Ik heb al eens een eerder topic aangemaakt op zoek naar een Frans/Engelse/Internationale uitspreekbare meisjesnaam met het liefst een vernoeming (geen letterlijke) van mijn moeders naam Celia erin. Nu denk ik (na veel gesprekken) dat we er wel uit zijn. Mijn voorkeur ging uit naar Isabelle of Olivia of Julia. Maar de voorkeur van mijn man is vanaf dag 1 Julia. Haar tweede naam staat vast en gaat Celine worden. Gisteren hebben we eigenlijk besloten dat ze dus Julia Celine gaat heten. We vinden het beide prachtig en kloppend. Iemand op dit forum wees mij erop dat de laatste letters van de voornaam en de eerste letters van de tweede naam ook nog eens de naam van mijn moeder zijn. Nu is mijn enige bezwaar de populariteit van de naam. Vorig jaar iets meer dan 600 kindjes en dit jaar ook zoiets. Mijn man heeft uitgerekend (je moet iets te doen hebben) dat dat betekend dat er in 1 op de 16 klassen op basisscholen een Julia zit en vind dit dus reuze meevallen. Zouden jullie je laten weerhouden en toch iets anders kiezen?
Nee joh, gewoon doen! Dat een naam populair is, komt enkel en alleen maar omdat het zo'n mooie naam is Ik vind Julia ook echt prachtig. 600 vind ik trouwens echt ontzettend meevallen.
Ik vind het een prachtige naam, maar het is wel een van de redenen waarom hij bij mij de naam niet meer in mijn top10 staat. Dat gezegd hebbende ken ik echt maar één Julia in mijn hele kennissenkring, inclusief volwassenen. Dus die populariteit valt reuze mee in mijn eigen omgeving. 1 op de 16 klassen vind ik ook niet bepaald een onoverkomelijk probleem. Mijn eigen naam had vroeger ook een buurmeisje en het zusje van mijn beste vriendin, dat is een stuk drukker. Je kunt ook even kijken, er zijn ook namen top50's per provincie. Zo zie je dat wat in de ene provincie bovenaan staat, in de ander heel erg mee valt. Dat kun je ook mee laten rekenen.
Ja, dat zou mij weerhouden. Maar ik hou dan ook van unieke namen en geen uitgekauwden van de top 10. Julia is best leuk hoor maar er zijn er al zóveel van..
Ik zou me er niet door laten tegen houden. Je geeft aan allebei de naam prachtig en kloppend te vinden.. Dan moet je er in mijn ogen gewoon voor gaan.
Zou ik het zeker niet om laten. Voor dit kindje een perfecte naam gevonden, die gewoon helemaal "klopt" in alle opzichten. Alleen wel een top 5 naam. Nouja, het zij zo. Als dit voor Jullie beiden dé naam is dan gewoon lekker doen! Ik vind het trouwens een prachtige naam en zoals zij zal er toch echt maar één zijn 😉
Het is een prachtige combinatie, en ik zou me zeker niet laten tegenhouden door het feit dat er misschien nog in een van de andere klassen nóg een Julia zit. Ik ken er hier in elk geval geen! Als het voor jullie klopt, en je bent verliefd op de naam, doen!
Gewoon doen, Julia is een hartstikke mooie naam, en so what als er een keer een kind het zelfde zou heten, is ook weer niet zo heel erg.
Ik vind Celia zelf eigenlijk een prachtige naam, wilden jullie dat bewust niet, hetzelfde vernoemen? Ik zou zelf niet voor een hele Popi naam gaan , maar Stoor me er ook zeker niet aan als iemand zijn kind zo noemt. Liever Popi en duidelijk dan een "watte..? Hoe spel je dat" naam
Ik heb ook een top 10 naam en als je de varianten en spellingswijzen bij elkaar optelt.. op het kdv zit er nog 1 andere toevallig maar ik struikel er zeker niet over. wij hadden hetzelfde dilemma maar hadden de naam al zolang.. geen moment spijt van gehad
Doen! Het klopt zo precies bij je verhaal, wat je wil van je naam en de vernoeming is echt prachtig! Wij hebben zelf ook voor de naam Julia gekozen en horen van iedereen in onze omgeving dat ze het toch zo'n super mooie naam vinden.
Ik vind Julia een prachtige naam. Had die ook zeker in mn top 3 gezet, maar de tweede naam van zoon lijkt er op en dan wordt het zo'n jut en jul gehalte. Maar ik zou het zeker doen.
Gewoon doen! Als jullie er een klik mee hebben moet je je niet laten tegenhouden. Natuurlijk bestaat er een kans dat er een kindje met dezelfde naam in de klas kan zitten. Maar het hoeft niet. Naam van mijn dochter is weinig gegeven en afgelopen zomer zijn we de naam 2x tegen gekomen!
Als het echt de naam is zou het me er niet van weerhouden! Prachtige naam met een hele mooie betekenis!! Straks krijgen jullie spijt.. Ik hoor de naam trouwens maar zelden.
Ik ben ook niet van de te populaire namen. Maar voor julia maak ik een uitzondering! Zo mooi. En ook een klassieke naam dus niet de hype naam zoals bv jeroen, dat iedereen de leeftijd ong weet ( als je begrijpt wat ik bedoel haha). Doen dus.