stoppen met de pil november 2013

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by noamy, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    #1 noamy, Nov 27, 2013
    Last edited: Nov 27, 2013
    hoi dames!!

ik ben gestopt met de pil
    wij willen graag een broertje of zusje voor ons zoontje van net 2 jaar
    lijkt me leuk om met meerdere dames te kletsen die ook deze maand met de pil gestopt zijn en voor een eerste,tweede, derde...... :) kindje gaan te kletsen!
    elkaar overal doorheen te slepen en er voor elkaar te zijn in dit kletsgroepje!
    zo'n groepje had en hebben wij nog steeds op zw pag. toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje! en ik vind het echt geweldig!

mijn verhaal bij de tweede is dat wij eigenlijk nog even wilde wachten.....echter ik heb de ziekte van Crohn en reuma en mijn reuma gaat niet heel erg goed.....ik moet eigenlijk aan hele zware medicijnen en daar mag je niet zwanger mee worden....vandaar per direct gestopt met de pil en vandaag mijn ongie!
    ik ben zooooo benieuwd wanneer het raak zal zijn!
    bij mijn zoontje was het in ronde 5 raak!
    ik vind het heerlijk maar ook erg apart om weer in de flow te zitten met zwanger worden, cyclus bij houden een ongi afwachten !!!!
    we hebben er iig zin in!!!! :)

iedereen alvast heeeel veel succes en welkom!

2. Madelief86

Nov 11, 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Wat leuk. Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Ik ben op 8 november gestopt met de pil en 11 november ongesteld geworden.
    Wij willen graag voor een kindje gaan. Uit mijn eerdere relatie heb ik 2 kindjes. Nu 4 en 6. Hoewel ik wel dacht klaar te zijn, is het toch gaan kriebelen. De kinderwens van mijn vriend is groot en we willen niet te lang wachtten ivm het leeftijd verschil met de andere kinderen. Maar op zich hebben we niet heel veel haast. Al ben ik er toch meer mee bezig dan ik in de eerste instantie had verwacht. Bij de action zag ik vorige week ovulatietesten liggen en hoop zo een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus. Dit ziet er tot nu toe normaal uit. Ik kan me van (lang..) lang geleden herinneren dat mijn cyclus rond de 30 dagen lag en dat als uitgangspunt nemende had ik gister mijn eisprong. De ovulatie testen liepen ook mooi op. Straks even testen of ze ook weer afnemen. Ik ben benieuwd! En dan afwachten...! Heel veel succes alvast. Hopelijk is het snel raak.

Ik ben niet heel erg bekend met reuma, maar ben je nu met die medicijnen gestopt? Of zou je eigenlijk moeten beginnen en wacht je nu tot na een zwangerschap? Dan moet het wel zwaar zijn nu vrees ik? Met nog een peutertje? Hoe heb je je eerste zwangerschap ervaren? Ooit een gelezen dat er bij een groot deel van de vrouwen vermindering van de klachten optreden bij zwangerschap. Maar misschien vergis ik me hoor.

3. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    hoi madelief!!!

wat leuk dat jullie nu samen nog voor een kindje gaan!!!
    super leuk!
    en idd leuk als er dan niet al te veel leeftijd tussen gaat zitten he!
    ik had zelf ook in gedachten om als mijn zoontje 3 of 4 is pas voor een tweede te gaan maar werd n beetje voor de keus gesteld zeg maar.....
    voor de crohn slik ik al medicijnen en die kan ik gewoon blijven slikken
    alleen mijn reuma speelt nu meer op en daar zou ik andere hele zware medicijnen voor gaan moeten nemen.....
    daar mag je niet zwanger mee worden dus nu NIET! die medicijnen en eerst kijken of het nog zo mag zijn dat we een tweede kindje mogen krijgen!
    en ook wij hebben geen haast!! ;)
    we zien het wel!
    het klopt idd wat je zegt over de reuma en crohn
    in de zwangerschap zijn deze ziektes vaak 'rustig'
    de kans is er idd dat de klachten erna ook minder worden maar de kans is ook dat het erger word....
    iets wat niemand me van tevoren kan vertellen dus ik neem de gok en ga maar van het beste uit!
    de reuma is overigens geconstateerd NA mijn zwangerschap van mijn zoontje!
    dacht dat het van de 2x mis geprikte ruggenprik was!!! maar na maanden afwachten en onderzoeken kwam reuma eruit
    oude benaming is Bechterew ...het zit dus in mn onderrug
    ben best bang dat me dat in de volgende zwangerschap gaat opbreken maar wie weet ook niet!

