hallo, even een vraag of meerdere moeder dit nog doen, ons meisje is nu 13 maanden en krijgt nog steeds laatste fles opvolgmelk, ene keer slaapt ze door en vaak word ze toch nog om 11 uur wakker voor de laatste fles, en slaapt dan door tot 7 a half 8 sochtends, als we dat niet doen dat spookt ze de hele nacht, we maken haar niet wakker voor de fles, maar ze komt echt zelf. daarbij is ze 5 weken te vroeg geboren, en erg klein voor haar leeftijd, wel bijna 10 kilo. heeeeeel actief ontzettend vrolijk. wanneer is de juiste tijd om te stoppen met de avond fles? en zijn er moeder die het ook nog doen?
Herkenbaar! Hier is mijn dochter niet klein/ licht maar ze heeft ze nog steeds nodig. Maar dan niet de late maar de nachtfles!!! ALs ik ze haar niet geef slaapt ze niet verder dus helaas geen tips. Mijn zoon was net andersom.
ooohhh ok dat is fijn om te weten!!! nee nachtfles gelukkig al 3 maanden niet meer, heeft ze wel heel lang nog om gevraagd. en als je nou alleen late fles geeft? laat ze dan de nacht niet staan?
op het moment dat ze er niet meer wakker voor wordt? een nachtvoeding/late voeding met 13mnd is heel normaal gedrag hoor
Hier 19 maanden en net 10 kilo hahahaha (niet te vroeg geboren) this maar wat klein is.. Wat ik deed was op een gegeven moment minder poeder en daarna alleem nog maar water... na 2 weken wilde hii niks meer (ook geen melk) snachts..dat was met 14 maanden geloof ik
wauw dat is wel goed advies!!!! daar heb ik echt niet aan gedacht, ja kan wel steeds blijven geven, maar ze word best stevig! niet dik maar stevig hahaha volgens cb is haar gewicht goed, maar heb niks gezegd over die avond voeding, weet dat ik er toch commentaar op krijg.
Die van mij is vandaag exact 13 maanden en sinds deze week wil hij zelf eindelijk die 23:00 fles niet meer. Echt van de één op de andere dag sloeg hij hem ineens uit onze handen als we hem die fles wilden geven. Ik was sceptisch en bang dat ie later op de nacht er wakker voor zou worden. Maar dat is al de hele week niet gebeurd. Ik zou jouw kindje gewoon lekker die fles blijven geven hoor. Iedereen is erbij gebaad hihi. En idd op een gegeven moment zou je kunnen proberen met afbouwen.
Mijn dochter stopte ermee rond 14 mnd. Ze ging steeds minder drinken en op een gegeven moment hoefde ze gewoon niks meer na het avondeten. Zoontje is net een jaar, die drinkt nog steeds 180/6 voor hij op bed gaat, we zien vanzelf wanneer hij die niet meer wil. Ik stap wel over op gewone melk straks. Hij krijgt 's ochtends (pap) en tussen de middag al gewone halfvolle melk. Ik heb nog voor een maand ongeveer opvolgmelk staan, als dat op is krijgt hij 's avonds ook gewone melk, voor zover hij dat dan nog drinkt.
Zo lang ze zich meldt zou ik er niet moeilijk over doen. Beter tevreden slapen met een flesje, dan nachtelijk gespook, toch?
Ik las laatst ergens een bericht van iemand die zei dat zij de gouden tip had. De laatste fles steeds vroeger geven.. Zodat ie steeds dichter bij de avondfles of avondeten komt. Dus dan moet je haar er wel voor wakker maken. Ik ga het vanaf vanavond proberen.
Mijn kindje krijgt de laatste fles om 22.00 uur. Hier maken we haar wel voor wakker. Maar als we haar niet wakker maken dan komt ze 'à nachts. Kan het kwaad om haar wakker te maken denken jullie?
Waarom geef je haar niet de fles in haar slaap? Hoef je haar niet wakker te maken. Mop mijn dochter heeft die zelf ook vervroegd maar nu komt ze nog steeds 's nachts hihih. Haar maagje rommelde vannacht en ze had echt goed gegeten haha