Hoi allemaal, Ja , ja vandaag dan naar de gyno geweest en alles was goed in orde ben zwanger van mijn eerste, en ben dus ruim 8 weekjes het hartje kopt en alles ik ben soooo vulieftop die kleine in mn buikje.... NU wil ik n beetje hulp van jullie, Wat kan ik het beste eten en vermijden voor de vitamientjes, Ik ben nu helemaal gek op Sinaasappels en manderijntjes en ik drink ook wel best veel volle melk.... Maar nu heb ik dus ontdekt sinds vandaag dat ik bloedsinaasappelen pers (is ook lekker zuur) en dan 1 of 2 glazen drink.... kan iemand mij n beetje helpen
hee meissss ik heb sowieso etos zwanger zijn gekocht dan heb je alle vitamines en als je je dan een keer niet lekker voelt heeft je beeb toch alle vitamientjes gekregen. en je doet het hartstikke goed al wat betreft fruit. probeer gevarieerd te eten. kijk uit met lever produkten max 1 broodje vleeswaren per dag daarvan. geen filet american. biefstuk ook niet of alleen doorbakken totdat t leer lijkt dus niet lekker hihi. geen carpaccio. dus geen rauwe of half rauwe dingen. rauwe ham mag weer wel alleen niet teveel als je te hoge bloeddruk hebt teveel zout. voor de rest zout matigen. drop matigen als je te hoge bloeddruk hebt. geen rauwmelkse kazen alleen gepasteuriseerde(de meeste zijn dat) en voor de rest op www.voedingscentrum staat alles wat je wel en niet mag te veel om op te noemen haha. en ik neem aan dat je nog foliumzuur slikt? gefeliiiii
@Angibabay, Thnx meid, Jij ook gefeli zie dat je al wat weetkjes ver bent, Hoe voel je je nu??.. heeerlijk gevoel zeker als die kleine beweegt ik kan echt niet wachten tot ik die kleine voel.... Thnx voor je advies allemaal, wbt vlees ik ben meer ene VIS en KIP eter, vlees zo nu en dan in blokjes gesneden en dan doorbakken of shoarma ofzo vind ik wel lkkr... Nu ben ik alleen nog erg benieuwd wat er wordt gezegd over red bull Ik wil zo nu en dan wel een red bulletje drinken , maar nu zijn de meningen daar zo over verdeeld dat ik echt niet weet wat en wie ik moet volgen... Ja foliumzuur slik ik die omnibionta ofzoiets heb ik gekregen via de huisarts. dus dat zit welgoed.. Hoe waren jou eerste weekjes? tot nu toe eigenlijk alleen last van een volle-maag gevoel en vermoeidheid(dus echt veel slapen) maar misselijkheid valt nog wel erg mee overgeven was vandaag in de middag eerste keer... (een heel verhaal solly)
gefeliciteerd! ik heb bij mijn huisarts wat geprinte informatie meegekregen over waar je op moet letten bij voeding, misschien dat jij dat ook bij je huisarts of verloskundige kunt vragen? er staat ook veel op internet, bijvoorbeeld hier: Wat wel en niet te eten/drinken/doen tijdens je zwangerschap | Mens en gezondheid: Zwangerschap heel veel geluk en gezondheid toegewenst in je zwangerschap!
dankjewelllll de eerste 10 weken was ik de hele dag misselijk...kon niet spugen dus heb van alles geprobeerd in te nemen.... was erg moe.....en had de hele dag flinke steken en ongie krampen dat ik echt dacht ik raak t kwijt.... ik kon ook maar 1 broodje per keer eten en moest dan iedere 2 uur wat eten omdat ik anders overvol zat. na de 10 weken begon ik me iets beter te voelen en kon ik langzaam aan meer eten. dat gaat nu heel goed. t is mn eerste kindje en je geloofd het niet maar ik voelde de kleine al vanaf 12 en halve week heerlijk....eerst alleen gekriebel... nu flinke trappen en stompen hihi. alleen heb ik nu al een paar weken flinke bandenpijn en heb vorige week al een flinke harde buik gehad (ben daar erg van geschrokken.) ik red t nu al niet meer om veel in t huishouden te doen dus moet ook al minder gaan werken..... red bull is zeker zijn meningen over verdeeld normaal is t al slecht voor je super veel suiker en caffeine en zeker als je dat kleintje in je buik hebt lijkt het helemaal niet goed te zijn...ik ben er normaal ook aan verslaafd maar ik neem t niet vind mn kindje super belangrijk nu. ik neem wel eens een glas cola. de ene dag neem ik niks en de andere dag drink ik max 3 of 4 dingen met caffeine... geniet ervan meisss
Dames thnx voor jullie felicitatie's.... @Angieb. Je hebt indd gelij over red bull het kleintje is indd veel belangrijker:kus: ik drink nu ook totaal geen koffie meer dus ben er erg blij mee dat ik daar snel van af gekickt ben en geld dus ook voor red bull.. zo nu en dan heb ik oo krampen en denk ik SHIT!!! nee laat het niet fout gaan maar even later gaat het prima en ik denk dan kom op faatje zolang er gene bloed verlies is, gata het goed... dus nu maar hopen dat het doorgaands goed gaat.... wat eten betreft , ik probeer natuurlijk vooral veel met vitamientjes te eten, hihi versgeperste bloedappelsien of perssinaasapp. vind ik heerlijk die zuurte ervan op ene lge maag hmmmm... nu had ik gisteravond dus trek in zilveruitjes heb een hele pot op gegeten en vanmiddag was ik weer aan de augurken:hihi: