Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

@ Lkg, Oooo okee, dat wist ik niet, ik dacht dat zei jou al had gebeld.
    Ik hoop voor je dat alles goed is met de zaadjes!

2. Djuke

Djuke Bekend lid

oeeeeeeeeeeh, Lkg: ik duim hoor!
    Kan me trouwens goed voorstellen dat je baalt van het weer. Heb gisteren nog aan je gedacht toen we Hart van Nederland zaten te kijken en ze vertelden dat het weer een puinhoop was rond A'dam.

Iloon: jij kunt toch op mn hyves? Daar staan foto's van mn knappe kerel(s). Ook Djoek mag er nl. wezen. :D

Saskia: en heeft Lana doorgeslapen? Wanneer moet je trouwens weer aan het werk?

Lin: ga jij naar de fysio? Ik zit te twijfelen of ik dat zal doen. Met die grote dikke buik kunnen ze volgens mij toch niet zoveel.

Hemeltje!: hoe is het met jou? 21 weken al! Heb je DE echo al gehad?

Hierzo: weer slechte nacht gehad, draaien want ik kan dus ook niet lang in 1 houding liggen. Ruzie maken met mn blaas of ik nu wel of niet echt moet plassen. Luisteren naar Juul zn gesnurk (weer een compleet oerwoud omgezaagd vannacht). Pffffffff, maar net heb ik nog lekker geslapen.
    Maarre, vandaag 37 weken!!!

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Lkg: Ben dit weer ook wel zat hoor, wil graag lekker wandelen met Lana..
    Ga ik ook wel, alleen hier in het dorp is het net een ijsbaan.
    Vooral hier voor de deur moet ik eerst de stoep zien af te komen zonder zelf om te vallen.
    Zal voor een goede uitslag voor jullie duimen ;)

@Nienke: Gefeliciteerd met de 38 weken!
    Wat betreft op je zij slapen, dat moest ik de laatste 4 maanden al haha..
    Kussentje tussen je knieën wil soms wel wat helpen ;)

Hier: Lana is om 4.45 voor een extra voeding gekomen, had het ook wel een beetje verwacht want als er visite is dan raakt ze haar ritme vaker kwijt ;)
    Verder sliep ze wel heel goed :)
    Net even een uur wezen wandelen, dus ben benieuwd of ze vanacht weer doorslaapt..

4. Pinguïns

Nienke, gefeliciteerd met je 38 weken!

Djuke, gefeliciteerd met je 37 weken!
    Ik heb geen hyves meer!

5. Djuke

Djuke Bekend lid

Iloon: ow ja! Das waar ook! :)

Dames, je moeten vanmiddag even voor me duimen. Ik ben nl. bang dat ik een zenuwontsteking in mn kies heb. Vanmiddag gaat de tandarts even kijken. En.... ben zoooooooooo'n ongelofelijke tandartsangsthaas! :)

6. Pinguïns

Succes Djuke!!!

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Twas niet goed :(:(:(

Ben nu op het werk dus kan even niet verder reageren want anders moet ik janken.. niet volledig onvruchtbaar maar wel gewoon slecht zaad.. heb me niet vaak zo rot gevoeld in m'n leven..

8. Pinguïns

@ Lkg, ach meis toch :(
    Besef wel goed dat dit een momentopname is, je hoort vaker dat als je het over bijvoorbeeld een week weer zou inleveren het alweer heel anders kan zijn, dus volgens mij zegt het niet zoveel.
    Aan de andere kant, je hebt nu een uitslag gekregen waar je wel iets mee kunt.
    Namelijk, jij hebt iedere maand een vrij constante eisprong, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.
    Vanaf nu kun je een plan gaan trekken.
    Ook al zou Daniel echt constant slecht zaad hebben, dan houdt dat absoluut niet in dat jullie kinderwens niet in vervulling zal gaan.
    Je hebt nu mogelijkheden om zwanger te worden met een beetje hulp als het goed is.
    Probeer je er niet al te veel drukte over te maken, nu weet je waarom jullie al een jaar bezig zijn zonder resultaat en vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
    Niet je koppie laten hangen!
    Liefs en een hele dikke knuffel.

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben er toch weer, want ik hoef niet te huilen want Daniel was zooo lief..Hij was helemaal niet verdrietig, maar juist heel positief en blij dat het niet 0 was.. hij zei direct: ohhh dat vind ik goed nieuws, want dan kunnen we zeer waarschijnlijk wel met z'n tweetjes kindjes krijgen.. en hij vroeg direct hoe het nu verder gaat enzo, hij wil direct wel naar het ziekenhuis! Oke, het zaad is slecht.. maar gegeven het feit dat het slecht is denk ik: het had veel erger gekund..

