@ tamara: he wat balen nou! En dat het zo'n pijn doet ook zeg! Sterkte en veel succes in de komende ronde. @ LKG: als iets waar je je zo op verheugd uiteindelijk niet doorgaat is altijd sh*t. Dus ik vat het niet op als gezeur hoor! Enne wachtende dames: Geen bloed geeft moed!
Jeetje tamara wat erg! Juist door die posi test is het extra vervelend.. Hier voorlopig nog geen nieuws, wel alvast druk aan het klussen geweest..
-Tamara, wat balen zeg, erg vervelend. Sterkte meid! -lkg wat vervelend dat je vriend niet weet wat hij wilt. Het klopt van de huizen markt nu. En dat je ergens op achteruit gaat is nooit leuk. Ik hoop dat hij zich toch bekeerd. -hemeltje, succes met testen morgenochtend als je er niet doorkomen -ikheid en getest! -vrouwtje ik hoop dat je er niet doorkomen en dat het positief is. -margha al wat meer duidelijkheid rond je doorverwijzing naar de gyn, ik hoop het zo voor je meid. - ik heb eindelijk bruinverlies, dus ik hoop nou dat het snel gaat doorzetten. meestal 'gebeurd dat s'nachts bij mij. Ik moet echt bloedverlies hebben om de eerste dag van mijn ongi te bepalen. Omdat ik dag 11 moet terug komen. Ik ga misschien wel een paar dagen later, want anders ben ik er te vroeg dan is mijn ei nog niet zo ver gegroeid
vinkje ik hoop dat je ongi nu snel mag doorbreken zodat je gauw een afspraak kan maken bij de gyn. ja ik reken dag 1 ook altijd vanaf de dag dat het rood is. En ik hoop voor de meiden die kunnen testen dat jullie ongi niet zal komen en er een positieve test komt. ik ben eindelijk doorverwezen naar de gyn en kan maandag al terecht ze waren nu ineens heel vriendelijk. ik ga even alles op papier zetten denk ik zodat ik niks vergeet. hoe verloopt zo.n eerste keer bij de gyn? eerst alleen een gesprekje of gaan ze gelijk al kijken?
hey meid, wat goed zeg dat je nu wel ben doorverwezen. Je krijg eerst een gesprekje, om je vraag te verduidelijken. En welke vragen je allemaal hebt. Ik kreeg toen ook gelijk een inwenidge echo, dan kunnen ze goed kijken hoe ver je bent in je cycles. Ze zien dan ook hoe dik je baarmoederslijmvlies is en of er al een eitje aan het rijpen is. Ik denk dat het ook wel zo bij jou gaat. Ik moest toen ook nog later niet gelijk bloedprikken. En het zou ook kunnen dat de zwemmers van je vriend wordt nagekeken. Maar dat gebeurd allemaal later. spannend zeg, en al zo snel maandag. Nou ik erg benieuwd meid, en je ziet maar de aanhouder wint. super voor je eindelijk begrepen te worden. liefs
hoi vinkje oke gelijk een inwendige echo. zou wel mooi zijn als dat meteen gedaan word. ik gebruik ook ovulatietesten is het misschien handig om die ook mee te nemen? wat denk jij?
Wat fijn Margha dat je door bent gestuurd naar de gyn! Fijn dat de h.a. zich bekeert heeft en ineens wel aardig is. haha. @ Hier; pff, voel me behoorlijk klote. Paar vriendinnen van me zijn me achter mn rug om behoorlijk aan het naaien. Nu ben ik daar achter gekomen, maar dat weten ze nog niet. pff.. Hun moeten eens volwassen worden..echt. Ik woon als enige samen, en ben veeel verder als hun. Ben als enige bezig met kinderen, hun DENKEN amper aan samenwonen.. Nu ben ik dr voortaan veel minder vaak bij, het uitgaan enzo, de uitstapjes. Vooral omdat ik niet overal meer heen zoek en omdat we moeten sparen..dus ik heb gewoon niet overal geld voor. Daar hadden ze mij over gemaild, dat ze het jammer vonden dat ik er niet meer zo vaak was. Dus ik uitgelegd enzo..en ook mailtjes terug gehad van ja komt goed blabla. Nu ben ik dr dus achter gekomen dat ze óntzettend lullige mailtjes naar elkaar toe sturen over mij, dat hun lekker met zn vieren beste vriendinnen zijn en dat ik het maar moet uit zoeken en dat ze zich niet meer gaan druk maken over wat ik doe blabla. Pff.. nu zie ik ze vanavond (volley wedstrijd) en zeg ik dr niks van, maar ga ze morgen gewoon een kort mailtje sturen om zich lekker klote te laten voelen, zoals ik ook doe. Blehhh heb het ff helemaal gehad. Wat kunnen sommige mensen je toch ontzettend onderuit halen.. Alsof ze me het niet gunnen dat ik gelukkig ben.. Fijne vriendinnen.. (zucht... dat moest ik even kwijt..)
