Wij jonge ouders.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gisteren kreeg ik een advertentie via de mail betreffende Nutrilon opvolgmelk. Ik was zo verschrikkelijk pissed, ik heb ze een zeer boze email terug gestuurd.

Uiteraard geen reactie gehad.

Ik heb o.a. getypt dat ik aan de balie hun blad in ieder geval niet adviseer aangezien er geen fatsoenlijk stuk over borstvoeding in te vinden is,maar dat kan ook niet anders als je door Nutricia gesponserd wordt.

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zo opgelucht nu? :(

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Haha, dat is wel even fijn hè Jingels. Heb je inmiddels al reactie?

@ Brenda: ja, dat kan enorm opluchten ja. Jij wordt toch altijd zat van het bv gepush? Zo kun je ook enorm zat worden van al die brieven en telefoontjes van fabrikanten, en ongevraagde meningen van bekenden én onbekenden dat je na 6 maanden toch echt over moet op opvolgmelk.

4. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Haha, ben benieuwd naar hun reactie.
    En ik begrijp je maar al te goed.

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik heb die mail ook gehad maar word daar niet boos om hoor. gewoon deleten en klaar toch?

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou, het zat me gewoon hoog.
    Iedere mama geeft naar haar idee het beste aan haar kind en dat is voor mij BV. Ik erger mij verschrikkelijk aan dat soort mailings.

@Geke en Stranger en lintjezuur: ik voel me echt goed dat ik die mail gestuurd heb, uiteraard geen reactie.
    Het schoot mij echt in het verkeerde keelgat. Alsof ik, als mama, zelf niet in staat ben om te bepalen wat mijn kind nodig heeft na 6 maanden.
    Je wordt gewoon als een melaatse benaderd, dat stoort mij nog het meest.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    jingles, blijkbaar krijg je van meer kanten reacties dat je zou moeten stoppen met bv? het zit je erg hoog merk ik. Als een melaatse benaderd?

ik krijg nauwelijks negatieve reacties en als ze er al zijn dan negeer ik ze. ik let dus niet eens op zo'n mail, zodra ik zie dat t over kv gaat delete ik hem en leg ik het naast me neer omdat het mijn keuze niet is.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Geke: ik negeer het ook wel,maar op een gegeven moment erger ik mij er verschrikkelijk aan.De emmer wordt steeds voller zeg maar.

Het enige wat ik de laatste tijd hoor is, oh als je met bijvoeding begint word je Bv wel minder hoor en bla bla bla, gek word ik ervan.
    NEE, mijn bv word niet minder want ik ga BIJvoeding geven ,naast UITSLUITEND bv.

Nouja, ik vind het af en toe vechten tegen de bierkaai, alsof je niet helemaal spoort als je na 6 maanden nog bv geeft. Die mailing van gisteren was voor mij gewoon de druppel.

9. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Het is idd zo'n druppel. Als je al tig keer hebt gehoord van is je melk nog goed dan, hij zit wel onder het lijntje, je maakt hem van je afhankelijk en zo weet ik er nog wel een paar van tot en met dat het zielig zou zijn voor hem dat hij borstvoeding krijgt :rolleyes: dan ben je dat soms ineens zo zat.

Meestal kan ik de hele wereld aan, maar heb ook al een paar keer gehad dat ik er zoooooooooo moedeloos van werd.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ok, ik snap het. in mijn emmer zitten gelukkig pas een paar druppels. :)
    ben wel benieuwd of je nog reactie krijgt op je mail, zou wel netjes zijn als ze dat wel deden. laat t even weten he.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat gevoel ken ik helemaal. Hoewel het nu juist weer makkelijk is bij ons. Mensen zien vaak alleen de fles hè, en vrijwel niemand komt op het idee dat ik nu nog weleens zou kunnen kolven. Behalve als ik daar weer met de PIST + enorme koelbox aan kom zetten en vraag om een rustig plekje ;).

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    @jingles: ik ben het helemaal met je eens!
    Ikzelf geef volledige bv en wil graag ook in mijn waarde gelaten worden. Dat geldt niet alleen voor mensen die fv geven.

Altijd wordt er maar gezegd hoe irritant het is dat er steeds wordt gezegd dat bv het beste is, nou ik krijg dus continu te horen: goh ben je nou nog niet gestopt? Hij is toch al een half jaar? Je zult zien wat voor bevrijding het is als je stopt! En: oja, ik ken ook iemand die haar kind van 6 maanden nog steeds bv gaf, belachelijk! Echt niet leuk hoor...zeg dan gewoon niets.

Ook zie je inderdaad superveel advertenties en wordt je doodgegooid met allerhande reclame wat na 6 mnd het beste voor je kind is... Nou NOT dus, bv blijft het beste, de WHO adviseert zelfs minimaal 2 jaar bv te geven! En ik wil echt iedereen in z'n waarde laten, als ze dat met mij ook maar doen, dan hoor je mij ook niet klagen.....

