Hallo meiden. Wij hebben al 2 wondertjes (meisje en een jongen) Perfect gezin zou je zeggen. Maar we willen nu voor de 3e gaan...zeg gerust maar 4e,we willen namelijk dol graag een tweeling. Ik weet dat de kans heeeeel maar dan ook heeeel klein is dat er een tweeling zou kunnen komen. Al is mijn man een tweeling(1ei-ig) zijn oudste broer heeft een tweeling.(1ei-ig) Mijn vader is tweeling (2ei-ig) en zijn tweeling broer heeft een tweeling(2ei-ig) En toch komt het van de vrouw af en niet van de mannen kant zeg mar.... Wie wil er ook graag een tweeling of ben ik de enigste hier.....
nee ik zou liever gewoon een 1 ling willen.. zou iedere zwangerschap apart mee willen maken.. al zou ik een tweeling krijgen, zou ik er dol blij mee zijn hoor!
Hoi ik ben en heb geen tweeling, maar had vorige week ergens op internet gelezen dat 1-eiig niet erfelijk is, maar twee eieren tegelijk dan weer wel. Vandaar dat het altijd via de vrouw komt. Maar wie weet!
1 eiige is idd niet erfelijk.... Vraag ik me toch af, waarom wil je zo graag een tweeling? Wat is DE reden daarachter... ?
Dat lijkt me gewoon zo iets mooi's Dat is eigenlijk het zelfde gevoel als je dol graag zwanger wil worden van 1 kindje. Ik had dat gevoel al bij mijn 2e zwangerschap,en hoopte echt op 2 hartjes die zouden kloppen. Dat gevoel is er gewoon en gaat niet weg.....en als is het er 1 zijn we nog dol gelukkig hoor!!!
Ik wilde toen we zwanger wilden worden van de 2e wel graag een tweeling, maar ik wil eigenlijk ook wel 3 kindjes en mijn man niet en bij een tweeling hadden we er dan toch 3 gehad. Ben nu blij dat we nu alleen Lisa hebben trouwens, het is goed zo . Ik ken wel iemand die nog voor een 3e gingen, dat werd dus 3 én 4 , een 1 eiïge.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik vind tweelingen altijd wel iets moois en aparts. Maar het lijkt mij echt zo zwaar de eerste jaren. En dan vooral de 1e maanden als ze nog niet doorslapen enzo. 24/7 met 2 baby´s in de weer... ik denk dat je mij dan kan opvegen.. Helemaal als ik nu zwanger zou worden van een tweeling. Want ik heb al 4 kinderen.
De reden waarom ik het vraag..... het valt me op dat je bijvoorbeeld schrijft dat je nu "het perfecte gezin" hebt.... met een jongen en een meisje.... en het lijkt net of je op een tweeling hoopt omdat je eigenlijk 4 kinderen wil, maar hier niet direct voor uit durft te komen...... (ivm de omgeving?.) Verder vind ik het opvallend (mijn mening) dat je een tweeling wilt, niet voor het krijgen van 2 baby's op zich, maar over het algemeen zijn tweelingzwangerschappen een stuk complicatievoller dan eenlingzwangerschappen.... eerder (bed)rust, eerder complicaties, en eerder kans op vroeg geboorte, waarbij de kleintjes vaak ook nog enkele weken in het ziekenhuis moeten verblijven.... en dit in combinatie met het hebben van al 2 kindjes... Een derde zwangerschap (en volgende) is vaak alweer wat zwaarder (banden, bekken, voorweeen etc. etc) als een eerste en tweede..... omdat je ook al een gezin hebt om voor te zorgen... Nu weet ik niet hoe oud je andere kindjes zijn? Ook daarna met de verzorging van 2 baby's......en het hebben van al 2 kindjes.... nouja ik vroeg me dus eigenlijk af, of je je wens wel geheel goed doordacht hebt....
Een tweeling lijkt allemaal leuk,maar je hebt ook dubbel zoveel zorgen. En dan is het nog te hopen,dat het allemaal maar goed gaat voor en tijdens de bevalling. Ik heb helaas nare ervaringen met een tweeling. Als het goed gaat heb je gewoon 'geluk'.
Wat jullie zeggen is waar.en dat weet ik. Iedereen zegt waarom nog een 3e? je hebt al 2 kids een meisje en een jongen.kortom perfect gezin(hun woorden) En als ik dan over een 2ling begin zeggen ze helemaal die is gek Maar tegen zo'n gevoel kun je niks doen,die gevoel heb je of heb je niet. Dat gevoel had ik toen ook,toen ik van de 2e zwanger was,en die is nu nog niet weg. Denk dat het krijgen van iets bijna ommogenlijks ,zoals een 2ling die gezond te wereld mag komen iets heel mooi's is. terwijl je ook wel weet dat het niet vanzelf sprekend is. Daarom plaatste ik ook dit onderwerp,om te kijke of er meer mensen die wilden,dan alleen ik. Had ook niet gedacht dat iedereen zou zeggen jaaaaaaaaaaaa ik haha. maar ik snap iedereen zijn commetaar
Graag wil ik je even verwijzen naar mijn banner.... en dan niet specifiek mijn banner, maar de tekst onder mijn banner... ik "had" volgens iedereen ook zo'n ideaal gezinnetje... ook een koningspaar.... maar ik wilde altijd 3 kindjes.. toen ik zwanger was van de derde heb ik zoveel lompe opmerkingen gehad,... voornamelijk van mijn familie... dat ik deze dus ook niet meer zie..... IK ben een van de laatste die daar commentaar op heeft.... Toen werd ik geheel onverwachts (en geheel ongepland) zwanger van nummer 4.... EN hetgeen waar ik me het meest druk om maakte: doe ik mijn andere kindjes niets tekort met het houden van dit kindje.... (heb ik wel flinke BI-zwangerschappen gehad) iig het rommelde nu al vroeg (slijmprop kwijt) en paar weken geleden stelde vk me voor de keus, of rust of gedwongen opname.... Hoe moet een gezin draaien "zonder moeder".... ik voel me nu al schuldig dat ik te weinig kan doen met mn kindjes... iig... dan lees ik jouw vraag... en denk ik... heb jij er ECHT over nagedacht.... Een 1-ling zwangerschap is soms al erg zwaar... als je kleine kindjes hebt.... laat staan als je 2-ling zou verwachten. (tja als het zo is, is het zo, maar het wensen.... ) Wat is er mis... met 2x1 erbij... dacht ik.... Nu begreep ik uit je andere berichten dat je je vriend/man in eerste instantie al om hebt moeten praten voor deze.. dus vroeg me af of dat eigenlijk meer het punt is.... (?)
