Als ik sommige reacties hier en op de rest van het forum lees, komt het net over alsof de meesten puur seks hebben voor een baby. Is dat zo? Wij doen het gewoon als we er zin in hebben en niet eens zo veel vaker als van tevoren. Als je gewoon regelmatig seks hebt, is de kans toch ook groot en dan lijkt mij het veel leuker. Als je een hele tijd bezig bent, ok... maar zo in het begin... lijkt me geen zak aan. Ik vrij met mijn man omdat ik van hem hou en het leuk heb met hem en omdat we het fijn hebben in bed... én we willen graag een baby, maar dat is niet de hoofdreden om seks te hebben... Hoe is dat nu echt bij jullie? Misschien krijg ik wel een verkeerde indruk, maar als ik het zo lees dan denk ik: waarom temperaturen en ovutesten in het begin en waarom extra vrijen tijdens de eventuele eisprong (die overigens best eerder of later kan zijn) en niet gewoon lekker regelmatig vrijen?
hey dames ik ben gusam en mijn manneyje en ik zijn ook bezig voor de eerste, heb net mijn ei ehad en nu zit ik op de wacht bank. jullie allemaal succes met zwanger worden. XXX Gusam
@saskia, ik vrij idd wel vaker dan voorheen en dan met name rond dag 10 tot 20 om de dag dit omdat de kans dan groter is omdat je maar een paar dagen per maand vruchtbaar bent. ovu testen vind ik ook nog vroeg...Maar het is niet zo van kom lievrd we moeten klussen...of hij begint of ik en we willen het allebei graag dus komt nie van 1 persoon
Wij doen het inderdaad ook wel meer, want onbewust ben je er toch mee bezig. Allebei inderdaad... maar ik wil er geen moetertje van maken in ieder geval en als ik dan sommige reacties lees, denk ik: jeetje...
Hier ook iemand bezig voor de eerste! bijna een jaar bezig nu, tussentijd wel zwanger geweest, maar helaas een ma! Hoop ook op een leuk kerstcadeautje....
Ik krijg juist meer de indruk dat mensen die zo veel seks hebben, puur voor een baby, juist niet snel zwanger raken...? Ik denk dat je gewoon moet genieten van de seks wanneer je er zin in hebt en als het uitdraait op zwangerschap: helemaal mooi, toch! De meesten zijn toch nog heel jong hier dus waarom dingen overhaasten en jezelf stressen
Hoi Saskia, We proberen wat extra aandacht te besteden door op de goede momenten te vrijen, als je je bedenkt dat je maar een dag of 3 hebt per maand. Bij ik denk wel alle vrouwen is het zo dat als je eenmaal besloten hebt voor een kindje te gaan, wil je niet weet ik veel hoeveel maanden hoeven te wachten. Daarnaast is het in elk geval bij ons zo dat wij doorgaans helemaal niet zo heel erg vaak vrijen. Zeker geen 3 of 4 keer per week. Zal eerder eens in de 14 dagen zijn. En dat is niet omdat we geen zin hebben of het niet lekker vinden, maar heb wel gelezen hier dat dat bij meer stellen zo is. Dus ja als je het zo stelt, we vrijen meer gericht en gebruiken daar ovutesten en een thermometer voor. Maar het klinkt nu negatiever als dat het daadwerkelijk is hoor
ik denk dat je onbewust toch vaker "klust" dan anders omdat je er zo mee bezig bent en het beiden zo graag wilt!liever nu dan morgen zeg maar.... ik heb pas mijn eisprong gehad en had gister wat vage onderbuikpijn, ben benieuwd.......
Maar geloven jullie dat wanneer je zo gepland te werk gaat en dus een beetje stress ervan kan ervaren, je minder snel zwanger wordt? Wat denken jullie? Het lijken wel altijd die mensen te overkomen die het juist niet verwachten of plannen.
tja mss wel...maar ik vind het zelf wel een fijne gedachte te weten wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit en bij te houden wat mijn cyclussen zijn. Dat is natuurlijk voor iedereen anders, maarja...
ik heb denk ik morgen me ei (zie album) mannetje is ziek dus vanmorgen was de laatste vrij partij en als ik moet vrijen als we zin hebben dan komt er nooit een beeb dus doen we het extra en wel met liefde .
