Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Ben terug. Ik copy/paste het verhaaltje ff ergens anders van. Scheelt me weer typwerk. Helaas zwaaide er niets terug. En naar alle waarschijnlijkheid is het de pco die alle klachten veroorzaakt. Ik heb gelijk de huisarts gebeld voor het bespreken van de uitslag. Assistente deed weer eens moeilijk: ik heb geen plek meer voor een afspraak deze week. Ik gezegd dat ik verwacht dat ik volgende week waarschijnlijk weer moet gaan werken en dat het dan moeilijk wordt omdat ik niet weet welke dagen ik moet gaan werken en dat ik nog steeds geen ongi heb gehad. En dat ik al op dag 58 zit. Vroeg ze me eerst of ik morgen om 11 uur kan, gaat niet afspraak met psych. Kani k vandaag om 11.50 al terecht. Ik hoop zo dat ik doorgestuurd ga worden. Dan hoef ik niet te lang aan te plaren.

Je hebt je er zo op ingesteld dat het dit is. Maar het is toch ff balen dat je niets ziet zwaaien hoor!

2. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    :( :( He, balen Zethu! Tja je hoofd en je hart zeggen vaak verschillende dingen... Dat de huisarts je maar snel doorstuurt! Ff tussen haakjes: wat een draak van een assistente! Zou echt zo boos worden; eerst kan het niet en als je aandringt kan het dezelfde dag nog pffff :(

SUCCES VANMIDDAG!

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Jeetje Zethu wat een verhaal, gewoon blijven aandringen hoor..
    Zou fijn zijn als je meteen word doorgestuurd.

Heel veel succes!

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    ach ja als ik het de huisarts vraag, krijg ik over het algemeen ook wel een verwijzing hoor.

Bah, door het vroege opstaan heb ik nu al honger. Ik ga ff iets eten.

5. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    Zethu wat een gedoe zeg, echt niet leuk :( , nu maar hopen dat ze je er snel vanaf helpen en je weer verder kunt.....

Dus iedereen zit weer in de nieuwe ronde, spannend weer zeg, hoop wel dat er snel iemand mij gezelschap kunt houden want ik vind die andere forums niets aan!

Lkg; hoe gaat het bij jou?

Ik zit thuis met weer migraine, de aanval van vorige week is nog niet afgelopen, nu moet het toch wel de laatste dag zijn hoor, word helemaal gek, mag ik ook nog helemaal geen pijnstillers, argh!
    Had het weekend ook nog eens een buikgriepje dus al met al niet erg fijn allemaal.
    Hoop dat ik snel beter ben en weer kan gaan genieten!

6. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @Annelies: Jippie alles gaat goed met je; nou ja afgezien van je migraine en buikgriepje dan... je snapt wel wat ik bedoel. Snel je migraine de deur uit en genieten ;) Ja ik denk dat wij allemaal stuk voor stuk hopen dat we samen met jou zwanger mogen zijn! Ik spreek even voor mezelf als ik zeg: de komende tijd gaan we er werk van maken :)

7. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hopen dat je snel weer beter bent, gelukkig gaat je zwangerschap wel goed :D
    Kan je niet een paar mensen die roze wolk optrekken.. :p

8. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    Ja dat is een goed idee, als jij nou een stuk touw pakt dan trek ik heeeeeeeeeeeel hard! whahaha!

Ik hoop het echt voor jullie allemaal!

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee allemaal..

@ Zethu: Balen zeg dat je niet zag wat je hoopte te zien.. wat zei de dokter? Ik hoop dat je snel doorgestuurd wordt en dat ze er werk van gaan maken.

@ Annelies: Echt irritant die migraine he! Ik had er heel vaak last van (eens per week ofzo) maar sinds in gestopt ben met de pil heb ik het niet meer gehad gelukkig! Maar.. je mag wel paracetamol toch? (omdat je zegt dat je geen pijnstillers mag). Of helpen die bij jou ook niet? Mag je die migraine-pillen niet nemen?

