Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Nope, we hebben het helemaal aan niemand verteld. We hebben afgesproken om niemand te vertellen dat we aan het proberen zijn, en áls we zwanger zijn om het dan ook zo lang mogelijk niet te vertellen. Beide zijn we behoorlijk gesloten types, als het niet lukt en mensen er naar gaan vragen, of als het dan mis gaat dan ben ik bang dat voor ons een heel vervelende situatie geeft omdat we daar niet zo open over zijn.. Dus we vertellen lekker niets :)

Zat trouwens wel te denken dat mensen het hier gewoon kunnen lezen.. dus geheim is het nou ook weer niet echt te noemen haha..

2. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Wij hebben ook nog niks verteld, maar ik vind het toch wel moeilijk... En het zal vast wel door de hormomen komen, maar ik moet nu echt geen kinderwinkel binnen lopen... voor ik het wist had ik vorige week bij de hema al rompertjes in mn handen! Pppfff... terug gehangen en snel de winkel uitgehold! :)

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hihihi.. wat leuk om zo ervaringen van anderen te horen zeg :D
    Ik moet zeggen dat het me op dit moment nog wel goed lukt om me in te houden, maar dat komt ook omdat ik gewoon fulltime werk dus niet vaak in de winkel kom (behalve de supermarkt). Zaterdag moet ik de stad in.. dan zal het wel lastiger worden hihihi..

Elizabethje, jij bent ook ongeveer dezelfde dag gestopt met de pil.. echt leuk zeg zo dicht bij elkaar :) Ben echt heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat :D

4. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Ja toch wel leuk! Kan ik in ieder geval hier ventileren!

Ik heb trouwens wel het idee dat ik mijn eigen lijf weer moet leren kennen zonder pil. Heb al een week zo'n vage buikpijn en ook behoorlijk last gehad van mn (.)(.) haha.... Herkenbaar?

5. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Vorige week had ik wel erge buikpijn, maar deze week voel ik me eigenlijk beter dan ooit haha.. maar misschien heeft dat ook te maken met de extra dag die ik vrij was maandag ;) . Zere boobs heb ik geen last van.. ze zijn nog even gevoelloos en klein als altijd hahaha..

6. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi dames,

Wij zijn ook begonnen om onze kinderwens te vervullen! Wat leuk dat we allemaal hetzelfde voor kerst wensen :)

Effe een tip: ik kreeg van mijn zorgverzekeraar een brief om eventuele wijzigingen door te geven. Eerst had ik aanvullende verz. jongeren (kan tot 35 jr geloof ik). Daar zat niks bij van kraamzorg e.d. dus heb ik dat effe veranderd voor het komende jaar. Misschien dat jullie er iets aan hebben?

Succes allemaal met zwanger worden en hopenlijk een leuk kadootje voor kerst :)

Groetjes Nadja ;)

7. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    hier ook bezig voor de eerste zijn nu een jaar bezig en gaan de mmm in
    hoop dat jullie snel zwanger zijn

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nadja dat is toch niet van menzis of wel?
    Heb ook iets met jongerenzorg, maar in de basisverzekering zit wel iets van kraamzorg toch?!
    Dacht laat het staan anders moet ik verzorgd2 nemen en een extra tandartsverzekering afsluiten..

9. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi september08,

Nee, is van CZ. Ik kwam er niet helemaal wijs uit wat in de basisverzekering zat, maar volgens mij was het niet genoeg!

Groetjes Nadja

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    o ok, maar wel een goed tip trouwens, anders ben je telaat met veranderen als je een van de komende maanden zwanger raakt!

11. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Ppfff wat komt er een hoop bij kijken zeg... was nog niet in me opgekomen om dit te checken!

Thanks voor de tip! :)

12. petra84

petra84 Lid

4 sep 2007
    27
    0
    0
    Hoi Allemaal,

ook wij zijn gestopt met de pil. Dus we gaan ook een spannende tijd te gemoed. Erg leuk trouwens dat je zo op deze site zo veel er over kan vinden. En hoe dat het met iedereen gaat die ook dezelfde wens hebben.

Nog een antwoord trouwens op de vraag van hier boven. Ik ben zelf verzekerd bij het VGZ en heb ook de jongeren verzekering. Ben ook goed gaan rondkijken wat betreft me verzekering veranderen ja of nee. Maar voor de kraam zit het meeste in de basis. Het geen wat niet in de basis zit is dat je een eigen bijdrage per uur kraamzorg hebt. En als je poliklinisch wilt gaan bevallen moet je dat ook betalen. En het kraampakket krijg je niet. Ik zelf had zoiets van ik hou gewoon me eigen verzekering aan en kijk wel of ik hem tegen die tijd kan veranderen. Het is namelijk wel een 15 euro per maand meer, en wie zeg dat je snel zwanger bent?

13. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik ben sinds aug ook bezig om voor het 1ste kindje te gaan.Met pendelen hebben er 2 gezegt dat ik in oktober zwanger zou raken al is dat helaas niet gelukt maar er was er ook 1 die zij december dus ben benieuwd.Laten we hopen dat we allemaal rond de kerst zwanger kunnen raken zou wel leuk zijn zo"n kerst cadeau he

14. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hey Petra,

Ja, je weet inderdaad niet of je meteen zwanger raakt. Bij mij bleven de kosten van de verzekering ongeveer hetzelfde trouwens. Ik heb geen idee of een verzekering misschien moeilijk zou kunnen doen als je de verzekering pas veranderd op het moment dat je de zorg nodig hebt....
    Maar goed, in ieder geval succes met zwanger worden!

groetjes Nadja ;)

15. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Hmmmm wat er allemaal wel niet bijkomt he! Als ik thuis ben ga ik gelijk mijn polis even doorspitten!

Hoopte ik heel erg stiekem dat ik eergisteren een eitje heb gehad.. daalt vandaag m'n temp weer..:( Wel nog steeds een rare buik.. wie heeft of denkt dat ie een eitje heeft gehad? Aaaaah nieuwsgierig! (lag gisteren al een half uur wakker omdat ik aan het hopen was dat m'n temp gestegen zou zijn!)

16. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Nou ik had wel een heek klein beetje een gek gevoel in m'n buik ergens begin deze week.. dinsdag of woensdag volgens mij, dus ik dacht: hee dat kan een ei zijn.. (flink geklust :) ).. maar nu heb ik vandaag steeds af en toe buikkrampen en denk ik weer: hmm misschien komt ie vandaag wel!

En afgelopen weekend dacht ik: laten we maar vast gaan klussen voor het geval ik hem niet voel en hij vroeg is whahahaha.. en volgende week wil ik vast klussen omdat hij misschien wel laat is.. dus ik ga maar gewoon klussen tot ik weer ongesteld wordt :)
    Ga volgende ronde (als die komt ;)) ook temperaturen denk ik.. dus dan kan ik meer meepraten wat dat betreft ;)

17. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Haha lkg: klusserdeklus! Bij ons ook hoor: vanaf het moment dat ik niet meer ongesteld was hebben we om de dag geklust en sinds deze week ongeveer elke dag.. Zolang dat we er plezier in hebben: prima! Gisteren waren we allebei moe, nou ja dan niet.. maar vandaag dus weer wel: just in case!

Hoop dat je inderdaad vandaag of morgen je eitje hebt dus nog even goed je best doen en dan..we wait pfff

18. Djuke

Djuke Bekend lid

Hier nog eentje die aan het gaan is voor de eerste!
    Helaas al bijna een jaar bezig. In eerste instantie gewoon veel geklust. Want om de dag klussen zou de truuk zijn! Inderdaad wel voor 2 vriendinnen maar voor ons dus niet. :(
    Sinds een maand of 4 ben ik in de weer met tempen en ovu-testen. Ik heb een mooie regelmatige cyclus en vang keurig mijn ei maar kennelijk hebben die nog niet zoveel trek in die knappe zwemmers. 8)
    Hopelijk gaan we een mooi sinterklaas/ of kerstkadootje krijgen!

Jullie ook allemaal succes!

19. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Hallo Allemaal!

wij zijn ook bezig om een eerste kindje te krijgen!

Vorige maand gewoon ongi geworden en deze maand voel ik me toch anders.... denk eigenlijk wel dat het in men hoofd zit! krampjes,kriebels enz enz

Ik kan vanaf maandag testen dus als de duivels dan niet langs zijn geweest ga ik maar eens een testje kopen!

Aan tempen en ovutesten doen we nog niet! We zijn net begonnen en kijken het gewoon eerst aan!

We klussen er lekker op los en hopelijk mogen wij dan snel zwanger zijn!'

20. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @francescak: succes! laat je even weten wat de uitkomst is! En ja kriebeltjes: daar worden we allemaal stralend gek van want oeh wat zou dat zijn?

@djuke: balen dat het niet zo makkelijk gaat..:( Ben je al bij de ha geweest? Wel fijn om te weten dat je gewoon je eisprong hebt; nu alleen de zaadjes even aansporen! Zou inderdaad een leuk cadeautje zijn he!

Oh nog eventjes en dan lekker weekend!

Deel Deze Pagina