Goed hoor Nensi dat je niet meteen gaat testen, ik heb me ook voorgenomen dat niet meer te doen....ik test pas op cd 34 mocht het zover komen, want dan moet ik als ik dan niet ongie geworden ben namelijk terug naar de gyn als ik niet zwanger ben... maargoed ik ben er wel erg mee bezig, dat vind ik heel erg knap van je dat je je er ook een beetje rustig onder kan houden... ik weet van mezelf dat ik de dagen rond mijn nod echt in spanning zit... Even over je vraag, ik heb inderdaad een verkeerd ritme aangenomen door s avonds steeds later naar bed te gaan en dan s morgen langer te blijven liggen of s middags terug naar bed te gaan, het verplaatsen van de dag dus en daar wil ik nu vanaf.... Vannacht overigens weer heerlijk geslapen hoor.... het werkt echt om overdag wakker te blijven!!!! Zo en nu ga ik weer naar mijn werk..... heb er zin in! Fijne dag iedereen!
Hey allemaal, Zoals jullie zien ben ik dus weer online.. Het was een hele heftige bevalling en ook de eerste dagen erna waren behoorlijk heftig.. Ondertussen zijn we druk bezig een nieuw ritme te vinden en zijn we lekker aan het genieten. Het is nog wel een drukke tijd en heb nog niet zo heel veel energie over, dus ik doe nog lekker rustig aan. Zodra ik eraan toe kom zal ik mijn bevallingsverhaal en foto's plaatsen van onze mooie meid Wil nu eerst even bijlezen wat ik gemist heb, dus daar gaat ook nog flink wat tijd in zitten Liefs Saskia
@ linda: mooie foto's hoor. Kan me voorstellen dat je helemaal happy was dat je al die dingen binnen had gekregen. @ lkg: wat fijn dat de klusvakantie zo geslaagd was. Jammer van het ziekzijn. Ik hoop voor je dat je toch op de juiste dagen geklust hebt. Maar de tijd zal het leren. @ Charpi: Tja, de laatste tijd vliegen de weken voor mijn gevoel voorbij. Wie had dat gedacht. Maar het komt mede ook door het vrijwilligerswerk dat het voorbij vliegt. Ik heb het daardoor nu zo enorm druk dat ik echt mijn dagen heel goed moet inplannen. Mss binnenkort ook wat minder gaan internetten. Een paar sites mss niet meer bezoeken of zo. @ Charpi: Wat fijn dat je zo goed kan slapen nu je je ritme probeert te krijgen. Ga zo door! @ Nienke: echt rot dat je nu zo slecht slaapt zeg! En wat leuk dat je zelf een geboortetegel gaat borduren. Ik maak trouwens zelf ook geboortetegels. Maar dan met 3-D. heb helaas geen foto's daarvan. heb wel een tegeltje zelf gemaakt met een spreuk erop. Zal daar ook eens wat foto's van gaan plaatsen. @ LKG: jee, wat een timing! Hoop zo dat het raak is hoor. En heel goed dat je een deadline hebt afgesproken hoor! Hou eraan vast zou ik zeggen... @ Tamaar: ooooh, ik hoop het zo voor je! Nog ff volhouden met niet-testen meid! @ Linda: haha die hond! maar daar hebben meer beesten last van hoor. Die vogel van mij kan ook nooit wachten met eten tot ik het voerbakje in zijn kooi heb gezet. Dat beest zit dan al in de bak waar ik het uithaal te vreten! @ nensi: kan gebeuren dat je er niet zo zeer mee bezig bent dat je ons hier vergeet hoor. @ charpi: Toen ik vorig jaar ziek thuis kwam te zitten en therapie kreeg was dat het eerste wat me geadviseerd werd. Ga niet 's middags liggen slapen, want je gooit je hele dag-/nacht-ritme in de war. Echter ik was zo moe, dat ik ook 's avonds met gemak in slaap viel. De eerste week dat ik ziek was sliep ik zelfs 20 uur op een dag. Maar dat kwam ook door de medicijnen die ik tegen de koppijn had gekregen. Heeft me overigens wel goed gedaan. @ Ilona: je temp ziet er veelbelovend uit hoor! Nog geen testdrang? Heel goed als je dat niet hebt hoor! @ Saskia: wat leuk je online te zien hier. En dat bevallingsverhaal komt wel hoor. We wachten geduldig af! En neem idd de tijd om bij te lezen zou ik zeggen.
