- UmmKais, ik kom er net achter dat ik al je ´ken´ via een ander forum, maar hierbij nogmaals gefeliciteerd, wat een prachtig jongetje hebben jullie gekregen! - Hier, zoals wel meer meiden ;D een Turkse man, uit Ankara. We zijn 5,5 jaar samen en hij woont sinds 2,5 jaar in Nederland. Dat gaat niet altijd even makkelijk als hij mij (ons) niet had, zou hij morgen weer in Turkije zijn. Maar goed, voor nu wonen we hier! Mijn man is zoals de meeste Turken ook moslim, niet erg belijdend, we eten wel voornamelijk halal vlees van de Turkse slager en vanzelfsprekend geen varkensvlees. Zelf ben ik ongelovig en dat zal ik wel blijven ook. We zijn dan ook niet islamitisch getrouwd. Turks spreek ik redelijk, elke keer als we weer in Turkije geweest zijn gaat het beter haha. Sinds een half jaartje hebben we ook een schotel met alle Turkse zenders dus sindsdien hoor ik veel meer Turks en gaat mijn kennis ook weer vooruit. In ieder geval kan ik prima met mijn schoonfamilie praten en dat is voor nu voldoende. Wij willen in ieder geval ons meisje tweetalig opvoeden. Vooroordelen heb ik gelukkig nooit echt meegemaakt. Het scheelt misschien dat wij in een dorp wonen en de meest mensen niet echt veel vooroordelen over ´buitenlanders´ hebben, omdat ze hier in de buurt weinig wonen. Soms ook wel een nadeel voor mijn man! Maar gelukkig heeft hij veel Turkse collega´s
Haha, daar is mijn vriend ook altijd zo blij mee, met zijn turkse collega's! En dat zijn er ook een hoop! Leuk voor die paar hollanders die ertussen lopen Wij hebben ook turkse tv, via digitenne, en zo probeer ik het ook te volgen, maar 1 woord heeft bij hun 20 betekenissen en ben altijd zo bang dat ik iets stoms zeg
Ik kom alleen even hoi zeggen! Kom op allemaal, we laten dit topic toch niet doodbloeden? Hoe is het allemaal met jullie?
UmmKais proficiat! Ik heb even niet kunnen komen aangezien ik opgenomen ben met dreigende vroeggeboorte. Inmiddels heb ik mijn laptoppie bij me dus ik zal nu wel weer wat vaker langs komen.
Jeetje Duchess, dat is schrikken!! Hoe gaat het nu met jou en de kleine? Sterkte meis en beebje: blijf nog maar even lekker warm en veilig bij mama!! UmmKais, hoe gaat het met jullie? Lekker aan het genieten van jullie kleine man? Gaat het allemaal goed met drinken enzo, en met slapen?
Hoi meiden ik was jullie even kwijt heb nu pas ontdekt dat ik me kan abonneren op onderwerpen loool ben niet zo slim als ik dacht dus haha. @Ummkais gefeliciteerd met je prachtige kindje en wat een mooie naam hebben jullie gekozen PROFICIAT. @Agatha als antwoord op jouw stelling meestal wel maar ik moet het nog even afwachten loool (van onszelf bedoel ik).haha Maar een moeder vindt haar eigen kind toch altijd het mooist heb ik gehoord . @duchess meid is dat even schrikken....doe maar rustig aan en kom maar lekker langs bij ons met je laptoppie. Hier gaat alles goed ik heb gisteren mijn suikerwaardes teruggekregen want die waren in eerste instantie te hoog 6.7. Heb een dagcurve laten maken en die was gelukkig goed 5.9 / 4.9 dus ik ben helemaal opgelucht nu nog hopen op goed nieuws bij de 20weken echo op 16februari dan kan voor ons het echte genieten gaan beginnen. (geniet nu ook stiekem wel hoor maar heb 7 miskramen achter de rug dus ik geniet voorzichtig). Nou meiden zoals UmmKais al zei wel blijven schrijven he
Dag, Helias, Wat fijn dat je bloedsuiker goed blijkt te zijn. Die van mij was ook niet goed, maar ik moet nog wachten op de uitslag van mijn glucosetolerantietest om er achter te komen of er echt iets mis is...
Jeetje Duchess dat is schrikken! Met 28 weken een dreigende vroeggeboorte.. doodeng lijkt me dat! Heel veel sterkte en hopelijk blijft jullie kindje nog minstens een week of 6 lekker warm zitten zodat hij of zij nog goed kan groeien! Wel een geruststelling dat jullie in het ziekenhuis zijn, dan kunnen ze goed op hem letten en ingrijpen wanneer nodig. Fijn dat je op internet kunt, want je zult nu wel vooral aan bed gekluisterd zijn en dan kunnen de dagen best lang duren denk ik.. @Agatha: ja meestal zijn halfbloed kindjes wel erg mooi Of ben ik bevooroordeeld? Nee ik denk dat mix kindjes zo mooi zijn omdat je vaak zo duidelijk de twee afkomsten erin terug ziet en dat is toch bijzonder. Maar iedere moeder vindt ws haar kindje het allermooiste.. Hier gaat alles goed.. afgelopen vrijdag was de kraamhulp er voor het laatst en nu begin ik steeds meer mn eigen ritme te vinden en ik durf steeds meer te vertrouwen op mijn intuitie. Hij krijgt borstvoeding, in eerste instantie moest ik bijvoeden met fv (met een spuitje) omdat hij teveel was afgevallen de eerste dagen, maar vrijdag wilde hij de bijvoeding opeens niet meer dus schijnbaar krijgt hij nu genoeg uit de borst. Wel eng dat hij nu niet meer iedere dag gewogen wordt, ik ben toch bang dat hij niet voldoende binnenkrijgt maar ik voed op vraag en als hij méér zou willen dan zou ik hem wel vaker horen neem ik aan.. Ik probeer hem nu een beetje te laten wennen aan een vast ritme en dat lukt aardig. Vandaag heb ik m voor het eerst overdag in de slaapkamer laten slapen ipv in de woonkamer. Hij slaapt in de kinderwagenbak dus die kan ik overal wegzetten. Dit is beter voor hem, maar.. dit klinkt vast heel stom maar.. ik loop iedere keer weer naar de slaapkamer toe om even naar hem te kijken terwijl ie slaapt want ik mis hem gewoon! Gister voor het eerst even buiten geweest. Was wel heftig.. niet voor Kais want die heeft alleen maar liggen slapen maar ik had veel pijn en werd erg snel moe. Vandaag wilde ik weer gaan, maar het was zo koud en regenachtig dat ik het maar even niet gedaan heb. Morgen wordt het wat lekkerder weer dus dan gaan we er weer lekker op uit!
