Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hey Iloon wat is het cambridgedieet??? zie het nu pas odner je onderschrift staan. Ben gelijk nieuwschierig hihi

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ohh oke! Had ik even niet door :)

3. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Tamara, moet je maar eens kijken op www.cambridgedieet.nl!

Ik weet alleen niet of ik er echt mee ga starten, want: Ik had vanmorgen zo'n raar gevoel in mijn buik.
    Dus ik dacht: Ik doe een zwangerschapstest om het uit te sluiten dat het daarvan is.
    Ik heb de sensitest midstream gedaan (die met het hartje) en laat daar nu een licht 2e streepje op straan :D
    Ik durf nog niet keihard te gaan juichen, maar ik ga morgen met ochtend urine een nieuwe test doen!!!!!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    waaaaah Ilona, wat ben je dr rustig onder joh!?!?
    Wow...spannend man!!!
    hmm even denken, hoe zat het ook alweer; dit was best een vage ronde toch?
    En was je flink ongi geweest of juist minder en kort?
    Weet het even niet meer...

Ik duim in ieder geval heeeeeeeeeeeel hard voor u!!!!

5. Pinguïns

Haaaaaaai Lin.
    Nouuuu ik ben niet zo rustig hoor hihi :D
    Ik zit vooral heeeeeel hard te hopen dat het zo is!
    Ik ga vanavond even met mijn mannetje naar de kruidvat om de 2 voor 5 euro te halen.
    Die moet dan vanavond toch ook duidelijkheid geven lijkt me?
    Dit was een hele vage ronde, ik werd op dag 28 al ongi, heb geen ei kunnen vinden en mn ongi duurde maar 6 dagen ipv 8...
    En van de week had ik (pas op, komt nu een vies stukje hihi :D) toen ik mijn tampon verwisselde een droog stukje stolsel.
    Daarna is mijn ongi direct opgehouden.
    Oooooooooooo ik hoop het zo!!!!
    Ik heb geprobeerd om mn test te fotograferen, ik ben alleen bang dat ie nog niet duidelijk genoeg is om hier te plaatsen, maar ik ga het proberen!!!
    Hihi ik word gek hiero hahahahahahaha.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm ik weet niet of ie 's avonds echt zou moeten knallen of niet...zou er in ieder geval altijd een morgenochtend doen.

Als ik jou was zou ik trouwens bij twijfel over zwangerschap gaan voor een digitale test morgenvroeg! Duurder, maar betrouwbaar!
    Die kruidvat was je de vorige keer helemaal niet over te spreken toch..?

Ik hoop zo dat het inderdaad zo is!
    Dan komen er wel weer opnieuw spannende dagen aan... aangezien je bloed verloren bent en een stolseltje had...

7. Pinguïns

Ja morgenochtend ga ik zowiezo een testje doen!
    Ik vind het weer erg spannend!
    En nu moet ik ook nog een taart maken haha, mn hoofd zit ergens anders!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha succes ;)
    Ik ga even douchen! :) (hihi ja, nu al :p hahah. zat nog lekker in mn pyjama op de bank...:))

9. Pinguïns

Haha ik zit ook nog in pyama :D

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wat vreselijk irritant dat zp er steeds uitligt zeg, heb al een paar keer overal op gereageerd en opeens lagen we er weer uit..
    Noujah niets aan te doen..

@Ilona: Jeetje wat spannend zeg, al vind ik dat stolsel best wel eng klinken..
    Toch hoop ik echt dat je zwanger bent, heel veel succes!

Mannen (naar aanleiding van de december mama topic..): Hier ook een ventje wat niet veel helpt met de kleine, maar eerlijk gezegt geef ik hem ook maar weinig kans om iets te doen omdat ik het zelf veel te leuk vind ;)
    Maargoed de dames van me werk belden op en ze vroegen of ik volgende week vrijdag mee ging op stap..
    Aangezien ik al weken amper het huis uit ben geweest (uitgezonderd wat boodschapjes en wandelen met Lana) leek het me wel heel erg leuk om weereens wat te doen.
    Volgende week vrijdag avond mag Peter dus "oppassen"..
    Ben benieuwd of ik mijn telefoon met rust kan laten die avond :p
    Leuk detail.. In elk geval 1 van de rotte appels die toen ontslagen zijn is ook aanwezig..

