hè toch tamara, als eerste even een hele dikke knuffel voor jou! Tis ook allemaal echt niet niks waar je door heen gaat, tis allemaal even gewoon heel erg veel! Alles rondom het zwanger worden wat gewoon heel veel tijd van je neemt..niet alleen als je er fysiek mee bezig bent, maar ook de enorrrrm veel tijd dat je eraan denkt, ermee bezig bent. Dat is gewoon echt vermoeiend. En dan komt er voor jou ook nog eens de drukte op het werk van de afgelopen tijd bij én daarnaast nog eens de verhuizing. Tis echt niet gek dat je nu ff overloopt! Enige wat ik je daarin kan adviseren; neem even je rust. Meld je gewoon een dag of 2 ziek, kom even tot jezelf. Zeker als je zegt dat je een paar jaar geleden al een keertje overspannen was; zorg dat je dat nu voorkomt door voor jezelf op te komen en tijd te nemen. Ik weet even niet meer wat Gor is, maar ik weet wel dat je 2 dagen wegging. Goed dat je dat niet gaat doen en in plaats daarvan gewoon thuis bent. Zo kan je ook morgen bellen voor de uitslag, als die er is, want ook dat vreet gwoon erergie. het niet weten wat de uitslag is, de spanningen die het met zich meebrengt. wat betreft je collega..kan me voorstellen dat het voor jou heel heftig is als je dat hoort.. terwijl jullie zelf zo graag willen. Ik deel die mening wel deels, maar vind het van de andere kant ook wel een hele knappe en goede beslissing van dat meisje om het weg te laten halen. Als zij dat kindje nog geen fatsoenlijke basis kunnen bieden en er nog totaal niet aan toe zijn... wat moet er dan uiteindelijk van terecht komen.. Nja.. tis heel dubbel...maar nja, ik snap het dus wel van beide kanten..
Ach Tamara, meis toch... Ik las je verhaal net en ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt... Het is ook ontzettend oneerlijk verdeeld. Tieners worden maar zwanger en zelf ben je al een tijdje bezig om zwanger te worden... En een verhuizing is natuurlijk ook een spannende en inspannende bezigheid... Meid, ik kan je alleen maar zeggen dat ik met je mee leef en dat ik je hier kan steunen. Doe het lekker rustig aan, neem even de tijd om op adem te komen. Liefs en een hele dikke knuffel..
Haai ladies, Nee helaas, nog geen babynieuws. Was het maar zo! @Linda: ik heb dezelfde twijfels met het wassen gehad als jij. Uiteindelijk maar de wasvoorschriftjes gevolgd en heel veel op het rek gedroogd. Overigens heb ik lang niet alles gestreken hoor, het viel reuze mee met de kreukels. Alleen de lakentjes enzo moesten natuurlijk wel. Ik heb trouwens ook zo'n mammoetvoorraad hydrofielluiers. Die dingen schijnen echt noodzakelijk te zijn. @Tamara, je mag altijd zulke ego-berichten schrijven hoor. Gun jezelf de tijd en meld je gewoon ziek als je bang bent dat het misgaat. Kan je goed met Tim praten of met een vriendin? @Charpi, ook dikke knuffel voor jou hoor. Het komt goed meis. Probeer het positief te zien, je lichaam heeft bewezen zwanger te kunnen worden. Hierzo: ik voel me nu een enorme egoistische troela want ook hier houden de hormonen flink huis. Enorme huilbuien want: A. hoelang moet ik nog wachten op de baby, ik kan nu amper meer bewegen en ben het zat! B. Ik ben enorm bang voor de bevalling C. Straks valt het gruwelijk tegen en kan ik het helemaal niet. Een goede moeder zijn. Deze denkbeelden schijnen wel normaal te zijn rond deze tijd maar leuk is anders. En ik voel me nu echt heel lullig tegen de meiden die maar niet zwanger worden. Want ik zit hier met een dikke buik een beetje zielig te doen. Sterker nog, te wensen dat ik er nooit aan begonnen was! Maar goed, ik ga weer even rommelen in de babykamer, dat helpt meestal goed tegen zulke stomme waanbeelden.
he toch djuke, ff een slecht moment dus Snap het ook wel hoor; waarschijnlijk is de helft van de januari mama's al bevallen en dan zit jij daar nog.. ook al ben je nog niet aan de 40 weken.. tis niet fijn om zolang te moeten wachten, als je amper vooruit kunt. Maar geen zorgen hoor, over een paar dagen dan ben jij gewoon harstikke goed aan het moederen!!!! hoorde trouwens dat je die hydrofiel luiers niet moet strijken omdat ze dan minder goed vocht opnemen. ben ik wel blij mee; scheelt weer een hoop. Ook al komen die dingen blijkbaar nogal gekreukeld uit de droger; jammer dan haha. Verder alle kleertjes voor deze keer wel gestreken maar dat blijf ik niet doen hoor.. de helft was niet eens echt nodig maar toch maar gedaan zodat ik alles gedaan heb Nou, een hele dikke knuffel voor jou en hopelijk komt er gauw iets op gang! Moet je binnenkort nog voor een controle/echo??
