@Ilona: Heel veel succes deze ronde, we gaan weer voor je duimen! @Nienke: Wat fijn dat alles zo goed is zeg, toch weer een geruststelling Hier: Nog steeds hetzelfde, alles gaat gewoon goed Afgelopen dagen natuurlijk wel druk geweest, dus gister lekker rustig aan gedaan.
Nienke, dat is goed nieuws!! Saskia, ff rustig aan doen mag ook wel met 35 weken Hier geen nieuws. Kan momenteel ineens weer heel goed afwachten... omdat ik denk dat het niet raak is. Dus maar goed aan het werk voor de afleiding weer begint Fijne dag!
Haaaaaaai ladies! Zo, en we zijn weer aan het werk. Lekker troosteloos weer buiten en een lange drukke week in het vooruitzicht! Nog 7 weken en dan mag ik met verlof! Hoezo aftellen? Heb van het weekend wel meegelezen: @Zethu: wees blij dat je er nu achter bent wat voor eikel het is. Nu ben je niet voor nix naar Utrecht geweest. Het had nog erger kunnen zijn. Helemaal hoteldebotel en dan gedumpt worden (na de sex ofzo) @Ilona: ik kan je niet helpen. Wij gingen braaf klussen als mn ovu-test positief aangaf en ik was het tempen heeeeeeel snel zat. Heb ik maar een maand gedaan ofzo. Zo intensief als jij was ik er helemaal niet mee bezig. Zou dr niet goed van worden. Overigens heb ik altijd begrepen dat teveel klussen ook weer niet goed is voor de zaadkwaliteit. Wij hebben het de ronde dat het raak was gedaan op de avond dat mn ovu-test positief was. Keigoede wip en bingo! @Nienke: helemaal niet meer terugkomen, krijg je geen echo's meer dan?? En controles? Wel fijn dat alles goed is! Ik moet woensdag naar de vk, ff prikken voor ijzer enzo. @Saskia: waaaaaaah, het wordt echt spannend voor jou. Heb je een beetje een gevoel wanneer het kindje komt? Eerder, op tijd of later? Hierzo: zaterdag auto gekocht!!!!!!!! Nou ja, als het goed is belt Julian nu het goede nieuws door naar die garage want we hebben gister de hele dag zitten rekenen. Tis nl. een peugeot 308 van net een jaar oud. Mooi geprijsd maar met alle uitgaven die eraan komen moesten we er wel even over denken. Maar de kogel is door de kerk!!! Spannend!!!!
@djuke: Bij de VK blijf ik nu gewoon op controle, maar hoef inderdaad niet meer terug te komen naar de gyneacoloog. Ben ik heel blij mee. Een nieuwe auto gekocht, leuk zeg. Wij moeten ook naar een auto op zoek als ik bij mijn nieuwe baan ga beginnen. We wachten nu nog even op antwoord over de studieschuld en de autoschuld.
Nienke, ik zie dat wij precies een week schelen! Leuk zeg! Zit jij trouwens nog veel op de januari mama's club? Ik af en toe maar tis altijd zooooooo druk. Niet bij te houden. Wanneer ga jij eigenlijk met verlof? Kan me voorstellen dat je het voorstel van je nieuwe baas afwacht. Ga je trouwens na je verlof daar werken? Wel gaaf dat ze je zo graag willen hebben. Ik moet waarschijnlijk ook op banenjacht, het ziet er hier niet goed uit! Dus nu ben ik aan het twijfelen om nu te gaan solliciteren of om mn contract uit te dienen tot volgend jaar augustus. Ik denk dat ik het laatste ga doen...
@Djuke: Lekker zeg een nieuwe auto Aftellen naar verlof, komt me bekend voor haha. Eigenlijk staat de hele zwangerschap in het teken van aftellen Ik ben nu aan het aftellen naar de 37 weken grens, daarna komt het aftellen naar de uitgerekende datum.. Zelf heb ik een heel licht vermoeden dat de kleine wel voor de uitgerekende datum komt, maar we zullen het wel zien @Nienke: Weet je al wanneer je iets hoort over die baan?
@ ilona: lekker met je keuken en je taartjes bezig zijn de komende 2 weken en dan gaat de tijd vast snel voorbij... @ Timon: ik hoop voor jou dat het er wel in zit hoor @ ilona: ovutesten zijn op hun piek 12-48 uur voor de ovulatie. Dus vandaag of morgen heb je je ei. @ nienke: super dat alles zo goed was bij de gyn zeg! En je zit al weer op 28 weken. wat gaat de tijd toch snel! @ djuke: ja het is ook wel prettig dat het niet afgekapt werd nadat er iets gebeurd was. Maar evengoed is het niet fijn te weten dat hij me al die tijd gewoon aan het lijntje gehouden heeft. Vraag me wel af waarom hij uberhaupt dan al die sms-jes en zo gestuurd heeft. Maar daar kom ik toch nooit achter. Super dat jullie een nieuwe auto hebben gevonden! Gaat goed hier met de auto-zaken zeg!
