Woensdag een blafband voor honden (waar wij de schokstand nooit van gebruikt hebben voordat ik commentaar krijg) verkocht via marktplaats. Verzonden met Kiala dus dat duurt even vrijdag heeft ze de band afgehaald bij het Kialapunt. Nette mails van te voren gestuurd, ik heb de band van te voren getest door m te laten trillen omdat ze vroeg of ook alleen dat kon. Netjes verpakt in een oude vaatdoek en een paar plastic tassen. Nu krijg ik net een mail dat de band het niet doet en dat ik het geld terug moet storten en dat ze de band best terug wil sturen maar dan zijn de verzendkosten voor mij. Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een band van 10 euro. Toen ik zei dat ik dit niet ging doen aangezien de band hier werkend wegging, en ik niet verantwoordelijk ben wat er tijdens het transport kan gebeuren. Ook zei ze dat de batterijen die erin zaten helemaal verlopen waren (band is 5 maand oud) maar deed het dus nog toen hij op de post ging dus hoe kan ik dat weten en met een band van 5 maand oud ga ik daar niet vanuit? En nu gaat ze mijn naam melden bij marktplaats, ik weet dat zij helemaal niet sterk staat maar ik heb dr altijd zo'n last van gevoelsmatig bah..
Lekker laten. Mensen proberen zo vaak hun geld terug te krijgen. En door te zeggen dat jij dan de verzendkosten moet betalen hoopt ze wss dat je haar de band laat houden. Hij werkte toen hij weg ging, dus nu ook of ze heeft m gesloopt. Jammer dan voor haar. Had ze het maar op moeten halen.
Ik zou me ook niet druk maken hoor. Voor één op zichzelf staand geval onderneemt marktplaats echt geen actie, dan moeten ze wel meer meldingen krijgen.
Je zeker niet druk om maken!! JIJ weet dat die band goed functioneerde en hebt het fatsoenlijk gedaan, er zijn altijd mensen die altijd iets te zeuren hebben. Waarschijnlijk is er een hele andere reden waarom ze die band kwijt wil, misschien heeft ze de nek van haar hond niet opgemeten of iets simpels en wil ze er gewoon vanaf. Misschien heeft ze die band zelf wel stuk gemaakt! Laat ze je maar melden bij MP, dan gebeurd er niks geks hoor. Ik heb al zo vaak eens wat verkocht en altijd in goede staat, heel soms heb je dan iemand ertussen die ineens zeurt en het terug wilt sturen, ik heb het nooit gedaan want ik weet dat wat ik verkoop netjes is en er niks mis mee is, ze dreigden ook altijd dit te melden. Dat is 1 keer daadwerkelijk gebeurd en toen nam MP contact met mij op en daarmee was de kous af, je dus niet druk maken!
En had ze hem maar bij je moeten ophalen. Had ze direct zelf de shock stand even kunnen proberen 😁 Heb et ook een keer gehad hoor. Iemand die boos werd omdat er Engelse software op de telefoon zat. Tja wist ik veel had hem al in het begin op Engels gezet. Maar wel netjes in doos met de Nederlandse bon erbij. Ik heb ze lekker laten piepen zetten ze er zelf maar nl software op 😁
Tip voor volgende keer: filmen dat hij het doet. Om gezeur te voorkomen, maak ik altijd foto's van hetgeen in de verpakking, ingepakt, en maak een filmpje als het de brievenbus un glijdt. Dan krijg ik nooit gezeur dat ik het niet verzonden zou hebben. Pakjes idem maar dan een foto van de bon met track tracé code. Heb namelijk ooit 1 keer eenzelfde akkefietje gehad toen er blijkbaar iets kapot aangekomen was en ik het volgens de koper niet goed had verpakt. Erg vervelend maar dat gebeurd mij geen tweede keer meer.
Ik moet zeggen dat ik beide kanten begrijp. Jij weet zeker dat hij het deed voor je hem opstuurde, dus logisch dat jij niet van plan bent om terug te betalen. Maar anderzijds begrijp ik ook haar kant. Ik zou ook pissed off zijn wanneer iemand mij een defect ding opstuurde. Ook al zeg je zo'n persoon dat ie het echt deed. Wie zegt dat je daar niet over hebt gelogen? Dat kan zij niet weten..... Lastig probleem... Ik zou het denk ik ook niet terugbetalen.