gister en vandaag zijn we druk geweest met de tekst van het geboortekaartje, gelukkig vrij snel iets gevonden wat we alletwee erg leuk vinden :)
    Verder ga ik vandaag denk ik maar lekker bankhangen..

3. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

Jul 18, 2008
    441
    0
    0
    Nou manlief is met 4 hechtingen thuis gekomen.
    Een paar maanden geleden was hij in de keuken bezig hoor ik in een keer o nee he, f*ck zooi bla bla bla. Had hij een snee in zijn duim door een glazen vaas die gebroken was. Naar de ha. post en twee hechtingen gekregen. Nu dus vier dus schiet op worden er steeds meer hahahaha.
    Maar als mannen iets hebben dan kunnen ze gelijk zo klagen, of is dat alleen hier.

Ik heb net bij sinsitest 6 testjes besteld. hoop dat ik die morgen in huis heb. Geven die nog onzekerheid dan haal ik cb digitaal.
    Ik vind alleen die cb zo duur. en deze testjes waren zes voor zes euro. ik dacht dat is toch wel te doen. en ik hoef er het huis niet voor uit.

liefs

4. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

Jul 18, 2008
    441
    0
    0
    thanks saskia! wel goed eigenlijk he dat je lichaam nu echt duidelijk aangeeeft als je het wat rustiger aan moet doen!
    Wat heb je allemaal gedaan dan dat je teveel hooi op je vork genomen hebt? zw. verlof is volgens mij toch om lekker rustig aan te doen en alvast uit te rusten voor de bevalling?

liefs

5. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

@ Tamara: Die digitale cb is wel duur, maar je weet dan in ieder geval zeker of het wel of niet zo is!
    Die sensitesten testen bij mij ook altijd vals positief, dus daar zou ik ook niet teveel op vertrouwen..
    Je moet het verder zelf weten hoor, maar als je echt duidelijkheid wilt, doe dan die digitale....

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    @Tamara: Mijn vent kan ook zo lekker zielig zijn hoor ;)
    Zo had hij een keer een sneetje in zn vinger, nou heb hem er wel een week over gehoord hoe pijn dat wel niet deed haha.
    En zo zijn er nog zat voorbeelden ;)

Ik was vanmorgen de muizenhokjes verschonen, maar ik stond een tijdje gebukt en blijkbaar kan ik dat dus beter niet doen..
    Normaal krijg ik als ik buk ook wel af en toe een harde buik, maar dan zo'n onschuldige pijnloze die binnen een minuutje weer weg is.
    Dus ik had zoiets van ff doorgaan dan is het af..
    Doe ik dus ook voorlopig niet meer, voortaan luister ik wel wat beter als ik iets voel ;)

Op zich doe ik dus ook echt wel rustig aan, neem overal de tijd voor en neem regelmatig pauzes tussendoor..
    Het was echt even de houding die gewoon niet meer wil.
    Wil ook natuurlijk wel wat kunnen doen in huis, ben niet zo iemand die lang kan stilzitten ;)

7. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    hmm bij mij was sensitest (madcare, heb je die ook tamaar?) wel altijd goed en prima te vertrouwen....
    mgoed.. hihi, zo blijft iedereen ntuurlijk zen voorkeuren houden!

8. Djuke

Djuke Bekend lid

Hihi, ik ben erg merkentrouw. De gewone CB is mij altijd prima bevallen en ik had ook de ovu-testen van CB. Wel veel dure krengen maar ze werkten tenminste goed.
    Ik heb 1x een digitale test van predictor gedaan. Kreng deed het dus niet, wist ik nog nix. Uiteindelijk bleek ik toch ongi te worden op zo'n moment wil je gewoon een duidelijke test uitslag! Grrr!

Maar ik duim gewoon nog ffies verder voor Tamaar!

Foto van de kamer, maar hij is nog laaaaaaaaang niet klaar.....dus nog even geduld, ladies!

Enniewee, ik ga op de bank met manlief uitbuiken van mn pizza. Misschien nog een rondje lopen.