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    andersom net zo als je FV geeft, dus eigenlijk begrijp ik je frustatie heel goed.
    Dus wat hebben we geleerd vandaag? Sta heel erg sterk achter datgene wat je doet en *** aan de rest met hun meningen en ideeen.
    En laat die mails voor wat ze zijn, doe ik ook maar dan in de andere richting.

groetjes

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

He Jingels ik heb geen idee wat er in die mail stond. Maar als jij denkt dat het niet door de beugel kan dan even melden aan de VWA (voedsel en waren autoriteit)
    http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=1 ... ema=PORTAL

Zelf heb ik eigenlijk nog geen commentaar gehad op dat ik nog voed.
    Mijn pake (=fries voor opa) vraagt nog wel eens of ik nog voed. Ik leg dan uit dat ik nog voed en dat ik hoop het nog lang te mogen doen. Zegt hij: in de bijbel werden kinderen ook pas met 3 jaar gespeend. Leuke reatie toch :D

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier nog geen kleine en nog geen bv aan het geven, maar wordt er nu al gek van. reclame voor fv voor het eerste half jaar mag niet, maar je wordt wel gek van alle gratis voorraadbussen die je krijgt voor het bewaren van de fv! heb er inmiddels 4 of 5 mogen ontvangen. 1 heb ik bewaard, de rest is zo de afvalbak ingegaan. vind het toch ook een vorm van reclame maken hoor

16. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb 9 maanden BV gegeven maar nooit geen commentaar gehad dat ik moest gaan bijvoeden met opvolg melk.
    naar dat je zulke reacties krijg maar toch proberen lekker naast je neer te leggen.
    En ja ook ik kreeg veel reclame over flesvoeding.
    Van de friso kreeg ik er nog een mooi cadeau bij, een rompertje met mijn dochter haar naam.
    Ik moest dan wel invullen waarom ik geen FV gaf ;)

17. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ook wel lollig was, is dat iemand tijdens mijn zwangerschap een keer een enquete bij mij afnam (over babyvoeding) en een van de vragen was of ik 3 merken babyvoeding op kon noemen.....ik wist er net 1 te noemen :) (ja wist ik veel, daar had ik me niet in verdiept en waarom zou ik).

En een tweede vraag was wat ik dan na 6 maanden zou geven als voeding.
    Ja, euh...borstvoeding natuurlijk!
    Tsja, dat antwoord stond er niet bij.
    Ja, maar naast de bv dan...
    Ohhhhh je bedoelt als BIJvoeding?
    Nou wat groente en fruit!
    Oh...ok...
    Dat antwoord stond er dus ook niet bij, het ging gewoon om wat voor merken ed.

Nu achteraf vind ik het heel grappig dat ik toen echt geen merken babyvoeding/flesvoeding op kon noemen en dat ik gewoon zoiets had van: ik ga bv geven, DAAR ga ik me in verdiepen. Ik hoef me niet te verdiepen in flesvoeding, want dat zien we dan wel, mocht bv niet lukken en dat kan mijn man ook wel geven.... :)

Groetjes, Emma

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, grappig verhaal Emma!
    vind t momenteel ook een leuke sport om zo lang mogelijk het aanschaffen van babyvoeding uit te stellen. Ik sta nu wel es bij de potjes en pakjes te kijken maar heb nog niks gekocht en de gratis potjes en proefjes uit de babydozen staan ook nog allemaal dicht in de kast. HOERA voor moeder natuur :)

19. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    @Geke: Hihi, bij mij hetzelfde. Ik doe nu af en toe bijv. 1 wortel koken en pureren en meng er wat bv door. De smaak is toch veel puurder dan uit potjes, want daar zitten toch ook andere voedingsmiddelen door waardoor het heel anders proeft. Ik maak in een keer redelijk wat en maak dan kleine porties in de vriezer. Echt supermakkelijk. Vind het ook wel leuk om te experimenteren wat hij lekker vindt. Heb laatst een kookboek bij de appie gekocht (Opperdepop) waar ook leuke receptjes in staan.

Ik heb mij er echt over verbaasd hoe klein het percentage baby's is dat na 6 mnd nog bv krijgt. Het schijnt wel op te lopen en is nu ongeveer 25% heb ik gelezen. Ik wist voorheen niet beter dan dat iedereen bv gaf en als dat niet lukte dat je dat evt. fv zou geven, maar ik schrok echt van het percentage. Zouden zoveel mensen het borstvoeden opgeven omdat het niet lukt? Of zou het zo zijn dat het bij zoveel mensen als belastend wordt ervaren (ivm werk ofzo)? Ik ben daar wel benieuwd naar. Heb laatst als reden gehoord dat de papa graag de fles wou geven. Maar da's natuurlijk geen reden omdat je gekolfde melk ook via de fles kunt geven (mits je baby dit pikt natuurlijk ;) ).
    Wat ook wel grappig is, is dat Mick fv echt niet lust. Heb het onverhoopt 1x moeten geven, maar dat was een drama. Hij dacht bv uit de fles te krijgen, merkte toen dat het wat anders was en keek mijn man echt zo aan van; wat geef je me nou voor rotzooi en duwde de speen met zijn tong weg.... hihi, hij at dus liever niet dan wel. Ach ja, het is ook maar wat ze gewend zijn natuurlijk. Het smaakt gewoon superanders.

Groetjes, Emma

Deel Deze Pagina