Haai Lin, Nee, die hydrofielluiers heb ik ook niet gestreken. Had hetzelfde gehoord van een vriendin. Vanavond controle bij de vlos. Dan ga ik ook zeggen dat ik ingeleid wil worden met 40 weken of in ieder geval een controle wil hebben. Echt niet dat ik 41,5 weken ga rondsjouwen en straks een kind van 5 kilo mag uitpersen. Net ook nog leuke verrassing uit Amerika gehad. De rekening van mijn ziekenhuisopname voor dat bloedverlies. Of ik even $ 4283,60 over wil maken want mn verzekering zou het niet vergoeden. Nou, dat was natuurlijk koren op de molen van mijn toch al overspannen traanbuisjes. Ik heb direct Menzis gebeld en zij stelden me gerust dat dit gewoon vergoed wordt en dat ik de rekening maar naar hun op moest sturen. Wat een gedoe zeg!
Maf dat ze je vanuit Amerika even vertellen dat jouw verzekeraar niet zal vergoeden. Logisch dat je het even niet trek in deze periode. Wel fijn dat ze bij Menzis je gerust hebben kunnen stellen. Dikke knuf, Djuke.
Ik zag net de topic over grote onderwerpen. Hou het even in de gaten!!!! De grote onderwerpen op Zwangerschapspagina zorgen, zeker als het druk is, voor enorme traagheid. We hebben daarom besloten dat alle onderwerpen waar meer dan 1.000 berichten in staan automatisch gesloten gaan worden. Je kunt gewoon een Deel 2,3,4 etc van je onderwerp aanmaken wat wellicht niet helemaal handig is maar je kunt dan wel lekker snel lezen en lekker snel berichten plaatsen. Zodra de grote onderwerpen gesloten zijn zullen ze verwijderd worden naar de prullenbak om te voorkomen dat ze in de toekomst voor problemen kunnen zorgen. Lotte Er gaat nog overleg gepleegd worden.
Ja, echt belachelijk die kosten! Op het Amerika-forum waar ik ook regelmatig huis hoorde ik dat deze kosten zo hoog zijn omdat er heel veel mensen niet verzekerd zijn in de USA maar wel recht op zorg hebben. Dus diegenen die WEL verzekerd zijn krijgen dan de extra hoge rekeningen om de verliezen te compenseren! Wachtkamer in de ER zat dan ook helemaal vol met Tokkies, we wisten niet wat zagen. Gelukkig mocht ik voor anders had ik zeker 3 uur moeten wachten voordat ik uberhaupt aan de beurt was. Nou, wij begrijpen wel waarom Obama het healthcare system wil aanpakken. Wat een bende!
Nou Djuke, ik vind het helemaal niet erg dat je je emoties even van je afschrijft hier hoor! Lijkt me alleen maar heel fijn dat je het even kwijt kan en sorry; ik kan je niet helpen met positieve bevallingsverhalen ofzo, maar ik hoop van harte dat het mee zal vallen!! Wat een rekening trouwens, echt niet normaal. Goed dat de verzekering je meteen gerust kon stellen, dat kun je er even niet bijhebben in deze periode!
@Tamara: Ik kan het me goed voorstellen dat het je allemaal teveel word, gewoon lekker van je af typen hoor! We zijn er niet alleen in goede tijden voor elkaar.. Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jou! @Djuke: Heel verstandig hoor, die hydrofiel luiers zijn zo ontzettend handig! Wat de bevalling betreft, zo erg als mijn bevalling zal het vast niet zijn en ik heb me echt ontzettend verbaast over hoe snel het herstel gaat. En heel cliche maar zeker waar, zodra je de kleine op je buik krijgt is alles weer goed Overige twijfels.. Die heb ik ook zeker gehad, heel erg vervelend maar schijnt erbij te horen. Maar zodra de kleine er is dan ben je binnen een paar dagen zo gewent aan alles dat het voelt alsof je nooit anders gedaan heb. En mocht er eens een wat mindere dag zijn dan heb ik altijd heel veel aan het forum met de andere mama's gehad. Zo was ik bv best onzeker toen Lana een dag last van krampjes had, als je dan leest dat veel baby's die weleens hebben en dat het vanzelf over gaat geeft dat toch weer geruststelling Wat een gedoe zeg met die rekening, gelukkig dat het wel vergoed word want het is echt een belachelijk bedrag! Hier: Nog steeds moe en weer niet aan liggen toe gekomen, ik ga maar even eten maken en dan vanavond even liggen.. Onee ik wou octomum nog kijken, een docu over een moeder van een achtling Volgens mij kmoet je dan iemand in dienst nemen om te helpen, anders ben je nonstop aan het voeden en verschonen..