Ow ja, morgen ga ik mijn liefste vriendinnetje opzoeken. We kennen elkaar van de HAS en ze woont tegenwoordig met haar vriend in Portugal. Dus we zien elkaar 1 a 2x per jaar. Ze is ook zwanger en we schelen gewoon maar 3 dagen! Dus morgen lekker bijkletsen en buiken vergelijken! Want ze is een paar daagjes in NL.

9. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

Jul 18, 2008
    441
    0
    0
    hai Meiden,

@ djuke: wat ontzettend leuk dat je vriendin langskomt. lijkt me echt ontzettend bijzonder dat jullie precies gelijk lopen. Is er nu veel verschil tussen de procedures hier en in portugal???
    Nou heel veel plezier!

10. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

Jul 18, 2008
    441
    0
    0
    @LKG: Hoe is het bij jou?????????

11. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Hee meiden,

Tamaar, wat spannend! Hoop dat je (mexicaanse?!) griep snel over is... heb goede hoop :D

Linda, (licht)blauw met zilver lijkt me erg mooi samen!

Saskia, nu nog pijnlijk of weer over?
    Als niet-zwangere is het echt zo ontzettend moeilijk in te beelden hoe het voelt en wat je lijf doet! Zeker als je zo op het eind loopt en bepaalde dingen gewoon echt niet kunt doen!

Djuke, dat klinkt gezellig! En bijna even lang zwanger, dat is leuk!!!
    Geniet ervan morgen!

Hier alles goed. Vandaag weer op de bouw geweest... (ons huis heeft inmiddels dakpannen enzo.. dus het gaat vlot :p) en samen met mannetje nog heel eventjes (langer kan bij mannen volgens mij ook niet, iig niet bij mijne haha) weggedroomd bij het idee meteen een kamertje te moeten verfen als we volgend jaar de sleutel krijgen...
    Nog gevraagd of hij het geslacht zou willen weten, want ik zou het wel als verrassing willen, maar vind het weten ook weer praktisch.. ik zou nu dus niet weten wat ik zou doen! :)
    Hij wilde het wel weten uit praktisch oogpunt haha..

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Heb net even heerlijk op de bank gehangen en thee gedronken, na de thee voelde alles weer gewoon zoals het de laatste weken al voelt.. Beetje opgeblazen maar niet vervelend haha ;)
    Je kan het een beetje voorstellen als dat je een ongelovelijke lachbui heb die zo heftig is dat je gewoon pijn in je buik krijgt, dat gevoel is het alleen duurt het veel langer en kan het iets intenser zijn ;)

13. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Hehehe das wel 'n goeie omschrijving haha, kan ik me nog in verplaatsen ;)

En word je het zwanger-zijn ook al zat? Hoor dat weleens... en ook dat is moeilijk voor te stellen hahaha :D

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    1,010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee meiden,

Zooo wat is er veel gekletst, en dat voor een weekend!!
    We waren zaterdag en zondag bij vrienden en familie in Drenthe, dus ik kon niet internetten (wel op m'n telefoon alles gelezen hoor!)..

@ Tamara: Zoooo jeeeemig wat spannend is het allemaal zeg! Ik hoop dat je heeeel snel beter bent en dat je morgen gewoon naar de huisarts kan. Misschien kan die een bloedtest doen ofzo?
    En wat sneu voor je mannetje zeg dat ie zich gesneden heeft. Enuhhh.. haha, dat mannen soms erug zielig zijn ken ik ook ;) De mijne had zich een keer ergens aan gebrand, is ie met z'n hand in een bak water naar het ziekenhuis gereden. Daar hebben ze hem weer weggestuurd want zo erg was het allemaal niet ;)

@ Saskia: Meis, wel voorzichtig zijn hoor! Lekker genieten van je verlof.. en het rustig aan doen!!

@ Linda: Whoww, vette gezinsauto!! Ben erg benieuwd naar het kamertje. Enuhh hihi, die schaapjes op die foto op hyves wil je vast niet in je kamer ;) Veel te vies zo'n echte.. hou het maar bij je hobbelschaap en knuffelschaap :p

@ Djuke: Wat superleuk van je vriendin uit Portugal! Wel jammer dat jullie zover uit elkaar wonen.. maar leuk dat ze hier nu ff is!!!

