Hey, In een vorig topic haalde ik al aan dat ons zoontje refluxklachten heeft. De KA schreef hem omeprazole voor zonder dat hij een ph metrie had gehad omdat ze het zeker was door zijn gedrag en onze uitleg. Een ph metrie kon pas 10 dagen later en ze wou hem niet zolang laten afzien. De omeprazole leek te werken maar nu (bijna na 2 weken) zijn we terug naar af. We zijn begonnen op nan pro, dan nan ar maar hiervan had hij teveel last met zijn darmen/stoelgang, dan de combo verzadiging met compleet, dan alleen compleet (omdat zijn darmpjes stilgelegd waren door AR en verzadiging) Nu heeft hij ook nog protectis druppels en werken zijn darmpjes weer heel goed. Dus leek de compleet overbodig.. Terug beginnen mengen met de nan pro en ingedikt met gelilact maar dan begon het weer gisteravond.. Eigenlijk heeft hij een hele dag gehuild en is hij pas tijdens zijn laatste voeding +- middernacht in slaap gevallen voor een uur of 6. En nu begint het opnieuw.. Gisteravond stond ik op het punt om met hem naar spoed te rijden zo ernstig was het, zo veel gekrijs en zo weinig slaap zo nu ben ik mijn verhaal toch even kwijt. Volgende week hopelijk snel een afspraak bij de KA dan moet hij ook zijn eerste week naar de creche arm mannetje
Indikken wordt met medicatie afgeraden, dit omdat de combinatie elkaar tegen kan werken. Daarnaast is indikken bij medicatie, mits deze goed werkt, juist onnodig. Juist omdat medicatie ervoor zorgt dat het omhoogkomen van de voeding (maagzuur) geen pijn meer doet. Ik denk dat of de medicatie niet de juiste dosis heeft of dat dit niet de medicatie is voor je kindje. Er zijn nog meer opties. Anders zou het ook kunnen zijn dat de medicatie wel zijn werk doet maar dat er iets anders speelt. Bijv de onrust door te veel wijzigingen, ik lees veel wijzigingen, maar kan er niet zo goed uithalen in welk tijdsbestek. Elke wijziging heeft namelijk 2 weken nodig om het lichaam te laten wennen. Of bijvoorbeeld iets anders medisch zoals kea.
Inderdaad. In welk tijdsbestek ben je telkens van voeding gewisseld? Heb je elke voeding minimaal 2 weken geprobeerd of veel korter?
Hij gebruikte nu al een week over 4 de compleet ( al zeker 2 weken zonder gemengd te zijn met de verzadiging).. de AR melk was de 2e melk die we gebruikten (toen hij +- 2 weken oud was) maar hij kreeg daar zoveel pijn van (krampen en onmogelijke stoelgang) dat we hem na enkele dagen hebben laten stoppen. dan kwam de reflux terug dus zijn we naar gaviscon gegaan maar dit had het zelfde effect op de darmen dus ook onmiddelijk gestopt. Ondertussen neemt hij al bijna 2 weken zijn omeprazole. en al anderhalve week zijn protectis druppels.. Hij is morgen 8 weken.. dus de meeste zaken heeft hij wel 2 weken geprobeerd behalve gaviscon en de nan ar wegend te veel afzien.
Persoonlijk vind ik het wel wat veel wijzigingen steeds voor zo'n klein mannetje. Dit kan ook echt averechts werken. Tot je bezoek an de kinderarts zou ik even niks meer wijzigen. Wat zou kunnen helpen is een dagboeken bijhouden met wat, wanneer en welke reactie. Dit kan meer inzicht geven. Gelukkig heeft hij niet iets acuuts, dus het kan wel even wachten tot je volgende afspraak. Tot die tijd zo goed en zo kwaad als t gaat maar troosten.
Ik zou ook even stoppen met dingen veranderen. Heeft hij een pijn huiltje of is het meer vanwege ongemak/krampen? Dat is wel heel belangrijk om even in de gaten te houden ivm de medicijnen, er zijn nog meer soorten.
Hier hadden beide kids last van enorme krampen van het indikken. Maaktte niet uit wat we gebruikte (alles geprobeerd) Toen beide kids op de juiste dosering omeprazol zaten. Ben ik het indikken ook gelijk gestopt. Ik weet niet hoe erg de reflux is en welke dosering je kindje krijgt, maar beide kids hadden 4 ml suspensie per dag nodig (8mg omeprazol). Ze krijgen/kregen 2ml in de ochtend en 2ml in de avond. Schudt je het flesje omeprazol ook voor gebruik?