Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Wel hoe lang het gaat duren weet ik eigenlijk niet precies, bel denk ik een week later maar naar mijn huisarts, al zou deze bellen als er iets niet goed was zei hij.... dus eigenlijk maar hopen dat ik niets hoor! Ga er dus vanuit dat ik pas volgende week aan het eind weet of het zaad goed is.
    Het potje zal idd proppen worden want het is best groot en mijn bh is al zo gevuld momenteel, maar ik verzin er wel wat op....

2. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hai Meiden,

@ hemeltje:De meeste mensen die het weten hebben zoiets van kom op door gaan. Dat gedicht waar Djuke laatst mee kwam dat is zo herkenbaar. Iedereen zegt tegen me dat ik er teveel mee bezig ben enzo. En dat het dan juist niet lukt. Hoe kan iets wat je heel graag wilt niet lukken, dat begrijp ik echt niet. Alsof mijn ei denkt, mmmm ze denkt er teveel aan doe deze maand maar eens een omweg. En de zaadjes denken ook niet van mmmm ze denkt er wel heel veel aan dus we gaan gewoon weer terug. Ja sorry kan er erg gefrustreerd van worden als mensen zo dom lopen te doen. Ik ben daarom des te blijer dat ik hier lekker mij ei kwijt kan zonder dat iemand alleen maar commentaar geeft. sorry hoor haha, is dat een antwoordt op je vraag?hahaha

@zethu: wel balen, 9 kilo is niet niks, maar super goed dat je zo positief bent. Alleen dan lukt het! We duimen voor je dat het snel lukt!

@ Linda: Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Tuurlijk zul je voorlopig nog wel achterdochtig blijven maar ze weten nu in iedergeval wel dat ze niet met je moeten sollen. En ze zullen waarschijnlijk niet meer over je roddelen, om dat ze denken dat het 1 uit hun groepje is die het je gezegd heeft. Wel goed gespeeld ;)

@ Djuke: Balen zeg die hoofdpijn. Is het niet een opkomende migraine die niet door wil zetten? Dan helpen bij mij ook nooit pillen.

@ Saskia: Ik ken dat gevoel, dan zegt iedereen van je bent nog maar zo kort bezig en overal lees je ook dat het gemiddeld een jaar duurt. Maar dat gemiddelde red je vrienden groep bij lange na niet. iedereen is eerder zwanger. Maar kop op, bij ons gebeurt het ook wel. We moeten gewoon wachten op het perfecte eitje en het perfecte zaadje! Zo denk ik tenminste :)

@hier: Ik ga zo even werken. Van 16.00 uur tot 22.00 uur. Gelukkig niet zo'n hele lange dag. Ik ben standaard vrij op maandag maar heb het daardoor des te moeilijker om de week te beginnen :S lekker raar maar waar.

Liefs Tamaar

3. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @Tamara: snap helemaal dat het hartstikke frustrerend is als iemand zegt: "je moet er niet zo veel mee bezig zijn" . Pfff alsof iemand weet wat je voelt: als je ervanuit gaat dat er maar een paar dagen in een maand zijn waarop je zwanger kan worden moet je al gaan timen! Zeker nu je weet dat je zwanger kan worden en dat gevoel al hebt gehad wil je dat gewoon weer. En dat heeft denk ik wel een flinke impact: hoop dat je over die gevoelens wel kan praten als je dat nodig hebt! Wij zijn er in ieder geval voor je hoor! (en geen haar op m'n hoofd die eraan denk om voor te stellen: weet je wat: wees er niet zoveel mee bezig grrrrrr)

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Zethu: Oh das idd een leuke banner, kan me voorstellen dat dat ook al een beetje motiverend werkt, om dat weegschaaltje steeds weer wat verder naar de goede kant te krijgen! :)

@Tamara: haha ja twee hadden echt zoiets van hmm.. ik wil misschien wel niet weten wie het gezegd heeft..en de andere twee wouden het wel weten maar helaas, ik ben bij mijn standpunt gebleven dat ik het niet ging vertellen hihi. Kan ik nu ook niet meer maken hahh want ik vroeg nog heel droog: "ehh..maar jullie mailen dus ok over mij? Dan wil ik niet weten wat daar allemaal in stond." Achja! Ben dr nu klaar mee! Niet meer over nadenken nu en gewoon weer verder gaan. Het is goed zo :D

@ Charpi: Nou, laten we idd hopen dat de dokter niet belt. :) Maar dat zal echt wel goedkomen, het kán gewoon lang duren, heb het zo vaak gelezen op het forum van meiden die pas na 3 maanden ongi worden. Hoop dat het snel komt zodat ook jij aan de slag kunt!
    Wel fijn trouwens dat ze meteen het zaad van je mannetje nakijken! Weet je dat in ieder geval hoe het daar mee staat :)

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ charpi: Daar is een vakantie ook voor bedoelt he, lekker relaxen :D Fijn dat je vakantie dan ook relaxed was!