@Tante Mars: Wat ontzettend leuk zeg een meisje @Djuke: Alles vergeten zou ik niet willen zeggen, maar het is wel meteen weer allemaal goed als je eindelijk je wondertje vast mag houden Ik kan ook heel oprecht zeggen dat ik het zonder twijfel over zou doen, ook al weet ik wat ik nu weet @ZEthu: Wat ontzettend kut zeg dat je niet door bent @Tamaar: *DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM* @Nensi: *DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM* @Ilona: *DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM* Nou ik heb zoveel mogelijk bijgelezen, maar het is zoveel dat ik even niet op alles reageer hoor In elk geval allemaal bedankt voor de leuke en lieve berichtjes, heel fijn om dat allemaal te mogen lezen!
@ saskia: ze weten niet wat voor een goede werkneemster ze laten lopen. Hun fout! Ik ga gewoon weer verder met solliciteren. Voor vanmiddag heb ik 7 blaadjes liggen waar ik op wil gaan reageren, en heb mijn vacature-mails van gister en vandaag nog niet doorgenomen.
Haaai meiden! Saskia, wat leuk dat je er weer bent! En goed om te horen dat je het zo weer zou doen, dat is bemoedigend hihi. Doe het maar lekker rustig aan hoor meid! Zethu: Neee nog geen testdrang, ik zit nu op 8 daagjes na mijn eitje dus is misschien nog een beetje vroeg! Als ik zaterdag niet ongi ben dan gooi ik er wel eentje tegenaan hoor Ik ben wel benieuwd naar die geboortetegels die je maakt! Charpi: Dag/nacht ritme heb ik ook heel veel last van gehad, smorgens niet uit bed kunnen komen, smiddags toch maar weer even liggen en savonds niet kunnen slapen. Nu probeer ik het een beetj einde gaten te houden, maar mijnman staat om 6 uur op en das ook niet echt lekker als je dan nog ligt te slapen, hij komt om 7 uur zeggen dat hij weggaat, dus weer wakkeer hahaha. Nou ja, ik zet dan meestal de wekker rond een uur of 9 en dan kom ik de dag wel door! @ Hier: Net terug van autorijles! Mijn examen komt al dichterbij, nog 12 dagen tot aan de 22e, but who's counting De les ging helemaal superrrrr! Mijn instructeur zei dat ik gewoon lekker zo moet bliven rijden op het examen en moet doen alsof die examinator er niet is, dus dat ga ik maar eens doen haha. Verder heb ik volgende week nog 2 lessen, dan de dag voor mijn examen nog 2 en op de dag zelf nog eentje voor het examen zelf. Ik heb er zin in! Zou toch heerlijk zijn als ik naar de Veluwe mocht rijden als we op vakantie gaan met de kerst
joehoe, even heel kort want ben druk bezig: ben de kerstboom aan het maken leukk, ik hou d'r van! Saskia, leuk dat je er weer bent om te kletsen!! ben heel benieuwd naar de foto's van jullie meisje!!!