Hier verder alles prima, op een verkoudheidje na ;) Voel helemaal niets bijzonders, behalve een beetje een opgezette/volle/harde buik. Heb geen last van m'n borsten of wat dan ook.. dus de ongi zal zich wel snel aandienen. Zo niet, dan ga ik op valentijnsdag weer testen heb ik besloten :D

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Dit is echt weer om depri van te worden zeg. Maar het vervolg van mijn verhaal is er weer! Nu met goed nieuws. Al is het een beetje later als verwacht, uitleg hieronder :D

Huisarts deed absoluut niet moeilijk. Ze kon de uitslag zo snel ff niet vinden. Ik dus vermeld wat er te zien was en ze heeft me gelijk een verwijsbrief geschreven. Bij thuiskomst belde gelijk een vriendin op. Uur met haar aan de lijn gehangen.
    Afspraak gemaakt (mag volgende week woensdag al!)
    En daarna weer met een vriendin aan de lijn gehangen, die stuurde me een sms toen ik een afspraak met de gyn aan het maken was.

Dus de MMM is nu een feit :(

11. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    nou ik had de huisarts gebeld en die assitente zei dat het niet mocht, nou ben ik zelf ook doktersassistente en ik dacht dat het wel mmocht maar ja als het over jezelf gaat....dus hebben we zaterdag de huisartsenpost gebeld en die zei dat je sporadisch wel een paracetamol mag....maar niet te vaak, dus heb zaterdag wel gehad maar ja....helpen doet het niet echt....

Gelukkig voel ik me nu weer goed en ga ik morgen weer lekker werken!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ..(foutje)

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Zethu: hee wat balen dat je PCO hebt en de klachten daarvan komen :( Fijn dat je zo snel doorgestuurd bent, maar heftig lijkt het me wel. Dat de mmm gewoon een feit is nu (hihi ik weet wel wat het is, maar ik heb geen idee trouwens waar die letters voor staan! hahah help?! :D)
    Hoop dat je heel gauw geholpen wordt.. Heb er best wel wat over gelezen op het forum hier de afgelopen maanden, en der is gelukkig vanalles mogelijk.

@ Annelies: Rottig dat je je niet fit voelt :( maar ach, het heerst nu, en dat gaat vast gauw weer over, hoop ik! :) Beterschap!
    Hebben jullie het al verteld aan mensen, van de zwangerschap? Ben benieuwd!

@ Lkg: hmm... nou, spannend hoor! Laten we ondanks dat je het niet verwacht hopen op een positieve test binnenkort! ik duim voor je hoor! 14 februari is wel een heeele mooie testdag! (voor een positieve test dan!:D)

@ Hier: Woehoeeeee een positieve ovutest! Hij is dan wel niet zo knallend als de controlestreep, maar dr staat duidelijk een streep en aangezien ik afgelopen dagen gewoon echt Geen streepje had, zeg ik; positief! :D Vanavond dus even flink klussen en dan hoop ik dat het goed zit deze maand! 3e ronde, scheepsrecht zou je denken! :)
    Menstruatiekalender.net zit dus précies goed met zijn berekening, en de calculator hier zit dr nogal naast!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm eigenlijk moet ik ook mijn banner aanpassen volgens menstruatiekalender.net, aangezien mn NOD daar op dinsdag de 24e staat, maar nu staat ie op zondag de 22e en dat vind ik eigenlijk wel erg leuk want dan is mn vriend jarig! :D
    de 25e ben ik jarig, dus dan is de 24e wel weer leuk.