wat grappig dat er zelfs bij de action van die testen liggen joh! hahaaha
    maar voor jou een fijn gevoel dat je ziet dat je je eisprong in beeld hebt!
    ik heb het bij het zwanger worden van mijn zoontje ook eens geprobeerd maar heb er geen fijne ervaring mee....
    werd er n beetje geobsedeerd en onzeker van en was op n gegeven moment er zooo mee bezig!!
    wie weet als t nu te lang duurt ( dat duurt t overigens altijd he hahaha) dat ik ze ook ga gebruiken hoor! hahahaa

hopelijk is het gewoon snel raak voor ons allemaal!!!

heb je 2 zoontjes? 2 dochtertjes? of beide?
    en wist je bij je kindjes wat het werd? en zou je het nu weer willen weten?

mijn zwangerschaps ervaring.............
    zwaar.....
    de eerste 3 maanden erg misselijk en moe geweest
    toen n paar maanden goed gegaan en op t laats werd het ect heeeeeel zwaar vond ik
    had n enorme buik! ben van mezelf ook al niet echt slank zeg maar!
    was ook heeeel bang voor de bevalling
    maar op t moment (lekker cliché) maakt t je niks meer uit allemaal en wil je maar 1 ding en dat is je kind baren!!!!! en ontmoeten!!!
    ik had n hel bevalling!
    bijna 2 weken overtijd!! ahuh ook dat nog!
    en werd ingeleid
    na 22 uur bevallen en 2 uur persen werd t toch n spoed ks!!!
    mijn zoontje lag met de zijkant van zijn hoofd naar de uitgang en wilde de 'laatste' draai niet maken.....
    aangezien ik koorts kreeg van de ruggeprik moest mijn zoontje n week aan n antibiotica infuus en op de kinderafdeling verblijven
    dus niet bij mij
    dat was echt een domper vooral omdat ik door de ks pas na 2 dagen mn bed uit kon de rolstoel in ...
    mijn bed paste namelijk niet in zijn kamertje dus zag ik m de eerste 2 dagen maar 2 x n half uurtje per dag!!!!
    vreselijk!!!!!
    dit zou ik de volgende keer dus echt niet zo willen!
    maar denk dat de volgende wel weer een ks word
    denk ook dat mn voorkeur daar naar uit gaat
    wil niet weer hezelfde mee maken!
    maar stiekem zou ik ook wel eens een 'gewone' bevalling willen afmaken

en hoe waren jou zwangerschappen en bevallingen???

sorry voor mn lange verhaal whahahaha

eennuhh WELKOM!!!!!
    ik vind dit een heerlijke site om met 'lotgenoten' heerlijk te kunnen kletsen en van alles te kunnen delen!!!!

4. dido

dido Actief lid

Apr 3, 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden!

Ik klets graag met jullie mee! Ik heb afgelopen maandag mijn laatste pil ingenomen en zal vrijdag ongv ongesteld worden. Wij hebben een zoontje van 11 maanden en we hopen dat we er nog zon prachtig mensje bij mogen krijgen!!

Wat heftig dat je reuma hebt gekregen.. Lijkt me een spannende periode!

Mijn zwangerschap was ook best heftig.. Eerste 3 maanden veel ziek geweest en vanaf 6 maanden vaak in het zh gelegen met voor weeën. Uiteindelijk is ons zoontje geboren met 35 weken en hij deed t super! Heeft wel sondevoeding gekregen en even in de couveuse gelegen omdat hij te geel zag, maar na een week mochten we naar huis, op oudjaarsdag! :D ons mannetje is op kerstavond geboren dus een kerstkindje haha. Bevalling vond ik heftig maar kijk er heel mooi op terug zou t heel graag nog een keer mee willen maken!

5. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    hoi dido!!!
    welkom en gezellig dat je mee kletst!!!
    ook weer een super spannende periode voor jou dus!
    wat leuk dat je op kerstavond bevallen bent zeg!!
    lijkt me toch weer extra speciaal zo in het ziekenhuis met deze dagen!

je hebt dus niet echt een relaxte zwangerschap gehad.....dat is niet leuk!
    is er met een tweede weer kans op , op een vroeg geboorte?
    en zijn jullie met de eerste lang bezig geweest?

het lijkt mij idd ook zo geweldig om alles nog een keertje mee t mogen maken!!!

ik vind als je je er eenmaal bij neer hebt gelegd en hebt besloten met die pil te stoppen het ook maar snel raak mag zijn he!
    hopelijk hoeven we allemaal niet zo lang te wachten!