Hai Meiden, @ Saskia: Wat leuk meis, dat je weer effe hier bent! Kan me voorstellen dat je ritme even totaal naar de maan is en dat je het ontzettend druk hebt! Lekker rustig aan doen en genieten van alles!!! Maar we zijn natuurlijk wel nieuwschierig dus het wordt tijd voor een fotootje!!!! @ Ilona: Beter dat je bijna mag afrijden! Dat ik moest afrijden had ik ongeveer een half jaar met Tim en ja toen heb ik mijn rijbewijs op woensdag gehaald en op vrijdag ben ik toen naar Beverwijk gereden vanuit limburg! Tuurlijk wel mijn ouders in een auto voor me en tim is eerst met de trein naar Limburg gekomen om met mij weer mee terug te rijden hahaha. Maar goed ik heb het gelijk gedaan en trots dat ik was. Ga flink voor je duimen dat jij straks ook dat gevoel mag krijgen als jullie naar de Veluwe gaan! Duim Duim Duim!!! @ Hier: Ben gelukkig weer een beetje rustiger. Stom dat ik me zo liet gaan gister! Sorry daarvoor. Tuurlijk ga ik voorlopig nog niet testen. Maar nu ik me zo voel ga ik het niet een week volhouden hahaha. Dus Tim en hebben afgesproken maandag morgen samen te testen als er dan nog niets is. Verder voel ik me redelijk. Nog steeds erg gammel maar kon vannochtend in iedergeval wat eten. Maar mijn buik is goed van slag. Ook al aan de dunne vannochtend dus het zal wel geen zwangerschap zijn het zal wel buikgriepje zijn. Misschien moet ik dat maar even in mijn hoofd houden, al zegt mijn gedachte natuurlijk heeeeeeeeeel wat anders. lekker tegenstrijdig allemaal. Maar goed om 13.15 hebben we een afspraak met de verhuurster van het appartement. Ze wil graag even kennis maken. (leuk als je je zo gammel voelt :S) Dus zit nu op mijn mannetje te wachten, ( is nog aan het werk) Vanavond om 18.00 moet ik dan weer aan de bak. Pff na vandaag nog 2 dagen werken en dan heb ik er alweer 6 dagen achter elkaar op zitten. Ik kan toch wel merken dat ik niet veel gewend ben hoor. Normaal 28 uur en nu 35 ik vind het heel wat. Maar goed dan krijg je standaard die opmerking van ah joh je bent nog jong. Ja dus kan ik dan niet moe zijn?????? Volgens mij als ik gewoon standaard van 9 tot 5 zou werken dat hield ik het wat makkelijker vol maar nu is het dan weer een avond, (tot 22.00) en dan weer een ochtend (6.45) er achteraan, en ik ben zo'n miepje die haar slaap geod nodig heeft. maar goed ik moet niet zo zeuren, er zijn ergere dingen. Liefs
@ Iloon: Ik zal zo een tegeltje met een spreuk in mijn album plaatsen dan. vind mn de spreuk erg goed. Kijk regelmatig naar dat tegeltje de laatste tijd. Ik sta trouwens iedere dag uiterlijk om 8 uur op. Als ik naar het vrijwilligerswerk ga zelfs al om 6.30. vind dat wel erg moeilijk hoor. Maar als ik weer aan het werk ga zal ik dat ook weer moeten... Fijn dat het afrijden nu zo dichtbij komt trouwens. @ Linda: kerstboom aan het maken? Ik neem aan dat je een kunstboom aan het opzetten bent of zo? Of ben je een echte aan het versieren? @ Tamaar: gelukkig dat je weer wat rustiger bent. En die opmerking over: je bent nog zo jong als je het over het moe zijn hebt. Ik kreeg hem vorig jaar dus heel vaak te horen vlak voor ik me met de burnout ziek ging melden. Ik trok het echt niet meer. Pas toen bekend was dat ik een burnout had namen ze me serieus.
