Gisteren de termijn echo gehad.Alles was goed,maar we waren net een nummer!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sannie1981, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Gisteren hebben we in het ziekenhuis onze termijn echo gehad. Volgens onze berekening zijn we 12 weken en 3 dagen, volgens de echo gisteren 12 weken en 5 dagen.

De echo was allemaal goed,maar het viel ons een beetje tegen. We hebben al meerdere echo's gehad tijdens deze zwangerschap en de laatste was met 11 weken en 2 dagen bij de verloskundige. Dit was een uitgebreide echo, echt lang gekeken naar ons kindje en er werd ons van alles verteld.

Gisteren bij de termijn echo in het ziekenhuis was dit totaal anders. Het was enorm druk en alles liep uit, kortom het was even snel snel.
    Eerst werd er gevraagd hoe het nu ging etc en daarna de echo. onze kleine ukkepuk kwam niet goed in beeld en lag prins heerlijk te slapen, want het bewoog weinig. In tegenstelling tot vorige week, toen was de kleine volop aan het bewegen. dat maakte mij gelijk ongerust,maargoed ze liet al gauw weer het hartje zien en dus zei ze dat het allemaal goed was. ze heeft even gemeten en kwam op 12 weken en 5 dagen uit. maar er is ons niks gezegd wat nu de uitrekendatum zal zijn. Deze heb ik toch nodig om straks verlof aan te vragen????
    Zelf gaan we uit van 12 weken en 3 dagen en dan zou de uitgerekende datum 25 juni zijn. Wie bepaalt de uitgerekende datum???
    Ik ging een beetje met een naar gevoel weg. het ging allemaal zo snel en we waren echt een nummer. Echt een mooie foto kregen we ook niet mee, ze kreeg de baby niet goed in beeld gaf ze aan.De afspraak duurde nog geen 10 minuten.

Ik had graag een mooie foto gehad om het ook op het werk aan de kinderen te vertellen. Nu heb ik wel een duidelijke foto van de 11 weken echo bij de verloskundige, maar toch.

Ik had ook nog zo veel vragen, zoals;

is het niet verontrustend dat de baby gisteren zo stil lag, ondanks het knipperende hartje?

Van welke uitrekendatum moet ik nu uitgaan?

IK hoop dat jullie nog wat antwoorden voor mij hebben.

Liefs Sannie

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vervelend joh!
    Ons kindje lag pas met 14 weken en een paar dagen ook helemaal stil maar hartje kloptte gewoon (hij lag gewoon lekker te slapen niks ernstigs ;))

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat fijn dat alles goed was! Minder dat je er een nadelig gevoel aan over gehouden hebt. Zo'n echo is toch speciaal en daar wil je van kunnen genieten.

Persoonlijk denk ik dat het ziekenhuis het allemaal iets medischer bekijkt en minder bezig zijn met de tierelantijntjes waar de vk wel tijd voor heeft.

Over je vragen:
    Bij mij heeft de vk in de eerste afspraak na de termijnecho de uitgetelde datum aangepast. Dit was dus pas met 15 weken geloof ik. Volgende keer even naar vragen. Normaliter houden ze je cyclustelling aan als die erg stabiel is. Bij snel zwanger, miskraam-zwanger of een erg varierende cyclus gaan ze uit van de termijnecho.

Dat stilliggen is niet zo gek aangezien je uk nog het grootste deel van de dag slaapt. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken!

4. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi Sannie1981,
    Ik snap dat jeje een beetje vervelend voelt na de snelle handelwijze in het ziekenhuis. Maar in het ziekenhuis zijn ze meestal nietzo persoonlijk en gezellig. Bovendien zien ze het niet als een pretecho (wat het ook niet is natuurlijk), maar meer medisch.

Toen ik voor mijn termijn echo ging waren we in de verkeerde wachtkamer gaan zitten. Na lang wachten en een belletje kwamen we erachter dat we op de verkeerde verdieping zaten te wachten. Bijna anderhalf uur te laat waren we toen al voor de afspraak. Dus wij vol schaamte naar de goede plek gegaan, kwam de mevrouw me toch nog ophalen en maakte even tijd. Ze was echt super enthousiast en leek echt met ons mee te leven over het feit dat we voor het eerst onze kleine zagen!
    Dus het klinkt een beetje als de omgekeerde wereld. Ik denk ook dat het ervanafhangt wie je krijgt natuurlijk.

Het enige wat ik verder kan zeggen is dat de termijn echo is om de definitieve bevallings datum te bepalen in jou geval ben je dus 2 dagen verder dus je zou dan op 23juni uitkomen!
    Voor vragen kan je gewoon je vk mailen of bij de volgende afspraak even met haar praten. Bij mij werd uitgebreid de termijn echo doorgenomen toen ik weer bij de vk langskwam en er was ruimte zat voor mijn vragen.
    Een foetus beweegt nogniet super veel op het termijn van 12 weken dus maak je geen zorgen, als er iets was hadden ze gelijk alarm geslagen tijdens de termijn echo. Het feit dat ze niks heeft vermeld wat slecht was kan je gewoon zien als goed nieuws en geruststelling.

Veel liefs

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij hadden dit met de 20 weken echo bij onze vorige zwangerschap,
    er werd even snel snel gekeken, en weinig uitleg, weinig metingen, de echoscopiste zei dat ze gewoon weinig kon zien, en klaar.
    We vonden dit ook wel heel jammer, maar helaas gaat het regelmatig zo :(

Deel Deze Pagina