jaa bah zeg, die octomam...pfff. kheb dr nog niets over gezien behalve voorstukjes maar volgens mij heeft dat mens het er gewoon om gedaan en is ze gewoon gek op die media aandacht. Ik vind d'r in ieder geval echt een vreselijk mens, van wat ik gzien heb...gevalletje aandachts tekort lijkt me. volgens mij kun je ook echt niet spontaan een 8ling krijgen..en aangezien in Amerika vanalles kan, lijkt mij dat ze het gewoon expres heeft laten doen zo met behandelingen.
Heb kleine stukjes gezien toen ze bij dokter Phil was, het was idd met een soort van behandeling waar ze embryos terugzetten. Ze heeft er meerdere laten terugzetten omdat ze het niet altijd redden, bij haar dus wel en een paar waren er meerlingen geworden.. Idd een heel erg appart mens
ja, maar in nederland bijvoorbeeld mag je er toch maar 2 laten terugplaatsen? verbaasd me niets als zij d'r gewoon 6 ofzo heeft laten terugplaatsen o.i.d. En verder, nja, tis gewoon een raar mens. Ze had al 6 kinderen rondlopen... nu dus gewoon 14. belachelijk..
Die arts is ook geroyeerd, hoor. Hij had dit absoluut niet mogen doen. Zoals we allen nu weten heeft hij het toch gedaan. Door 6 stuks terug te laten plaatsen spoor je zelf ook niet echt. Zeker met al 6 kinderen bij je ouders, omdat je zelf geen woning heb.
maar hij heeft er dus idd meer teruggeplaatst? Zei al, ik ken het hele verhaal niet dus ik gok maar even iets van hoe het wel gegaan zal zijn..
Blijkbaar heeft hij dat vaker gedaan. Dat kwam later weer naar boven. Ach, als die dame blij is met die 14 kinderen... Ik moet er niet aan denken!
Pffff ik moet niet denken aan zoveel kinderen zeg pffffff Een tweeling ok dat gaat nog maar verder, moet er niet aan denken.... Tamara een dikke knuffel voor jou meid!! Natuurlijk kan je hier lekker je verhaal kwijt.. je hebt even veel op je bordje gekregen en dat komt er nu uit.... neem je tijd meid! Djuke ook jij even een dikke knuffel, en jouw emoties zijn net zo belangrijk als die van ons hoor, gewoon lekker spuien.... ik denk dat ik tegen de tijd dat de bevalling in zicht komt ook enorm er tegen op zou zien en twijfelen of ik wel een goede moeder zou zijn. Dus vind het helemaal geen rare gedachten hoor meid....
Thanks meiden, de berichtjes van jullie hebben me echt effe goed gedaan. Love jullie @ de bijna moeders. Jullie blijven toch wel gezellig hier kletsen he, als jullie mama zijn net zoals sas ???? Was ineens een gedachte die in me opkwam. Over de 8 ling. Niet normaal!!!! in nederland worden er 3 embryos terug gezet. Dat is de max. weet het toevallig van een collega die het daar laatst over had. Maar zielig voor die 8 kinderen. Ow sorry!!! Iloon: ben je nog helemaal vergeten te feliciteren met je rijbewijs. dus bij deze GEFELICITEERD! en timon, jij ook gefeliciteerd dat je zo snel al terecht kunt. Hoop dat je binnen kort nog beter nieuws hebt!!!!! @ djuke: ons clubbie is al zo lang bij elkaar het is juist fijn om te weten wat een ander voelt. En wij kunnen er alleen maar van leren toch? over een paar maanden zitten wij in het zelfde dipje en dan vertel jij weer het zelfde verhaal als saskia. Zo blijven we in de cirkel Ik heb het niet mee gemaakt, maar weet zeker dat als je straks je kleine grummel vast hebt dat dat een hele hoop goed maakt. Als je je zo rot voelt, bedenk dan hoeveel bloed, zweet en tranen het jullie gekost heeft om zover te komen! Je hebt het mooiste wonder van de wereld in je buik!!! Dikke knuffel!!!