@ tamara: tja, ik kreeg vanmiddag ook al te horen dat ik er maar niet te veel mee bezig moest zijn. Heb gezegd dat dat niet zo makkelijk als je het medische circuit in moet.

@ linda: die banner werkt denk ik wel motiverend ja. Alleen ik ga niet dagelijks wegen, dus ik ga hem ook niet dagelijks zien veranderen. Maar dit is een begin.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm vanavond ovutest gedaan, en nu is ie lichter als vanmorgen..vreemd..
    vanmorgen was ie nog niet echt donker, niet zoals vorige maand.
    en anders is mn eitje ook wel vroeg, als ie nu al is geweest..
    nja, morgenochtend nog maar een keer op 't werk testen en dan zien we wel.. hoop dat ie dan toch wel weer wat donkerder is :S
    heb ook nog niet het slijm gehad wat ik normaal altijd heb voor mn eisprong.. Nja.. misshien is dr met testen iets mis gedaan straks..
    We zien wel..

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Wat vreemd Linda!

8. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Linda, en meid, was je ovutest vanmorgen weer donkerder?

@Zethu, meid kom op, die 8 kilo gaan je lukken! Ik doe gezellig met je mee.... mijn eerste doel is 13 kilo eraf, dan weeg ik 85.... op mijn zwaarst woog ik 115,7 dus er is al behoorlijk wat af, maar ik wil verder gaan. Heb me gisteravond ingeschreven bij de weightwatchers....
    Hopelijk ben je over 4 weken als je weer een afspraak hebt al een paar kilo's kwijt....

@Tamara, natuurlijk is het heel frustrerend dat mensen heel makkelijk zeggen dat je er niet zoveel aan moet denken.... alsof dat zomaar te doen is... al merk ik nu ik al zolang op mijn ongi moet wachten dat het wel wat makkelijker wordt....

@Djuke, is de hoofdpijn al wat minder nu?

@Saskia, de moed niet opgeven hoor meid. Al snap ik best dat het niet leuk is om iedereen om je heen heel snel zwanger te zien worden, maar het gemiddelde is toch echt een jaar dus alle kansen liggen nog open! (al is dat voor mij misschien makkelijk praten in ronde 1, ook al schiet die ronde voor geen meter op, grrrrr)

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm hij is volgens mij nu weer zo als de eerdere testen. licht positief. Volgens mij was ie gisteravond lichter. hahah ik hoop toch wel dat ik mn piek nog duidelijk test, anders weet ik niet meer wanneer mn eitje was hoor! Nouja...vanavond nog maar eens een keer testen, en aan de klus (woehoee mannetje weer bijna thuis :D ) en dan zien of het streepje nog donkerder kleurt. Zou mooi zijn, want dan zitten we precies goed met klussen.

10. Djuke

Djuke Bekend lid

Neeeeeeee, mijn hoofdpijn is nog steeds niet minder geworden. :cry: Het probleem zit in mijn schouders. Gister heb ik 's-middags vrij genomen en ben ik met een dikke Ibuprofen in bed gekropen om er krom van de koppijn weer uit te kruipen. Toch gaan paardrijden en dat ging nog redelijk. Thuis in bad gegaan en manlief heeft de knoop een eind weggemasseerd.
    Toch weer slecht geslapen en met knallende koppijn wakker geworden. Wordt dr moedeloos van.

Sorry, t was even een egobericht.

11. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    @Djuke: misschien een keertje naar de fysio? Weet er helaas alles van: hou in de gaten dat het waarschijnlijk niet over gaat zolang dat die knoop er zit he! Of je moet je heel goed gaan ontspannen! :)

@Linda: doe even je eitje aanspreken dat hij nu pas mag springen: en veel plezier met je mannetje vanavond ;)

12. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Zethu: Zet em op! Gaat je echt helemaal lukken...
    IK heb voorheen zovaak gedieet, zowel gezond als ongezond moet ik toegeven. .. dus als je vragen hebt.... ask them!

You go girl!

13. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Mooie banner Vrouwtje! Is het al een beetje doorgedrongen?

14. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ charpi: 115,7. Het je iets meer gewogen als ik nu weeg. Ik zit nu op 110.6. Maar ik ga er voor. En ik probeer idd wat gewicht kwijt te zijn voor de volgende afspraak. Op dit moment kan ik helaas nog niet meer gaan sporten, dat gaat pas vanaf april. Maar ik ga wel iedere dag een rondje (een uur) wandelen als het weer er naar is!

@ linda: mss was je urine gisteravond minder geconcentreerd?

@ djuke: het schiet zo idd ook niet op nee. Ik had al willen vragen of een massage niet helpt, maar helaas, de volgende dag is het weer terug.
    Mss een ander kussen? Dat heeft bij mij wel eens geholpen.

@ vrouwtje: dank je wel! en ja hoor ik ga er voor. Ook ik heb vroeger verschillende dieten gedaan (gezond en ongezond) Heeft bij mij een behoorlijk jojo-effect gehad. Maar ik hoop dat het er deze keer wel vanaf gaat blijven. Het is ook behoorlijk vervelend om zo'n grote kledingmaat te hebben hoor.
    Hoe gaat het met jou?

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Oja, wat ik helemaal vergeten was om te zeggen, ik heb een gesprek gehad met mijn teamleider.
    Toen ik klaar was met mijn 1,5 uur werk vroeg mijn teamleider of ik nog ff 5 minuutjes had.
    Hij vroeg hoe ik het vond gaan en zo. Toen we dat besproken hadden begon hij over mijn contractverlenging. Hij was er nog niet over uit. Hij wil nog gaan bespreken met de arbo en met HR wat voor mogelijkheden er zijn. En hij wilde nog ff afwachten hoe het verder met me gaat.
    Als ik nog niet aan het opbouwen was geweest had hij het al geweten, maar nu nog niet.
    Hij zag wel dat ik mijn best deed, en vond het ook een goed teken dat ik ook een half uurtje erbij had gedaan deze week.
    Nog geen zekerheid, maar ik blijf mijn best doen en hoop dat ik voorlopig toch ff kan blijven.

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Ook wij zijn aan het klussen voor ons eerste kindje. Heb 7,5 week geleden mijn spiraal er uit laten halen en werd pas vorige week ongesteld. Dus heb nog even in de zenuwen gezeten of alles wel goed was.

Ook begonnen met het slikken van zwanger worden van de etos. We zien nu wel hoe het gaat. Hoop dat deze pillen ervoor kunnen zorgen dat mijn cyclus iets regelmatiger is, want dat is hij nog nooit geweest.

Ben ook te zwaar, maar dat moet volgens mij niet een probleem zijn. Er zijn een heleboel zware mensen die gewoon kinderen kunnen krijgen.

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ nienke: ik slik ze ook en ben nog altijd onregelmatig ongesteld. Dus het wil nog niets zeggen over die pillen.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Helemaal leuk vrouwtje, die banner! :D Hoop dat het hier snel krioelt van die banners hihi.
    @ Zethu: Ik weet niet meer precies hoe het nu zit.. maar we klussen gewoon en ik test gewoon door en zie wel of ie donkerder wordt of juist niet. Ik verwacht van wel eigenlijk, mgoed, we wachten het af :)
    Wat fijn dat je baas nog eens goed wil bekijken of hij je contract wil verlengen. Want dat hij het wel al geweten had als je nog niet gewerkt had, klinkt ntuurlijk negatief, en dat je hem nu aan het denken hebt kunnen zetten, is zeker positief :)

@ Djuke: he bah wat vervelend dat het niet over gaat :( Is die ibubrofen zo schadelijk om nu in te nemen? Want waarom mag je die niet eigenlijk? Ben niet zo thuis in alle medicatie, en ik weet toevallig dat we die dingen thuis hebben liggen maar gebruik ze eigenlijk nooit.. en ben wel benieuwd waarom die niet geworden morgen worden nu?

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He Nienke,
    Welkom! :)
    fijn dat je ongi is gekomen na 7.5 week moeten wachten..
    Ik weet ook niet of die pillen echt zullen helpen voor een regelmatige cyclus...volgens mij zijn die om voedingsstoffen enzo op te bouwen, niet om een cyclus regelmatig te krijgen.
    Anyway: succes met zwanger worden!

20. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi hoi,

Er zit iets van monnikkenpeper in, dit zou er voor moeten zorgen dat je cyclus regelmatiger is.

Maar anyway het is het proberen waard, als het werkt zal ik het jullie allemaal laten weten.

Deel Deze Pagina