hey meiden, jullie hebben zo ontzettend veel geklets alweer dat ik het niet bij kan houden. maar effe kijken @ de zwangere: helemaal top dat alles zo goed gaat. Ben ook zo blij dat jullie gewoon hier blijven kletsen!!!! @ ilona: wat vervelend dat je zo'n beroerd contact hebt met je schoonzus. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om daar mee om te gaan. Ik heb het helaas zelf nog niet ( mijn oudere schoonbroers hebben allebei nog geen vriendin) Maar het lijkt me wel heel moeilijk. Hoop dat je toch een mannier weet te vinden om er mee om te gaan. Want je broer is er natuurlijk ook bij betrokken, en dat hij niets durft te zeggen zegt natuurlijk wel al genoeg. Het zou jammer zijn als je broer kwijt raakt door zo'n muts die het niet begrijpt! dikke knuffel! @ hier: ik snap het effe niet hoor. sorry, de eerste keer dat ik door temp na de ovu dus effe een vraagje. Mijn temp is vanmorgen gezakt, maar heb giga slecht geslapen, paar keer vannacht wakker, laat gaan slapen enz. Maar wat voor effect heeft dat gaat hij normaal dan omhoog of juist omlaag. Want ik weet nu niet of die temp daling wat betekent of niet. help hahaha. liefs Tamaar
@ Djuke: Dankjewel! We zijn zelf ook helemaal weg van ons keukentje, het is heerlijk om er in bezig te zijn hihi. Wat leuk dat jullie de bugaboo binnen hebben, ik zou er ook heel de dag mee door het huis lopen hahahaha. Wel ff minder dat je onenigheid hebt met je ene baas zeg... Mannen! Ze zouden zelf eens zwanger moeten zijn!!! @ Tamara: Misschien heb je wel een innesteldipje? Scheelt het heel veel met je normale temperatuur? Heb je per ongeluk een fertilityfriend link? @ irritante schoonzus, tsja, ze doet maar hoor, ik heb er ff geen zin meer in... Als ze een paar jaar geleden niet "per ongeluk"zwanger was geworden was mijn broer er waarschijnlijk ook niet meer bij geweest... Ik vind het echt zielig voor hem dat hij niks durft te zeggen.. Soms als wij daar zitten dan gaat ze tekeer tegen hem joh, echt he, ik heb om mn lip moeten bijten om haar niet een enorme grote mond te geven. Nou jullie weten dat ik meestal zeg wat ik denk, dus dat is heeeeel moeilijk voor me. Ik baal wel van de hele situatie, maar mijn gevoel zegt dat ik voor mezelf even afstand moet nemen van hen... Mijn broer is hier altijd welkom, dat heb ik hem ook gezegd, dus dat weet hij. Maar haar hoef ik voorlopig niet meer te zien...
@ Djuke: haha ik vind ze helemaal super anders En wil niet zeggen dat ze elke dag dat ding inkrijgen tot weet ik hoeveel jaar hoor maar tzijn gewoon erg leuke dingen voor baby's van een maand of 6-7. Die kunnen al dingen vasthouden en als ze dan kunnen fiepen en knuffelen met hun fiep, vind ik dat wel super leuk Hihi, zo heeft iedereen inderdaad zn eigen ideeën over alles! Is ook prima; gewoon lekker doen wat je zelf leuk/goed vindt Wat balen van je baas zeg, wat een dooie vent!! Belachelijk, hoe hij omgaat met het werken tijdens een zwangerschap. blehh! Ben je al goed aan het rondkijken naar een andere baan voor na je verlof? Leuk dat de kinderwagen binnen is!! @ iloon: op de echo bewegen ze wel ja, maar niet dat ze heen en weer springen en rondjes draaien en doen... zijn altijd wel gewoon rustig, beetje aan het slapen/doezelen. Ach, zolang ze dat patroon doorzetten na de geboorte, heb ik er wel vrede mee @ tamara: hmmm, tempdaling zo op het einde betekend meestal niet echt heel veel goeds.. innesteling zou wel erg laat zijn, 2 dagen voor nod.. daar zou ik niet vanuit gaan. Je temp kan inderdaad beinvloed worden als je hem opneemt zonder een paar uur achter elkaar geslapen te hebben.. maar ik weet 't niet... Ben bang dat het even afwachten is naar je temp van morgenochtend. (hoe hoog was ie vanmorgen eigenlijk?) Hoe komt het dat je zo slecht sliep?