Verder was Lana eergister heel onrustig en gister was ze ook heel veel wakker (maar gelukkig niet zoveel huilen als eergister), ook was ze zo lief om ons om die ochtenden om 5 uur vast wakker te maken en te houden ;)
    Gister om 19 uur kreeg ze nog een flesje en ik was maar vroeg naar bed gegaan, ze zou toch wel komen tussen 12 en 3 snachts..
    Niet dus, werd vanmorgen om 6 uur pas wakker voor het flesje! :$
    Gelukkig heeft ze gister wel gewoon 5 voedingen gehad omdat ze overdag een keer extra is geweest, anders had ik me echt schuldig gevoelt.
    En vandaag is ze weer een voorbeeld baby, ze heeft gewoon de hele dag nog niet echt gehuilt en ligt heerlijk te slapen tussen de voedingen..
    Heb haar 2 uurtjes beneden gehad, toen in bad gedaan en weer een voeding en ze ligt nu weer heerlijk te slapen.
    Ze zal vast wel moe zijn na die twee onrustige dagen ;)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Saskia: Geef/gaf je eigenlijk borstvoeding of flesvoeding?

haha dat zal hier wel anders zijn gok ik, dat mn vriend niet veel mee zal helpen.
    Ten eerste vindt hij het veeeeel te leuk om het niet te doen, en ten tweede kan het ook niet anders met twee denk ik zo ;)

Waarom hebben ze 1 van die ontslagen mutsen ook uitgenodigd om mee te gaan?!?!

12. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    iloon, spannend hoor. Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig. Als we nou afspreken dat jij morgenochtend positief test en dat ik je sms dat de kleine is geboren. Toch een goede deal ;).

linda, ben niet echt bang voor de bevalling. Het moet er toch uit en er is er nooit één blijven zitten. Ga er ook helemaal blank in. Heleboel van mijn vriendinnen hadden een redelijk zware bevalling, dus alle doemscenario's heb ik inmiddels al gehoord.

Saskia, Bart wil juist overal bij betrokken worden. Hij vind het eigenlijk al niet leuk dat ik borstvoeding ga geven, want dan kan hij zelf niet de fles geven. Mag nu al niks van hem, niet stofzuigen, niet alleen douchen (douche en bad ineen), niet alleen auto rijden en ga zo maar door. Wel heel lief hoor, maar af en toe wordt ik er wel eens gek van.

Eidenlijk wel mooi om te zien dat de ene dag zo anders kan zijn dan de andere met de kleine. Wij zijn ook de ene dag vrolijker dan de andere.

13. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik gaf borstvoeding, maar ben ondertussen over op flesvoeding..
    Dat is ook wel de grote oorzaak dat ik veel zelf doe, de eerste maand kreeg Lana alleen borstvoeding en Peter geeft nou eenmaal geen melk ;)
    Verschonen en voeden gaat vaak samen, dus dat pakte ik automatisch mee.
    Nu werkt Peter dus overdag doe ik weer alles zelf en snachts pak ik vaak ook zelf, dus dan blijft er maar 1 voeding per dag over voor Peter ;)

Een van die mutsen gaat mee omdat ze gewoon goed kan manipuleren, toen met die crisis op het werk had ze ook bijna alle vrouwen aan haar kant staan..
    Wist al dat ze nog steeds contact had met een aantal collega's, omdat ik haar een keer ben tegen gekomen.
    Ondanks haar vete met oa mijn vent zijn er verder geen directe problemen tussen ons, dus ik we kunnen normaal met elkaar omgaan gelukkig..
    Verder laat ik haar gewoon lekker links liggen, ga me er niet druk om maken :p

@Nienke: Heel verstandig hoor dat je er blanco in gaat.
    En als ervaringsdeskundige in helse bevallingen kan ik zeggen dat zelfs na een doem bevalling in een grote roze wolk terecht komt wat alles weer goedmaakt ;)

14. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Je bent de bevalling snel vergeten als je zoiets moois in je armen krijgt, denk ik.

