Wij hebben er 20 maanden tussen zitten (na een keizersnee) en ik vind dat ideaal. Nu zijn ze 3 en 4 en hebben ze zoveel gemeen qua ontwikkeling en ik loop niet met een baby en een schoolkind te zeulen. Ideaal! Wij hebben toen ook niet gekozen voor job-zekerheid, ik werkte als oproep kracht en had altijd genoeg werk en kon indelen wanneer ik wou werken. Nu werk ik niet meer en komen we prima rond, t is geen vetpot maar we komen niets tekort. Wij zouden onze wens voor een 2e nooit om reden van werk tegen laten houden. Die 3e wel, die wens heb ik al meer als een jaar maar die 3e is bonus, nu is het al goed, die derde zou extra goed zijn.
Onze dochter wordt 3 en nog steeds niet het idee dat er percee snel een 2e moet komen. (Gaat ook niet 1.2.3. Maar ok) De ambitie om ze dicht op elkaar te hebben heb ik nooit gehad mij lijkt het niks, lijkt me makkelijker als er 1 beetje up en running is en dan de ander komt. Hoe dat voor jullie zit kan ik niet beoordelen. Als jullie het zouden redden op 1 salaris dan doen als het goed voelt als jullie het niet redden op 1 salaris dan niet doen en wachten...
Ik heb het hier ook wel eens met een vriendin over gehad. Wij kwam tot de conclusie dat qua werk (zeker als je nog geen vast contract hebt) er geen ideaal tijdstip is om zwanger te worden. Gewoon lekker doen als je het financieel trekt in het worst case scenario. Maar je hebt de keuze al gemaakt, tof hoor. Succes!
Ik ben ik januari dit jaar mijn inkomen verloren en in maart bevallen van onze 2de! Wij zijn echt enorm in de problemen gekomen helaas door te moeten leven van 1 niet al te groot inkomen met 4 personen. Als je het kunt opbrengen moet je er zeker voor gaan maar bij enige twijfel zou ik het niet doen. Ben trouwens zelf ook pm en kom ook dus uit de kinderopvang maar 2 kids van jezelf is echt een stuk zwaarder als 6 op de groep en dan zit er hier 6.5 jaar leeftijdverschil tussen! Suc6 met je beslissing
Zolang het kan, waarom niet? Er is altijd wel een reden. Hier zit er 20 maanden tussen. Erg leuk vind ik het.
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ik ben ook pas begonnen bij een nieuwe baan en wij zouden ook graag voor een 2e gaan. Maar ik vind het best wel een risico.. Heb je geen recht op WW uitkering als ze je contract niet verlengen dan?
Toen wij stopten met de pil wist ik dat een half jaar later mijn contract niet zou worden verlengd. Manlief heeft wel vast contract en toen hadden we (nu ook maar toen nog minder) weinig woonlasten en kon het prima op één salaris en hadden we nog meer dan genoeg spaargeld om zelfs als mijn man zijn baan zou kwijtraken nog bijna een jaar rond te kunnen komen. Ik ben een zekerheidszoeker en vond het heel moeilijk maar ik dacht meer: ik word er niet jonger op en ik kan ook bij een volgende baan weer 3 keer een jaarcontract krijgen. Uiteindelijk pakte het goed uit: 4 weken ww toen 12 weken wazo en in mijn verlof een baan gevonden dus ik kon direct daarna aan de slag. Is dus allemaal op zijn pootjes terecht gekomen. Al zou ik bij een tweede wel weer even de puzzel moeten leggen mocht ik dan geen vast contract hebben of verwachten niet verlengd te worden. Wij hebben een groter huis gekocht en veel spaargeld in gestoken dus en minder spaargeld en meer lasten. Maar pasgeleden heb ik voor een topoic hier een berekening gemaakt en ook met ww en mijn man zouden we dat redden. Als ik jouw verhaal zo lees kan het prima toch. Ik denk niet dat je je hele leven on hold moet zetten om contracten. Aan het einde van de dag is het maar werk en komt het 95% van de gevallen goed. Soms moet je wat risico nemen in het leven
Je moet dan wel binnen 10 weken na het aflopen van je contract met verlof gaan. Dat is wel een regel om wazo te krijgen (tenminste dat staat mij bij maar vraag dat anders even onderaan zp)