Ja hoor het is weer zover.. joepie.. Deze x zijn ze wel erg agressief. Wij hebben al 3 x de omgeving ingespoten en de hond krijgt advantage pipets en nog hebben wij er last van. Nu willen we weer alles gaan inspuiten, maar er is nu geen mogelijkheid om weg te gaan. Kan ik dan eerst wat kamers inspuiten, laten luchten en dan de andere kamer? En wat is slimmer de hond nu een pipet of na het inspuiten vd omgeving?
volgens mij waren de vlooien imuun geworden voor advantage. heel veel succes gelukkig verder (nog) geen ervaring ermee
Vlooien zijn inderdaad immuun voor advantage. Ik zou dus sowieso een ander middel gaan gebruiken. Wij hebben advantix en dat werkt wel goed. Ik zou de hond nu een pipet geven en dan de kamers zoveel mogelijk tegelijk insprayen.
Bij jullie ook al? Man man hier de hele hut behandeld met meubelspray van beaphar en de hond en kat behandeld met exil. Dat is nog geen week geleden en er lopen alweer vlooien over m'n hond. :x
Bepaalde pipetten werken inderdaad niet meer goed. Had er 2 weken geleden ook erg veel last van. Hele huis ingespoten (en kat pipetten van frontline) , maar zodra de kat weer binnen was geweest, hadden we ze weer. (kat had ze ook nog steeds) Toen heb ik andere pipetten gehaald (Bolfo gold) en was de kat er meteen vanaf. En de vlooien in huis zijn ook weg nu.
Advantage en advantix zit voor vlooien dezelfde werkzame stof in hoor, er zit bij advantix alleen iets bij in voor de teken.. Dus wie je dat vertelt heeft, het klopt in ieder geval niet.. On topic: Ik zou comfortis tabletten halen bij je dierenarts, werkt een maand lang en de vlooien gaan er veel sneller (lees: binnen een paar uur) van dood, in tegenstelling tot de (alle merken) pipetten waarbij dat 24 tot 48 uur duurt.. Immuun zijn is geen sprake van, alleen de snelheid en de werkingsduur verschilt per product.
Hier is ook een nieuwe van.. Die voor honden (geen idee of het voor katten werkt) 3 maanden werkt voor zowel teken als vlooien.. Ik heb het nu voor het eerst gebruikt en ben lyrisch! Mijn hond had altijd veel teken (lopen veel in het bos) en vlooien ook regelmatig en ik heb nog niks weer gezien..
wij hadden dit ook eens en bij ons was de oorzaak het buitenkonijn. nooit bij nagedacht dat die ook moest. dus daar ook druppels voor gehaald en hups de cirkel was doorbroken.
Hier wordt ik er ook helemaal gek van, vooral de hond zelf heeft er heel veel last van. Die tabletten lijken me zeker het proberen waard. Wat moeten die ongeveer kosten bij de dierenarts? Ik zat even te googelen en vond deze https://www.dierapotheker.nl/product/2410/Hond/Vlooien-enof-teken/Beaphar-Vlo-Kill-Hond-vanaf-11-kg-6-tabletten#products Is het zoiets?
Na 3x exil spray en de katten met advantage is het hier eindelijk voorbij met de plaag. Hopen dat het nu zo blijft!
Ga ik die bestellen!! Weg met die vieze beesten Nog tips voor een goede spray voor in huis? Vind het altijd lastig, volgens de verpakkingen mag je geen enkele spray gebruiken wanneer er kinderen in huis rondlopen/kruipen
Let er wel op dat je ze niet té vaak behandelt! Al geregeld in mijn omgeving gehoord dat een kat stierf doordat het baasje zijn kat bijvoorbeeld week 1 behandelt met anti-vlooien en week 3 nog es terug behandelt met een ander product (terwijl het eigenlijk maar na een maand terug mag). En dat dat dus duidelijk te snel was helaas . Ik zou dus desnoods even overleggen met de dierenarts.
Met honden is het een heel gedoe maar met de katten bij m'n ouders zijn ze gestopt met al die troep. Ze hebben een vlooienkam gekocht en de beesten worden nu regelmatig even gekamd. Wordt er een vlo gevonden dan zuigen ze wat extra vaak. En worden de poezen elke dag gekamd. Nu zijn ze inmiddels al jaren vlo vrij. Oh en je kan een stukje vlooieband in je stofzuigerzak stoppen dan gaan ze daar ook dood.
Wat een gedoe he?! Mijn hond heeft ook nog eens een vlooien band om.. Niks lijkt te werken. En ik heb advantage gehaald bij de dieren arts dus neem aan dat dat wel goed genoeg is? Ik heb nu twee bussen van de kruidvat gehaald voor de omgeving/huis. Nu ga ik dus ook echt alles super goed inspuiten en weer een pipet. Ik zal ook eens kijken naar die pillen. Dank je!
Klopt, dat heet Bravecto, is wel van een andere fabrikant.. Vlooien binnen 8 uur dood en teken binnen 12 uur, alleen krijgen wij in onze praktijk van de klanten terug dat het niet de volledige 3 maanden werkt, dat ze voor die tijd toch weer vlooien en teken zien.. Ben er dus nog niet 100% van overtuigd, en van Comfortis wel (alleen die doet niks tegen teken).. Het perfecte middel bestaat in ieder geval niet
Die Vlo-kill zal vast ook wel werken, maar dat is na een paar uur uitgewerkt, Comfortis werkt een maand lang, (kost afh. van het gewicht van je hond/kat) tussen de 8 en 13 euro per tabl. ongeveer..
Met pipetten kun je beter elke keer met een ander merk doen, dan worden ze er ook niet immuun voor. Vertelde de dierenarts hier dan. Wij hebben ook erg agressieve vlooien gehad, gelukkig zijn ze nu eindelijk na 3/4 weken helemaal uitgeroeid!