Ik kan je zeggen dat je niet alleen bent ik heb het gevoel ook zou ook zo graag een tweeling willen kan het niet verwoorden maar vindt het zoiets moois en ja ook ik ben me van de andere kant bewust, moeilijke/zware zwangerschap en het zal echt wel zwaar zijn maar je krijgt er ook een hoop voor terug.
Ik heb een artikel gelezen waar in stond dat je meer kans op een tweeling hebt (meerdere eisprongen) als je veel melk drinkt misschien voor jou het proberen waard!!
mijn schoonzus wil ook heel graag een tweeling. zij hebben ook al 2 kindjes, en willen er graag 4. maar mn schoonzus is tijdens haar zwangerschappen altijd wat neerslachtig, dus wil ze het liefst nog maar 1 zwangerschap. ze is zich wel bewust dat het heel heftig zal zijn, het 1e jaar. maar ze is een pittige tante, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze het kan. ik vind zwanger zijn zo leuk en bijzonder dat ik ze het liefst alle 3 of 4 (weten we nog niet) apart beleef. al spring ik een gat in de lucht als we een tweeling zouden krijgen. ik vind het al zo'n voorrecht om kinderen te mogen krijgen dat je mij niet hoort zeuren .
Het zou mij wel erg mooi lijken een tweeling. Maar idd ook zwaar, nu heb ik een d. van 11 en een d. van 3, dus al uit de luiers en loopt het allemaal soepel. Maar ik ben nu 37 en we willen nog wel graag 1 of 2 kindjes als het gegeven is, maar omdat het toch moeilijker word (heb al medische indicatie) zou het een mooie wens zijn die zou uitkomen. (2 kindjes) Maar aan de andere kant nog 2x zwanger worden lijkt me nog mooier, al die gevoelens ed. overnieuw beleven. Ach nu eerst maar hopen dat ik nog 1x zwanger zwanger kan worden.
Je zegt het goed...het 'lijkt'. Wat je niet hebt 'lijkt' zo mooi en fantastisch, maar er komt zoveel bij kijken. Ik heb een drieling en vind het geweldig maar je hebt inderdaad veel meer zorgen. Ze krijgen minder aandacht dan bij een eenling. Het is vermoeiend, ik kon in de babytijd er veel minder van genieten dan bij mijn oudste twee. De oudste twee hebben doordat er in een keer drie kindjes bij kwamen, ook heel wat in moeten leveren etc etc etc. Stel..in een fantasiewereld dat je kunt kiezen of je een eenling of een meerling wilt als je zwanger wilt worden, dan zou ik zeggen...doe maar 1 kind per zwangerschap, ongeacht hoeveel je wilt krijgen.
Partner en ik willen graag een groot gezin, dus beginnen jong en mij zou het ook wel leuk lijken om een tweeling te krijgen. (niet de eerste zwangerschap hoor, al is het zo zijn ze allebei welkom) Vooral misschien dat er in m'n moeders kant van de familie tweelingen zitten, lijkt me toch ook zo bijzonder. (tuurlijk weet iedereen dat tweelingen lastiger zijn tijdens zwangerschap, misschien nog een reden waarom het ook nog zo speciaal zou zijn) Kortom ik begrijp mensen die zeggen: Ben je gek?! Maar ik hoor bij de mensen die het leuk zouden vinden, en zeggen: Kom maar op lijkt me geweldig.
Hier vanuit beide kanten tweelingen in de fam.. Heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn nichtje haar tweeling na 31 wk moest begraven. Was zo opgelucht toen het er nu weer een bleek te zijn... Al moet ik nu straks mijn vent gaan overtuigen voor n derde
Op zich snap ik wel dat je het graag mee zou willen maken, het is ook echt heel erg bijzonder. 1 kindje voelen bewegen in je buik is geweldig, kun je voorstellen hoe je je voelt als je dat van 2 kindjes tegelijkertijd is maar zoals er ook meerdere mensen zeggen: het is vaak allesbehalve een zorgeloze zwangerschap! Bij een 1-eiige tweeling heb je iedere 2 weken controle met een echo. Dit lijkt heel erg leuk, maar het is puur een medische beoordeling of de kleintjes gelijk opgaan met de groei (als je er meer over wilt weten, moet je ff googelen op tts). Dan komen daar vaak (niet altijd, maar wel vaak) de lichamelijke klachten bij en het risico op vroeggeboorte. Ik zeg altijd: een roze wolk?? Ik had niet eens een wolk, laat staan een roze... en daarna had ik geen tijd om daar bij stil te staan, want je bent bijna 24 uur per dag aan het zorgen... Maar,....................... Het geluk hebben om een tweeling te mogen krijgen is idd een dubbel wonder!!! Dus ik snap best dat sommige mensen het graag mee zouden willen maken.