Hee dames.. Net naar de huisarts geweest. Heb verwijzing meegekregen voor zaad-onderzoek.. en daarna kijken we weer verder. Ze zei dat ik moest tempen.. toen heb ik laten zien wat ik al had, en ook de ovu-testen (die ze overigens nog nooit eerder gezien had) en toen was alles perfect en mocht ik zelfs wel weer stoppen met tempen! Het was duidelijk dat ik een ei had en een gewone cyclus.. dus eerst zaad maar controleren. Ik had gehoopt dat dat gewoon bij ons in het ziekenhuis om de hoek kon, maar nu moeten we naar het OLVG in het centrum.. dik balen want dat is echt hartstikke slecht bereikbaar en daar hebben ze voor alle fertiliteitsbehandelingen vreselijke wachtlijsten.. *zucht* heb er ook helemaal geen zin in al die onderzoeken enzo en die stress.. en heb een beetje een dipje omdat het nu zo dichtbij komt allemaal en ook omdat ik baal van m'n werk (niets te doen, saai, alleen maar de hele dag internetten).. Ik ga maar wéér eens proberen om wat meer afstand te nemen en er iets minder mee bezig te zijn.. Sorry voor het ego-verhaal.. zit er ff doorheen maar reageer later zeker nog op de rest!
Ja, ons clubbie houdt de auto-branche levend. Maar het doet wel ff pijn in de portemonnee zeg. Net als vroeger, had ik een mooi bedrag gespaard en ging ik er iets van kopen. Vond ik het gewoon zonde. Dat gevoel heb ik nu ook weer. Maar goed, de auto is heeeeel gaaf! Dus als ik m heb dan ben ik vast weer blij. Wbt die smsjes enzo, daar is maar één verklaring voor... hij zoekt gewoon aandacht!!
@lkg, ik kan me je gevoel zooooooo goed voorstellen! Had bijna exact een jaar precies hetzelfde. Tis gewoon vreselijk k*t dat je om zwanger te worden het ziekenhuis in moet. Ook al stellen die onderzoeken niet zoveel voor, leuk is anders! Het OLVG schijnt wel heel goed te zijn in fertiliteit. Wacht eerst maar eens de zaadjestest af. Wie weet gebeurt het alsnog spontaan. Enne, je mag mij altijd mailen hoor. Pb maar ff, als je dat leuk vindt. Ik vind het wel gezellig!
@ lkg: ik hoop voor je dat het toch wat sneller gaat als je verwacht. Is natuurlijk niet leuk dat je naar een zkh moet waar de wachtlijsten langer zijn. Maar dat zal ook wel niet voor niets zijn! Verwacht dat je daar dan wel goed geholpen gaat worden! @ djuke: nou die aandacht krijgt hij dus niet meer!
LKG, kan me voorstellen dat het toch wel ff confronterend is...en pijnlijk. Het komt dichtbij en het is nieuw en dus eng... Maar voor er uberhaupt iets gaat gebeuren, eerst een zaadonderzoek... dus wacht eerst die maar af... Wat zei je mannetje? Dat ie zn kwakkie nu moet inleveren... Sterkte meis, knuf
@djuke: Klopt, er zit precies een week tussen ons. Dadelijk komen ze nog bij ons tegelijk, zou wel leuk zijn. Ik kom eigenlijk helemaal niet bij de januari mama's, vind het inderdaad verschrikkelijk druk daar. Kan het allemaal niet bijhouden. Ik ga over 7,5 week met verlof, vier weken van tevoren, wel hoef ik de laatste vier weken maar drie dagen te werken. Bij mijn nieuwe baan zou ik dan 1 mei beginnen, dus na mijn verlofperiode. Ik zou inderdaad je verlof bij je huidige werkgever te nemen en dan daarna langzaam is gaan kijken naar een andere baan. @lkg: Zou eerst de zaadjestest even afwachten, misschien valt het wel allemaal mee. @zethu: Jammer zeg van die gozer, maar beter dat je er nu achterkomt dan als je al een hele tijd verder bent.
@ nienke: ja is balen. maar idd beter nu, dan in een later stadium. Baal er alleen van dat ik er in getrapt ben. @ hier: stuurde net een mail de deur uit voor vrijwilligerswerk, nog geen 5 minuten later bellen ze me al op!