@Ummkais wat lekker dat je je draai een beetje begint te vinden....en eh vandaag was ook een flut dag met al die regen , hopelijk is het morgen beter en kunnen jullie lekker naar buiten. Wel jammer dat je pijn hebt he....maar goed naar je lichaam luisteren dan komt het wel goed..rustig aan. Over dat wegen van Kais als het je geruststelt kun je ook een babyweegschaal kopen hoor kun je zelf wegen...van Tefal schijnt een goede te zijn. @Agatha ik heb vorige week dat bloedonderzoek gehad en dacht gisteren ik ga gewoon eens de vk bellen of ze al wat weet (was nieuwsgierig) en zie ze hadden het gewoon al binnen. Anders had ik het pas over 2 weken gehoord bij de afspraak denk ik. Ik hoop dat het van jou ook goed is en dat je het snel hoort. Nou meiden fijne avond verder en tot laterzzz
Agatha, ik denk ook wel dat multiculti kindjes vaak hele mooie kindjes zijn....Kan het nog niet beamen, want we hebben helaas nog geen wondertje van onszelf, maar ik ben het helemaal met Ummkais eens dat het heel bijzonder is dat je die twee culturen in zo'n minimensje terug ziet! Ummkais, wat fijn dat het zo goed gaat met die kleine en dat je een beetje je draai aan het vinden bent! Wel af en toe even foto's plaatsen om ons op de hoogte te houden van je mooie mannetje he! Duchess, hoe is het nu meis?? Is de dreiging inmiddels al wat afgenomen? *brand een kaarjes voor je*
Effe voorstellen en een oproepje als dat mag Hallo dames mag ik me bij jullie aansluiten? het lijkt me leuk om eens met meer vrouwen te kletsen met de zelfde achtergrond Ik ben een Nederlandse vrouw bekeerd tot de Islam met een Algerijnse moslim man, helaas heb ik nog niet kunnen ondekken wie hier op het forum ook een Algerijnse man heeft Mijn man is geboren in de streek Tipaza, maar is al sinds zijn 12e weg uit Algerije, hij heeft daarna 7 jaar in Duitsland gewoond en nu woont hij alweer 12 jaar in Nederland. Sinds aug 2009 zijn mijn man en ik getrouwd in de moskee, in Juni 2010 trouwen we voor de burgelijkstand. Ik ben nog niet zo lang bekeerd en ik hoop hier vrouwen te mogen leren kennen die net als mij in de leervase zijn (of natuurlijk al alles weten) van de Islam, Mijn man kan mij natuurlijk ook veel leren, maar hij vind dat een beetje moeilijk aan mijn schoonfamilie heb ik ook niet veel want zei spreken haast geen nederlands In mijn omgeving ken ik ook geen nederlandse moslima's, en om zomaar even een moskee binnen te stappen durf ik niet in mijn eentje hopelijk zijn er hier nederlandse moslima's die mij willen/kunnen helpen Ik ben 30 jaar en woon in Rotterdam-Zuid. Sorry dat ik het misschien een beetje raar formuler, maar ik ben hier niet zo goed in
Welkom Hanuna! Ik ben nu 5 jaar bekeerd en woon niet ver bij je vandaan, ik wil je best helpen hoor! Weet niet of je nu al vragen hebt over het één of ander.. gewoon droppen hier of via de pm, wat je wilt
Dank je Umm85 Leuk dat ik hier mensen kan vinden Ik zal je een pm sturen zodra ik vanmiddag tijd heb wilde effe snel mijn verhaal kwijt, moet zo nog effe booschappen halen, zodra ik terug ben kan ik je vertelen waar je mij het besten mee kan helpen Groetjes en tot strax!
Welkom Hanuna! Ik kan je helaas niet helpen, want ik ben niet bekeerd en dat zal zeer waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren (zeg nooit nooit ) maar ik ben wel heel erg geïnteresseerd in alles wat met de Islam te maken heeft, dus ik hoop wat met je mee te kunnen leren!
IK heb tot nu toe niet meegedaan met clubjes, post niet altijd veel op zp...Maar ikzelf ben Turks en mijn vriend is Antilliaans. Onze kindje is daar dus een mixje van enw e zijn er supertrots op !!!! Wat leuk om verschillende combi's te lezen, waarom openen jullie geen topic voor foto's van halfbloedjes?? Of bestaat die al?? Nou meiden leuk dat jullie een eigen clubje hebben en kletsze allemaaal, ik kom maybe wel zo nu en dan ff koekeloeren hihi