Hahaha Lin, ik hoop met je mee dat ze dat patroon aanhouden na de geboorte! Tamara, het is idd zo dat een slecht slaappatroon je temperatuur kan beinvloeden. Idd wat Linda zegt, ff de temp van morgen afwachten en die van vanmorgen niet mee tellen... Op welke dag heb je denk je je eitje gehad?
@tamaar: Over tempen kan ik weinig zeggen. @djuke: Leuk zeg dat de wagen er al is, bij mij komt de wagen as vrijdag.
Tamaar, ik zou toch je temp van vandaag niet al te zwaar mee tellen. Ze zeggen niet voor niks dat je minimaal zovee uur achter elkaar moet slapen en je gelijk na het wakker worden moet tempen. Ik zou ook wachten tot morgen...
Tamara: kan je ook niet helpen meis. Gewoon maar hopen dat het goed komt. Nienke: enne, wat voor strijdwagen krijg jij??? Ikke nieuwsgierig! Iloon: mn contract loopt pas volgend jaar augustus af dus ik kies nog voor bijna een jaar zekerheid (en vet salaris). Ik heb ook een onderwijsbevoegdheid dus eventueel kan ik volgend jaar ook weer les gaan geven, sluit mooi op elkaar aan. Augustus vakantiedagen opmaken en dan lesgeven. Maar goed, misschien loopt het allemaal wel helemaal anders. We zullen wel zien!
hmm oke, normaal gesproken heb je tussen ongeveer dag 4 en 10 innesteling volgens mij... dus dat zou nu wel heel erg aan de late kant zijn... ik zou zeggen; morgenochtend je temp afwachten. Als ie nog laag is, na een gewone nacht slapen, ben ik bang dat je ongi zal komen binnen een paar dagen...
Djuke: Wij krijgen een Maxi-Cosi kinderwagen. Wilde een wagen waarmee we ook door het bos ed kunnen lopen en toen kwam deze er voor ons het beste uit. En ik vind de grote bak wel erg prettig.
Nienke: de Mura! Die hadden wij ook bijna gekocht. Alleen ingeklapt bleek ie zo groot te zijn. Dat paste nooit in mn autootje. En hij stuurde stugger dan de bugaboo, vonden wij. Maar ook hele mooie degelijke strijdkar!
@ nensi: krijg een vrijwilligersvergoeding, maar wel reiskostenvergoeding en een gratis parkeervergunning. hahaha, wel grappig zo'n kletsend slaap-mannetje. Mijn zusje deed dat vroeger ook vaker. hahaha. Kan me trouwens goed voorstellen dat je je rot voelt met je verjaardag. Ik heb mijn beide ouders dan nog, maar heb wel al tig jaar geen contact meer met mijn vader. En met je verjaardag mis je toch wel bepaalde mensen om je heen dan. @ Linda en Charpi: heb ook heel veel zin om te beginnen. Niet meer de hele dag thuis hangen. contact met andere mensen. @ hemeltje: ik typ mijn reactie altijd bij snel reageren, moet ik op een volgende pagina verder dan knip ik mijn reactie en plak hem vervolgens er weer bij. Ik wil ook nog wel eens op kladblok vanalles neertypen. Dan vergeet ik niets. @ Ilona: nog helemaal vergeten naar de foto's van je keuken te kijken. Ik kijk zo ff. @ saskia: heel verstandig om het aan de vk te vragen. Ik heb namelijk alleen maar gehoord dat het geleidelijk aan ging dat iemand meer vocht ging vasthouden. @ Timon: ik ga volgende week eerst voor 4 uur aan de slag. Binnenkort komt er dan ook nog een nieuw project op de spoedeisende hulp bij, dat is ook 4 uur. @ Ilona: ik weet niet hoe je band met je broer zijn vrouw/vriendin is. Dus ik kan je op dit punt niet zeggen of je er in overdrijft of niet. @ linda: pas maar op met je opmerking over schopjes voelen. Een vriendin van me heeft een gekneusde rib gehad tijdens haar zwangerschap, omdat zoonlief tegen haar ribben aan zat te schoppen. @ Ilona: klinkt een heleboel ergernis uit je verhaal. Ik zou me niet gepasseerd voelen hoor als je je zo ergert aan haar. Ik zou haar dan liever kwijt als rijk voelen. Ok het steekt dat je als enige van je familie er niet bij mag zijn. Maar laat het langs je liggen. @ charpi: heel goed dat je voor jou vrijwilligerswerk toch probeert een normaal dag/nachtritme probeert op te bouwen. Ik heb het geluk dat ik op tijd