Hoi! Mijn dochter loopt sinds de dag van haar verjaardag. Het viel ons in het begin op dat haar rechter voetje met lopen ver naar binnen gaat. Nou dachten we dat dit in het begin wel even zo kon zijn maar hoelang mag dit eigenlijk? Ze heeft het nog net zo erg s toen ze net kon lopen. Ze zet haar voet gewoon scheef naar binnen toe, of zou nog schoenen aan heeft of op blote voeten. Als ze gewoon staat staan ze rechts.. Moet ik hiermee naar het cb?
Volgens mij tot ongeveer 7 jaar! Kinderen gaan van O-benen naar X-benen en bij 7 jaar staan ze ongeveer recht. Bij jonge kinderen hebben de heupjes een andere hoek dan volwassenen waardoor ze vaak voeten naar binnen zetten. Heeft dus gewoon tijd nodig. Je zou het wel volgende keer bij het CB kunnen aankaarten als je je zorgen maakt, maar je hoeft er niet speciaal voor naartoe. Corrigeert zich meestal vanzelf, en kan nog wel jaren duren dus. Ene kindje heeft er meer 'last' van dan de andere.
Beenstand is pas met 7 jaar definitief. Onze dochter loop extreem scheef met haar voeten de eerste maanden. Ben er zelfs mee naar de huisarts geweest. Binnen een half jaar was het echt enorm opgeknapt.
Mijn dochter liep ook extreem met beide voetjes naar binnen. De dokter zei dat we terug moesten komen als het na haar 2e verjaardag nog zo was. Dit was toen al over. Ze is nu bijna 2,5 en loopt en rent keurig.
Ik ben laatst met mijn zoontje van 5 hiervoor naar de huisarts geweest. Hij heeft geen X of O benen, echt alleen zn voet staat wat gedraaid tijdens het lopen. (alleen links). Ze heeft gecontroleerd of zn voet flexibel is enzo, maar aangezien daar niets mee mis is, hoeft er niets mee te gebeuren.