De huisarts zei dat normaal gesproken je na 6 tot 8 weken weer opnieuw zaad moet inleveren en dat er dan verder gekeken wordt, maar ze wilde ons wel direct doorsturen omdat we het al 14 maanden proberen (en misschien ook een beetje omdat ze gezien heeft dat ik niet direct na mijn bezoek aan haar op 4 november naar het ziekenhuis ben gegaan, maar het eerst nog 2 maanden afgewacht heb).. All in all heeft de reactie van m'n lieve en positieve mannetje me zo goed gedaan dat ik het allemaal wel zie zitten. Ja, het gaat heftig worden.. ja, de kansen zijn kleiner dan normaal.. ja, het gaat een lang traject worden (ik zie nog het meest op tegen de tijd die het gaat duren).. maar ook JA, wij kunnen gewoon samen kindjes krijgen ook als is dat met hulp!
    We gaan niet nu al bij de pakken neer zitten, daar komt nog genoeg tijd voor..

Zo.. en nu ben ik klaar met mijn oppep post en gaan we vol goede moed verder!

@ All: zonder jullie zou ik echt niet weten waar ik met m'n verhalen heen zou moeten.. echt super bedankt meiden! :)

10. Pinguïns

Lkg, ook al is zn zaad misschien nu niet zo goed, er is er uiteindelijk maar eentje voor nodig om je eitje te bevruchten hoor, dus ik weet zeker dat het goed komt!
    En wat goed van Daniel dat hij het zo positief inziet, het is inderdaad goed om het op deze manier te bekijken.
    Je zit niet te wachten op zo'n uitslag, maar nu gaat er tenminste wel iets gebeuren.
    Ik vind het ook heel goed van jou dat je zo sterk bent!
    En bij de pakken neer zitten zal niet nodig zijn, jullie gaan gewoon dit jaar zwanger worden!

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Lkg: meisje toch! Dikke knuffel voor jou hoor! Wat fijn dat Daniel het zo goed op pakt. En het gaat gewoon goed komen, meis. Juul zn zaad was dus ook slecht en het is toch gelukt. En mn dinnetje is ook zwanger geworden terwijl haar vent bar slecht zaad had.
    Het is zoals Daniel zegt, hier kunnen ze wat mee!

Hierzo: net terug van de tandarts. Hij heeft mn kies getrokken! :$ Ja, dr was nix meer van te maken dus eruit maar. Nou, tis goed dat ik dat niet van te voren wist allemaal. Tjemig!
    Heb nu een gat met 2 touwtjes. En een verdoofd hoofd.

12. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hey meiden,

Veel gebeurd hier zeg!

@ Lkg: Meis, wat goed van je dat je zo sterk bent! Zeker weten dat jullie dit jaar een kindje krijgen!!!! Hele dikke knuffel!!!

@ hier: druk druk druk, wordt er gewoon echt sch*t ziek van. Dacht na nieuwjaar zal het wel minder worden, maar er komt gewoon geen eind aan. Ben echt aan het eind van mijn latijn en dat heeft Tim gister behoorlijk op zijn potje gehad. Hij zei 1 ding verkeerd en ik knapte gewoon, alle stress - werk dat ik doe en waar ik eigenlijk niet zo lekker zit - baby krijgen en alle stress er om heen - mijn pa en ma die juist nu ik ze zo hard nodig heb zo ver weg wonen - huis gekocht - huis verkocht - huis gehuurd - spullen pakken - kerstdrukte - nieuwjaarsdrukte - het houdt gewoon niet op. En ja dan barst af en toe de bom. Dus gister giga ruzie hier gehad. En echt 100% mijn schuld want Tim deed helemaal niets fout. Maar goed, heel erg, het luchte wel op.

Maandje niet aan ovu testen en tempen denken heeft me echt wel goed gedaan. Niets moest alles mag. Ik heb nu echt zoiets van laat die ongi maar komen. Ik vind het allemaal wel prima.

Wel spannend, tim heeft voor aanstaande dinsdag zijn afspraak gemaakt bij de HA. Dus ben benieuwd. (weer een stress factor erbij)

dus al met al. Het gaat hier behoorlijk omstuimig.

@ Lkg: ik houdt dus zo ontzettend van dit weer. Van mij mag het dus nog wel effe duren. zo zie je maar iedereen zijn ding hihih.