6. Madelief86

Nov 11, 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschappen (en bevallingen) kunnen gelukkig erg verschillen.

Mijn oudste (6) is een meisje, de jongste (4) een jongen. Van beide wilde ik heel graag het geslacht weten. Bij de eerste netjes tot de 20 weken echo gewacht en bij de tweede zelfs een eerdere geslachtsecho gedaan omdat we niet konden wachten. Nu moet ik zeggen dat het me bij een eventuele zwangerschap misschien wel leuk lijkt het als verassing te houden. Al heb ik wel een zwak voor uitgesproken jongens/meiden spullen en dacht ik ook dat ik er nu niet zoveel mee bezig zou zijn maar blijkbaar heb ik weinig zelfkennis haha. Dus hoe lang ik dat vol hou. Hangt ook een beetje van mijn vriend af denk ik.

Ik heb de zwangerschappen ook niet als heel prettig ervaren. Bij de eerste studeerde ik nog en ben ik vrij snel gestopt omdat ik 24/7 misselijk en belabberd was. Dit is ook nooit over gegaan.
    Die bevalling duurde lang (bijna 3 dagen) ik was totaal uitgeput en daar zag ik ook erg tegen op bij de 2e.

Die zwangerschap was helaas hetzelfde. Ik herkende het al voordat ik getest had. Echter werkte ik toen niet, kreeg ik medicijnen tegen de misselijkheid en heb ik toch wel momenten genoten hoor. Lekker thuis met mn andere kleintje. Alles op rustig tempo. Heerlijk!
    De bevalling ging als een speer. Ik had me op een hel ingesteld en vervolgens zat ik met persweeen in de auto. Haha. Die bevalling waren er een stuk meer complicaties. Gepoept in het vrucht water, klem gezeten en de navelstreng zat 2 keer om zijn nekje. De noodknop voor de keizersnede was al ingedrukt maar gelukkig schoot hij na een bepaalde beweging toch los. Het was ook een aardige beer (4510 gr) dus niet zo gek allemaal. Toch heb ik die bevalling als minder heftig ervaren. Al stond ik wel nog 2 dagen stijf van de adrenaline en was het veel onwerkelijker dat hij er opeens was.

Ik heb er maar de hoop in dat het deze keer anders is. Ook omdat ik nu een baan heb die ik echt niet kwijt wil (dat ze het niet leuk gaan vinden weet ik eigenlijk wel) en het ook nog een aardige tijd verborgen zal moeten houden. Jeetje nu ik hier weer allemaal aan denk krijg ik het toch een beetje benauwd.

Ik kan me goed voorstellen dat deze keer wel spannend zal zijn voor je. Voor mij is wel zeker dat ik bij een eventuele zwangerschap in het ziekenhuis zou moeten bevallen (maar ik wilde dat toch al) een keizersnede lijkt me toch nog wel een stapje heftiger hoor. Zeker als je daar niet op voorbereid bent. Helaas valt ook dat niet te plannen. Tegen die tijd zal de verloskundige je hopelijk daar wel goed in kunnen adviseren!

7. dido

dido Actief lid

Apr 3, 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie verhalen zo te lezen! :)

Ik heb wel een wat hogere kans op weer een vroeggeboorte maar ze zeggen dat het ook goed kan dat ik de 40 weken zal halen bij een 2e. Mijn vliezen waren ineens gebroken waarschijnlijk door de vele harde buiken en voor weeën.

Ik was in ronde 2 al zwanger dus echt super snel ondanks dat ik zeker 10 jaar een zware pil geslikt had. Toen ons zoontje 6 maanden was ben ik weer aan de pil gegaan dus heb m nu maar 5 maanden geslikt.

