Met wie/wanneer/hoe vieren jullie pakjesavond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Weer een sinterklaastopic (straks zijn we er weer een jaar vanaf haha;):D)

Wanneer/met wie/hoe vieren jullie pakjesavond?
    Nog tips om het extra leuk te maken?

Wij vieren het zondag al omdat mijn man maandag moet werken s avonds. We vieren het met zijn vieren.
    we hebben slingers gehaald voor de sfeer en op de tafel leggen we lekker snoepgoed neer.
    We hebben cadeautjes voor de meiden en wat dingen voor ons gehaald. Geen gedichten dit jaar.

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    wij vieren het dit jaar bij mij thuis met mijn ouders, broers en schoonzus en ons kleine nichtje. Op zondagochtend komt de Piet de kado's brengen.

Ik hang slingers op lekker gebakje en snoepgoed om er een gezellige ochtend van te maken.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook zondag. om een uur of drie komen beide opas en omas en een grote neef van de meisjes. dan de kadootjes, koffie met wat lekkers en ik doe denk soep met wat broodjes ofzo

4. tulip

tulip Niet meer actief

wij vieren het zaterdagavond met ons meisje, mijn ouders en mijn zusje en zwager. Heel gezellig is dat altijd. We beginnen rond half 7/7 uur, dan kan ons meisje eerst haar pakjes uitpakken en wij 1 cadeautje per persoon. Ze mag er natuurlijk ook nog meespelen en wat lekkers eten en drinken. Als zij uitgespeeld is dan gaat ze naar bed en doen wij verder pakjes avond met de rest van de pakjes en surprises en gedichten.

zondagochtend (vind ik niks aan s ochtends) is het bij mijn schoonouders. We doen het s ochtends omdat 2 van de kinderen van schoonzus (7 en 11) niet kunnen wachten tot s middags.:( Dan worden door hen alle pakjes gelijk opengescheurd en hebben ze niet het fatsoen om naar iemand anders te kijken of daarop te wachten.;)

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij vieren het zondagavond met z'n vijven. Normaal komt m'n zus en haar man ook, maar hij wordt deze week geopereerd aan z'n knie en dan kunnen ze niet. Overdag gaan we naar de dierentuin met m'n schoonouders en als we thuiskomen is Sinterklaas geweest.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vrijdag vieren we het met vrienden.
    Doen we het dobbelspel, met grappige €1,- cadeautjes.
    Beginnen om half 7. Gaat door tot een uur of 9.
    En Sinterklaas zelf vieren we met z'n tweetjes.
    Pepernoten met chocomelk en wat kleine nuttige cadeautjes, tijdens thee drink tijd.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij vieren het 3 december al in de namiddag en begin van de avond. Mijn ouders en broertje, Mich, ik en de twee meiden. We hebben hier al slingers hangen en we hebben bordjes, bekertjes etc met Sint erop in huis.

We vragen de buren om even op de deur te kloppen. We vieren het dan al zodat ze lekker de hele zondag met hun nieuwe kadootjes kunnen spelen. En de datum 5 december zegt ze toch nog niets.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh ja en vrijdag doen we het dobbelspel met de buurtjes. 6 personen met ook 6 kadootjes van een tientje. Ben benieuwd...is de eerste keer dat ik het speel!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij vieren het zondag

Gezellig met mn schoonmoeder schoonzus en zwager.
    Neefjes en man en ik :D

10. Ellen291982

wat erg zeg. Ze kunnen nu toch ook het geduld opbrengen tot zondag?

Handig bedacht trouwens dat je eerst cadeautjes doet met je dochter en dan op bed en dan daarna gedichten enzo. We hadden ook geen gedichten nu gedaan omdat emma dat denk ik nu nog niet echt snapt. Dan is jullie optie slim.