Lindavnr wat lullig zeg dat je vriendinnen zo doen. en dan ook nog achter je rug om. nou hoor ik net dat mijn collega,s over mij lopen te lullen. dat ik helemaal niks mankeer en dat hun ook wel eens niet lekker zijn enz. maar dan wel een kaartje sturen. wat kunnen sommige mensen toch gemeen zijn zeg.
oh dat is ook vervelend zeg.. Wat je idd zegt; sommige mensen kunnen zo gemeen doen en je zo rot laten voelen. En ondertussen net doen of alles okee is. Maar ondertussen.. Ik had ze ook nog gewoon duidelijk gevraagd in die mail om, als ze iets dom vonden aan mijn mail of aan de dingen die ik had gezegd, ze dit naar mij wouden mailen om gelul achter mijn rug te voorkomen omdat ik dat gewoon heel vervelend vindt. En dan mailen ze terug van komt goed enzo.. en ondertussen gaan ze tóch gewoon mailen over mij. Bah..
margha, de gyn gaat als goed je eisprong volgen. Je hoeft deze testen niet mee te nemen. Ze kan op de inwendige echo zien hoever je bent met je ei. Waarschijnlijk moet je paar dagen later weer komen tot ze denkt dat het eitje gaat springen. En dan flink klussen . De gyn heeft toen in de cycles in jan mijn ei gevolgd en als je eitje rond 20 mm is dan gaat het springen. En al dat kan ze zien. Dit is nog betrouwbaarder dan ovu testen. Ik hoop namelijk dat ze ook zo bij je te werk gaat. Mag ik vragen welk ziekenhuis je zit (nieuwsgierig). nou ik hoop dat je het een beetje snapt anders vragen he! Linda, wat een kut streek zeg. En dan denk je dat het echte vriendinnen zijn. Ik ben ook in de loop de jaren een aantal vriendinnen verloren die ook er wel van hielde om je onderuit te halen. Ik mis ze echt niet, met zulke meiden wil ik niet meeomgaan. Je echte vrienden doen dat namelijk niet. Ik heb gelukkig een aantal vriendinnen waar het echt mee klikt en waar ik alles mee deel. Maar zulke meiden ben je uieindelijk liever kwijt dan rijk, maar ik snap dat het nu erg vervelend voelt. sterkte meid
Ja het ergste is dat dit altijd mijn beste vriendinnen geweest zijn, we deelde alles met elkaar, alles. En nu ik voortaan wat verder weg woon (10 minuten rijden ipv in dezelfde straat zo ongeveer..) en minder vaak erbij ben met stappen, gaan ze zo doen..echt zo kinderachtig. En dat terwijl ik ze elke week nog minstens 2 keer zie! (met volleyen) Als ik ze nu nooit meer zag, maar dat is het ook nog niet eens! Nja, ik doe vanavond gewoon bot en zeg gewoon niks tegen ze, en dan mail ik ze morgen..
de gyn zag bij mij bij de eerste inwendige echo vocht zitten in mijn buikholte. Ze dacht eigenlijk dat het niks was, maar toen bij mij derde keer een week later omdat ze mijn ei aan het volgen was heel veel bloed uit mijn vagina kwam. (en ik had in die week al zulke bloedingen gehad). Ging ze kijken met een eendenbek(niet echt prettig) en toen zag ze dat het bloed niet uit mijn vagina kwam maar uit mijn buikholte. En toen heeft ze heel erg vervelend een inwendig onderzoek gedaan. Ze heeft mijn baarmoeder helemaal moeten draaien en toen zag ze de cyste zitten. Uiteindelijk ook nogmaals rectaal in mijn anus gevoeld. (de cyste) Ze wist meteen dat het endo was, ze voelde het aan de vorm. Misschien moet je maar hopen dat je op die dag bloedverlies hebt want dan kan de gyn zien of het wel uit je vagina komt of ook net als bij mij uit de buikholte. Want zo veel bloeden is niet menselijk toch. Ik wil je niet bang maken hoor meid. Maar misschien moet je wel vragen aan de gyn of ze wil kijken of het bloed niet uit je vagina komt.
geef je groot gelijk linda, laat maar weten dat je boos bent, misschien beseffen ze dan dat ze fout zitten. sterkte en succes meid. Weet je wat vaak ook is, ze kunnen ook jaloers zijn op je omdat jij samen woont. Ik weet niet of ze ook weten dat je bezig bent voor een kindje.
Nee, ze weten niet dat we bezig zijn.. Ik weet niet wat 't precies is, maar het is vaak dat ze gewoon iets en iemand nodig hebben om over te roddelen. Tzijn geweldige meiden, heel gezellig enzo, maar dr is altijd wel iemand waarover ze praten. Dat vond ik altijd al vervelend, en nu gaat het ook nog eens over mij ook. en hoe. Bleh, totaal geen zin om ze zo te zien..maar ga dr niet dadelijk over beginnen, dat is neit zo handig net voor een wedstrijd..
Dat is echt klote Linda, weet precies hoe het is.. Heb op het werk ook een paar van dat soort meiden rondlopen, gelukkig hoor ik niet bij dat "groepje". Ze zijn altijd samen en ik weet gewoon dat ze over iedereen lopen te roddelen, als er eens een van die meiden bij ons samenwerkt dan roddelen ze net zo makkelijk over elkaar.. Dat noemt zich dan vriendinnen Maargoed die leven om over alles te klagen, dus ik ga nie zoveel met ze om Helaas ben ik er dus ook achter gekomen dat een collega waar ik juist heel graag mee samenwerkte ook zo is. Ik vroeg een keer (maanden terug) of ze ergens wat beter op wou letten tijdens het werken, verder was ik me van geen kwaad bewust maar vanaf dat moment heb ik dus 2 weken ruzie met dr gehad. Ondertussen doet ze weer normaal tegen me, maar nou hoorde ik dus pas geleden dat ze over me liep te zeggen dat ik zo oneerlijk en gemeen was etc.. Heel verhaal, maargoed ik was ook echt teleurgesteld dat iemand zo kan zijn..
vinkje sommige onderzoeken die je gehad heb lijken me niet prettig maar het moet gewoon ik moet naar het Antonius in Sneek bij welke zat jij? misschien moet ik er nog wel even bij vermelden dat mijn moeder 17 jaar geleden dezelfde klachten had. bij haar hebben ze de baarmoeder er uitgehaald maar geen oorzaak gevonden.
Ja sommige onderzoeken zijn zker niet prettig, maar ja anders had ik ook alles ook niet geweten. Dus de pijn is het waard geweest. Aankomende maand wilt ze nog maals inwendig kijken naar de cyste. Ik hoop niet dat weer flauw val. Ik heb namelijk een hele lage pijngrens. Ik zit in zoetermeer lange land. Jij in friesland en ik in zuid holland. Klink ver he!. En het lijkt mij zker van belang dat je dat zegt van je moeder. Endo is nog heel moeilijk op te sporen en zeker 17 jaar geleden. Het kan heel goed zijn als je moeder endo had, dat jij het ook misschien hebt. Mijn gyn vroeg ook of mijn moeder het ook heeft. Maar nee, ik ben de eerste in de familie. Mijn gyn denkt ook dat het bij mij vrij snel na mijn eerste menstruatie is begonnen. Omdat ik heel veel oud litteken weefsel had bij mijn blaas. Ik ging vrij snel aan de pil, reden weet ik niet meer. Ik begreep wel van mijn moeder dat ik vroeger ook veel last had van mijn ongi. Ik kan mij niks meer herinneren, gek he!
Hoi Linda, Lekkere "vriendinnen". Ik ken er ook zo eentje, die liet gewoon ineens helemaal niks meer horen toen ik ging samenwonen met mijn vriend. Moet je nagaan als je al 28 jaar vriendinnen bent. Ik voelde me ook behoorlijk genaaid door haar. Je ziet het wel vaak hoor dat vriendinnen uit elkaar groeien als er eentje een andere levensfase in gaat. Dat is heel jammer, maar dat ze dan ook nog achter je rug om praten is echt schijnheilig. Als ik jou was zou ik daar ver boven gaan staan en ze lekker links laten liggen. Waarschijnlijk begrijpen ze toch niet waarom je boos op hen bent... Hier op het forum heb je gelukkig wel mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij dus dat is wel prettig. En vriendinnen komen en gaan, mijn beste vriend is gewoon mijn vriend! Nou meis, probeer je er niet teveel zorgen om te maken en als je wat kwijt wil, gewoon hier op het forum gooien. Daar zijn we tenslotte ook voor!