@ Hier: Zaterdag echt lang en goed gepraat met m'n lieve man.. Echt, mijn ongesteldheid was deze keer nog weer erger dan die keren daarvoor, en ik had super buikpijn.. dus toen zei hij dat ik misschen maar een keer naar de dokter moest. Nou, toen kon ik er natuurlijk makkelijk over beginnen en hij heeft me weer verbaasd. Hij zei: Als jij naar de dokter wil, dan vind ik dat goed. Hij gaf ook aan dat we wat hem betreft nog wel even konden wachten, maar als ik graag wilde dan zou hij zeker meegaan. En ik heb uitgelegd dat het van mij nu op dit moment ook nog niet per se hoeft, maar dat ik wel bang ben voor wachtlijsten enzo en dat áls er wat mis is, dat ik dat dan wel graag zo snel mogelijk wil weten. Hij was het er helemaal mee eens dat we er bewust voor hebben gekozen om jong ouders te worden, en dat het dus geen kwaad kon om wat onderzoekjes te doen. We zaten in de auto toen we het er over hadden, en toen ging hij opeens op z'n blackberry internetten (ik reed), bleek hij allemaal dingen op aan het zoeken te zijn over wat er mis kon zijn en welke behandelingen er dan zijn. Dat vond ik wel zo super lief.. hij verdiept zich er echt in enzo..
    Oh jah, en toen ik voorstelde om dan deze maand nog af te wachten zei hij: als jij nu graag wil, dan gaan we gewoon hoor.. dan hoeven we niet nog een maand wachten.

Nou, een heel lang verhaal.. sorry :).. nu dus het dilemma wanneer ik zal bellen.. daar moet ik nog even over nadenken..

15. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ tamara: lekker met dekentje en laptop blijven liggen. En veel slapen. Knap je het snelst van op.

@ linda: lekker dat jullie zo druk met het kamertje bezig zijn. Ik neem aan dat ze allebei op 1 kamer komen te liggen?

@ tamara: handig mannetje dat hij naar de HA-post moet als hij zich in de vinger snijdt...

@ saskia: wel rustig aan doen he. die kleine moet ook goed groeien! Lijkt me wel irritant om van die harde buiken te hebben...

@ tamara: 4 hechtingen is niet mis! En het worden er idd steeds meer. Het is te hopen dat hij niet nog eens hechtingen moet hebben.
    En trouwens, mannen zijn net kleine kinderen als ze iets hebben. Dat heeft iedere man.

@ djuke: wat leuk dat er zo weinig verschil tussen jou en je vriendin zit!

@ lkg: wat lief dat je mannetje zich zo er in verdiept. Blijkt wel weer dat mijn ex er echt niet mee bezig was. Hij las niet eens de blaadjes over PCOS die ik had uitgeprint....

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi Meiden,

Ben inmiddels helemaal bijgelezen, maar of ik alles goed inthouden heb weet ik niet. Zal in ieder geval mijn best doen.

@LKG: Fijn voor je zeg dat je mannetje zo begripvol is en er helemaal achter staat.

@djuke: Hoop dat je al wat minder last hebt van je stuitje. Ze zeggen dat van de trap vallen erbij hoort. Ben zelf ook al van de trap gevallen. Leuk zeg dat jij en je vriendin zo gelijk lopen, hebben jullie elke keer heel veel te bespreken.

@linda: Mooie auto hebben jullie gekocht. Wij moeten waarschijnlijk ook een nieuwe auto. Heb nu een leaseauto, maar als ik van baan ga switchen dan niet meer, is een klein kantoor en daar doen ze niet aan leaseauto's. Lekker zeg dat je al zo opschiet met het kamertje, bij ons wordt dinsdag het gordijntje ingemeten en dan zijn we zo goed als klaar.

@tamaar: Vier hechtingen voor je mannetje zeg, das niet niks. Maar moet inderdaad ook toegeven dat mijn mannetje heel er goed is in het overdrijven als hij ergens last van heeft. Hoop dat je je al wat beter voelt, de mexicaanse griep, zal er niet blij van worden.

@saskia: Je moet wel op je lichaam letten hoor meis, teveel doen is voor jou niet goed. Maar ook voor de baby niet.