@Zethu: Ik hoop dat je snel een hele leuke baan vind.. @Ilona: Jee wat spannend zeg, ik hoop dat je slaagt!! @Tamaar: Vind het ook altijd zo'n onzin dat je niet moe mag zijn als je nog jong bent.. Mijn verhaal: Zondag 29 november 0.30 Ik ga naar bed en heb nog geen enkel vermoeden wat me deze nacht te wachten staat.. 3.00 Zoals wel vaker word ik weereens wakker om te plassen, niets aan de hand tot ik in bed stap.. 3.05 Heb ik nou net in bed geplast of zijn mijn vliezen gebroken, heel onwerkelijk. 3.05 Ja hoor, de eerste wee.. Vanaf toen ging het snel, elke 3 minuten een flinke wee van ruim 1 minuut dus direct de vk gebeld ipv een uur wachten. Binnen een half uurtje is de VK aanwezig en ik blijk al 3,5 cm ontsluiting te hebben.. Ze wou eigenlijk eerst nog naar huis om af te wachten, maar binnen een paar minuutjes komen de weeen zo snel en zijn zo heftig dat we direct naar het ziekenhuis mogen. Daar aangekomen gaat het alleen maar steeds sneller en krijg ik amper de tijd om op adem te komen.. 6.45 Ik mag gaan persen, hoewel ik het enorm moeilijk heb omdat alles zo snel gaat lijkt alles nog goed te gaan. 7.00 De baby blijkt klem te zitten en de gyn word gebeld.. Rond 8.15 begint de tijd te dringen, baby vangt de weeen steeds minder goed op en er is nog steeds geen vordering bij het persen (al vlogen de aambeien eruit..) De vacuumpomp word erbij gepakt en schiet er zelfs nog 3 keer af, zo hard gaat het eraan toe. Ergens tussendoor is er nog een flinke knip gezet (volgens mijn man met een grote heggeschaar, maar zelf heb ik dat moment gemist) Ik weet ook nog dat ik twee handen naar binnen voelde gaan, daarna lag er iemand op mijn buik en werd er met grof geweld nogmaals getrokken.. 9.32 Op dat moment was het alles of niets, gelukkig lukte het nu wel.. Ik heb ons wonder 2 seconden kunnen zien toen ze werd afgevoerd, slap, blauw en geen geluid. Gelukkig was papa direct met ons wondertje mee en hoorde ik vrij snel toch wat geluid. Ondertussen werd ik gehecht en kwam iemand vertellen dat het een meisje was van 3515 gram, maar ze had wel haar armpje gebroken met mogelijk zenuwschade. Ook hoorde ik dat de navelstreng twee keer rond haar nekje had gezeten, gelukkig wees een bloedtest uit dat ze geen schade had door het korte zuurstofgebrek. Hierna heeft het 1,5 uur geduurt voor ik Lana eindelijk weer zag en bij me kreeg.. Vanwege de heftige bevalling en moeilijke start moest ze helaas wel naar de coufeuse afdeling terwijl ik ergens anders lag, gelukkig hadden ze er een camera boven haar hangen en kon ik haar 24 uur per dag op tv bekijken. Die dag ben ik wel nog een paar keer in me rolstoel bij Lana geweest, maar helaas niet in staat zelf veel te doen.. Maandag 30 november Ik ben weer wat bijgekomen en ga smorgens naar Lana, de coufeuse staat al uit en ze mag vandaag naar een normaal wiegje. Kinderarts is geweest en armpje is in het verband gedaan en gespalkt. Zelf ben ik nog niet in staat haar op te pakken, maar mag haar wel al zelf het flesje geven (borstvoeding kwam niet op gang..) Dinsdag ochtend weer een tegenvaller, ze hadden me lactulose moeten geven om mijn ontlasting wat dunner te houden maar zijn dit vergeten?! Gevolg een flinke drol (sorry voor de details) waarbij mijn hechting knapt, meteen een directe terugslag op wat ik alweer kon.. Met kolven geen enkele druppel, toch elke 3 uur volhouden.. Woensdag, vandaag horen we of we naar huis mogen.. Ondertussen weer een klein beetje borstvoeding, dus Lana mag weer aan de borst. Ondanks alles hapt Lana heel goed aan en lijkt alles er weer positief uit te zien. Lana word geprikt omdat ze wat geel ziet, maar de waardes zijn zo laag dat we toch naar huis mogen! Thuis Omdat we