Ga nu naar de VK en met Bart boodschappen doen. Daarna even naar de bank, want al zijn bankpassen zijn geblokkeerd. Niet echt handig als je moet betalen.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    succes bij de vk!

Enne, al zn passen?! haha hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen?!

16. Pinguïns

O my god girls, ik heb mijn vraag voorgelegd aan een verloskundige hier op het forum:

Hallo verloskundigen, ik heb een vraagje.
    Mijn laatste menstruatie begon op 13 december 2009.
    Doordat mijn man en ik op vakantie zijn gegaan heb ik niet echt in de gaten gehouden wanneer ik mn eisprong had.
    Normaal (in ieder geval na mijn miskraam) heb ik cyclussen tussen de 30 en 33 dagen.
    Alleen nu is het geval dat ik vandaag als nod had gezet voor die ronde.
    Ik was afgelopen zaterdag ongi geworden, dus ik dacht dat een nieuwe ronde begonnen was.
    Nu had ik vanochtend last van mijn liezen (gevoel herkende ik van mijn eerste zwangerschap) dus ik dacht, ik doe een zwangerschapstest.
    Dus ik heb de sensitest midstream gedaan, dat is die met het hartje.
    En laat daar nu een licht 2e streepje op te zien zijn!
    Kan dit wel?
    Ik ben ongesteld geweest, het was wel een aantal dagen korter dan normaal.
    Ik had ook de 1 van de laatste keren dat ik mijn tampon verving een beetje een soort droog stolseltje in mijn tampon en daarna is mijn ongi direct gestopt!
    Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn?

Dit was het antwoord:

Hoi ilona,

Ik denk dat je zwanger bent meis!! Doe over een paar dagen nog een test voor de zekerheid. Maar die laatste bloeding was geen menstruatie!

Imke

Nu zit ik helemaal te stuiteren!
    Had een digitale cb gedaan zonder indicator, die zegt niet zwanger, maar op het teststripje staan wel 2 streepjes!
    Haha lekker vaag allemaal.
    Ik ga vanavond maar weer testen halen pfffff ik word gek hiero :D:D

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha iloon,

De digitale van cb zonder indicator geeft áltijd een teststrip met 2 streepjes; zwanger of niet... dus helaas moet je daar niet op kijken. :(

Wel heel jammer dat ie nega is. Nu is die zonder indicator wel een stuk minder gevoelig en geeft ie pas bij een hoog hcg zwanger aan.
    Ik zou nog even wachten met de blijdschap voor je weer een teleurstelling krijgt...en even je test van morgenvroeg afwachten.
    Met indicator is een stuk gevoeliger en zou echt wel zwanger aan moeten geven.
    Ook de kruidvat 2 voor 5 zou een duidelijke streep moeten geven, als je met die sensitest met het hartje vanmiddag een licht streepje had.
    Jammer dat ze niets zegt over dat stolseltje..

is het nog gelukt met die ene foto van de test?

18. Pinguïns

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg hem er niet goed op.
    De test ligt nu op te drogen en ik zie die streep nog steeds :D
    En ik had er daarna nog eentje gedaan met nieuwe urine, die was natuurlijk ook niet geconcentreerd, maar daar ik toch ook wat op te zien.
    Ik word echt gek hiero haha.
    Ik durf niet blij te zijn, maar ik hoop dat de kruidvat test een beetje meer duidelijkheid zal geven!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahha wordt een duur test-dagje voor jou vandaag :p
    Als je nu eens gewoon tot morgenochtend wacht!!! hahah.

En nja, nogmaals; ik zou zeggen; koop een cb met indicator en eventueel een kruidvat 2 voor 5.
    En dan in ieder geval die met indicator morgenvroeg doen.
    Mgoed...dat zou ik doen, haha.

Die kruidvat, nja ik ben er zeker altijd over te spreken, maar hoezo heb je er nu weer zo'n vertrouwen in terwijl je de vorige keer zo tegen die test van de kruidvat was omdat ie vals positief gaf?

20. Pinguïns

Tsja, ze zijn wel heel gevoelig, dus dan zou die toch duidelijkheid moeten geven.
    En ik denk dat ik die digitale er idd ook maar bij koop haha.
    Die doe ik dan pas morgenochtend!

Deel Deze Pagina