ben blijven opstaan tijdens mijn ziek-zijn. Ik hoef maar een half uur eerder de wekker te zetten en dan maar 1 dag (en later 2 dagen) in de week. Dus dat zal mij waarschijnlijk niet al te veel gaan tegenvallen. @ Linda: super dat jullie uit de namen zijn zeg! 1 tip van iemand die veel in ziekenhuizen gewerkt heeft: laat het niet met dezelfde voorletter beginnen. Veel mensen vinden dat leuk met een tweeling, maar het is zo irritant in een ziekenhuis! @ djuke: bij jou begint alles dus ook al netjes ingericht en klaar te worden voor als de kleine er is. Wat leuk zeg! Vervelend dat je ruzie hebt met je baas. Heb je het gevoel dat het ook klopt wat ze zeggen? @ tamaar: als ik een nacht slecht geslapen heb gaat bij mij meestal de temp omhoog. Maar dat komt mss doordat ik dan meestal ook wel 1 of 2 keer uit bed ben geweest. Ik zag zo snel geen link van een tempkaartje, dus kan ook ff niet zeggen wat die tempdaling kan betekenen. Ik zou iig die temp van vandaag niet meetellen en de temp van morgen afwachten. @ Ilona: FF zegt zelfs dat je minimaal 3 uur achtereen geslapen moet hebben. Mijn eigen ervaring is zelfs 4 uur....
Zooooo wat een drukte hier joh! Het is niet meer bij te benen! Volgens mij is zp echt de meeste gebruikte link hier op kantoor alleen door mij hahahaha.. Ff denken.. @ Tamara: Temp zou ik inderdaad gewoon echt niet meerekenen. Je kan bij Fertility Friend 'discarted' aanvinken, dat betekend dat ie niet echt betrouwbaar is. Heb ik deze cyclus ook 2 keer gedaan, toen ik de avond ervoor (een beetje veel) gedronken had, en een keer toen ik er 's nachts een paar keer uit was geweest. Dus.. die temp zegt niets, gewoon vannacht proberen goed te slapen @ Ilona: Pfff wat een verhaal zeg met je schoonzus. Wel irritant dat ze zo stom doet! Aan de andere kant.. ik kan me wel voorstellen dat als jullie elkaar echt niet liggen dat ze je dan misschien niet direct aan haar bed wil hebben. Dat bedoel ik écht niet stom met betrekking tot jou trouwens! Maar ik moet er ook niet aan denken dat als ik bevallen ben dat er dan iemand langskomt waar ik het helemaal niet mee kan vinden. Inderdaad, gewoon negeren en de deur voor je broer openhouden lijkt me het beste! @ Djuke: Tjeemig zeg, wat superstom van je werk :S Nou, gelukkig heb je genoeg andere dingen om blij van te worden Lekker met de bugaboo scheuren hihi.. @ Linda: Jammer dat ze nog niet schoppen.. aan de andere kant.. ze hebben nog tijd genoeg om je helemaal bont en blauw te schoppen hihi.. Ben benieuwd of het echt van die voetballertjes worden Enuhhh.. beetje een gekke vraag misschien maar wat is het verschil tussen zo'n luierprullebak en een goedkope leenbakker prullebak (die ook goed af te sluiten is)? @ Nienke: Ben ook wel benieuwd naar welke kinderwagen te krijgt Ik weet nu al dat ik dat bijna het leukste gaan vinden van zwanger zijn.. de kinderwagen kiezen hihihi.. @ Hier: Hmmm.. zondag dus dik positieve ovu-test.. dus ik had verwacht dat m'n ei maandag zou springen.. en dat m'n temp dus vandaag hoger was.. maar dat was niet zo :S Ik heb nieuwe ovu-testen gedaan, maar die komen pas vandaag binnen, daardoor heb ik gisteren geen een kunnen doen. Naja, misschien dat ie vandaag wel springt dan.. zal voor de zekerheid nog een keer m'n best doen bij manlief vanavond
Zethu: heeft mn baas gelijk??? Ja en nee. Het is zo dat ik veel minder scherp ben dan voorheen. Maar ik vind dat hij de omstandigheden niet in acht neemt. Zoals de rest van mn werk wat ook tijd nodig heeft en natuurlijk mn zwangerschap waardoor ik gewoon minder kan. Bovendien is hij nieuw op die functie, met zn voorganger had ik dus nooit gezeik. Ach ja, ik weet eigenlijk wel zeker dat mn contract niet verlengd gaat worden. Sowieso ivm de fusie en dit gedoe helpt ook niet mee. Ik kom wel weer op mn pootjes terecht.