@hier: Vrijdag gesprek gehad waar ik gesolliciteerd heb, ze zijn nog steeds erg positief en wat hun betreft kan ik 1 mei bij ze beginnen. Nu had ik zelf nog een aantal vragen. De leaseauto moet eruit en daar moet een andere auto voor komen. Nu is dat niet erg, maar het contract moet worden afgekocht worden. Ook heb ik een studieschuld lopen. Vandaag de bedragen doorgemaild en dan laten zij het weten of ze de schuld overnemen, als ze dat doen dan zeg ik gelijk ja.
    Zondag hebben we nog een schommelstoel opgehaald, wordt al helemaal super het kamertje. Alles is inmiddels gewassen, dus wat mij betreft ben ik er klaar voor.

17. Lkg

Lkg Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    1,010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nienke: Ohhhh wat goed!! Dat klinkt echt helemaal top! Hoop dat ze akkoord gaan en dat je daar lekker aan de slag kan vanaf mei!

@ Zethu: Hoe gaat het met je rug?

@ Hier: Besloten dat ik woensdag de huisarts ga bellen.. heb geen zin om nog door te rommelen en extra onzeker te worden.. het is zo makkelijk om in ieder geval het zaad van Daan te laten testen, en dat zou al een hoop onzekerheid schelen. Begin al te zweten als ik alleen al aan de mmm denk, maar mocht het zover komen begin ik liever nu dan over een half jaar..
    En.. :) heb me ook 'aangesloten' bij een clubje met meiden die ook nu naar de huisarts gaan. Ik voel me bijna een beetje schuldig naar ons clubje toe eigenlijk.. :).. Jullie blijven mijn enige echt clubje hoor! maar het is ook wel fijn om met mensen te babbelen die nu hetzelfde meemaken, ook om de praktische dingen te bespreken van hoe dat nu allemaal gaat enzo..

Nou, nu lekker een avondje klimmen.. ff gedachten op 0 en m'n lichaam slopen ;)

Fijne avond!

18. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Lkg, super goed!!!
    Echt, ben trots op je :)
    Super dat Daniel zo fijn reageert en hij ook zoiets heeft van; we gaan naar de huisarts.
    Super super!! :)
    Snap je zenuwen voor de eventuele mmm.. maar van de andere kant komt er dan tenminste wel een goed uitzicht voor jullie en dat mag onderhand wel!

hahaha niet schuldig voelen hoor dat je bij een ander clubje mee gaat kletsen; dat is niet meer als logisch!
    Zij gaan nu ook naar de huisarts en dan kan je tenminste ervaringen enzo delen en hoe hun op dit moment er in staan enzo.
    Ik zit ook nog bij enkele andere clubjes en vindt het wel heel fijn hoor om echt te horen hoe andere meiden dingen regelen enzo!
    Vooral de maart-mama's en de tweelingmama's topics zijn echt geweldig; doe zoveel tips op van anderen!
    En dan hoef ik jullie niet cóntinu lastig te vallen met mijn zwangerverhalen :)
    Al houdt ik jullie uiteraard wel helemaal op de hoogte hoor! :D

19. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ tamara: hoe is het met jou meis? al weer een beetje beter aan het worden? Ik hoop het.. :)
    Weet je al wanneer je gaat testen? Vindt het zoooo spannend!!

@ nienke: oehh dat zou super zijn zeg, als ze je studieschuld overnemen!! Doen bedrijven dat ja?
    Arno heeft ook een studieschuld, maar helaas niet voor opleidingen die verband hebben met het werk wat ie doet :p hihi.

20. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @lkg: Je moet je niet schuldig voelen tegenover ons. De meiden die ook naar de huisarts gaan kunnen je betere adviezen geven dan dat wij kunnen met z'n allen.

@linda: Het is een studieschuld die ik bij dit bedrijf heb, omdat ze mijn opleiding hebben betaald en dan binnen de termijn bij ze wegga die ik normaal zou moeten blijven.

Vanavond naar de pufclub. Ben de hele week alleen thuis, mijn mannetje moet 's nachts werken, heel erg ongezellig dus.

Share This Page