help tanden en drinken fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lieke84, Aug 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Alhoewel dit mijn tweede kindje is en het niet allemaal nieuw meer is, toch graag wat tips/ideeen/advies......
    Mijn zoontje van bijna 7 maanden lijkt tanden te krijgen. Veel bijten, jengeliger, 's nachts weer wakker en wil dan ook voeding. Zie nu wat 'puntjes' in de onderkaak, middenvoor. Echter veel meer in de bovenkaak, middenvoor, maar ook naar de zijkant. Het kan toch niet waar zijn dat er direct meerdere tanden tegelijk doorkomen en meer boven dan onder?!!
    Hij heeft 2/3 dagen wat verhoging gehad, maar dat is weer voorbij.
    Tevens sinds die tijd problemen met drinken uit de fles. Neemt een slokje, gaat dan bijten en dan spuit de melk alle kanten op en begint dat te krijsen, echt krijsen.... Aan de borst laat hij tussendoor wel eens vaker los (afgeleid), maar drinkt verder wel goed.

Iemand die dit herkent en mij verder kan helpen? Beetje hopeloos zo, aangezien ik werk en manlief thuis zit met de kindjes....

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Geen ervaring met problemen met de fles maar wel met meerdere tandjes tegelijkertijd.
    Hij kreeg de eerste keer in 1x twee ondertanden en de tweede keer kreeg hij er 2 boven en 1 onder, ook op hetzelfde moment.
    Kan dus best zo zijn dat hij er meerdere krijgt.
    Hopelijk zijn ze snel door! Dan schijnt de ergste pijn weg te zijn.

3. angelab

angelab Lid

Apr 17, 2013
    56
    0
    0
    Hier ook meerdere tandjes tegelijk, 3 weken geleden de 2 onder tandjes en deze week de boven tandjes. Ik lees inderdaad dat kindjes met doorkomende tandjes pijn hebben met het eten-drinken van warme maaltijden. Ik heb wat boekjes waarin lekkere koude recepten staan zoals een flesje melk en dan wat fruit erdoor pureren, soort milkshake heb je dan, zo krijgt je kindje toch zijn-haar melk maar dan lekker koud.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Zoals het lijkt hebt ik het hier over 4 tanden tegelijk. Daarbij lijkt het ook wel om een hoektand te gaan. Vind dit best raar, maar kennelijk gebeurd het vaker.

Zal wat meer koud aanbieden. Groentehapje gaat wel goed. Brood ook. Borstvoeding ook, dat is toch ook warm.
    Hoop dat het ergste snel voorbij is. Manlief heeft een ander flesje geprobeerd (die eerder niet zo goed ging), dat lijkt nu iets beter. Of het is toeval....

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Probeer eens een zetpil ruim voor de voeding. Hier ook drama geweest met veel pijn. Hier kwamen er meerdere tanden tegelijkertijd.
    Een zetpil vooraf hielp echt fantastisch! Succes!

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Een zetpil klinkt wat rigoureus..... Dan zou het inderdaad vanwege de mogelijke pijn bij het drinken uit de fles zijn. Ook snap ik dan het grote verschil niet tussen de fles en de borst.

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Ons meisje dronk ook slechter bij het krijgen van de eerste tandjes. Telkens de fles uit haar mondje slaan, met haar hoofd schudden en dus uiteindelijk minder drinken. Toen de onderste tandjes erdoor waren dronk ze weer normaal. Dit heeft ze overigens alleen gehad bij de eerste twee ondertandjes. Bij de vier boventandjes was er nix aan de hand qua drinken.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Als ze pijn hebben gewoon zetpilletje geven. Hier komen de hoektanden ook door echt zielig. Bij liggen en dus slapen heeft ze enorm last. Ze krijgt nu uurtje voor het naar bed gaan een zetpilletje en dan slaapt ze meteen heerlijk. Ik ga dat arme kind geen pijn laten lijden, doe ik zelf ook niet als ik hoofdpijn heb immers.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Twijfel of t echt pij. Is waardoor drinken uit de fles moeilijk gaat. Immers aan de borst geen probleem. Vandaar toch mijn terughoudendheid met een zetpil. Hij is verder overdag wel weer vrolijker dan de eerdere dagen. Ook geen verhoging meer gehad van de temp, maar dat drinken uit de fles..... Vandaag gaat oma t proberen. Ben benieuwd of dat verschil maakt.

Share This Page