@ Lkg: Ik en mijn schoonzus hebben in het verleden wel eens wat woorden gehad, maar dat is naar mijn weten weer goed gekomen, dus vandaar dat ik het nu ff niet meer snap Maarja ik laat het wel rusten want anders maak ik mezelf weer te druk en das niet goed! Ik zou idd proberen om je mannetje nog een keertje te verleiden vanavond, ik zou alleen als hij weer moeilijk doet niet zeggen dat je denkt dat je eitje springt, maar gewoon dat je zin in hem hebt hahahahaha. Dan heeft ie misschien geen last van de druk.. @ Zethu: Leuk dat je lekker aan de slag mag zeg! Ik laat het idd maar naast me liggen, ze zoeken het maar lekker uit daaro... Ik focus me lieve op andere dingen.. @ Djuke: Idd lekker je contract uitdienen en dan weer verder kijken. Ik zou me niet al te veel aantrekken van wat die baas zegt. Hij hield je toch ook een keertje buiten een vergadering ofzoiets? Als ik het goed onthouden heb hoor.. @ All: Ik begin het vermoeden te krijgen dat het niet gelukt is deze ronde... Geen idee waarom, maar dat gevoel is er... Het is trouwens weer lekker gezellig druk hier meiden!
Zethu: nee, en ik had sowieso al een negatieve aantekening gekregen omdat ik zoveel ziek was geweest in het begin van de zwangerschap. Maar goed, tis niet leuk maar door de fusie ben ik wel mn oorspronkelijke functie kwijt. Datgene wat ik nu doe is niet mijn ding. Er is wel een mogelijkheid richting projectmedewerker maar dan ben je dus heel erg analytisch bezig met excel en access. Totaaaaal niet mijn ding. Ik wil lekker op pad en boeren adviseren maar helaas is voorlopig geen plek in die richting.
@ Ilona: eindelijk de foto's van je keuken bekeken. Mooi hoor! Ik ben zelf niet zo van zo'n felle kleuren op de muur, maar is wel een hele mooie combi met de keuken! @ djuke: tja, op een gegeven moment gaat het je wel opbreken als je werk doet wat niet helemaal jou ding is. Ik kan er over meepraten helaas. Het servicedesk en ictwerk is ook niet mijn ding, en dat ik mij vorig jaar fataal geworden (zit vandaag exact 1 jaar en 1 maand thuis)
Jeetje wat zijn jullie opeens snel gegaan zeg @Ilona: Kan me voorstellen dat je je dood schrok, tijd terug hadden wij net zoiets.. Opeens een hele grote klap in de keuken, bleek dat de buitenste glasplaat van de oven zo eraf was gevallen. Wat betreft die schoonzus, kan me wel voorstellen dat het je zo raakt hoor! Ik zou er persoonlijk ook klaar mee zijn, hoe moeilijk het ook is. @Linda: Gefeliciteerd met de 21 weken! Tijd gaat hard.. Wat fijn dat jullie nu waarschijnlijk uit de namen zijn, dat vond ik hier ook het moeilijkste haha @Nienke: Mooi gevoel is dat he als je beeb reageerd op je @Djuke: Wat vervelend zeg dat je ruzie heb met je baas, idd heel erg lomp dat hij niet wat meer rekening met je kan houden.. Zo te horen schiet het bij jullie in huis ook al op, lekker gevoel hoor als alles klaar is @Tamara: Ik zou hier ook echt niet weg willen hoor, dit blijft gewoon de leukste en gezelligste topic op het hele forum Ik zou je temp van vandaag ook gewoon niet meetellen.. @Zethu: Ik ga het idd donderdag wel even navragen, ga er niet speciaal voor bellen want heb er verder geen last van.. Ga het trouwens ook niet opzoeken op internet, weet al dat je dan toch alleen maar enge dingen gaat vinden @Lkg: Gewoon lekker klussen hoor, dan zit je altijd goed Hier: Vanacht weer heerlijk geslapen en er maar 2x uit geweest om te plassen, tja sommige moeten rond deze periode haast elk uur dus dan mag ik niet klagen Verder is alles nog zoals het was, beeb beweegt lekker vaak en ik voel me goed Niet veel bijzonders te melden dus