Sorry voor mijn ego verhaal. Ik zal vanavond proberen om weer even bij te lezen en te schrijven.

Liefs

13. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Djuke, ja soms kan je maar beter niet weten wat de tandarts gaat doen van te voren, het is ook niet mijn favoriete arts hoor.... maargoed het euvel is dus verholpen... nu nog de wond laten genezen....

@Lkg, een hele dikke knuffel meid kan me voorstellen dat het nieuws rauw op je dakje is gevallen, maar wat positief dat Daniel het allemaal oppakte meid.... echt een man waar je je aan omhoog kan trekken... en zoals hij zei jullie kunnen inderdaad samen kinderen krijgen en ze kunnen heel veel medisch voor elkaar krijgen tegenwoordig dus geef vooral de moed niet op.

@Djuke gefeliciteerd met je 37 weken en Nienke gefeliciteerd met je 38 weken! Ik ben benieuwd meiden hoe lang jullie het nog spannend gaan houden.... halverwege januari lijkt me een mooie tijd niet? Enne Djuke mooi buikje hoor bij 34 weken, is je buik nog erg gegroeid nu?

@Linda, ook weer een schitterende buik meid.... bij jou schiet het ook al lekker op nu he.... ohwwww ik ben uitgerekend volgens mij op 4 september voor op de lijst....

@Hier, vanmorgen best wel een beetje geschrokken.... had namelijk bij het afvegen ineens helder rood bloed. Het was niet veel maar toch het was er..... uit voorzorg even het zh gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat ik gewoon moest afwachten en moest terug bellen als het hevig bloedverlies werd met krampen in de buik.... gelukkig is dat niet het geval.... het is nu alweer bijna weg, heb nu bij het afvegen alleen nog een beetje verkleuring meer niet..... Nu heb ik heel sterk het gevoel dat het allemaal goed gaat komen, maar toch schrik je als je dat ineens hebt....
    Verder om nog even op de vraag van Nienke terug te komen, ik heb voor maandag 18 januari een afspraak bij de gynaecoloog staan en dan wordt gelijk de 7-weken echo gemaakt, dus zo lang moeten we nog geduld hebben....

14. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Tamara, af en toe moet je gewoon even ontladen en helaas heeft dan je partner het even zwaar te verduren, maar heel begrijpelijk hoor dat je jezelf effe liet gaan..... zolang je het maar weer goed maakt meid!! Ik ga trouwens voor jullie duimen dat de uitslag na het inleveren dinsdag goed zal zijn....

15. Pinguïns

@ Charpi, ik hoop voor je dat het allemaal gewoon goed is...
    Ik weet wel dat bloedverlies bij mij geen goed nieuws was... :(
    Kan je niet een vk bellen voor een echo?
    Rond deze termijn gaat als het goed is het hartje kloppen..

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden!

@ lkg: Jee, wat klote dat de uitslag slecht was.....!! :(
    Wel echt super dat Daniel er zo positief op reageerde en daarmee jou ook weer flink steunde!
    Dat maakt het allemaal gewoon net wat minder klote en tis wel heel fijn dat hij nu zoiets heeft van; we gaan er gewoon voor en wij kunnen dat samen voor elkaar krijgen, dan maar met hulp!
    Fijn dat je het weer iets positiever in kan zien, ook al is het natuurlijk wel gewoon rot.
    Een hele dikke knuffel voor jou meid!!
    (Ps: ik ben ook klaar met die stomme sneeuw/ijs/gladheid/kou.
    1 of 2 dagen sneeuw is leuk en mooi, maar nu mag het wel gewoon weggaan!)

@ Djuke: auwie! enne... een gat met 2 touwtjes???? Snap ik niet :)

@ Charpi: jee meis, wat schrikken dat je helder rood bloed verloor..
    Ik zou als ik jou was morgen nog eens bellen dat je je zorgen maakt en d'r op hameren dat je zo snel mogelijk een echo wil!!
    vanaf ongeveer 6.5 week doen ze de eerste echo's (iloon, vaak willen ze vaker niet ivm de kans dat het hartje nog niet te vinden is en ze dan misschien denken dat hij niet klopt en het dus niet goed is...terwijl het dan best goed kan zijn maar dat ze het gewoon niet gevonden kregen.) en ik zou echt zeggen dat je die een wil ivm het bloedverlies wat je hebt gehad.
    Wellicht is het helemaal niets, maar tis wel iets wat je, lijkt me, wilt weten.

@ Tamara: hmm wat vervelend dat je zo'n ruzie gehad hebt met Tim. Ik heb dat ook wel eens ooit, dat ik super boos ben en dan ook wel weet dat het om helemaal niets is, maar dat gewoon niet wil toegeven op dat moment.
    Achteraf voel ik me dan zo ontzettend lullig omdat het dus nja...over niks ging.. hihi.
    maar is gelukkig maar heel af en toe eens.. :)

hmmm vergeet ik nu niets??? Anders sorry! :)

@ hier: Vandaag echo gehad! :)
    Alles prima met onze kindjes, al loopt de een nu voor op de ander. Dat is op zich verder niets ergs, maar iets om wel in de gaten te houden. Vruchtwaterverdeling is in ieder geval prima en de toevoer van de placenta naar het kleinere kindje is ook gewoon goed. (wist niet dat ze dat ook al kunnen meten haha)
    Dat kleinere kindje is het kindje wat maar 2 i.p.v. 3 bloedvaten heeft in de navelstreng, dus daar kán het mee te maken hebben, maar ze zei dat wel vaker met tweelingen de een voor gaat lopen op de ander. Dus dat zal dan wel..
    Gewichten zijn 1177 en 1319 gram.

Mijn bloeddruk verder was weer goed (70/120) en gewicht 10.5 kilo aangekomen.

Ook 2 echo foto's meegekregen; wel hele leuke! beide van de voorkant van de gezichtjes. Soort echo die je bij 3d ook krijgt, maar dan in 2d. Minder duidelijk dus, maar wel heel leuk. Wist helemaal niet dat ze het zo met 2d ook in beeld konden brengen. Ik zal ze dadelijk wel eens op de computer zetten, maar kheb geen idee of je er dan nog iets uit kan halen want ze zijn dus niet echt heel duidelijk.
    mn collega's zagen op de echte echo-foto's wel goed de neus, oogjes enz.. maar weet niet of dat op de computer nog steeds zo is. Maar goed. :)

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Bekijk bijlage 41951

NOD
    * Tamaradb: 9 januari, 16e ronde
    * Timon: 14 januari, 22e ronde - Per 5 oktober 6 maanden wachten op icsi
    * Ilona2802: 15 januari, 10e ronde
    * Nensi: .., 12e ronde
    * Lkg: 25 januari, 14e ronde

Zwanger
    * Nienke18: Zwanger in ronde 2, uitgerekend 21 januari 2010
    * Djuke: Zwanger in ronde 18, uitgerekend 28 januari 2010 (of toch de 18e? ;))
    * Lindavnr: Zwanger in ronde 7, uitgerekend 23 maart 2010
    * Tante Mars: Zwanger in ronde 40, uitgerekend 13 mei 2010
    * Hemeltje83: Zwanger in ronde 9, uitgerekend 17 mei 2010
    * Charpi: Zwanger in ronde 3, uitgerekend 4 september 2010

Bevallen
    * Annelies1979: 13-10-2009 - 40 weken en 6 dagen - Kelvin - 3300 gram
    * Saskia1982: 29-11-2009 - 39 weken en 3 dagen - Lana - 3525 gram

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Lin: Prachtig gewichten hoor!! Om trots op te zijn hihi.. Mijne is nog maar 400 gram lol. ze houden het indd heel goed in de gaten!!

Lkg: He sh*t zeg :( goed dat je mannetje het zo goed oppakt!
    En het is net wat hij zelf zegt, slecht is niet nul!!
    Ik hoop dat jullie snel verder geholpen kunnen worden!! Dikke Knuf..

Charpi: Sprak je al op msn. Het hoeft niks te betekenen, maar je weet wt ik gezegd heb..

Wij hebben gister de 2e 20 weken echo gehad, ze heb geen open ruggetje :D en heeft dus eindelijk de volledig A P & K op dr kont gestempeld gekregen..
    Dinsdag hebben we savonds nog bij de VK gezeten want had dr al vanaf maandag niet gevoeld, maar kreng dat t is lag met dr rug tegen me buik aan. Tja we stonden buiten en wie was er ?? Meisje ze is niet meer gestopt met schoppen hihi..

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
  20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ze wou vorige week niet draaien :) en hij kon dr ruggetje wel goed zien maar het laatste stukje (waar de drie werfels ineen puntje lopen (stuitje) ) kreeg die niet in beeld, en daar komt toch wel vaak ene open ruggetje voor dus moesten we nog een keertje extra :D Helemaal niet erg. Ze is weer helemaal door gemeten en wederom een dvd en foto's mee hihi :D Nu eens een foto van dr voet EINDELIJK! die hadden we nog niet hihi..

Deel Deze Pagina