Wat écht ÉCHT minder leuk is, is dat ik gewoon PRECIES met de carnaval ongi moet worden en dus eigenlijk zo min mogelijk tot niets moet/wil drinken! Daar baal ik wel heel erg van, en ik kan me ook neit voorstellen dat het niet opvalt.. iedereen drinkt als 'n gek, zoals ik ook elk jaar ;), en nu ineens niet.. hhaha als ze dat niet meer doorhebben! :p
    Nouja..als dat dan tenminste ten koste gaat van een positieve test! :D
    Hmm Tis helemaal erg als ik gewoon ongi wordt een dag na carnaval! :(

15. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Linda, de foetus heeft de eerste 4 weken nog geen bloedband met de moeder he, dus als je wel wat drinkt met carnaval is dat helemaal niet zo erg (in mijn ogen), maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen..

Annelies, wat vervelend dat je zo'n last hebt van migraine... tja en dan zo min mogelijke een paracetamol pakken is moeilijk lijkt me als je vergaat van de koppijn...

Zethu, vervelend dat al je klachten van PCO komen meid, maar wel fijn dat je huisarts je gelijk doorstuurt de MMM in, en je mag volgende week woensdag al, dat schiet gelukkig op!

Lkg, ik duim gewoon voor je hoor meis!

Hier nog steeds alles onveranderd, ik begin eraan te wennen (geen goed teken!)

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm okee..Ach we zien het wel.
    Was nog aan het bedenken of het misschien een idee is om die extra gevoelige testen te kopen, die je 6 dagen van te voren al kunt proberen.
    Nja, als die negatief zijn schiet ik dr nog weinig mee op, maar goed. haha.

Vandaag trouwens weer een positieve ovu test. Nog steeds niet net zo knallend als de controlestreep, maar wel echt duidelijk.
    Vanavond nog maar een doen om te kijken hoe het er dan mee is..

17. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @linda: denk dat je daar niks mee opschiet nee: als ie positief is drink je niet en als ie negatief is wil dat niet zeggen dat je niet zwanger bent want het kan te vroeg zijn en drink je misschien ook niet... Balen he, ik zit daar ook mee: ik ben er nog niet uit.. Enne fijn hoor dat je ovutest nu positief is: dusss: aan de klus!

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Linda: Ovu-testen zijn bij mij ook nog niet zo knallend positief geweest als de controlestreep, maar wel duidelijk 1 of 2 dagen een stuk donkerder dan de andere dagen.. lijkt me prima dus bij jou! En niet echt handig die timing NOD net na carnaval.. maar jah.. niets aan te doen en alles voor het goede doel ;) Mijn standpunt is inmiddels dat een paar drankjes niet uitmaakt, maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt!

@ Annelies: En wat gek dat ze zeggen dat je geen paracetamol mag. Ik begrijp dat je dan liever het zekere voor het onzekere neemt! Op internet lees je overal dat je gewoon de normale hoeveelheid paracetamol mag.. echt raar dat de adviezen dan zo verschillen he..

@ hier in de verste verte geen ongi te bekennen.. maar nog minder zwangerschapstekenen.. dus misschien heb ik m'n NOD toch fout. Naja, ik wacht maar gewoon af. Heb trouwens wel een heele opgezette buik, precies zoals ik me voorstel dat het eruit ziet als je een paar maanden zwanger bent en het net gaat zien.. maar ik las al dat je daar alle kanten mee op kan ;)

19. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    Lkg; ik snap het ook niet, heb het vandaag wel gedaan hoor, las idd overal dat het gewoon mag, en ik werd wakker met een hoofdpijn die ik deze week nog niet heb gehad zo zeer!nu ken ik veel hoofdpijn maar dan heb ik altijd mijn medicijnen, nu natuurlijk niet....

Maar nog geen duivels te bekennen?ik had ook niet echt veel klachten deze keer hoor....je weet het nooit!

Lindavnr; klusse ;)

ik voel me cht nu al dik, mijn buik is echt al opgezet, nu heb ik ook constant honger dus.... :D

20. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ooo wat is er weer veel geschreven...!

Annelies, echte symptomen heb je dus al :D

Deel Deze Pagina