Ohw wat lijkt het me heerlijk om weer die spannende tijd te gemoed te gaan! Hopelijk mogen we weer snel zwanger zijn!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    jeetje madelief !! heavy!!!!

ik ervaar jouw benauwdheid ook wel een beetje hetzelfde ook qwa werk
    niemand wilt in deze tijden zn baan kwijt raken en ik dus de mijne ook niet ook al heb ik het er niet zo naar mn zin...
    leuk vinden als ik zwanger zou zijn zullen ze t ook niet en was met mijn zoontje ook langer thuis na de bevalling(ziektewet na verlof) ivm langer herstel van de ks en de reuma waarvan ik toen niet wist wat ik had en afgescheept werd met rust nemen en paracetamols slikken...
    ze zullen vast bang zijn dat ik dit keer ook 2 maanden langer weg zal blijven denk ik hahahaa
    al ik mezelf echt voor heb genomen dat als ik me niet in staat voel dus idd mn rust pak en eerst zorg voor een goed herstel

ik ben al een paar keer aan mn darmen geopereerd en die kas dan 2 jaar geleden en als ik nu nog n ks zal krijgen zal t best weer een impact op mijn lichaam hebben vrees ik!

ook vind ik t idee best eng om nog een kindje te krijgen!
    zal mn zoontje t wel leuk vinden vooral de aandachts verdeling???!!!
    kunnen we t financieel allemaal wel trekken! met nog een erbij
    mn gezondheid speelt n grote rol
    pfffff ahahahah
    maja
    zie mn zoontje nu echt niet alleen blijven vooral als hij ouder is gezien niet.....

kan me voorstellen dat jij best tegen een volgende bevalling op ziet.....
    net wat je zegt elke zwangerschap en bevalling is anders maar toch!
    en hopelijk word je deze keer niet zo beroerd als je eerste 2 kindjes!!!!

ik wist met mijn zoontje met een pretecho met 16 weken idd wat t werd en dat wil ik met de volgende ook!!!!!
    super leuk!

9. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    oh wat heerlijk snel!!!!
    hopelijk is het nu ook weer snel raak voor je meis!
    ik hoop bij mij aan de ene kant dat het nog n maand of 5 duurt
    met mijn zoontje had ik namelijk op 31-01-2011 een posi test in handen en zou t wel leuk vinden als ze niet zo vlak op elkaar jarig zijn!!!!! haahahaaha

10. izzy1993

izzy1993 Actief lid

May 19, 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag mee kletsen!
    Ik ben 20 en na een vmk in augustus toch in september gestopt met de pil.
    Het is een heel verhaal eigenlijk...
    Mijn vriend is nu 21 en hij wilt wel graag kinderen maar liever na zijn school af is (max nog een jaar)
    Toen na veel overwegen had hij beseft dat na mijn vmk dat hij toch eigenlijk wel een beetje gewend was aan het idee van een kindje en wilde daarom dat ik stopte met de pil. Na een maand proberen liep het uit op een cyclus van 39 dagen en na negatief getest te hebben uiteindelijk toch ongesteld geworden.
    Ik heb alleen mijn moeder en zus vertelt over mijn kinderwens (al vanaf mijn 16e) en mijn miskraam. Maar nog niet over dat we proberen.
    Dat zorgde ervoor dat mijn moeder al snel zijne belde en wij binnen de kortste keren een ongemakkelijk gesprek met zijn moeder hadden...
    Hij is nogal een moeders kindje....nja meer een "familie" kindje want de mening van eigenlijk heeft iedereen in zijn familie weegt zwaar bij hem.
    Door zijn familie laat hij zich snel ompraten terwijl hij iets totaal anders wilt!
    En ja hoor... een week na dat gesprek wilde hij weer dat ik met de pil begon! Ik was gebroken!
    Wat de situatie nog onduidelijker maakte was dat we wel gewoon onveilig sex hadden!
    En nu zit ik op dag 41 van mijn cyclus en ben super misselijk en licht in m'n hoofd en heb zo af en toen een druppeltje bloedverlies maar niet zoals met mijn menstruatie. Nu heb ik mijn eisprong gevoeld en zit ergens stiekem te hopen dat dit een late innesteling is. Ik heb gisteren getest maar die was negatief. Als dit innesteling is zou het kunnen dat ik nog niet genoeg hormonen heb aangemaakt. Ik wacht af of het bloeden uiteindelijk stopt of doorzet want het is nu al 2 dagen zo maar wordt absoluut niet meer eigenlijk.
    Nou das mijn verhaal:)

Ohja en waarschijnlijk mocht ik wel ongesteld worden ga ik een koper spiraaltje nemen en dan is het plan om dan na 4 maanden het te laten verwijderen en opnieuw te proberen. Pff wat een gedoe! Kan het niet ooit makkelijk? :p

Groetjes, isabella :)

11. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    welkom Izzy!!!

jeetje wat een verhaal zeg!
    weet niet zo goed wat erop te zeggen maar vind het heel erg sneu voor je
    jammer dat de fam van je vriend zo n grote invloed heeft.....
    ik hoop dat jij en je vriend er samen uit kunnen komen en hij ook naar jouw gevoel wilt kijken en luisteren!
    daarom is het hier zo heerlijk om te kletsen en alles van je af te kunnen gooien!!!!
    wij zijn er hier voor elkaar

hopelijk heb je ook snel duidelijkheid in je cyclus meis!!!!

ik ben net maar naar de kruidvat gereden met zoonlief en foliumzuur gehaald en zwangerschapstesten!
    zo raar om dit weer allemaal zo te doen!!!
    en weer zo spannend en leuk!!!!

