Vroeg opstaan....hoe ?!

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Beste collega mama's/ bijna-mama's,

Ik heb een serieus probleem met vroeg opstaan. Als verschrikkelijke uitslaper lukt het mij maar niet om er vroeg uit te gaan en energiek de dag in te gaan.

Ik heb een jaar stage gelopen voor mijn studie zoveel jaar terug en toen moest ik er 7 uur uit, 4 dagen in de week. Het feit dat de stage erg intensief was in combi met veel snotterende kinderen om me heen, maakte het dat ik om de haverklap verkouden was en ik heb me nog nooit zo vaak ziek gemeld als toen.
    Nu werk ik onregelmatig en begin pas om 4 uur 's middags. Als ik thuis ben ga ik er niet voor 23.00 uur in en kom er ook niet voor 9.00 uur uit. Dat wordt natuurlijk knap lastig straks als de kleine dame naar school moet....

Wat zijn jullie tips en trucs om toch een beetje eruit te kunnen komen? Ik ben lichtelijk inspiratieloos....Vroeg er uit betekent voor mij gewoon de hele dag een vermoeid gevoel. So tell me, how 'd you do it?

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

misschien vroeger naar bed gaan?? misschien is zo'n wake-up light iets voor je? bij mijn vader heeft dat ook geholpen!
    ik zelf had het vroeger ook, totdat het wel MOEST.. en bij mij is het nu juist omgekeerd.. ik zit vol energie als ik vroeg opsta.. en als ik uitslaap dan ben ik de hele dag gaar..

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tja beetje een dooddoener maar als je er vroeg uitmoet is het toch het beste om savonds ook op tijd naar bed te gaan. Ook helpt het om wat eerder op te staan zodat je rustig de tijd hebt om wakker te worden, koffie drinken, douchen etc. Dat scheelt bij mij in ieder geval een heleboel.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vroeger naar bed helpt vaak niet als je een avondmens bent... is mijn ervaring tenminste. Je valt gewoonweg niet in slaap dan. En ik vind 23.00 al best vroeg. Bij mij heeft melatonine een tijdje geholpen, te koop bij drogist. Oja, en zwanger zijn hi hi.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben ook een avondmens en vroeg naar bed gaan helpt dan idd niet.Ik heb ook een wake up light en dat werkt voor mij perfect,in NL al.
    Hier in Indonesie heb ik veel minder moeite met vroeg opstaan maar komt waarschijnlijk omdat het elke dag lekker weer is. :D

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ga elke avond vroeg naar bed (21.30/22.00 uur) en moet er om 5.45 weer uit....maar bij mij gaat het ook met moeite. Wat wel helpt is dat ik rustig aan kan doen, eerst even douchen, eten, koffie/thee drinken, broodsmeren. Dan flesje klaarmaken en de kleine wakker maken (ook al zo'n slapert 's ochtends....van wie zou die dat nou hebben ;)), als ik bij hem niet rustig aan doe 's ochtends, is hij de hele dag uit zijn doen!

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou ik heb hetzelfde probleem. Ik kan geen enkele ochtend mijn bed uit. Tis dat het moet maar ik kan makkelijk uren en uren uitslapen. Ik ben een echt avond mens en kom 's avond echt niet in slaap. En als ik dan es rond negen uur in slaap van dan nog kom ik 's morgens mijn bed niet uit. Dacht al dat ik chronische vermoeidheid had ofzo. In het weekend ben ik ook gewoon degene die standaard uitslaapt. Voel me soms best schuldig tegenover mijn man, maar ja, hij kan er iets makkelijker uit. pffff.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hoe werkt die wakeuplight dan? ben wel nieuwsgierig

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wake-up light is een wekker met een licht dat langzamerhand feller word.. dus eigenlijk word gewoon de zon na gebootst alleen dan het tijdstip dat jij wilt :D.. en je kan er ook rustige geluidjes bij doen eventueel.. mijn vader heeft er iig hele goeie ervaringen mee, die kon ook uitslapen hoe lang hij wilde maar sinds hij dat ding heeft word hij ook ''uitgerust'' wakker..

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou dan zal ik hem toch maar vragen voor moederdag ofzo. hahaha, heeft me man er ook wat aan, kan hij es blijven liggen.

11. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k heb geen tips, maar hoe doe je het nu dan met je dochter? die van mij is om half 7/7 uur wakker.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij mijn man werkt de Wake-up-light erg goed. Zag dat er nu een merkloze in de aanbieding is bij (ik geloof) het Kruidvat. Wij hebben een originele van Philips. Het licht gaat langzaam aan, helaas ben ik er erg gevoelig voor dus ik ben al een kwartier eerder wakker dan mijn man, die pas echt wakker wordt als hij ook geluid gaat maken.

13. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Als school begint moet je kleine wennen, en jij ook.
    Mijn dochter zit nu ruim 2 maanden op school en ik wordt om 7 uur, half 8 wakker. Da's toch anders dan eerder! Toen hoefde ik er vaak niet vroeg uit.
    Zelfs in de weekenden en nu, tijdens de vakantie, is het niet later dan 8 uur dat ik wakker wordt...
    Zodra je echt moet lukt het vanzelf.

14. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Tjonge, jonge wat vervelend zeg. Ik ben ook niet echt een ochtendmens moet ik zeggen. Toen ik nog rookte, was ik altijd vermoeid. Stoppen met roken was dan ook een openbaring voor mij, maarja ik neem maar even aan dat je nu niet rookt. (als je dat wel doet is dat misschien ook een tip).
    Ik heb nu ook de wake-up light. Ook die van het kruitvat. Goed spul! en nu in de aanbieding. (kijk op kruidvat.nl)
    Verder niet te veel eten in de avond en misschien af en toe een wandeling maken.

Ik ga altijd eerst in de douche. Als ik dat niet doe dan word het niets die dag.

Nou, ik wens je veel succes!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik ben ook een avond mens en ik slaap vaak pas rond 00.45 a 1.00 uur. En dan om 9 uur eruit.

Ik vind het nu nog geen probleem. Maar straks naar school wordt het lastiger. Ik denk dat ik dan daarna nog even een uurtje ga liggen.

Wat wel erg helpt om meer moe te zijn is veel gaan sporten.

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij mij helpt in een goed warm bad met een lekkere olie gaan, erg goed! Daarna nog even beneden van drinken en dan naar bed, ik ben dan zo weg!

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Sinds die kleine heb ik er gelukkig steeds minder moeite mee.
    En als ik dan es uit kan slapen in t weekend ben ik nog uiterlijk half 9 eruit hahaha!
    Ik was ook echt een avondmens, maar gewoon regelmatig vroeg naar bed gaan werkte bij mij om mijn ritme om te gooien.
    En mijn zoontje slaapt nog niet elke nacht door, dus ben wel gewend nu aan minder slaap. ;)

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn vriend moet er vroeg uit voor zijn werk lucky bastard die ik ben. :eek:ops
    Ik heb ook een enorm schuldgevoel omdat ik in het weekend er ook nauwelijks vroeg uit ga en hij dan moet. Hij zeurt er eigenlijk niet over maar hij is doodmoe. En daarom voel ik me schuldig. Echter is het ook zo dat ik veel minder kan hebben. Ik slaap gewoon veel. En heel vast ook. Je kan een bom naast me laten ontploffen, maar ik word echt niet wakker. Ik ben er op ingesteld dat hij eruit gaat. Erg he? :oops: Soms denk ik das toch niet normaal voor zo'n jonge meid om zoveel te slapen. Heb echter wel altijd meer tijd dan gemiddeld nodig om drukke dagen te verwerken en ben ook een behoorlijke stresskip. Heb geen slechte eetgewoonten, eet juist gezond en gevarieerd met veel verse groenten, fruit en volkorendingen. Rook niet, enige wat ik doe is een biertje drinken in het weekend en donderdag.

Nou ik heb er dus een heel jaar lang vroeg uit gemoeten voor mijn stage, maar no way dat ik daar aan kon wennen. Ik heb echt altijd een moe gevoel gehad. Ik zie er ook gelijk heel moe uit als ik niet genoeg geslapen heb. Ik heb sowieso altijd die ergerlijke blauwe kringen. :evil:
    Trouwens met inslapen heb ik geen moeite. Wel als ik er dus voor 10 uur in ga. Het vervelende is dat ik gewoon echt een avondmens ben en geniet van de tijd samen. Mijn vriend is pas laat thuis, dus zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen. 's Avonds zijn ook de leukste programma's op tv. Maar zo stom, ik vind het dan ook weer jammer dat mijn dag zo kort is.

Van welk merk is dat light wake up ding wekker?

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ga er idd ook gewoon van uit dat manlief op staat, doet ie ook trouwens. Sinds mert naar school gaat ben ik gewoon ook super vermoeid steeds. ik blijf ook zo lang mogelijk in bed liggen, rek het echt de hele tijd uit zeg maar. nog vijf min, nog vier, nog drie enz enz. en de hele tijd de minuten in de gaten houden, maar wel lekker blijven liggen.

Ik vraag me ook wel es af waarom ons bed zo lekker ligt.

20. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    die wake up wekker is van philips

Deel Deze Pagina