11. Ellen291982

dat hebben we ook eens gedaan. Was erg geslaagd trouwens. De cadeautjes waren erg grappig.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ellen, ja behoorlijk erg dat een kind van 7 en een kind van 11 niet kunnen wachten tot s middags. Ik baal er ook stevig van, omdat wij liever de ochtend rustig aan willen doen. Dan kan ze met haar nieuwe cadeautjes spelen die ze zaterdag gehad heeft en dan s middags nog naar de andere opa en oma. Ik vind dit allemaal zo gejaagd. Maar ja, dit was vorig jaar ook al zo. Schoonzus is hun dochter en heeft het voor het zeggen. Maar goed, we zijn er om 12 uur ook vanaf, want dan gaan we naar huis, meisje moet slapen en ik heb geen zin om s avonds weer terug te gaan om te eten.

13. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wij doen er niet aan...

maar voor ons is kerst groot feest (altans 1e kerst) 2e kerst moet manlief werken

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Zaterdag vieren wij Sinterklaas met mijn moeder, tenminste.. als de vriend van mijn zusje het niet verpest. We gaan gourmetten, de kleine krijgt wat kadootjes en 's avonds een beetje pokeren..

Zondag komen mijn vader en zijn gezin en mijn oom en tante.
    Dan hebben we surprises en losse kadootjes..erg leuk!!

Ik heb een grote bak met pepernoten, chocolademelk en een leuk buffetje met wat lekkere gerechten.. voor ieder wat wils.
    Sinterklaad-cdtje op, een grote mand/bult met kadootjes en gezellig Sinterklaas vieren, met gedichten!!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zondag middag bij s-fam Met lootjes voor de volwassenen en pakjes voor de kids

Maandag avond bij ons met het gezin waar ik uit kom met zn alle bij elkaar en lekker eten. Cadeautjes zouden we niet doen maar ik weet wel beter en kan het zelf niet laten ookal zal het iets kleins worden.

Yara snapt het nog niet, maar het gezellig samen zijn vind ze al leuk :)

16. Ellen291982

Kan ik me goed voorstellen. Jammer dat het dan zo moet he!
    Kun je het niet bij jullie vieren volgend jaar? Dan moeten ze maar wachten. Of wil je dat liever niet?

17. Ellen291982

Sinterklaasliedjes op is ook een leuk idee! dank je.Klinkt gezellig. Heb er ook al helemaal zin in. Volgens mij ben ik meer hyper erover als Emma:D

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    tulip zo erg!

fruitypebbles ik hoop dat hij het niet verpest!

Wij vieren het gewoon maandag. Mijn man is dan sowieso vrij en omdat ik vanaf die dag officieel boventallig ben ben ik ook thuis.
    Om half 5 komen mijn ouders, mijn mans moeder en vriend, mijn mans vader en mijn zusje.
    Dan gaan we even snel een hapje eten.
    Om 18 uur komt sinterklaas met 3 pieten en de zak met kadootjes.
    En daarna eten we nog een gebakje.
    Ik heb van die mini tompouchen besteld bij de hema. Met een foto van mijn dochter met zwarte piet erop.

Wordt vast helemaal geslaagd. Aangezien ik een enorme sinterklaasfan ben zit Emma nu al tegen een overdosis aan ;) Maar zal vast goedkomen!

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

We vieren het zondag bij mijn schoonouders en maandag bij mijn ouders

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#20 Cygnet2, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2011
    Voor ons is Sinterklaas een kinderfeest en dus vieren wij het 's middags (kleine kids) op zaterdag. We gaan naar opa en oma. Daar komen ook tante en oom en oudtante. Om een uur of 16:00 zullen we daar zijn, om 17:00 bonst de buurman hard op de deur en dan kunnen de kids kadootjes uitpakken. Ondertussen mogen ze lekker 'snaaien' en om 18:00 - 18:30 krijgen ze nog iets voedzaams (spinaziepannenkoek uit het vuistje ofzo). Ze mogen wat later naar bed (19:30 ofzo) en daarna gaan wij lekker met elkaar nog een koud buffetje verorberen en een kopje soep.

Volgend jaar wil ik kijken of we het met een ander gezin kunnen vieren.

Deel Deze Pagina