12. izzy1993

izzy1993 Actief lid

May 19, 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja foliumzuur neem ik ook nogsteeds en probeer zo gezond mogelijk te eten:)
    ik heb nog 2 testen liggen maar die bewaar ik voor later,waarschijnlijk test ik weer in het weekend als het bloeden gestopt is en als die dan nog negatief is ga ik misschien langs de huis arts want ik ga 19 december naar thailand met mijn schoonfamilie en moet nog inentingen krijgen en ben het nu een beetje aan het uitstellen omdat ik eerst wil weten of ik zwanger ben voor ik me laat inenten.
    maar die misselijkheid...poeh ik word er niet goed van! vanochtend al 2x naar de wasbak gerend gelukkig niet over hoeven te geven maar zo voelde het wel!zo nu en dan zakt het af en dan denk je hehe nu gaat het weer en opeens weer bijna het gevoel dat je naar de wc moet rennen!:(
    nou we zullen zien:)

13. izzy1993

izzy1993 Actief lid

May 19, 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noamy
    wanneer ga je testen?:)

14. mominspy

mominspy Lid

Oct 11, 2011
    18
    0
    0
    hallo dames!
    ook in ben in november gestopt met de pil.. wij gaan voor ons eerste kindje! heel spannend allemaal..
    heb een aantal jaar geleden met mn ex ook aan kinderen gedacht en ben toen 10 maanden gestopt geweest met de pil, zonder resultaat dus (achteraf beter aangezien het nu me ex is ;))
    alleen ben ik nu best bang dat er iets niet goed zit in mn lichaam.. weet dat het normaal kan zijn als t wat langer duurt maar toch zit t in mn hoofd en heb ik die angst.

maar goed we gaan er helemaal voor en ik hoop dat ik binnekort op een natuurlijke manier zwanger mag worden!

veel liefs

15. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo, Ik wil ook graag mee praten. Wij gaan voor ons eerste kindje. Afgelopen vrijdag mijn laatste pil ingenomen en nu me derde dag ongesteld. Als ik gelijk een beetje een normale cyclus heb dan heb ik in het weekend van 7 dec mijn eisprong. Hopelijk mag het gelijk raak zijn maar dat is afwachten.

16. izzy1993

izzy1993 Actief lid

May 19, 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeh spannend! ben benieuwd:)

17. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    Welkom mominspe
    Kan me je angst voorstellen maar miss was het idd
    Niet meant to be met hem
    Hopelijk voor jou ook snel een posi test!!!

@izzy ik test pas als ik over tijd zal zijn of me anders voel hahahahah
    Ik ga er soieso niet van uit in ronde 1 zwanger te zijn ;)

18. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    Welkom gewoon 1 meisje
    Idd spannend en altijd weer even afwachting hoe de normale cyclus zal zijn
    Na pil gebruik
    Dat vind ik nu ook weer spannend dit is mijn eerste dag ongi
    Vanaf vandaag mn banner ingesteld! !!!
    Spannenddddd

19. Intoxicated

Intoxicated Niet meer actief

Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik ben eigenlijk al wel in oktober gestopt met de pil, heb nu 1 cyclus gehad van 36 dagen en zit nu in de tweede cyclus.
    Wij willen voor een eerste gaan, volgend jaar. Vind het wel erg spannend allemaal! Heb deze cyclus ook mijn eisprong gevoeld denk ik, 4 dagen had ik wat zeurende pijn en steken ter hoogte van eileiders en sinds gisteren (dag 16) vruchtbaar slijm.

20. Intoxicated

Intoxicated Niet meer actief

Heb even jouw verhaal gelezen Izzy, jeetje zeg wat naar dat je schoonmoeder zo'n invloed heeft!
    Ben benieuwd of je een positieve test gaat hebben.
    Vind je een spiraal voor zo kort niet zonde?

Share This Page