Gistern ging ik zitten op de bank en constateerde ineens dat mijn rechter grote teen wel erg veel pijn deed, kon me niet herinneren hem gestoten te hebben? Hij werd niet meteen dik maar toen ik de trap op wilde lukte dat bijna niet meer. Nu vanmorgen was de pijn bijna niet meer te harden en heb ik pijnstillers genomen, mijn teen is dik, beetje blauwig en als ik mijn been optrek doet dat zeer. Ik loop op de zijkant van mijn voet. He bah, jaren gelden ook al eens gebroken, ze deden er niets mee, mocht toen wel bij de HAP langskomen om te constateren, maar ze deden er niets mee. Ik weet echt niet hoelang het toen duurde, staat me niet bij... Jullie enig idee? er heeft vast weleens iemand haar teen gebroken hier. Ik sport intensief en ik vind het echt vreselijk dat dat nu niet meer kan. Moet ik denken aan een week of 2 of een amand (gemiddeld) Oh dear, ik zit hier ZO niet op te wachten he!
Ik heb mijn teen gebroken, stootte hem 2 weken geleden tegen de wiebelbrug in het speelbos, maar echt HARD! Heb het een tijdje aangekeken maar bleef pijn doen en bleef op de zijkant van mijn voet lopen dus toch maar even een foto laten maken en hij is gebroken. Ze konden er niet veel mee en hebben er brede tape omheen gedaan voor een beetje steun en het is nu al een stuk minder de pijn. Dus bij mij was de ergste pijn in die 2 weken, nu nog wel last, maar loop niet meer op de zijkant van mijn voeten. Zou toch, als ik jou was, nog een foto laten maken, want je weet maar nooit.
Ik ga iig. maandag even langs. Maar, hij wordt nu echt stijf, mijn hele voet aan die kant lijkt stijf te worden, hij staat strak zeg maar en is wel duidelijk dikker. Weetje, ik ben echt hard voor mezelf en eigenwijs en ik vind dit zo'n onzin om mee naar de HAP te gaan. Ik zou er niet eens komen want ik ben alleen vandaag Ik bedoel, het is niet levensbedreigend, daar ga ik toch niet voor bellen, wel?
Monkeylove, ik gokte al op een week of 2. Hopelijk kan ik daarna het sporten weer langzaam oppakken. Ik voel me zo'n dweil zonder he! pfff...Jij sterkte iig. Ik hoop nog steeds dat 'ie gekneusd is, maar ga daar steeds meer aan twijfelen. Maar hoe kun je in godsnaam je teen breken zonder iets te voelen?
Ik zou hiermee toch even langs de hap gaan. Iets wat ineens blauw, dik en erg pijn gaat doen, kan nooit goed zijn. zeker als je echt niet weet, dat je hem ergens aan gestoten heeft.
Eens. Als je niet meer weet dat je je gestoten hebt, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je hem gebroken hebt. Dat moet je toch voelen? Ik denk dus eerder dat het iets heel anders is. misschien ontstoken of een beet van iets waar je allergisch op reageert? Ik weet het niet, ik zeg maar wat. Ik zou dus denk ik wel even bellen en overleggen.
Ik zou eerder denken aan een ontsteking dan aan een gekneusde of gebroken teen. Je moet je teen behoorlijk gestoten hebben hiervoor. Kan me niet voorstellen dat dat ongemerkt gebeurt is.
Kan ik me ook niet voorstellen, mijn teen is wel sinificant dikker, stijf en ik heb een blauwe lijn lopen precies waar je teen buigt. De pijn is nu zo hevig dat ik kotsmisselijk ben, 2 keer heb overgegeven en ik zometeen de HAP ga bellen, schoonzus komt zometeen hierheen en brengt me erheen. Ik hou het niet meer vol, de pijn is nu zo erg dat ik er gewoon van overgeef. Mijn andere tenen worden ook dikker. Als ik heel zachtjes van boven tegen mijn teen druk ga ik door de grond van de pijn. Is toch niet normaal lijkt me, en ik kan me echt niet herinneren dat ik hem gestoten heb. Misschien kotm het van een rare stap van de trap ofzo? heel vaag, ik heb niets gevoeld. Enfin, ik ga zo bellen, uitleggen en zeggen dat ik echt langs wil komen aangezien ik er nu van overgeef. Zo kom ik de nacht niet door ben ik bang.
Als ik dit zo lees, zijn ze bij mij wel erg overdreven geweest. Ik had 3 scheurtjes in mijn kleine teen zitten en heb tot mijn knie in het gips gezeten voor 8 weken! Heel veel sterkte met je teen, het doet goed zeer
Oef als je er zelfs al van moet overgeven dan is het vast niet alleen een kneuzing! Ben je al langs geweest?
Jeetje meid, dat is echt niet goed.....ik denk ook aan een ontsteking oid in plaats van gebroken! Dat je tenen zomaar blauw worden is echt verkeerd. Kan ook duiden op te weinig zuurstof in het bloed. Ook omdat je al misselijk bent. Ben benieuwd hoe het afgelopen is. Beterschap meid!
Ik kreeg 3 weken terug plots zonder oorzaak een dikke pijnlijke voet. Nog 2weken mee gelopen. op de hap zeiden ze dat het ontstoken was. later bij een andere dokter bleek he gebroken. zit nu in t gips. dus t kan zomaar.
Ik ben egweest, 4 uur gezeten, foto gemaakt. Ik heb een verstuikte grote teen, of iig. de pees is verstuikt. Ik heb de hoogste pijnstilling diclofenac en kan daardoor mijn teen weer bewegen. Moet wel enigzins rust houden en merk zelf wanneer het over gaat, staat geen vaste tijd voor. Gelukkig niet gebroken ; oef, nu maar herstellen, hoe het gekomen is, geen idee....nog steeds niet, ws. dubbel geklpt, toch raar dat ik niets gemerkt heb? nouja, het doet nog steeds flink pijn en dat zal nog wel even zo blijven.
Wat vreemd zeg, ongemerkt verstuikt. Maar gelukkig is ie niet gebroken! Als je diclofenac combineert met paracetamol krijg je een goede pijnstilling-boost. Misschien iets voor de eerste dagen? Die combi kreeg ik hier na een operatie.
Hij voelt niet warm aan? of is rood ?? Dan kan het ook jicht zijn, kotm bij de meeste ook spontaan op in de grote teen.
Ik ken het gevoel. Zelf heb ik pas geleden ook mijn teen voor de tweede keer gebroken. Maar ik heb er nu af en toe nog last van. Het zal altijd een gevoelige plek blijven helaas. Mar wel proberen er op te blijven lopen.