9uur vliegen met baby 5 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JNC, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JNC

JNC Nieuw lid

29 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik heb al veel handige informatie op dit forum gelezen maar nu mezelf dan ook maar eens aangemeld omdat ik toch wat meningen/ tips zou willen! We willen in januari met ons zoontje van dan 5 maanden naar St. Maarten vliegen. We zullen daar 9 dagen blijven. Nu vraag ik me af of er moeders/vaders zijn die tips hebben over hoe we de vlucht en het tijdsverschil het handigste kunnen aanpakken. Ik vind de tips met draagdoek erg handig.. is een babybjorn zelfde idee? (net moeder en aan het twijfelen wat ik zal aanschaffen) Is dit wel te doen met baby? Wij denken van wel, we hebben behoorlijk wat reizen gemaakt... maar ja, nu wat onzeker nog als nieuwe ouder ;)
    Ik hoor graag tips!

2. Tja of zo'n reis te doen is met een heel klein kindje ligt echt aan het kind! Wij hadden 2 weken terug een baby van 4 maanden aan boort op een vlucht van 10 uur en die heeft bijna de hele reis gehuild.
    Het ligt echt aan het kind zelf. Ik persoonlijk vind 9 dagen erg kort voor een lange reis, mijn kinderen zijn wat ouder en moesten echt wennen aan het tijdverschil maar vooral de warmte!

Je kunt bij de meeste maatschappijen een babycot heen aan boord, daar kan hij lekker in slapen.
    Gewoon rustig blijven en dan komt het met de kleine ook wel goed.
    Succes

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn toen onze oudste dochtertje 4 maanden was 9 dagen naar Dominicaanse Republiek geweest en dat ging hartstikke goed. We hadden buggy mee en een BabyBjorn. Op Schiphol zat ze in de buggy tot aan de gate en toen we daar aankwamen ging ze de draagzak in en dat ging goed. In het vliegtuig zat ze bij ons op schoot en ze was lekker aan het drinken, spelen. Prima vermaakt!! Op Schiphol heb je een babylounge waar je rustig de kleine kan voeden en verschonen. In ieder geval moet je je als ouder niet gaan stressen over hoe het gaat lopen, want dat voelen kindjes aan.

Op de terugvlucht had ze van 9,5 uur vliegen 8 uur geslapen :) Verder is het wel handig, als er tenminste nog vrije plaatsen zijn, dat jullie 3 stoelen krijgen. Dan kunnen jullie de kleine lekker in de middelste stoel laten liggen.

Als je meer wilt weten pb gerust!!

4. Hester

Hester Niet meer actief

We zitten momenteel voor 11 dagen op Curacao en de vlucht gin uitstekend hoor! Onze kleuter heeft al vaak gevlogen en die vermaakt zich wel met de online films en af en toe een slaapje of een bobo lezen enz. De baby (4 maanden) hadden we in een KLM wiegje voor ons aan de muur en hij heeft heel veel geslapen. Lekker in zijn eigen dekentje gewikkeld en zo nu en dan een fles. Dan even spelen en dan weer slapen. Eigenlijk net als thuis.
    We zijn hier nu een paar dagen en hebben ons meteen geprobeerd aan te passen aan de tijd. De baby wilde de eerste 2 nachten een nachtvoeding maar sliep vannacht gewoon weer door. Onze kleuter is de hele dag aan het zwemmen dus die slaapt als een roos.
    Kortom: gewoon doen! Is heerlijk, ook voor de kindjes.

5. JNC

JNC Nieuw lid

29 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties... Inmiddels is het vliegticket geboekt! erg veel zin om te gaan... denk dat het allemaal wel goed komt!
    kijk nog even verder hier op het forum voor verdere tips.
    Groetjes!

Deel Deze Pagina