1e echo wel vruchtzakje 2e echo niet meer..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Pesmo, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest voor een 2e echo, heel vroeg allemaal want ik ben pas 7 weken, volgens mijn eigen berekening kom ik uit op 5 weken en misschien een paar dagen.
    Maar ik heb een week bloedingen gehad, vandaar dus ook vroeg bij vk.
    Toch hebben we vorige week een vruchtzakje gezien met iets erin..
    :)
    Dit na de ergste bloedingen, denk zoveel als een lichte menstruatie, zonder krampen of iets wat er op lijkt.
    Deze week terug om te kijken of t gegroeid was en om zeker te weten of het allemaal goed gaat. Bloed al 3 dagen niet meer...
    Maar niks te zien :(
    Ze zei dat het kon voorkomen, mijn blaas was niet vol genoeg en heel soms verstopt zoon wurm zich gewoon.
    Volgens haar een kans van 1 op 100 ongeveer...
    Nou moet ik over 2 weken terug om het echt zeker te weten en maandag nog een thuistest doen om eens te kijken wat daaruit komt..
    Tjonge wat een gestress...
    Ik sta hier al in een andere topic, maar ben toch erg benieuwd of er meiden zijn die dit herkennen of hebben meegemaakt..
    Alle reakties zijn natuurlijk welkom!!

Gr Sandra.

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    wat een bijzonder verhaal.

ben je met bloeden ook stolsels verloren?
    vind wel dat 2 weken wachten emotioneel lang is voor je.. ik zou vragen of je volgende week gewoon nog weer terug mag.

hebben ze je bloedwaarde ook gecontroleerd? en ook of die stijgt of daalt? zo niet zou ik daar ook even op aandringen.

hoop op een goede afloop meid!

3. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb vandaag precies 2 weken geleden een test gedaan die positief was.
    Even laten bezinken, maar toen begon ik de woensdag erna te bloeden en diezelfde dag ook stolseltjes en klontertjes..
    Meteen verloskundige gebeld en ik moest even 2 dagen afwachten tot vrijdag ( vorige week).
    Donderdag hele dag gebloed, overigens vooral bij het plassen en afvegen, paar druppels steeds in maandverbandje.
    Vanaf vrijdag, de dag dat ik bij verloskundige ben geweest, t/m zondag soms wel bij t plassen, soms niet, beetje om en om.
    En vanaf maandag nog beetje rozig, maar verder niks meer tot op heden.
    Gekke is dus, dat de bloedingen en stolseltjes zijn geweest voor de eerste uitwendige echo, waar een vruchtzakje met inhoud op te zien was.
    Maar omdat het nog zo pril was, kon ze verder niks horen.
    Dus vandaag teruggeweest na een week vol spanning en nu dus niks meer te zien.
    Wat ze dus wijdt aan te lege blaas en eventueel een verstoppertje speler..haha
    Maar ze zei ook, dat zoals t er nu uitzag ze de kans klein achtte dat ik nog zwanger ben.
    Ik zou eventueel as maandag een thuistest kunnen doen om te kijken wat die aangeeft...was haar advies, maar ook als die niet zwanger aangeeft toch over 2 weken terug, want er gebeuren wel gekkere dingen...
    Ook vandaag was weer een uitwendge echo...jee zeg, dit is de eerste keer voor me en van die onzekerheid wordt een mens echt gek!!
    Wanneer maken ze een inwendige echo en waarom???

In ieder geval bedankt voor je reaktie!

Gr Sandra.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge wat enorm triest voor jullie! Het ene moment nog blij en nu niets meer. Al is de kans heel klein, mede door je bloed en stolselverlies, ik duim voor jullie op een groot wonder.

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Raar dat je een uitwendige kreeg.
    Ik kreeg op 5w3d ver een inwendige en alleen vruchzakje van 6mm te zien.
    Toen met 8w3d weer een echo en toen 2 cm grote beeb.
    Alles inwendig.

Voor de 10 weken kunnen ze het geneens uitwendig goed zien aangezien eht achter je schaambot zit.Dat van die blaas die goed bvol meot zitten is ook pas na de 10de week.Daarvoor zo leeg mogelijk ivm die echo.

Ik zou eens teruggaan voor ene inwendige want zo kom je natuurlijk neit vwerder.

Met een uitwendige zie je idd niks.

6. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    mamavanlucas10.dat is niet waar hoor.
    het ligt eraan hoe je baarmoeder ligt.
    heb vandaag een echo gehad met 7 weken 1 dag,en daar zag je onze uk heel erg goed op.
    ook bij steyn een uitwendige echo met 7 weken en 3 dag.
    was ook perfect te zien.
    dus het hoeft niet altijd inwendig hoor.

t.s ik hoop dat snel zekerheid heb.
    wel vervelend dat je nu 2 weken moet wachten.
    kon de vk geen inwendige echo maken dan???

heel veel sterkte met de onzekere tijd.

7. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dame,

Bedankt wederom voor de reakties.
    Ik denk dat ik vandaag al een test doe, als die negatief is, zal het idd niet goed zijn.
    Is hij nog postitief, wat natuurlijk toch kan ivm met óf hormonen of toch stiekum wél nog zwanger, dan bel ik maandag mijn huisarts en vraag hem wat ik met de situatie aan moet.
    Ik wil eigenlijk niet nóg twee weken wachten en vooral die verschrikkelijke onzekerheid hebben.

Gr Sandra

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dikke kans dat je test nog positief is. Ook als het mis is blijven de hormonen nog wel even in je lichaam. Hoogstens is hij misschien iets lichter...

Ben het eens met Tammy, Ik kreeg mijn eerste echo met 5+ weken (was puur toeval dat ik naar de gyn moest) en ook uitwendig was er heel duidlijk een vruchtzak met een beginnend 'iets' te zien. Maar ik snap wel dat je VK een slag om de arm wil houden.

Sterkte!

9. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik weet niet waarom ze geen inwendige echo gemaakt heeft.
    Ik heb nog geen test gedaan, maar ik ben inmiddels bang dat die toch negatief is.
    Maar welke test is dat met die streepjes, daar lees ik hier over.
    ( licht streepje, donker streepje???)..
    Ik heb die van clearbleu gebruikt en die zegt digitaal of je zwanger bent of niet..was erg duidelijk, geen twijfel..haha

Bedankt voor de reakties!!

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hey meid,
    De test die de meeste gebruiken is de kruidvat 2 voor 5 euro, dat is een van de gevoeligste testen.

Ik hoop voor je dat je heel snel duidelijkheid krijgt en dat de kleine verstoppertje aan het spelen is.
    Sterkte in elk geval!

11. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!!
    Weer iets wjzer..haha
    En wat en geweldige echofoto's heb je geplaatst!!!
    Waauuwww!!

:D

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Graag gedaan!
    En dank je :)
    Maar de eer gaat naar de echoscopiste en ons fotogeniek meiske hihihi :D
    Ik hoop echt dat je over een aantal weken/maanden ook zulke mooie foto's kan plaatsen!

13. Pesmo

Pesmo Lid

26 jul 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok ok..ere wie ere toekomt he..haha

Bedankt voor je lieve reaktie toch weer.
    Ik krijg helaas niet echt een antwoord of er meiden zijn die dit ook hebben meegemaakt, dus ik denk dat ik het in deze topic maar voor gezien houdt.
    Ik sta bij alleen en zwanger met het oorspronkelijke probleem ..nl, dat de vader deze zwangerschap niet wil..
    Toestanden toestanden.
    Maar alles komt goed, als deze onzekerheid maar snel voorbij is.
    Mijn gevoel neigt naar t slechte, maar dan soms voel ik wat en mijn buik is ook nog steeds gespannen en dan twijfel ik weer.
    Maar dat kan wellicht ook van de nog aanwezige hormonen zijn denk ik..??
    Ik ga in ieder geval morgen even naar het kruidvat toch maar test halen en mocht hij nog positief zijn, bel ik de verloskundige met mijn dilemma van nóg 2 weken wachten en vraag of er misschien toch een inwendige echo mogelijk is..

Thx again, fijne zondag en geniet vh zonnetje!!
    (hier iig wel)

Liefs Sandra

Deel Deze Pagina