een speciaal geval zijn krijgen we alsnog het max aantal uren kraamzorg. Ten eerste vanwege Lana haar moeilijke start en armpje en omdat mijn hechting intussen gewoon was verdwenen dus ik met een open wond zat waar ook nog eens een beginnende infectie is bijgekomen. Eerste nacht zijn we redelijk doorgekomen en donderdag kregen we onze vaste kraamverzorgster, echt een topper! Elke dag ga ik met stappen voorruit en begin me weer mens te voelen. Naast de nachtelijke verzorging doe ik nu ook overdag al bijna alles alleen voor Lana, zelf word ik nog wel lekker verwent. Dinsdag ritje ziekenhuis voor een foto van het armpje, het zit al aan elkaar maar ze houden het nog even gespalkt, volgende week nieuwe foto.. Volgens de chirurg komt het vrijwel zeker weer 100% goed, het gaat alleen nog aardig wat tijd kosten. Ook was dinsdag de laatste dag met de kraamzorg, heel jammer want het is een ontzettend lief mens en we gaan haar zeker missen.. Ze heeft ons veel vertrouwen gegeven, dus we zitten vol goede moed.. Gister.. Paniek, de spalk ligt eraf dus mama overstuur en weer terug naar het ziekenhuis.. Echt ontzettend eng, zeker omdat dat armpje nog zo slap is (Lana heeft het natuurlijk nog nooit goed kunnen bewegen) Volgens de arts kan het gelukkig geen kwaad en we hebben er nu een betere spalk omheen zitten. Dan komen we bij vandaag: Ze was gister nog wel wat mopperig, maar vandaag weer heel tevreden.. Vanmorgen is de navelstreng afgevallen, dus misschien dat ze daar wat last van had. Ik heb haar vandaag ook lekker gewassen en nieuwe kleertjes aangedaan, weer erg goed voor mijn zelfvertrouwen dat het nu wel zonder problemen ging! Ook kan ik weer normaal zitten, dus weer af en toe online komen.
hahah een echte boom aan het versieren ja Hijs super Rood met goud @ Iloon: joehoeee je temp is mooi gestegen!! @ Tamara: hmm, dat klinkt idd een beetje als een buikgriepje.. die alle symptomen zou kunnen geven van een zwangerschap. Inderdaad voor de zekerheid daar maar even vanuit gaan, al geloof ik dat je gevoel toch wel af en toe iets anders zegt! Maandag testen dus, spannend meis! Dat 'je bent nog jong dus ach, wat meer werken kan toch geen kwaad' herken ik. Terwijl het idd best heavy is, tot savonds laat en dan sochtends weer beginnen. Mn leidinggevende had me pas, met 20 weken zwangerschap, 6 van de 7 dagen in 1 week ingepland. Ja, lekker dan, met 28 uur! Had hem nog zo gezegd dat ik niet meer wilde werken als mn contract. "nee, maar dan werk je 2 weken later maar 2 dagen in 1 week". Ja...zucht...heb ik dus maar zelf zitten ruilen in het rooster zodat ik 5 dagen moest die week. want 6 is echt teveel hoor. @ Nensi: mooi, nog geen ongi dus! ook jij maakt het spannend! haha. @ Zethu: ga dadelijk je tegeltje kijken! @ hier: Vandaag echo gehad en alles weer prima, joehoe! Op de weegschaal van de gyn 8 kilo aangekomen.. (hmm thuis 6.5 haha oops). Verder goede bloeddruk (60/120) dus alles weer goed en over 2 weken terug komen. Verder gaan we denk ik vandaag ons geboortekaartje bestellen Arno heeft zelf een klein gedichtje gemaakt, echt heel leuk! We hadden ook een hele leuke gezien op internet, maar hij wilde toch iets origineels en zelf bedachts. Ik ben nooit zo van gedichtjes enzo, maar deze waren lekker kort maar krachtig Die op internet was: Mama trots, Papa blij, Buikje weg, Wij erbij. Arno heeft nu bedacht: Dubbel zoveel muisjes, Op je beschuit; Onze allerliefste wens, Kwam twee keer uit!
@ saskia: klinkt heel heftig hoor, die bevalling van je. Ben blij dat je er toch weer zo snel bovenop bent. @ linda: leuk gedichtje zeg!
Wat een leuke gedichtjes zeg Linda! @Zethu: Het is wonderlijk hoe snel een mens kan herstellen Lana net op de wereld: