Videocamera, hoevaak gebruiken jullie die?

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik zit te denken om een videocamera aan te schaffen, maar die dingen zijn best duur en vraag me nu af hoe vaak jullie zo'n ding nu gebruiken..
    Ik denk het voornamelijk voor onze kleine straks te gebruiken, maar wat filmen jullie ermee, bedoel ik meer mee verjaardagen, vakantie's ect?
    Nemen jullie de film camera makkelijk mee?
    Ik heb ook een spiegelreflexcamera maar die neem ik eigenlijk nooit ergens mee naartoe omdat het zo onhandig is door de grootte dus gaat vaak de kleine compact camera mee.

Nu zag ik dus dat je ook videocamera's hebt met wifi erop, wat is hier het nut van?

Ik ben benieuwd !

2. knap

knap Niet meer actief

Gebruik altijd mijn mobiel.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb een camera met video functie. Klein,compact en kan alles ;)

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier een (film)camera gekregen toen onze dochter werd geboren. Maar heel eerlijk, ik ben blij dat ik hem niet zelf heb gekocht, want ik gebruik hem zelden. De ervaring leert dat je of foto's maakt of filmt.

Het eerste jaar hebben we nog wel regelmatig een stukje gefilmd (alle eerste keertjes), maar daarna werd het drastisch minder. Het afgelopen jaar hebben we geloof ik alleen tijdens haar verjaardag, pasen, sinterklaas en kerst gefilmd. De standaard filmpjes dus...

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij hebben een nikon fototoestel maar tegelijk kan je er heel goed mee filmen. Dat hadden we expres gekocht toen Y. geboren werd. Dan heb je alles bij de hand.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Meid koop een gewoon mooi fototoestel, dan heb je 2 in 1 apparaat. Wij dachten er ook over na om te filmen als de kleine er was. Ik film en fotografeer met m'n toestel, gaat veeeeel sneller! ;)

7. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben sinds 2 weken een videocamera gekocht. Bij de aldi voor 100 euries dus niet heel duur.
    Mijn ouders hebben ons als kinderen ook altijd gefilmd en vind dat geweldig om terug te kijken.. Dus ik.wilde er zelf.ook graag 1. Hebben ook wel.filmpjes op de telefoon en camera gemaakt maar zijn toch vaak kleine stukjes. Vind dit wel leuk.

En met wifi, tja kun je ze direct delen met internet fb etc. Vind t beetje onzin als je het voor thuis gebruikt eigenlijk. ;)

8. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben er ook 1 gekocht voor mijn dochter maar eigenlijk gebruiken we hem nooit. Als ik er al aan denk om te filmen dan is vaak de batterij leeg.
    De eerste stapjes e.d. hebben we gewoon met de telefoon gefilmd.
    Ik ben zelf ook meer van de foto's.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Wij hebben 1 gekocht toen mijn oudste net was geboren, maar hebben dat ding misschien 3 keer gebruikt. Zonde van het geld. Ik gebruik nu gewoon mijn mobiel.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hier ook nooit gebruikt

11. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Wij hebben een filmcamera heel compact ding echt super leuk!! We gebruiken hem heel vaak!! We hebben een mac computer en hier zit een heel makkelijk programma op om een leuk filmpje van te maken met tekst enzo erbij!! Van de week eerste hapje op film super leuk!! Mn man gelijk een leuk filmpje van gemaakt en naar de opa's en oma's gestuurd!

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#12 SeaShell, 18 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2013
    Wij filmen zeer veel.

Zoon is 3,5 en heeft al 30 uur aan film, dochter is 6 maanden en heeft al 5 uur aan film ;)

Filmen onder andere de geboorte, kraamweek, eerste hapje, verjaardagen, Efteling, speeltuin, in en om het huis, spelen in het badje buiten, buik tijdens de zwangerschap, etc.

En zo duur zijn die dingen niet meer. Voor €250 heb je al een Sony full HD 1080P camcorder met stralend beeld en geluid ;) alleen nog een SD kaart erin en gaan met die banaan :p

Een smartphone is duurder ;)

Hier is dat zeer goed besteed, vind het erg belangrijk om te filmen (en fotograferen) voor later. Later heb je vaak spijt maar die momenten krijg je niet meer terug zoals eerste hapje, zwangerschap filmen etc.

En daarbij is filmen met je smartphone of fototoestel stukke slechter qua kwaliteit dan met een camcorder die ervoor gemaakt is..

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hebben er 1 aangeschaft vlak voordat zoonlief werd geboren. heb aan tig uren aan film van de afgelope 4jaar. geboorte van dochterlief is van begin tot eind gefilmd(ks) en ben super blij dat ik die film heb. ik film op elke verjaardag, dagjes weg, vakanties. maar ook gewoon zomaar als ze lekker aant spelen zijn. de leukste filmpjes van vroeger van mezelf en mn broers, zijn de filmpjes die gewoon zo zijn gemaakt zodat ik kan zien hoe ons dagelijks leven eruit dag. en niet altijd maar de hoogtepunten zoals verjaardag en vakantie. gewoon simpel, eenvoudig en gewoontjes. dat vind ik t leukste. hoe de kids met elkaar om gaan. liefde, kusjes, knuffels maar ook een duw en speelgoed afpakken horen allemaal bij het dagelijks leven en denk dat ik dat over 30jaar echt nog wel terug wilt zien.

hoevaak film ik? wekelijks! foto's? dagelijks :p

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben een camera met videofunctie ( uitgebreid)

En die gebruiken we echt heel erg vaak. Voor echt goede video's van verjaardagen of een uitje heb ik die altijd mee. Of natuurlijk de leuke dingen op school.

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Hier gebruik ik hem echt heel vaak! Al zijn het kleine momentjes wat nu nergens op slaat. Later is het gaaf om terug te zien. Aardig wat dvd's al gemaakt van iedere periode!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier bijna nooit..

17. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Nooit...gebruik m'n mobiel of camera.

18. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik denk dat we toch een videocamera gaan aanschaffen! Ik baal zelf ook ontzettend dat ik geen filmpjes heb van vroeger, zou ze zo graag terug willen zien, want ze zijn wel gemaakt.
    Maarja dat krijg je met gescheiden ouders en geen contact met mijn vader ect en die heeft waarschijnlijk de filmpjes!

Nu zit ik te kijken, een camera die we gezien hebben heeft wifi, wat kun je hier precies mee?
    Kan je dan ook filmpjes vanaf de camera op de ipad, telefoon ect opslaan of alleen afspelen?

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hey hoi, we hebben er ook al drie en half jaar een maar helaas gebruiken we hem niet veel. Mocht je interesse hebben laat het me weten misschien kunnen we tegen een leuke prijs een deal maken!

Hey is overigens een zwarte sony handycam euhhh type moet ik even opzoeken.

20. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    We hebben er net een bij BCC gekocht! Het is toch de JVC geworden met wifi erop!

Deel Deze Pagina