Wij hebben kuikens:D

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De kuikentjes zijn gegroeid!
    En er blijkt een ander soort kippetje tussen te zitten dan ik dacht, 1 brahma. En waarschijnlijk 2 hanen.. Dus moet ik opnieuw kuikens tam maken:p

Tis wel schattig hoor, 1tje stapt zo op m'n hand en loopt dan naar m'n schouder en gaat daar zitten:p prachtig:D

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het jongste cochin kuikentje

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En het oudste cochin kuikentje:D

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Aaaaah wat lief!

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier 3 parelhoenderkuikentjes, uitgebroed door eigen kip, dus geen idee met warmtelamp, lekker onder mamas veren, zitten in mijn oude kiponijnenbuitenhok, straks wel foto maken

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gaat hartstikke prima onder de lamp. Ze worden vaak ook tammer dan;) soms.. Brahma kippen zijn vaak wat schuwer dus met haar heb ik iets meer werk maar paaien met wormpjes werkt prima:p

7. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik heb ook brahma groot en cochin kriel thuis. Ook al vanaf dag 2 opgevoed, en zowel de cochin als de brahmas zijn echt makkelijk tam te maken hoor! Onze cochin is toevallig pasgeleden broeds geworden, dus we hadden er 6 bevruchte eieren onder gedaan van wyandotte kriel kippen, daarvan zijn er (3 dagen nadat ik zelf bevallen, haha!) ben 2 van uitgekomen dus die lopen nu heerlijk door het afgezette stuk in de ren te scharrelen met moeders, ook zo leuk om te zien!
    Veel plezier met je kipjes, en hoe weet je nu al dat het hanen zijn dan? Volgens mij kan je dat met cochins pas goed zien als ze in de veren zitten.
    Nou als je nog wat wilt weten dan hoor ik het wel :D

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ahw wat schattig!

9. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Als het goed is krijgen wij over ruim een week 7 kuikentjes, eieren liggen al even in de broedmachine. Eieren zijn wel van onze eigen kippen die we al hebben.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik wil ook kippen zucht... Rot balkon.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou.. Beide cochins hebben een kleine kam, de brahma niet.. En ik las op het internet dat je het aan de vleugels kunt zien.. Het is nog gokken nu hoor. Over een paar weken weet ik het zeker;)

En ik heb ook jaren gewacht op kippen, nu kan het eindelijk, grote tuin en best een groot stuk voor hun, ben zo blij als ze eindelijk naar buiten kunnen:D

Deel Deze Pagina