Wij gaan ook voor ons eerste kindje! In mei gestopt met de pil, en nu in ronde 4... We hebben echt niet alleen maar functionele sex, zeg maar, maar ook gewoon vor de leuk! Alleen combineren wij gewoon het nuttige met het aangename
wij zijn ook bezig met de eerste... 31 oktober voor het laatst ongesteld geworden (eerste dag) en dat was ook de laatste maand dat ik de pil heb geslikt... voorheen had ik een cyclus van 28 dagen dus dat heb ik nu ook even aangehouden al weet je het nooit na de pil natuurlijk.... we wilden niet afwachten tot ik weer ongesteld zou worden maar hebben nu vooral gewoon seks als we zin hebben (en dat is nog al eens gemiddeld om de dag) we hopen natuurlijk dat het snel raak is maar je weet het nooit na de pil...
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zozeer functionele sex is als je extra vrijt tijdens je vruchtbare periode, maar dat de sex een ander betekenis krijgt. Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn libido ook een stuk hoger als voorheen 8) , maar je bent op een andere manier intiem met elkaar als je in je achterhoofd bezig bent met een kindje... Het geeft voor mij een bepaald verbond om met elkaar te proberen zoiets moois te maken. Maar goed dat gaat dus samen met veel 'klussen'.... heel vervelend!
Zo, eventjes een weekendje niet gekeken en er zijn gelijk een aantal pagina's bij! Opvallend dat er zoveel dames ongeveer gelijk liggen, leuk hoor! Om even in te haken op de discussie: ik ben het helemaal eens met Elizabethje; het is belangrijkste boven alles is onze liefde en om daar onze grootste wens uit te krijgen moeten we af en toe wat gecalculeerder klussen. Dat wil niet zeggen dat we er niet van genieten en zeker niet dat het nu al 'moet'. Maar goed voor zo'n goed doel wil je toch wel vaker! Wie is de eerste die bijna bij het einde van de cyclus is? Ik niet: sinds een paar dagen is alles weer rustig en voel ik helemaal niks dus denk dat ik m'n ei niet gehad heb.. and now we wait!
Haha, hier hetzelfde! Ik zit niet zoveel achter de computer in het weekend, dus had vanochtend heel wat te lezen Gisteren was ik behoorlijk ziek (vooral erge hoofdpijn).. vandaag geen hoofdpijn meer maar wel wat duizelig en alweeer buikpijn. Ik heb echt sinds ik gestopt ben met de pil 3 a 4 dagen in de week buikpijn. In het begin dacht ik nog dat het m'n ei kon zijn ofzo.. maar nu het zo vaak ik denk ik toch meer aan ontpillen.. En sja.. over het gericht klussen. Toen ik nog gewoon de pil slikte hadden we echt heel weinig sex.. soms zelfs maar 1x per maand. Jah, dan is de kans op zwangerschap wel heel klein. Nu ik gestopt ben heb ik eigenlijk elke dag wel zin . We hebben nu wel 4 a 5 keer per week sex, maar dat is niet alleen om zwanger te raken, want dat doen we nu ook in de niet vruchtbare weken Ben ook wel benieuwd wie al eerste mag testen! Volgens de banner kan ik 3 december testen.. maar als ik niet ongesteld ben geworden denk ik dat ik nog een paar dagen extra wacht met testen (als me dat lukt )tot 7 december ofzo, omdat m'n cyclus ook best langer kan zijn.
Ja erg he? Voel me net zo'n konijn... ik merk nu pas wat de invloed van de pil is op mijn algehele gesteldheid! Ik heb zelf toch wel het idee dat alle emoties wat uitgevlakt worden dor dat kleine pilletje... Mijn cyclus staat nu op 28 ofzo, maar dit is de eerste na de pilstop dus ik ga er vanuit dat het nog wel even kan duren. Moet dus echt nog even van de testjes afblijven... Frustrerend!
@lkg: oh ja die hoofdpijn! Had ik gisteren ook: het leek alsof ik een megakater had! Oef ben blij dat ik daar vanaf ben. Had ook net zoals jij al een dikke week hele erge buikpijn maar is nu helemaal weg.. @elizabethje: haha konijntjes Inderdaad als je weet wat voor een rotzooi die pil is.. weet niet of ik er ooit nog aan wil beginnen. Hoop verder voor je dat je gewoon een nette cyclus van 28 dagen hebt! Was je voorheen regelmatig?