@ Nienke: Wat fijn dat alles goed is en dat je niet meer hoeft terug te komen bij de gyn! @ Djuke: Ik zou idd ook eerst mn contract uitdienen en dan naar iets anders kijken als ik zo'n eind zwanger was. @ Zethu: Idd wel beter dat je het weet voordat je die kerel had gezien, anders was de nasmaak helemaal zo bitter geweest.. Maar evengoed is het gewoon klote dat je ehet mee moet maken natuurlijk... @ Lkg: Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt en er geen zin in hebt. Maar nu krijg je misschien wel uitsluitsel over waarom het niet wil lukken. Iedereen wil gewoon op de normale natuurlijke manier zwanger worden en zo'n ziekenhuis is ook niks romantisch, maar je moet goed je doel in het oog houden want dat komt nu wel dichterbij. Ik zou het stap voor stap bekijken en hopelijk kunnen ze dan iets doen waar je wat mee kan! @ Zethu: Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen?
Zo, wordt flink gekletst vandaag zeg! moest zomaar best veel bijlezen! hihi. @ Lkg: hee meis, hè bah, wat balen dat je er ff door heen zit. Ik kan me helemaal indenken hoe het moet voelen, al wéét ik natuurlijk niet hoe het voelt. Maar lijkt me ook heel erg klote, als je gewoon echt die doorverwijzing krijgt, en het allemaal echt gaat beginnen. Heb je je mannetje al verteld over je doktersbezoek, hoe het was en zo? En hoe reageerde hij erop? @ Djuke: wuaww een bijna nieuwe auto dus! Sjiekkk hoor! Hhah dat is inderdaad altijd even slikken als het zoveel geld kost. Gelukkig valt het bij ons nu mee omdat we voor onze inruilauto een mooi bedrag terug kregen, hoefde we niet meer zo veel bij te leggen Zijn overigens eeerg happy met onze auto; dr zit echt alles op en aan en hij rijdt heerlijk Wat betreft je baan; ik zou wachten tot na je verlof! Jammer zeg dat je denkt daar niet meer te kunnen blijven werken.. maar ik ga ook na mijn verlof verder kijken voor een baan met vaste uren (dus niet meer onregelmatig zoals avonden en weekenden) en een hogere functie, aangezien ik een diploma daarvoor heb. Maar nu nog niet; mooi mijn zwangerschapsverlof mee pikken! Heb trouwens ook gewoon een contract voor onbepaalde tijd, dus tis ook niet dat het nu al haast krijgt ofzo. @ Saskia: Wordt steeds spannender zeg! Komt echt dichtbij nu...je uitgerekende datum. Een maandje nog! @ nienke: fijn dat alles zo super goed was!! We mogen dus een voorbeeld aan jou nemen; een voorbeeldige zwangerschap! fijN! @ ilona: hmm haha nou blijkbaar zat ik dr langs met mn ovu testen info hihi is ook alweer lang geleden. @ Nensi: ben benieuwd meis komende dagen... Ik duim voor jou!! @ Zethu: pff wat een rotvent zeg... hopelijk mag er gauw een lieve man op je pad komen! @ maart mama's: hihi ik klets en lees trouw alles mee; maar kben dan ook nogal eens te vinden op het forum Ben wel erg blij trouwens met die topic; zoooo veel erg fijne tips enzo... @ hier: woehh gisteren hebben we een ledikantje opgebouwd!! echt zooo leuk Dat er nu zomaar een ledikantje staat! (tussen de rommel hihi) Was zodat we de kleur goed konden bekijken voor verf uit te zoeken. hihi nu elke ochtend even kijken hoe ons ledikantje erbij staat en gauwww verder, want nu begint het wel te kriebelen dat ik het af wil hebben!
@linda: Leuk hè zo'n ledikantje opbouwen. bij ons staat hij al in de slaapkamer. Heb hem nog niet opgemaakt, want dan gaan de katten erin liggen en wordt het zo stoffig. Moet me wel inhouden elke keer, mijn handen jeuken. Verder is bij ons eigenlijk alles klaar. Hebben gisteren nog wat houten hangertjes gekocht voor in de kast, zodat we niet allemaal plastic hangertjes hebben hangen. Ook hebben we gisteren een wippertje gehad van het broertje van mijn man.
Leuk zeg! hebben jullie ook al de box beneden staan? hahah volgens mij kan ik écht niet wachten met die hier in de kamer neerzetten, zodra we die een hebben! hahah
We hebben de box wel al in huis en hij staat nog opgeklapt in de hoek waar hij moet komen te staan . Denk dat ik het bedje opmaak als de kraamhulp langskomt om alles te checken en dan misschien wel laat liggen