Nee sorry ... foutje gisteren drie jaar geworden en helemaal mijn eigen schuld heb vlak voor de vakantie ander grid gekocht WHAT WAS I thinking. En nee die gaat niet weg ... zou hem veel te erg missen. Maar op zo'n moment denk je wel WAAR ZIJN WE MEE BEZIG Zie het als een grapje. Kittens zijn veel te leuk en als ze groter worden ben je er te veel van gaan houden.
Dan zou ik liever 2 katten nemen, dan hebben ze nog wat aan elkaar. Mijn katten zijn zusjes van elkaar en ze zijn bijna altijd samen. Samen spelen, samen wassen, samen eten, samen kattenkwaad uithalen, samen slapen... Aanvankelijk gingen we alleen één kitten uitzoeken, maar we zijn nu ZO BLIJ dat we er twee uit hetzelfde nest hebben genomen! Het is heerlijk om te zien hoe ze met elkaar bezig zijn.
Hihi... ja geweldig is dat he! Maar grommen ze bij jou echt? Normaal maken katten dan zo'n grappig smekkend geluidje.
Bedankt voor jullie reacties! We zijn gister wezen kijken en nemen hem! Zooo blij!!!! Ik ga hem donderdagavond ophalen Straks even de stad in om spulletjes te kopen. Ze is al zinderlijk en echte knuffel kat! Wormenkuur net gehad en voor de vlooien ook al Ze is trouwens 8 weekjes! Ik kan niet wachten!!!!!
Dat is niet waar wat je zegt. Bacteriën kun je wel degelijk in ademen. Zo word je toch ook verkouden? En mijn man heeft hierdoor een hersenvliesontsteking opgelopen.
Ik zie dat ik verkeerd uitleg. Ik bedoel dat je toxoplasmose niet krijgt door het in te ademen. Toxoplasmose wordt namelijk niet veroorzaakt door een bacterie maar door een parasiet. En die moet je echt aan je handen hebben en vervolgens in je mond stoppen om het te krijgen.
Wij hebben nu bijna 4 weken onze kitten. Wij hebben dit voor hem 2 verschillende krabpalen kattenbak en grit voer en waterbakje wat duurdere variant kittenbrokjes setje speeltjes zoals balletjes, muizen, hengels, touwtjes en een spiraal met een balletje erin ligkussentje Hij maakt eigenlijk overal wel gebruik van, maar ligt toch het liefst bij ons te slapen. Het is wel een pieperd, we hebben hem te vroeg gekregen helaas zonder dat we het wisten en daardoor ben ik zijn soort surogaatmoeder. Zodra ik de kamer verlaat begint hij te miauwen. Ook is hij erg hardnekkig in het afleren van niet in me planten klimmen en hangen. Al van alles geprobeerd, maar tot nu toe helpt niks om hem hier vanaf te krijgen.
Thnx! Ik heb dezelfde spulletjes als jij hebt.. Heb alleen 1krabpaal.. Ik hoop dat ze hier een beetje uit de planten blijft! Ik had begrepen dat als je een plantenspuit gebruikt dat dat ook werkt..
leuk een kitten! wij hebben er nu ook een aantal weekjes een kitten bij (we hadden al 2 oudere katten). ja ze is erg speels en speelt met alles wat los en vastzit en hier dus ook de plantenspuit alleen hebben ze het niet na 1 keertje afgeleerd. iig alvast heel veel plezier met de kleine nieuwe huisgenoot!
ik zou echt proberen om haar binnen te houden, mijn zusje haar kat van 3 jaar is vandaag doodgereden voor de rest al veel goede tips gehad, gefeliciteerd en heel veel plezier met jullie poesje! hebben julie trouwens al een naam? oh ja, volgens mij heb je juist met een jonge kat/poes het meeste kans op toxoplasmose maar zeker weten doe ik dat niet
Nee hoor alleen handschoenen zijn genoeg ik toen met 23 katten in huis en er was ook geen aanleiding om mij te testen op toxoplasmose zolang ik het met handschoenen deed en goed me handen ging wassen achteraf was er geen probleem.
Ja omdat jonge kittens nogal eens wat kunnen achterlaten aan hun kont maar dat is weer een kwestie gewoon goed uitkijken en gewoon meer dan normaal je handen wassen
oef, ik ben heel slecht in namen verzinnen voor beesten dit staat trouwens op internet over toxoplasmose: Toxoplasma gondii is een darmparasiet waarmee met name jonge katten (gemiddeld zijn ze dan een half jaar oud) zich kunnen besmetten nadat ze hun uitwerpselen in de tuin hebben ondergegraven of bijvoorbeeld een besmette muis hebben gegeten. Gedurende 1 of 2 weken is deze toxoplasma dan aanwezig in de darm en vermenigvuldigt zich daar. Hierna zijn ze er nooit meer gevoelig voor, doordat ze er direct weerstand tegen opbouwen. Meestal wordt de kat zelf niet ziek van een besmetting. Als de kat besmet is komen de eitjes van de parasiet via de ontlasting in de kattenbak. Deze eitjes zijn dan nog niet besmettelijk voor andere dieren of de mens. Na 2 dagen zijn ze dit wel, want dan hebben ze inmiddels een stevig kapsel om zich heen.
Hier ook een voorstander van het binnen houden van katten. Zolang je ze genoeg afwisseling en spelmogelijkheden aanbiedt, is dat geen probleem. Wij hebben buiten overigens een buitenren, zodat ze wel lekker naar buiten kunnen als ze dat willen. Zo bezorgen ze onze buren ook geen overlast of erger... Succes met alle tips! Enne, een naam...wij zijn van de (aparte) namen met betekenis. Onze katten heten Quinn (wijs), Mhorag (zon), Luc (brenger van het licht) en MacKenzie (kind van een wijs man). De laatste twee zijn kids van de eerste twee, dus vandaar... Kan je alleen niet helpen met "standaard" namen als je daarvan houdt, sorry.